@madameV wat goed dat je nu zelfs na de zwangerschap nog lichter bent dan dat je ooit bent geweest! Dan gaat het je nu ook vast lukken om je kilo's kwijt te raken
Zo, ik ga er eens voor zitten met de laptop, wordt die ook nog eens gebruikt @Victoria30 oh lekker chinees op gister. Is vaak wel zout dus dan houd je al snel veel vocht vast. En 1,9 kilo afgevallen vanaf het begin, netjes!!! Ik vind het ook moeilijk de verleiding te weerstaan als iemand wat lekkers haalt. Vandaag zelf worstenbroodjes gehaald, wilde niet nemen maar toch gedaan. Net als het softijsje vanmiddag. Tja @madameV fijn dat je wat aan onze tips hebt! En daar zijn we hier toch ook voor, om elkaar te helpen! Als ik een lijstje plaats en iemand heeft er iets over te zeggen vind ik dat alleen maar fijn! Jammer dat je gelijk bent gebleven qua gewicht maar dus ook niet aangekomen! @Cloud9 oh wat naar een begrafenis. Wel fijn dat je 100 kg weegt! Volgende week zit je er gewoon onder! @Arian je menu van vrijdag was inderdaad iets teveel. Maar klinkt wel lekker allemaal . Vandaag klonk ook als een leuke dag! Ik vind dat ook wel lekker, even nergens op letten, maar vind het ook wel moeilijk als ik wil afvallen, ben dan bang de controle te verliezen ofzo. Maar komt bij jou vast goed als je de komende week weer oplet! @Fortunae ik snap dat je je gewicht van donderdag wil aanhouden na zo'n avond dat je je hebt laten gaan . Herkenbaar hoor die 4 marsijsjes, ze zijn ook zo lekker! Voorheen kon ik dat ook met gemak eten, nog veel meer zelfs, en niet eens misselijk worden. Zo erg. Tot nu toe niet zo extreem meer gehad gelukkig, wil dat echt niet meer. Maar zal vast nog wel eens gebeuren. Heb nu die vage buikpijn, ben moe, dan ben ik al snel geneigd om te gaan troosteten. Goed dat je het je man verteld hebt. Ik deed het dan stiekem, als hij naar bed was. Daarom ga ik nu eerder naar bed, dat helpt Ja dat inhouden lukt gelukkig de afgelopen dagen. Vind ik stiekem ook wel knap van mezelf maar ben ook wel bang voor een keer een terugval. Had je vandaag weer een goede dag? @Logan oh dat is balen, 79! Ik ben heel bang dat ik dan volgende week ga hebben na mijn onverwachte gewichtstoename van 600 gram in 2 dagen... ook al moet je eigenlijk niet elke dag wegen, ben wel heel benieuwd naar wat ik morgen weeg. Vandag ook niet zo'n goede dag dus tja... Balen dat je zo beroerd wakker werd na het uit eten gaan, wat vreemd. Voorlopig maar even niet doen, goed voor de lijn Jij ook pcos, ik ook maar merk door mijn spiraal er niets van . Heb wel het idee dat hoe lichter ik ben hoe korter mijn cyclus was. Afvallen is voor mij nooit een probleem geweest met pcos, dat ik te dik was (en weer ben) komt gewoon door het eten @suus1983 niet opgeven hoor! Ik snap je wel hoor, heb soms ook zoiets van, die strijd, ik ben er klaar mee want ik bereik er ook niets mee. Maar ik ben niet tevreden met mezelf en zal dat met dit gewicht ook niet worden. En het is niet gezond. Dus ik moet gewoon afvallen. Praten met een psycholoog had je al een keer gedaan dacht ik? Dat kan wellicht helpen. Heb er ook wel eens aan gedacht maar wil die stap nog niet zetten. @Johanna01 oh gourmetten vind ik altijd wel lastig. Je zit dan best lang en dan ga je toch eten ook al zou je normaal al genoeg hebben gehad. @yaro ik had op de site van McDonald's al wat voorwerk gedaan . Eet nooit iets zwaarders dan een quarter pounder, zo'n big tasty is inderdaad wel erg veel calorieen! Maar een cheeseburger met een kleine friet en fritessaus viel wel mee. Hoe is het met de kinderen? @wondertjeinmaak oh netjes toch 1,5 kilo eraf! En in het weekend wat anders eten moet kunnen, nu weer netjes gaan eten en dan zie je er waarschijnlijk niets van zaterdag @Micera netjes toch 600 gram en 2 kilo in 3 weken. Als het er maar af blijft, dan kan het beter wat langzamer gaan . Ik merk zelf dat mijn buik platter wordt en mijn broeken gaan losser zitten . Lekker hoor een rustig dagje, en weer netjes gegeten zie ik. Goed bezig! @RoGiJuLi ik ga voor je duimen dat je morgen onder de 84,9 weegt! Herkenbaar ja, dat schuldig voelen.
Lief dat je het vraagt, Vandaag ging goed. Musli als laat ontbijt. 3 boterhammen met kip en komkommer en een beetje chilisaus als lunch Tussendoortje niet gehad, geen trek/tijd want de vouwwagen opgezet. Avondeten bbq met veel heerlijke salade en als toetje een berg meloen. Dus een prima dagje!
Mijn lijstje van vandaag, niet zo heel goed en volgens myfitnesspal 437 calorieen teveel o: griekse yoghurt en volkoren boterham met boter en kaas t: niets l: tosti ham kaas en softijsje (was met oudste in de stad) t: worstenbroodje, wat chocola, 4 hamka's, 4 jellybeans a: kip, pasta, wortels (gekke combi ik weet het, dat hebben we hier soms ) t: perenijsje, 2 pally koekjes, wat chocola en wat kroepoek 20 minuten gefietst en vanavond met man en kinderen met de walkie talkie een spel gedaan dat we gingen verstoppen (per 2) en dat de andere 2 moesten zoeken. Lekker een uurtje in de weer geweest en lekker gelopen Nog steeds vage buikpijn, het lijkt mijn blaas te zijn maar kan ook mijn baarmoeder zijn misschien, lastig te voelen. Beetje gevoelig, zeurend en drukkend gevoel. Als het morgen nog zo is maar even de huisarts bellen, lijkt mischien wel blaasontsteking? Nog nooit gehad maar dit is wel irritant. Vraag me ook al of ik hierdoor vocht ben gaan vasthouden ofzo, vind het wel toevallig. Heb zin om nog meer te snoepen (doordat ik me niet helemaal lekker voel zo) maar ga zo maar naar bed.
Voor het lijstje.. vandaag 84,8. Dat maakt 4,2 kilo in 3 weken tijd. Ik merk dat ik echt meer moet gaan drinken overdags. In de avond drink ik sowieso 3-4 flesjes water (a 0,5 liter), maar dat is gewoon niet genoeg. Hopelijk lukt het me om vanaf nu meer te gaan drinken zodat het vast vasthouden verminderd gaat worden.
Sorry dat ik nu even minder reageer maar mijn pc is overleden en de nieuwe is nog niet binnen en op mijn mobiel vind ik toch lastig. Maar zie veel ook goede berichten binnen komen. Wát is iedereen toch zijn bedt aan het doen! Ik heb een goed weekend gehad en kon het vanochtend toch niet laten om te wegen en wat ben ik blij, onder de 100kg namelijk 99,8! Mijn dag kan verder nu niet meer stuk. Iedereen weer succes deze week.
Yesss @Cloud9 wat fijn en wat goed!! @RoGiJuLi Ik heb daar ook moeite mee. Er staat nu een glas op het aanrecht waar ongeveer 250ml in kan. Ik wil die minstens 8x leeg hebben. Klinkt als menstruatie @Snoopy1979 . Maar jij hebt de mirena toch? Goede dag @Fortunae Voor het lijstje (ik ben ongesteld dus toch maar even nog eens gewogen ) 78.7 En mijn streef is 72.7 geworden, bijna op de 75 maar nog lang niet tevreden.
Ik heb me vanochtend ook nog een keer gewogen, met resultaat: 64.6 kg Een halve kilo minder dan gisteren, dus @Snoopy1979 die mag in de tabel In exact 3 weken tijd 2.5 kilo *yeah*
Wat is het hier lekker druk geweest zeg. Snoopy mooi lang verhaal haha ik hou van lezen. Ik zal maar niet vertellen wat ik gisteren allemaal heb gehad ohoo! Maar vandaag met goede moed verder en ik heb vanavond afspraak in de sportschool nu al zin in. Was eigenlijk nooit zo super sportief maar mijn vorige afvalrace stuk actiever geworden en nu heb ik het gewoon gemist nu het niet kon. Micera klopt woog in het verleden altijd tussen 92 en 95 kg. Na mijn eerste zwangerschap ben ik van 92 na 72 gegaan. Toch weer langzaam wat aangekomen je kent het wel haha. En deze zwangerschap op 78 gestart. Nu dus 82.5 als ik na 75 kan gaan ben ik zeer tevreden. Ik zie ook erg mooie resultaten voorbij komen van mensen die goed zijn afgevallen! Dat motiveert we gaan er weer voor komende week!
Ok ik pak zo ook maar even de laptop erbij. Jullie kletsen veel te veel om met de telefoon bij te houden Maar eerst voor de lijst. Gewicht vandaag 90,5. Op de valreep nog 0,4 kg lichter terwijl ik de hele week zwaarder was dan afgelopen maandag. Gisteren zelfs nog een kilo zwaarder dan vandaag. Heel fijn dat vocht, maar gelukkig niet in de + geëindigd deze week. Dat brengt mijn totaal op -11,3 in 10,5 week. Ik wil graag op 24 juli op de cursus onder de 90 kg zitten. Dat is Savonds en met kleren en schoenen aan. Ik moet dus nog wel even doorpakken. Ik reageer zo ff uitgebreid via de laptop
@Fortunae: knap dat je het weer hebt weten op te pakken! En ik heb ook zeker wel eens (meer dan) 4 marsijsjes naar binnen weten te werken. Of eigenlijk nog erger, de snickerijsjes (zo lekker).. @Snoopy1979: balen dat je zo’n buikpijn hebt zeg. Als het aanhoudt zeker even naar de huisarts gaan! Heb je ook last/pijn bij het plassen? Dat is wel vaak zo bij een blaasontsteking. @RoGiJuLi: goed zeg! 1,5 a 2 liter op een dag is al aardig wat hoor. Denk niet dat je echt veel meer hoeft te drinken. Misschien nog 1 of 2 flesjes? @Cloud9: yes, 99,8 wat een mijlpaal! @madameV: goede instelling, lekker verder en alvast veel plezier (en succes) vanavond! @yaro: onder de 90 voor die tijd moet je zeker lukken! Ook met kleren en schoenen aan. Goed bezig! Hier gaat het dus niet goed. Ik blijf wel meeschrijven, maar raak eerlijk gezegd juist een beetje gedemotiveerd, jullie doen het allemaal zo goed haha. Voel me dan echt zo’n slappeling. @Snoopy1979: het punt is dus eigenlijk dat ik helemaal niet zo ontevreden ben met mijzelf. Ik vind het wel jammer dat ik niet meer slank ben en ik durf ook niet meer zo goed in zwempak straks, maar ik voel me fijner dan ik mij in jaren heb gevoeld. Dus ik haal daar niet echt motivatie uit. Ik vind wel dat ik gezonder moet gaan leven. Verder vind ik het gewoon echt heel lastig. Weet niet zo goed hoe ik dingen aan moet pakken en mijn man zegt dat ie me wel steunt, maar koopt ondertussen wel zakken chips en snoep. Zegt ie dat ik dat maar gewoon moet laten liggen. Tja, als het zo simpel zou zijn… Blegh. Vind er niks aan zo. Op zich gaat het niet snoepen prima. Heb de frisdrank ook weggedaan op een glaasje cola in het weekend na, maar het avondeten gaat prut. Heb ik de hele dag zo gezond mogelijk gegeten eet ik dubbele porties omdat ik zo’n trek heb in de avond. Pff. Oh enne, dat geklaag even met een korreltje zout nemen. Beetje gestressed momenteel en het loopt allemaal niet zo heel lekker.
Ok even vanaf een paar pagina's terug: Salade, ik gebruik meestal kip of tonijn en aangevuld met groente, feta light, kruiden en saus/dressing. Ik kies echt wat op dat moment voor handen is en wat mij lekker lijkt en uiteraard wat een beetje bij elkaar past. @Logan, dat zal vast en zeker vocht zijn. het is echt een typische week geweest om vocht vast te houden. Fijn dat je hebt genoten van het uit eten gaan. Moet natuurlijk ook gewoon kunnen en als de rest van de dagen gewoon goed gaat kom je echt niet aan van een avond lekker uit eten gaan, hooguit vocht Oh de menstruatie verklaard ook al een hoop (lees ik net pas). @Victoria30, leuk de kamer omgooien! Ik doe dat altijd zo graag haha, maar wel heel vermoeiend. @Cloud9, fijn dat je weer een kilo minder weegt! Toch nog een positieve wending van een verdrietige dag. Wauw wat goed die mijlpaal voorbij! @Fortunae, Oh dat zijn ook wel momenten dat je snel naar eten grijpt he. Kan gebeuren natuurlijk wat goed dat je het gelijk open hebt gegooid. @madameV, Goed van je! Loslaten kan soms heel goed helpen. Wat goed dat je al zoveel kwijt bent sinds de bevalling! @suus1983, Ik herken je gevoel wel. Zo voelde ik mij bij eerdere pogingen ook altijd. Hier was het helaas echt nodig om te wachten tot de knop weer om ging. Maar bij de 1 kan dat 2 dagen duren en de ander 2 maanden of bij wijze van 2 jaar. Probeer in tussentijd op je eigen snelheid toch bezig te blijven. Al is het maar om niet teveel extra aan te komen. En als je dan toch nog afvalt, al is het langzaam dan is het alleen maar heel erg fijn. En je zult zien dat de flow vanzelf weer komt en het ineens heel makkelijk zal zijn om verleidingen te weerstaan. Dus mijn tip, niet teveel focussen, maar ook niet helemaal loslaten. En het aankomen nu kan heeeel goed vocht zijn he. Vervelend dat je door de pil heen ongesteld bent geworden. Het verklaard inderdaad wel de eetbuien. @Johanna01, Lekker courmetten! Heeft het gesmaakt? @wondertjeinmaak, wat goed! 1,5 kg is heel goed zelfs! @Micera, wat een goed resultaat in 3 weken zeg! Fijn dat je het resultaat ook al kunt zien! @RoGiJuLi, moet af en toe kunnen he een bordje friet Wat ga je goed met afvallen zeg! @Snoopy1979, Je cyclus kan er zeker mee te maken hebben met een mirena! Zal vast en zeker vocht zijn. Met mijn kinderen gaat het goed, 1 is van de bultjes af en de oudste heeft ze nog maar is niet ziek. Ok.... als ik nog wat vergeet sorry. Ik moet ook alweer weg, ga met een vriendin 10km wandelen.
@suus1983; wat balen dat het niet zo lekker loopt! Ik ben niet aan het afvallen maar let wel altijd op wat ik eet en ik probeer 's avonds ook niet, of in ieder geval iets gezonds te eten maar dat is soms zo moeilijk. Gistern weer een hele zak chips op in de avond . Wat mij helpt is om vooral in de avond iets te doen, te bewegen of sporten. Ik weet niet of anderen dat ook hebben maar als ik gesport heb, dan heb ik juíst de uren erna geen honger en dan lukt het me dus makkelijk om zonder extra te eten/snoepen naar bed te gaan. En dan heb je dus ook nog eens bewogen. Misschien heb je er iets aan... Het lijkt me echt zoeken naar een ritme en mindset die vol te houden is, maar geef niet op! Je kunt het echt en juist als je nu doorzet, in deze moeilijke fase, zal je straks extra trots zijn en is het weer een stapje makkelijker om door te zetten! Ik duim voor je!
@suus1983 nietb iedereen doet het super hier, heb je mijn ijsjes niet gelezen? En mijn snaai van donderdag. Maar een dagje of meerdere minder is geen reden om maar te stoppen, dan gaat het namelijk iedere dag mis. Daarbij heb ik beduidend minder moeite dan voorheen. En jij kan dat ook! En dan gaat het soms maar minder goed, lekker belangrijk. Het hoeft niet opeens morgen er allemaal af te zijn, al duurt het 3 jaar. Maar dan moet het wel op een manier die vol te houden is. En dat gaat alleen als je ook eens gek mag doen. Ook al was er geen speciale reden. Neem jezelf dat niet kwalijk. Alles wat goed gaat is super. En wat minder gaat dat is dan jammer. En dan hoop ik dat het gesmaakt heeft! @demeeste, mooie scores hoor! Lekker! Hier komt vandaag mijn bakfiets! Whoehoe! Dan kunnen we weer eens fietsen met de kinderen, helpt vast ook voor de lijn
Mee eens. De eerste 40 kilo die ik afgevallen ben was in 9 maanden. Dat was heel extreem maar toen zat ik ook op een setting waar ik de hele dag hard fysiek moest werken, er regels waren over het eten en ik in Frankrijk een flinke tocht heb moeten doen. De 40 kilo die ik daarna op eigen kracht verloren ben gingen veel trager. Maar nog met weinig verantwoordelijkheden toen dus ik kon makkelijk 4x per week 20 a 25 km lopen en daarna helemaal niks meer hoeven doen. Toen ging het meeste in een jaar eraf en koste het nog een jaar voor de laatste 15 kilo's. Het leven is inmiddels veel drukker. Dan is het aanpassen van de algehele lifestyle belangrijker en dat kost ook meer tijd om op over te gaan en valt langzamer af. Vorig jaar heb ik ook net als jij de knop om willen zetten. En dat is toen niet gelukt. En hier zijn we weer om het te blijven proberen. Komt goed.
@RoGiJuLi ja overdag drinken is ook goed natuurlijk en niet alleen 's avonds. Op zich drink je in totaal wel voldoende. @Cloud9 wat goed onder de 100! Zet ik straks meteen in de tabel @Logan ja ik heb de mirena. Maar bedacht me net dat ik ook niet zo makkelijk naar de wc kan sinds ik aan het afvallen ben, misschien dat het daarmee te maken heeft. Heb vanochtend bij de kruidvat extra vezels gekocht en ga wat extra rauwkost eten. Dat ben ik al langer van plan maar komt er steeds niet van. @Micera ik zal jouw laagste gewicht erin zetten . Goed hoor! @madameV success bij de sportschool! Ik twijfel nog, mijn man is gestopt met hockey en wil misschien naar de sportschool gaan, dat is meteen een familie abonnement dus ik kan dan de dagen dat hij niet gaat. Maar ik weet nog niet zo goed of ik dat wil en durf . Vroeger wel veel gedaan (samen, toen we nog geen kinderen hadden) Gister was hier de halve marathon en dat lijkt me ook nog eens een leuke uitdaging om te doen (maar dan de 10 km ). @yaro oh wat fijn toch nog wat eraf en wat een verschil met gister! Ja hoop dat het vocht is! Vandaag weer 100 gram minder dus we gaan de goede kant weer op . Fijn dat het goed gaat met de kinderen! Lekker gewandeld? Ben je wel even zoet mee met 10 km! @suus1983 nee geen pijn bij plassen. Denk dat het toch door mijn darmen komt. Nu even extra vezels en kijken hoe het dan gaat. Ik snap hoe je je voelt, hier meeschrijven als het bij de rest wel goed gaat. Dat had ik bij een ander topic waarbij iedereen (een stuk of 4) heel goed gingen en ik dus niet. Maar hier gaan mensen ook wel eens de fout in, dus gewoon blijven schrijven! Misschien kan je hier juist even je ei kwijt en je frustratie. En misschien even met je man praten, dat hij die dingen écht niet moet halen want dat je er dus niet vanaf kan blijven. Misschien je gewicht even loslaten en proberen gezond te gaan eten en leven? Overdag genoeg eten, misschien eet je te weinig waardoor je 's avonds teveel gaat eten? Misschien hier eens posten wat je eet? Maar niet snoepen is toch al heel goed! Enne, klagen mag gewoon hoor, daar zijn we voor @Fortunae wat leuk een bakfiets, lekker fietsen! Heb er zelf nooit 1 gehad omdat het niet echt nodig was en best duur maar lijkt me erg leuk! Ga nu even werken, zal straks de tabel aanpassen.
Netjes @Micera! Haha @madameV, daar is het ook wel weekend voor toch? Jij schommelt ook zo in gewicht dus. Ik ook, ik weet ook altijd dat het anders kan dus dat gewicht is zo'n eeuwige strijd geworden onderhand. Je bent al heel goed bezig @yaro! Onder de 90 moet vast lukken En wandelse zo! @suus1983 Als je nu savonds bij je avondeten dan wat meer groente eet? Die vullen vaak heel goed en daar zit nooit echt veel aan kcal in. Ik herken je dip van een vorige afvalpoging, ik hoop dat je er snel uitkomt. Heerijk @Fortunae, lekker fietsen. Ik houd van fietsen. @Snoopy1979 Ohh die darmen, dat is zo vervelend. Bij mij helpen groene smoothies en zwarte sterke koffie vaak. Al moet ik zeggen dat ik me ineens realiseer dat ik al tijden geen obstipatie meer gehad heb. Net lekker gesport, nieuw schema gekregen dus hopelijk over een week of 8 ofzo is mijn doel bereikt. Vanmiddag gaan we maar eens lekker fietsen. Succes dames, weer een nieuwe week met nieuwe kansen
Wauw @Victoria30 ben jij 80 kilo afgevallen! Wat ontzettend knap! Dat is gewoon een mens! Of ben je 2x 40 kilo afgevallen (en tussendoor dus ook weer aangekomen), want ook dat vind ik heel knap! Net gebeld, fietst is hier waarschijnlijk rond 2 uur. Dat is wel jammer, want ik moet om 3 uur ongeveer de deur uit, en daar tussen hopelijk Finn nog voeden. Dus een eerste rondje gaat vandaag niet meer lukken. Maar morgen heb ik een gebroken dienst omdat er een nieuwe cliënt komt die extra behoefte heeft aan begeleiding en ik dus overdag een paar uur eerder weg ga, zodat ik in de avond even ruimte heb om terug te komen. Dan kan ik tussendoor best even gaan fietsen!
Goedenmorgen allen Zou ik met jullie mee mogen schrijven, voor de motivatie en stok achter de deur? Ik weeg op het moment schrik niet ...115kg. Ik ben afgelopen oktober begonnen op 119 en ging toen lekker ben toen in maart uitgekomen op 105. Toen is het verkeerde er weer ingeslopen en kon ik de discipline niet meer opbrengen en zie het resultaat. Maar ik wil weer en het moet vooral weer. Begin overal pijntjes in mijn benen te krijgen. Paar jaar geleden al eens gelukt om van 108 naar de 90 te komen en vind het zo zonde dat ik nou veel zwaarder moet beginnen. Zou graag op de 89 uitkomen. Ik ga vanavond na het werk even alles goed lezen dan hoop ik ook te kunnen reageren