Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @madameV ik ben doordeweeks alleen thuis. Mijn man is er alleen in de weekenden ivm zijn werk. En in het weekenden zitten we vaak vol gepland, dus dat word m helaas niet. Hardlopen zou ik graag willen doen, maar geen idee wanneer ik daar de tijd voor vrij moet maken.

Ik zal de rest later bijlezen. Ik merk al dat het tempo hier vrij hoog ligt haha

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Had jij ook dat jij je bijna nog hetzelfde formaat voelde van voor het afvallen? Het beeld bleef bij mij hangen en ik zag mij ook zo. Als ik nu foto's van toen kijk dan zie ik een spook met hele donkere wallen door de foundation heen. Inmiddels ouder en wijzer. Bewuster van mijn valkuilen erin.

3. yaro

yaro Niet meer actief

Wat goed zeg!!! Mag ik vragen hoe lang je daar over gedaan hebt?

4. yaro

yaro Niet meer actief

Welkom!

5. yaro

yaro Niet meer actief

Even algemeen. Wordt er ook verder gekeken naar kcal?

Als ik voor mijzelf even de puntentelling van weightwatchers erbij pak, wordt het berekend op de hoeveelheid kcal, verzadigd vet, zout, suikers en eiwit. De eiwitten verlagen de punten waar de andere dingen de punten verhogen. Zodat iets eiwitrijk met hetzelfde aantal kcal minder punten kost dan iets ongezonds met hetzelfde aantal kcal.

Ik ben dus benieuwd of die apps zoals myfitnesspall ook verder kijken dan kcal. Misschien een domme vraag maar ik ken die apps dus echt niet.

Hier tot nu toe:

O: 150 gram Skyr vanille met 10 gram havermout
    T: te druk
    L: tonijnsalade met groente en dressing van yoghurt en Mayo. En daarnaast een stukje gerookte kip
    T: 1 portie weightwatchers snoepjes (lekker om te zuigen met mijn keelpijn)
    A: wordt waarschijnlijk makkelijk omdat er een aantal ziek zijn in huis.

Ik eet niet dagelijks fruit en meestal ook max 1 stuk omdat ik slecht fructose verdraag.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Vanaf eind december ongeveer. Nu moet ik zeggen dat ik van mezelf eigenlijk slank en sportief ben maar me tijdens de laatste weken van de zwangerschap nogal gaan volproppen en ik kon niet meer sporten dus dat ging wel hard. Misschien dat het afvallen daarom ook best snel gaat (al vind ik dat het best sneller mag ;) ), mijn lichaam is het gewend.

7. Logan

Logan Niet meer actief

My fitnesspall kan je inderdaad ook verdeling kh/e/v bekijken. Ik probeer een soort van 33/33/33 aan te houden.

Ik reageer straks even op de rest, het is eigenlijk spits hier en ik zit lekker te zp'en :roflmao:

8. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Ik kijk naar het aantal kcal. Ik mag niet meer dan 1800 hebben. Daarnaast iedere dag op de hometrainer en stepper. Ik kom van over de 100 kg en wil graag naar beneden maar dan wel zodat ik het volhoudt. Op dit moment snoep ik totaal niet meer maar zo gauw het naar beneden gaat mag ik in de weekenden weer eens wat nemen (met mate, want daar lag het bij mij aan. Er zit bij mijn blijkbaar geen stop). Zo gauw mij lichaam iets meer kan wil ik het bewegen ook opvoeren, maar voor nu gaat het eerst goed!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mag ik mij ook komen aansluiten?
    Ik blijf maar tegen de laatste 5 kilo aanhikken. Ik sport 3x per week, tegenwoordig ook met een personal trainer. Helaas weet ik dat ik mijn eetpatroon moet aanpassen. Kon het altijd prima, maar door enorme drukte voelt het makkelijker om ongezond te eten of soms maaltijden over te slaan.

Sinds gisteren ben ik gaan bijhouden wat ik eet en er bewust op gaan letten. Moet nu ook wel aangezien mijn personal trainer wil weten wat ik binnen krijg.

madameV en Cloud9 vinden dit leuk.
  10. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Mijn menu van vandaag:

O: bruine boterham met ei, yoghurt en m elk
    L: bruine boterham met fricandeau
    T: mandarijn en nectarine
    A: 5 aardappelkroketjes, velderwtjes en hamlapje en melk
    T: denk dat ik vanavond nog wat aardbeitjes neem

11. yaro

yaro Niet meer actief

Wauw dat is mooi snel zeg!!

12. yaro

yaro Niet meer actief

Welkom! Wel motiverend zo'n personal trainer!

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dat niet eens ik voelde me ook echt fit en ietsje slanker zo'n idee. Maar juist nu ik mijn broeken nog niet weer pas denk ik jeetke ik was echt mooi slank en toch zeurde ik nog om van alles.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Luuz welkom! Ik zou thuis gaan sporten met video's via youtube, is genoeg op te vinden!
    Wil je in de tabel? Zo ja wil je dan je gegevens doorgeven?

@yaro je kan inderdaad in myfitnesspal ook de verhoudingen bekijken, ik doe dat niet altijd maar probeer wel een beetje een balans te vinden. Dus eet meestal wwl yoghurt/pap en een eiwitreep of eitje.

@Lovely83 ook welkom! Wel fijn zo'n personal trainer, maar het eten moet je toch zelf doen/op letten natuurlijk. Wil je in de tabel? Zo ja wil je dan je gegevens doorgeven?

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @Snoopy1979 : ja eten moet ik inderdaad zelf doen. Maar hij kan mij in ieder geval adviseren en motiveren.

16. Logan

Logan Niet meer actief

Even algemeen want dat onthouden en reageren op telefoon is niet bijzonder handig.

Ik eet minimaal 1500 calorieën en vul die ook aan als het te weinig zijn maar probeer dat wel te doen met gezondere dingen. Liefst iets met eiwitten ;)

Heftige sommige dames die aan se andere kant van het gewichtsverlies stonden.. lijkt me extra lastig als je zoiets van jezelf weet.

Hey @Lovely83 ! Zitten we weer, in hetzelfde topic ;)

Personal trainer lijkt me trouwens super fijn!

Menu van vandaag:
    O: 1 volkoren botherham kipfilet
    T: proteïne bar
    L: 200gram kwark met een mandarijn (smerige combi maar ik moest nog boodschappen doen)
    T: bar van nakd
    A: broccoli met zalm
    T: Whey shake en zelf gemaakte popcorn

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik denk er is vanavond heel wat bij te lezen maar dat valt mee haha.

Ik doe het eerlijk gezegd altijd op de telefoon. Maar krijg ook vaak van mensen te horen die me met telefoon zien zo van wow wat kun jij snel typen haha. Al kan het natuurlijk wel alsnog sneller op de computer.

Nou vanavond voor t eerst echt wezen sporten na mijn bevalling. De eerste 10 min crosstrainer. Dat vind ik altijd al slecht vol te houden laat staan als je 0,0 conditie hebt. Maar tis me gelukt en daarna van alles en nog wat gedaan en afgesloten met 11 min fietsen. Dat apparaat stond trouwens gewoon random ingesteld niet op gewicht oid. Maar ik had in 11 min 3 km gefietst en dat ding gaf aan dat het nog geen 100 calorieën waren. Terwijl ik er toch 3km op had zitten. Laatst was ik heen en terug na mijn oma gefietst (8km) en toen gaf Endomondo bijna 400 aan. Kun je zien wat een verschil. Ik ga nu maar gewoon lekker sporten, letten op wat ik eet daar niet meer zo op focussen. Haha

Cloud9 vindt dit leuk.
  18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hebben jullie trouwens nog meer ideeën voor tussendoortjes die je gewoon in de tas kunt gooien? En dus niet banaan haha. Maar cracker koek oid? En dan geen dure afslank reep maar gewoon iets uit de supermarkt?

19. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Weet niet of je het lekker vind maar snoep tomaatjes en komkommertjes misschien? Of een appel.

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Oei... gisteren een slechte dag.
    O: volle yoghurt met havermout
    T: halve zachte wafel (oeps).
    L: volle yoghurt (nieuwe schoonmaker was bezig dus kon niet naar de winkel voor salade).
    T: niks
    D: Bloemkoolrijst met gehaktballetjes in tomatensaus.

En in totaal maar 1-1,5 liter water gedronken.

Volgens mij heb ik te weinig binnen gehad vrees ik.

Deel Deze Pagina