Wow 78! Super! Mijn fitbit heeft soms een beetje kuren, dus die vertrouw ik wat dat betreft niet helemaal Ik vind de fitbit app ook niet zo fijn en moet alles sowieso bijhouden met runkeeper aangezien ik dat gekoppeld heb met Menzis.
Ik denk wel dat je altijd evenveel verbrandt. Maar je lichaam went wel aan die beweging, dus echt conditie opbouwen doe je dan niet verder meer. Soms fiets ik via de 'heuvels' (2 heuvels over het spoor). Maar is echt wel een rotweg vind ik, maar misschien toch maar eens doen dan . Omrijden ga ik niet doen, ben blij als ik na een half uur thuis ben en op mijn werk wil ik toch wel op tijd aankomen Je lijstje is netjes!
Nu heb ik er de ballen verstand van, dus zie dit als hardop denken en niet als commentaar Misschien kan iemand hier iets over zeggen die er verstand van heeft Maar jij rekent dus uit hoeveel calorieën je binnen moet/mag krijgen, hoeveel je er verbrand met sporten en wat je dan op een dag nog overhoudt voor na het avondeten bv. Ik lees dan een eitje ofzo, lijkt mij een gezond tussendoortje, maar ook: ik hou nog calorieën over dus ik kan ook nog wat lekkers pakken. Zou het om af te vallen qua calorieën ook niet uitmaken wat je dan pakt qua voedingsmiddel?? In gezonde producten zitten nl ook calorieën, maar die genieten dan de voorkeur boven chips en dropjes ofzo. Is het niet veel eenvoudiger en doeltreffender om 6 van de 7 dagen gewoon niks te snoepen. Je calorieën uit fruit, yoghurt e.d. pakken. Want dat bijhouden lijkt mij op een gegeven moment ook irritant. Als je zorgt dat al je tussendoortjes uit fruit en groente of dingen als een eitje bestaan dan kan het toch niet misgaan?
Ieder lichaam is natuurlijk anders, maar toen ik nog veel aan sport deed hield mijn lichaam ook regelmatig extra keren vocht vast. Als ik dan een paar dagen minder deed spoelde dat ineens weg. (quote is van Tuc maar de pagina pakt de link verkeerd). Snoopy als jij die cal niet opmaakt aan eten dat niet voedzaam is en genoeg beweegt, dan is het een kwestie van vertrouwen hebben dat, ook als de weegschaal even niet mee werkt, je toch goed bezig bent.
Ik weet niet zeker of het uitmaakt wat je pakt. Ik ben eerder al 22 kilo afgevallen en at elke avond wat lekkers, dus het zou moeten kunnen . Nadeel als je veel lekkers pakt ipv gezond is dat je voedingsstoffen kan gaan missen. Dagenlang niets snoepen werkt niet voor mij denk ik, als ik het dan wel een keertje eet ben ik bang dat ik dan helemaal los ga. En als je tussendoortjes gezond zijn maar je eet teveel ervan, val je ook niet af. Dat bijhouden vind ik niet zo'n punt, doe ik al zolang. Snap dat het veel lijkt als je er niet mee bezig bent maar ben altijd al bezig geweest met afvallen, helaas. En die app onthoudt wat je hebt ingevoerd en je kan ook hele maaltijden kopieren, dus het gaat op een gegeven moment heel snel
Ok, dus wie weet houd ik toch vocht vast. Ja daarom ben ik dus niets lekkers gaan halen, ik vind het ook belangrijk dat ik gezond bezig ben en me goed voel. En dat gewicht dat komt dan wel. Kijk, als het nou maanden zo blijft is het wel echt raar, maar een weekje, dat komt vast weer goed
Mijn lijstje van vandaag: o: 200 gram griekse yoghurt 10% vet t: appel en banaan l: 2 volkoren sesam boterhammen met roomboter, kipgrillworst, monchou en vruchtenhagel, 2 maiswafels met smeerkaas t: ong 30 gram japanse mix, blikje cola light, 1 paprika a: pitabroodje met sla en kipgrillworst (moet op vandaag en hebben heel veel over), beetje whiskysaus en wat broccoli t: gekookt eitje, beetje chocola of pally biscuitje, net waar ik zin in heb Heb dan nog zo'n 300 calorieën over. Zou in de ochtend wat meer mogen eten denk ik, maar heb thuis nog maar weinig trek en op het werk in de ochtend juist het drukst.
Hoi. Mag ik even inbreken? Ik kleedde me vanmorgen aan en dacht; Jemig Luuz. Daar mag wel wat af. En het is niet zo gek veel hoor. 8 kilo en ik zit op mijn oude gewicht van voor de laatste zwangerschap. Maar toch.... Ik merk dat ik me niet fijn voel in 'dit lichaam', ik baal van mijn buik en mijn billen. En zo stom, want ik weeg maar 67 kilo. Twee maanden geleden was dat nog geen 62 kilo Dusssss, ik heb stiekem al een tijdje meegelezen en het is tijd voor verandering. Sporten in een sportschool gaat helaas niet, dan ben ik oppas nodig die ik helaas niet heb. Maar thuis oefeningen doen moet wel lukken. De discipline heb ik wel, dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar tot vandaag kon ik me er gewoon niet toe zetten. Is het goed als ik met jullie meedoe?
Leuk dat je ook mee gaat doen! dus welkom. Ik ga ook niet naar een sport school maar probeer thuis wat te doen. Heb sinds kort een hometrainer en ook een stepper. Dit gaat thuis wel lekker, ben het rustig aan het opbouwen! Succes!
Dank je! Heb mijn eerste kop groene thee al achter de kiezen haha. Ik drink sowieso veel te veel koffie (met suiker en een beetje melk) dus alleen dat zal al een hoop schelen denk ik haha.
De fitbit berekend bij de kcal ook de kcal die een persoon met jouw gewicht en lengte in rust verbrand. Daarom zijn de hoeveelheden zo hoog want dat aantal ligt al heel erg hoog.
Ik zette hem ook aan met fietsen. De ene keer verbrandde ik dan 150 calorieën met een half uur fietsen, de andere keer 300. Dus daar zit iets niet goed. Mijn hartslag was dan wel ongeveer gelijk dus daar kon het ook niet aan liggen. En ik gebruik myfitnesspal om mijn eten in te voeren, als ik die dan koppel met fitbit schrijft hij mijn calorieën ook in fitbit weg. Dat was heel handig, maar nu koppelt hij hem ook andersom dus van fitbit naar myfitnesspal, dat vind ik niet handig omdat ik runkeeper ook gekoppeld heb met myfitnesspal en dan staan mijn activiteiten er dubbel in. Klinkt heel ingewikkeld zo maar valt best mee Dus aan de fitbit app heb ik niet zo heel veel op deze manier
Ik vind sportstracker nog steeds een fijne app. Die meet het gewoon op. Ook hoe intensief je het doet. Maar dat kost natuurlijk ook wel wat van de accu. Mijn gewicht hou ik bij in My Weight app. Die is gewoon heel basic en simpel. Dagelijks geef ik mijn gewicht door. Hij zet het in een grafiek, berekend bmi, geeft aan hoever je al op weg bent naar je doel en hoe snel jij je doel behaald als je het tempo dat je hebt behoud. Mijn doel wilde ik voor 4 september behalen. Zoals het nu gaat zou het 30 juli kunnen worden. Ik durf niet te ver vooruit te denken maar ik hoop nu eigenlijk voor 4 september aan mijn volgende doel = 2 cijfers voor de komma te kunnen beginnen. Ik zit even moeT te verzamelen. Ik moet een groot stuk plafond gaan witten en een muur verven. Dat is dan weer mijn training. Komt geen einde aan de make over en het minimaliseren... Mijn lijstje is nog redelijk hetzelfde: O: fruit met yoghurt T: niks L: 3 boterhammen T: Fruit A: aardappels, groente en vlees T: 1 a 2 boterhammen of yoghurt met fruit + maximaal 3 invrieslollies. Oja huidig doel: Koffie zonder zoetstof drinken. Dat schommelt nog een beetje. Zonder vind ik niet zo lekker en met 1 vind ik weer veel te zoet.
Haha ik kan je nog volgen hoor @Snoopy1979 al die apps het is wat. Het was inderdaad niet over de 1000nee heb teruggelezen en daar had ik me in vergist. Het klonk iig vrij hoog. Jij zei van in de ochtend iets meer eten. Maar ik vind 2 stuks fruit en yoghurt hartstikke netjes. Inderdaad kun je zeker nog afvallen met wat lekkers tussendoor. Ik ben al eens 20kg afgevallen en elke zondag at ik alles wat los en vast zat. Iedereen moet ook doen wat voor jezelf werkt. Voor de een is dat dus elke dag iets lekkers nemen. Bij mij is dat 1x in de week een dag. Ik kan namelijk niet 1 dropje nemen. Dat worden er meteen 5. Dus dan beter zo haha. Welkom luuz.. kun je ook niet in de avonduren na de sportschool of wandelen oid? Of ben je alleen? @Logan supergoed bezig!! @Victoria30 goed dat je dat hebt afgeslagen van je man. Eet hij echt élke dag chips? Mijn lijstje van vandaag ( vind trouwens heerlijk meekijken met die lijstjes ) O vanille yoghurt en een appel T appel L boterham met roomkaas wat komkommer en vanille yoghurt T pakje Lu toastjes A rijs met kip kerrie T geen idee nog Ik ben er wel relaxter in geworden man wat was ik vorige week gestresst erin doordat ik alles teveel vond om in mijn mond te stoppen ik dus ook niet eens afviel. Nu hou ik me gewoon aan gezond eten 3 tussendoortjes. En soms check ik nog even myfitnesspall puur om op terug te vallen
@Victoria30 dat is de spirit! Goed dat je je zo hebt verpakt! Doe jij eigenlijk niks op je brood voor de lunch?
@madameV Nee hij eet niet elke dag chips, maar omdat hij vaak geen snack trek heeft blijft het dan lang in het zicht liggen op zijn bureau. Dan zou ik liever hebben dat hij het wel gelijk op at xd Ik hoop dat ik niet teveel van mijzelf vraag door het niet uit huis te bannen. Maar overal waar je komt zijn verleidingen. Dus doe ik heel hard mijn best om de connectie tussen mij en die verleidingen te verbreken. Wij wonen heel dicht bij de supermarkt en savonds allemaal andere zaken waar je terecht kunt als je een zwak moment hebt. Dus dat moet ik echt leren te weerstaan. Fijn dat je er in begint te komen. Ik herken dat gevoel heel erg dat je de andere kant op wilt gaan slaan. Na mijn laatste grote gewichtsverlies at ik bijna niet meer en sporten ik mij suf. Mijn omgeving heeft toen in moeten grijpen. Zo ver wil je het natuurlijk niet laten komen. Nog even en het is een gewoon ritme waar je niet teveel meer bij na hoeft te denken zolang je op het juiste spoor blijft.
Jawel. Ligt aan het soort brood. Voornamelijk bij volkoren doe ik er gewoon salami of normale kaas op, maar dan beleg ik hem voor de helft. De smaak van halve salami vind ik veel sterker en bevredigender dan volledige kipfilet.
@Victoria30 ik vroeg het me zo af omdat er alleen stond 3 boterhammen. Heel herkenbaar wat je zegt. Dat had ik dus precies zo. Wel 5 x in de week hardlopen veel mensen die zeiden er moet echt niet meer af ( terwijl ik 72 kg woog ) en dan dacht ik gewoon die zijn jaloers. Totdat ik foto's zag die waren genomen zonder dat ik het doorhad. Niet echt charmant. Maar ik sloeg ook door in weinig eten. Terwijl laten we eerlijk zijn een goede eetgewoonte dat heel goed vol te houden is is veel beter. Ik woon in een dorp zonder supermarkt dat scheelt al. Maar wel altijd wat in de kelder. Maar dat ligt dus niet in t zicht. Je man zou dingen iets meer voor je morgen verstoppen
Ik reageer nu even in het algemeen haha, omdat het over overgebleven calorieën en iets lekkers nemen ging. Nu ben ik nog een leek hoor, maar het is toch juist de bedoeling dat je calorieën over houdt? Ik ben inmiddels terug van de tandarts, viel me gelukkig reuze mee haha. Heb me verder ook aan mijn lijstje gehouden tot aan de lunch dan, vanmiddag denk ik geen tussendoortje meer want mn mond is helemaal briek. Voor vanavond voor mezelf maar een blik erwtensoep gehaald.. Vanmorgen trouwens 94,7. Weer 100 gram lichter dan gisteren haha. Nu ga ik niet eerder weer staan als maandagochtend. Daar heb ik nu maar mijn weegdag van gemaakt vanwege het lijstje.
Nee ik gebruik myfitnesspal en moet netto op 1200 calorieën uitkomen en dat is al aan de lage kant. Dus ik wil dan wel al mijn calorieën opmaken zodat ik netto inderdaad op 1200 calorieën uitkom Fijn dat het meeviel! Hopelijk vanavond en de komende dagen ook!