Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Dat klinkt inderdaad als veel te weinig.

Ik vind de bloemkool rijst e.d. Echt een uitkomst, maar ik kan het niet eten als vervanging van gewone rijst of aardappel in de avond want dan krijg ik nooit genoeg binnen. Zelf gebruik ik Bloemkoolrijst of broccoli rijst om aan salades toe te voegen of met een gebakken eitje ofzo. Eet het zelf meestal ook rauw.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ik kom me ook maar hier aanmelden. Al 2 jaar wil ik mijn zwangerschapskilo's kwijt. Ondertussen is er wel 10 kilo af, maar ik wil perse de laatste 3 er ook nog af, en liefst daarna nog 3. Soms gaat het een week goed, maar dan in het weekend lukt het weer niet. Ik moet mezelf echt een schop geven dus bij deze doe ik dat
    Ik doe trouwens weightwatchers, en was toen ik daar mee begon 74,1 kilo. Vanmorgen zat ik op 71,6 (ik zat op 70,8 zo balen dat het weer meer wordt als ik niet op let ). Dus ik moet er nu eerst 3,6 af.
    Succes allemaal!

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik maak 's ochtends bakjes met groente. Komkommer, paprika. En neem altijd een appel en banaan mee. Goed tussen door te eten :)

Ik voel me helemaal niet lekker. Ben al een tijd moe, vorige week buikpijn, vandaag weer. Loop echt even tegen het eind van mijn energie aan -hopelijk zet het niet door en word ik echt ziek-.
    Qua afvallen schommel ik ook opeens deze dagen: van 64.6 maandag naar 65.2 vandaag. Het eten is prima gegaan, niets extra's dus het is niet te wijten aan "slecht eten".

Even wat rustiger aan doen, en hopelijk voel ik me met een paar dagen weer wat beter. En dan kijken waar ik over een week met mn gewicht sta.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Afslankrepen geloof ik sowieso niet in. Ik eet vaak een bar van nakd, die kan je in de super halen. Dat is gewoon van dadels en noten gemaakt.
    Een proteïne bar eet ik vaak, niet perse laag in cal maar wel bijna alleen eiwitten
    Appel, snacktomaten, stukje paprika.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Welkom @riean ! Als die tien je gelukt is, gaat de rest er vast ook goed af :)

He bah @Micera , heb je tijd om even lekker rustig aan te doen?

Ik heb vanmorgen weer stiekem gewogen :D 77.6 *doet dansje*

Fortunae en Micera vinden dit leuk.
  6. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Welkom @riean !
    @Micera wat vervelend dat je je zo rot voelt, hopelijk voel je je gauw beter
    @Logan wat goed :D

Hier vanmorgen ook stiekem weer gewogen, terwijl ik me nog zo had voorgenomen om dat pas maandagochtend weer te doen. 96,1 vandaag. Vanmiddag naar de huisarts om mijn implanon te laten verwijderen, en dan krijg ik de pil mee. Hopelijk doet dat niets vervelends qua aankomen..

Ontbijtje zit er ook weer in, 150 gram griekse yoghurt 10% vet met een heel klein scheutje ranja. Geen banaan er door vandaag, want m'n mond doet echt ontzettend zeer met open doen.

Micera vindt dit leuk.
  7. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik koop iedere week wat zalm of makreel ofzo. Die kun je zo uit het pak eten, heel gezond en vult echt goed.

alla vindt dit leuk.
  8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Haha bedankt voor de tips jullie dragen van alles aan maar ik lust gewoon heel veel niet.banaan hou ik al niet van appel eet ik geschild dus is ook niet handig. Komkommer ook geschild en tomaat vind ik niet lekker om zo te eten maar met bv komkommer. Hou ook niet zo van noten en vis. Blijft weinig over zo hè haha. Ik ga zo maar eens een rondje supermarkt doen en eens kijken. En anders toch maar vaker bananen brood bakken. Maar wil wel een beetje variëren.

Ochtend is hier echt spits mijn vriend werkt al vroeg dus dan is het 2 kids met aankleden voeden eten enz. Zoek juist iets wat ik zo in de tas kan gooien IPV voor die tijd snijden oid.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb vanmorgen Griekse yoghurt 0% vet gehad en daar wat verse aardbeien doorheen gedaan. Net met de jongste appel en druiven gegeten. Tussen de middag eten we warm ivm zwemles van de middelste dus vanavond maak ik denk ik een groente of fruit smoothie.

@Micera beterschap! Hopelijk knap je snel weer op

@Logan jeeeej wat goed zeg!

@madameV ik gooi juist altijd wat fruit in de tas. Maar de jongste heeft kma en is een fruitmonster dus om ongelukjes met tussendoortjes te voorkomen, heb ik altijd fruit bij me.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @madameV, goed dat je weer gesport hebt gisteren! Nu vind ik 3 km fietsen en 100 calorieën wel reeël hoor. Reeëler dan 8 km en 400 calorieën. Ik verbrand met 6,5 km ongeveer 200 calorieën dus dan zal het met 8 km niet 400 zijn ;)
    Als tussendoortje, misschien ontbijtkoek met minder suiker? Roggebrood, gewoon brood, mueslireep?

@RoGiJuLi dat waren inderdaad niet zoveel calorieën. Bloemkoolrijst nog nooit geprobeerd maar hoor dat iedereen er lovend over is, misschien maar eens proberen.

@riean, succes!

@Micera, beterschap! Hier rommel ik ook nog met mijn buik en ben 's avonds erg moe, maar voel me niet echt ziek gelukkig.

@Logan jij gaat goed zeg, wat fijn! Hier na gister weer een halve kilo eraf, maar moet nog een halve kilo tot mijn gewicht van vorige week. Hopelijk komende dagen weer iets eraf!

@Johanna01 hopelijk doet de pil inderdaad niets met je gewicht! Die griekse yoghurt vind ik heel erg lekker zonder iets erin, want hij is helemaal niet zuur. Lijkt wel slagroom ;)
    Maar je bent na maandag dus aangekomen?
    Jij hebt trouwens wel een leuk medisch weekje zo met die verstandskies en implanon ;)

@Luuz hoe is die yoghurt, wel een stuk zuurder dan de 10% vet denk ik?

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga als lunch een salade eten, kip ketjap salade van de plus. Ben heel benieuwd of ik mijn brood ga missen... wilde dan nog een paar maiswafels erbij nemen maar die ben ik vergeten mee te nemen... misschien wat rijstwafels bietsen van een collega, als die er genoeg heeft.
    Nog 500 gram tot mijn gewicht van afgelopen vrijdag, hoop dat ik zaterdag in ieder geval weer daarop zit, liever iets lager natuurlijk, maar zal allang blij zijn als ik weer op de 86,4 zit!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen!
    Logan wat goed!
    Madamv ik zet alles altijd ochtend van tevoren klaar als ik moet werken. Misschien is dat een idee?

Mijn menu vandaag;
    O; havetmout/banaan pannenkoek
    T: appel
    L: volkorenwrap met tonijn,sla, komkommer, tomaat, sperziebonen en zelfgemaakte dressing.
    T: ? Denk fruit of 2 rijstwafels met humous.
    A: 80gr volkoren pasta, zelfgemaakte saus en 100gr vis.
    T: proteïne shake

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dubbel

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Bedankt allemaal!

Mijn menu vandaag:

o: 200 ml magere yoghurt met een beetje limonade
    t: 1 appel
    l: bord tomatensoep met balletjes
    t: nog geen idee, ik hoop dat ik me aan mijn fruitvoornemen kan houden :)
    d: andijviestamppot
    t: als fruit vanmiddag lukt dan vanavond een plakje ontbijtkoek

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ontbijtkoek is ook nog wel een goede ja! Ik zoek iets dat wanneer ik bij wijze van in de winkel ben zo f snel kan pakken zonder er veel moeite voor te doen. Vandaag dus weer er bij in geschoten. Dan ga ik een paar boodschappen doen, slaapt a nog lekker dus sjoks ik wat verder is het alweer 12u geweest voor ik thuis ben.

Mijn lijstje van vandaag is
    O vanille yoghurt en een app
    T -
    L 2 boterhammen met kaas komkommer tomaat gekookt ei en heel iets mayo. Na 1 boterham zat ik eigenlijk vol dus de 2e maar 2 hap van gehad.
    T paar aardbeien denk ik of meloen
    A salade met kip en van alles erdoor
    T nog even overna denken

@Luuz wat is KMA?

@Snoopy1979 klopt is ook wel reëeler denk ik qua calorieën. Ach ik ga er ook niet meer op letten en gewoon lekker aan t sporten. Vandaag de eerste x better belly.

Het valt me ook op aan jullie lijstjes dat ik gewoon meer tijd moet nemen voor bereiding etc. Ik ben zo gauw geneigd ff snel boterham smeren yoghurt erbij klaar. Als ik zie wat voor maaltijden jullie eten ( zoals de wrap hierboven ) lijkt me dat zoveel gedoe. Dat vind ik met mijn gekookte eitjes al haha. Maar eigenlijk moet ik dat wel doen gewoon meer de tijd nemen IPV gauw gauw willen

16. yaro

yaro Niet meer actief

Welkom! Leuk ik doe ook weight watchers. Moet alleen helaas nog veel meer kilo's

17. yaro

yaro Niet meer actief

@Micera beterschap! Hier hetzelfde.. zet niet helemaal door maar wel dat beroerde gevoel, moe, vol enzo.

@Logan wat goed!

@Johanna01, succes vanmiddag!

@Snoopy1979, gaat vast lukken voor zaterdag!

@madameV, lastig. Hier ook nogal beperkt in tussendoortjes doordat ik niet goed gluten en fructose verdraag. Mijn zoontje eet vaak kleine voorverpakte ontbijtkoekjes. Die zijn wel handig voor zo in de tas. Theebiscuit eten ze ook wel graag. Voor je jongste heb ik altijd eten in de tas, zoute stokjes, soepstengels, breektoastjes of naturel chips. Zij mag absoluut nog geen grammetje fructose (en dus ook geen suiker) en geen lactose hebben dus kan nergens mee eten.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sorry meiden, ik ben er nog hoor, maar ook ontzettend druk met de aanstaande verhuizing. Heb helaas niet zoveel tijd om mee te kletsen nog, maar dat komt weer als we over zijn en gesetteld (hoop ik:p)

Maandagochtend gewogen en er was weer een kilo af, 76.7 nu...

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Lovely83 ik zou ook weer eens wat meer moeten bakken, klinkt heerlijk weer die pannenkoek. Maak je de wrap zelf ook zelf ook koop je die zo? Is ook erg lekker en je kan er lekker veel groente in kwijt.

@riean klinkt wel als heel weinig eten, een keer kan geen kwaad maar niet structureel te weinig gaan eten ;). Houd je niet zo van fruit?

@madameV is groentechips misschien nog iets voor je? Of snack a jacks? (je hebt die rijstwafels in pakken of een zakje met een soort rijstchips). En het is inderdaad handig om wat klaar te hebben liggen, misschien in de avond even tijd aan besteden zodat je het de volgende dag zo kan pakken? En ga eens een keer op je gemak naar de supermarkt, kijken wat ze hebben wat een beetje gezond is wat je lekker vindt. Ik denk dat je nog beter iets een beetje slechts kan eten dan helemaal niet. Dus liever nog een zakje chips tussendoor dan dat je uiteindelijk op 1000 calorieën uitkomt omdat je niet te eten bij je had.
    Eitjes kan je ook veel tegelijk koken en dan een week ongeveer bewaren in de koelkast. Dus kost je 1 keer moeite.

@yaro dat is wel lastig als je niet overal kan mee eten, tenminste dat vind ik altijd, we eten nogal graag wat buiten de deur ;). Ik heb familie die vegan en glutenvrij eten, voor hun is buiten de deur eten dus ook lastig. Maar dat doen ze maar weinig.

@loetje succes met verhuizen enzo! Is altijd zo hectisch, wel mooi dat je een kilo kwijt bent, vaak ga je toch makkelijker eten als je het druk hebt, dus helemaal top!

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dat is ook nog wel een goeie ja. Snack a jacks. En groentechips lekker die banaan. Maar gezond is het niet echt toch?

Victoria30 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina