Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Mijn moeder lijnt met deze repen, dan gebruikt zij ze als maaltijdvervanger 1x samen met een bergje groente.

2. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Snoopy1979 oh oeps! dat was inderdaad een foutje. Inderdaad afgevallen van 94,8 naar 94,1 :)

@Logan kaak is inderdaad nog wel gevoelig :( maar dat zal wel langzaamaan afnemen denk ik. vanmiddag is m'n kreng van een implanon er gelukkig ook uit gehaald, ben er echt blij van. hij was nu al vastgegroeid, ondanks dat ik hem nog geen 8 maanden had en dagelijks mee zat te spelen. morgen dus de pil ophalen. :)

Vanavond toch nog vrij netjes gehouden met avondeten, ik heb alleen een hamburger in stukjes en een gehaktstaaf gegeten. Daarna was ik ook wel misselijk, dus morgen weer lekker gezond.

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik heb ook vandaag de pil gehaald. Begin 2013 voor t laatst gehad. Ben benieuwd hoop ook net als jij dat we er iig niet van aankomen haha.

Pff heb toch spierpijn van gisteren! Kun je zien dat ik lang niks meer heb gedaan haha

Ik heb ook een tijdje shakes en repen van Kruidvat merk als maaltijd vervanget gebruikt. Voor ontbijt en lunch. Ontbijt ging wel maar voor lunch had ik echt niet genoeg aan zo'n reep. En dan is het naast yoghurt en bv een appel best veel omdat er wel zoveel in zit.

Ik moet het maar gewoon bij bananen brood fruit en groente houden denk ik. Af en toe een paar toastjes ( zit niet heel veel in maar vult ook niet echt ) en gewoon beter voorbereiden op de rest van de dag als ik wegga.

Van de kaas ook een goede tip, kaas crackers!

Ik lees alles goed mee maar lastig te onthouden en op iedereen te reageren.

4. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Die shakes heb ik ook geprobeerd maar na een week gaat het mij tegenstaan. Ik vind het ook lastig om overzicht te houden in dit topic en om op iedereen te reageren.

De spirit is er even uit. Vanmorgen ging de weegschaal een stuk naar boven ondanks net gedrag. Ik weet dat het vast vocht is maar blijkbaar is dat toch lastig met het gevoel. Ik ben vanavond los gegaan op een zak snoep :( Echt genoten heb ik er ook niet van. Werd beroerd van de suiker. Even balen en weer door...

5. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Mijn menu van gisteren:

O: Broodje met ham en komkommer, melk en yoghurt
    L: Broodje ei
    T: Peer en appel
    A: rijst met groenten en kalkoen

Verder nog veel gedronken en 20 minuten gefietst en 5 minuten op de steppen. Gaat dus goed!

madameV vindt dit leuk.
  6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Dit lijkt qua calorieën erg weinig? Volgens mij zo rond de 1100/1200kcal?

7. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Zat gisteren rond de 1400 kcal maar was inderdaad aan de lage kant. Maar er is een en ander bij ingeschoten. Vandaag hopelijk weer beter.

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Victoria30 kop op je kan het!!

Pff voel me net een oud wijf. Overal spierpijn van 2 dagen sporten. Was natuurlijk ook niks meer gewend haha. Vind het wel erg leuk gelukkig. Dus ga vandaag weer en dan morgen even een dagje rust

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Yes vandaag woog ik 86.2!!!! Dat is 200 gram minder dan vorig week vrijdag. En 1,2 kilo minder dan 2 dagen geleden ;). Hopelijk nu weer verder omlaag! Eet nu wel al mijn calorieën zo ongeveer netjes op, misschien dat dat er ook mee te maken heeft gehad.

Wilde gister rookkaas kopen maar ze hadden het gewoon niet bij de Aldi :rolleyes:. Straks maar even naar de Plus.

@Logan misschien inderdaad een keer die mix dozen bestellen.

@madameV oh dat is wel balen dat jullie friet gehaald hebben.
    En je zeg dat je weinig cheat en dat er toch vorige week niets eraf was. Maar ik denk dat je echt te weinig eet, en dan val je ook niet af.
    Die smartbars zijn iets van 12 euro voor 10 stuks ofzo?
    Die spierpijn hoort er wel bij, maar om de dag sporten zou het beste zijn, tenzij je elke dag andere spiergroepen traint. Je moet niet doorslaan hè? ;). Want je eet ook al niet zo heel veel, zo gaat je lichaam echt tekorten krijgen.

@Luuz oh leuk Ikea! Nog een beetje gezond gegeten gisteravond?

@Micera fijn dat je je weer wat beter voelt! Ik doe ook geen streng dieet, genoeg eten is juist belangrijk. Anders houd ik het echt niet vol.
    In die bars zit wel heel veel eiwit, dat is dan misschien weer beter dan allemaal fruitsuikers. En je hebt wel genoeg calorieën nodig. In mijn dieet zou het prima passen. Als maaltijdvervanger wat sommigen hier schrijven lijkt het me niets.

@wondertjeinmaak hopelijk voel je je vandaag wat beter!

@Johanna01 haha gelukkig een typfoutje!

@Victoria30 oh die shakes vind ik zo vies! Jammer dat je de spirit even kwijt bent, herken het gevoel, ik had van de week ook die neiging maar gelukkig niet gedaan en nu is die kilo er weer af. Dus vanaf vandaag weer goed eten en dan zit je zo weer op je laagste gewicht!

@Cloud9 wel karig lijstje inderdaad ;). Vandaag weer beter!

Cloud9 vindt dit leuk.
  10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 ja i know. Blijft lastig dat genoeg eten. En ook druk druk die tussendoortjes schieten er vaak bij in.
    Zet mijn lijstje voor vandaag hier vast neer en dan ga ik me daaraan houden haha

O boterham filet americain en een beetje drink ontbijt
    T kale toastjes
    L 2 boterhammen pesto kipfilet kaas en tomaat ( tosti )
    T appel en wat aardbeien
    A gebakken kipfilet aardappelschijfjes salade gekookt eitje
    T bakje yoghurt

Ik doe idd niet telkens hetzelfde @Snoopy1979 heb dinsdag kracht training gedaan en gisteren better belly. Dus puur met een band om op de loopband 3 kwartier. Meer tijd had ik ook niet dus dat was net even mooi en rondje wandelen doe ik sowieso al elke dag.

Ik denk ook dat ik voor een deel nog niet zo makkelijk afval doordat mijn lichaam nog herstellende is van mijn bevalling. Maar zeker weten doe ik dat niet. Vandaag is meneer alweer 6 weken.

Ik vind dat wel veel geld voor 10 repen. Ook omdat mijn vriend ook mee doet dan hebben we dat zo op met zijn 2en. Ik hou het wel bij fruit yoghurt etc

11. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Vandaag stiekem gewogen. 66.3 zei de weegschaal. Hopelijk nog een paar dagen totdat ik de 65 zie. :)
    2 weken terug woog ik 66.1. Helaas door stress en emotie veel gegeten. Hierdoor ook weer wat aangekomen helaas. Gelukkig ben ik nu bijna weer op dat gewicht! :)

Mijn lijstje vandaag.
    O: 2 spelt beschuiten met filet american. En 1 dun belegd met hagelslag.
    T: x
    L: 3 boterhammen. 1 met filet american. 1 met kaas 30+.
    T: Appel.
    D: 100gr gehaktbal. Wortelen.
    T: ?

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    goed bezig meiden!
    En iedereen met een dip: kom op, je kunt het!

Mijn lijstje van vandaag
    o: 200 ml magere yoghurt
    t: niks, te druk geweest
    l: 2 boterhammen, 1 met leverworst en 1 met 30+ kaas
    t: appel
    d: maaltijdsalade (eet op mijn werk, ik weet niet of ze een magnetron hebben, dus voor de zekerheid maar iets wat ik niet op hoef te warmen)
    t: fruit denk ik

13. Mamavanvier95

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Snoopy1979 Wat fijn dat je deze week weer afgevallen bent ten opzichte van vorige week!

@madameV lekker lijstje! je bent goed bezig! denk je er wel om dat je nog een beetje voorzichtig bent met krachttraining? je bent natuurlijk nog niet zo lang geleden bevallen :)

@riean jij ook een lekker lijstje! ik kan het niet goed inschatten, maar is het niet wat weinig? volgens mij kom je nu krap aan de 1000 calorieën ongeveer?

Mijn lijstje tot nu toe;

O: 200 gram griekse yoghurt 10% vet met verse banaan er door. (geen ranja vandaag, en het smaakte goed!)
    T: geen
    L: 2 donkere meergranen boterhammen, 1 met ossenworst, de andere met bieslook kipfilet.
    T: kopje kippenbouillon denk ik
    A: krieltjes, sla en gemarineerd filetlapje.

14. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik doe alles onder begeleiding. Dus verantwoord.

Jou lijstje is toch eigenlijk bijna hetzelfde als die van riean?

Is het bij jullie ook zulk slecht weer? Hier de hele tijd regen bah. Z, heeft besloten een pyama dag te houden haha en ik vind het best

15. Mamavanvier95

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ah dan heb ik niets gezegd @madameV :)
    Ja dat is waar. Misschien neem ik dan wel een iets ander tussendoortje. Hier in Friesland heeft het nog niet geregend geloof ik, buiten is de temperatuur ook gewoon lekker.

16. Mamavanvier95

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik heb weer eens gecheat.. theeglas cola en een maisbroodje chocopasta als tussendoortje.
    Past gelukkig nog wel binnen mn kcal maar toch.

17. yaro

yaro Niet meer actief

@Snoopy1979 wat fijn dat je weer lichter bent dan je was!

@Johanna01 als het binnen de kcal kan is het prima toch. Af en toe opmaken aan iets lekkers moet kunnen.

@madameV dat speelt zeer zeker mee dat je pas bevallen bent.

@iedereen met dipjes, jullie kunnen het!

Hier vandaag 90,0.. hopelijk morgen voor het eerst sinds jaaaaaren weer een 8 aan het begin.

Druk weekend voor de boeg, vandaag ook druk geweest met traktaties, morgen gaat mijn oudste trakteren, smiddags kinderfeestje wat in duigen is gevallen door het weer en nu thuis gevierd gaat worden (en ik kan slecht tegen drukte) en zaterdag is ze jarig en komt de visite.
    Ik zal wel hapjes eten maar gebak overslaan en ook geen chips ofzo. Ga wel wat zalm met light roomkaas ofzo maken.

Jullie nog ideeen voor lekkere gezonde hapjes? Mag zelf al (bijna) geen fruit en geen gluten

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn lijstje van vandaag:

O pap
    T appel, banaan en 150 gram wortels
    L 2 sesam volkoren boterhammen met monchou en vruchtenhagel, 2 maiswafels met smeerkaas
    T 2 dropjes en 2 rookkaascrackers. Die zijn echt heel erg lekker!!! :thumup: Bedankt voor de tip!
    A volkoren spaghetti met pastasaus en een valess satéburger
    T zometeen een paar stophoestjes, straks wat Japanse mix en een beetje chocola. Misschien nog een waterijsje.

En dan heb ik nog 300 calorieën over...

Ga vanavond op jullie reageren, ben nu aan het wandelen ;)

19. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Mijn lijstje van vandaag:

O: bruin bolletje met kaas en komkommer, vla en melk
    L: bruin bolletje met ei, melk en snoep komkommer
    T: mandarijn, nectarine en banaan
    A: aardapelbolletjes, salade en schnitzel

Straks nog wat aardbeitjes. In ieder geval weer beter dan gisteren!

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @yaro ik hoop het voor je! Geeft moed om door te gaan. Mooie magische grens! Lastig gezonde hapjes. Misschien gevuld eitje en dan met zo min mogelijk mayo of een vervanger. Of ham MonChou, of bij de supermarkt zo'n roomkaas halen in zo'n rolletje. Daar dun plakje van snijden en op een plak komkommer leggen. Of boterhamworst met augurk, ham met asperges? Allemaal niet super caloriearm maar beter als bitterballen oid

@Snoopy1979 ik lees best vaak vruchtenhagel. Is dat relatief gezond in verhouding tot hagelmix etc? Ik ben nog op zoek na meer variatie.

Mijn vriend thuis ik snel na de sportschool. Gezegd wat we eten. Aardappeltjes om te bakken in de koelkast. Gebakken kipfilet en salade met gekookt ei. Wat denk je kom ik thuis heeft meneer de aardappelen in de frituur gegooid. Want dat was wel makkelijk. En dat terwijl we gister ook al patat hadden gehad. Hij doet zelf ook aan de lijn dus een beetje dom gedacht denk ik dan. Heb maar 5 gehad want het was ook nog eens helemaal niet lekker

Deel Deze Pagina