Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Klopt dit wel???

Als ik dit invoer bij WW zonder het ijsje en zonder fruit (want dat is 0 punten bij WW) kom ik al op 54 punten uit..

Dat is echt enorm veel.

Ruwweg zou 1 punt voor 50 kcal staan. Dat zou zonder waterijsje volgens weight watchers al 2700 kcal zijn. Wel een heel verschil.

2. yaro

yaro Niet meer actief

Ik denk dat het verschil tussen aardappelen bakken en frituren niet erg groot is. Of je moet ze bakken zonder olie of boter.

3. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn lijstje vandaag is niet indrukwekkend. Ook weinig tijd gehad.

O: 200gr Optimel yoghurt perzik
    T: -
    L: 3 gebakken eieren (punten opmaken) met gewokte groente
    T: 2 blokjes pure chocolade
    A: rijst met kipfilet en wokgroente en Woksaus
    T: moet ik nog bedenken.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Even snel menu plaatsen:
    O: Griekse yoghurt met een beetje muesli
    T: banaan
    L: volkoren boterham, gekookt eitje, kipfilet, komkommer. En een fruit/groente shake
    T:nked reep
    A; courgette pasta, gerookte kip, champignons, olijven, feta en een eetlepel pesto.
    T: casseine shake

Vanmiddag sessie met personal trainer gehad. Ben kapot!

madameV vindt dit leuk.
  5. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Denk dat het het verschil tov bakken in de olie/baakolie in een gewone pan niet heel groot is. Wij hebben nu al een tijdje een Airfryer en dat bevalt erg goed en dus zonder olie! Misschien een keer een idee. Je bent wel lekker goed bezig met het sporten zeg, hopelijk werkt het allemaal.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dit klopt wel hoor, ligt er ook aan natuurlijk wat voor hoeveelheden je pakt qua pasta en chocola, daar neem ik namelijk niet zoveel van.

O pap
    219 kcal
    O pap
    T appel, banaan en 150 gram wortels
    206 kcal
    L 2 sesam volkoren boterhammen met monchou en vruchtenhagel, 2 maiswafels met smeerkaas
    444 kcal
    T 2 dropjes en 2 rookkaascrackers. Die zijn echt heel erg lekker!!! :thumup: Bedankt voor de tip!
    220 kcal
    A volkoren spaghetti met pastasaus en een valess satéburger
    492 kcal
    T zometeen een paar stophoestjes, straks wat Japanse mix en een beetje chocola. Misschien nog een waterijsje.
    285 kcal

Totaal 1867 kcal en 997 kcal verbrand met fietsen (1,5 uur) en wandelen (1,5 uur) dus nog 330 kcal over. Het is wel veel wat ik eet maar eigenlijk dus nog te weinig omdat ik zoveel bewogen heb.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @madameV je bent in ieder geval weer goed op weg! Is het gelukt je aan je lijstje te houden? Kan best zijn dat je nog moeilijk afvalt doordat je lichaam moet herstellen maar zeker als je te weinig eet ga je moeilijker afvallen.
    Die repen zijn volgens mij 12 stuks voor 12 euro. Wel prijzig op zich maar goede voedingswaarde, is ook wat waard toch ;)
    Nee vruchtenhagel is niet gezond, is gewoon suiker ;). Hagelwit is vooral suiker maar ook best, dus dan is vruchtenhagel beter denk ik. Maar het gaat bij mij om zo'n 10-15 gram, ik ga me daar niet druk over maken ;). Ik eet er op werkdagen en vaak op zaterdag 1 boterham mee.
    Pindakaas is trouwens wel vet en veel calorieën maar wel gezond.
    Oh jee die man weer van jou ;). Denk dat frituren wel slechter is, vet dringt er dan helemaal in. Bakken doen wij altijd met weinig (kokos)olie dus dat is wat anders dan je aardappels in de olie hangen ;). Maar qua calorieën eet je echt nog niet veel dus je kan het echt wel hebben! Niet bang zijn voor teveel eten want dat doe je niet ;)

@Arian oh wat balen dat je weer aangekomen was, maar nu ben je goed op weg weer! Wel uitkijken dat je niet te weinig eet, volgens mij zit je vandaag net aan de 1000 calorieën. Ik trouwens ook bedenk ik me net, zit netto op 900. Alleen lijkt het meer doordat ik wel veel eet (maar dus veel weer verbrand).

@riean jij zit ook niet op veel calorieën zo te zien.
    En @Johanna01 ook niet heel veel ;). Oh wacht zie cola en een maisbroodje voorbij komen, dat vult je calorieën mooi aan ;)

@yaro oh zo fijn dat die 8 in zicht komt!
    Kan je de verjaardag niet in een binnenspeeltuin houden? Al is thuis dan misschien rustiger ;).
    Qua hapjes, misschien zelf glutenvrije wrap bakken en dan met sla, zalm en light kruidenkaas? Of met kipfilet. Komkommer besmeren met light kruidenkaas. Wortel met een gezonde dip. Gevulde eitjes inderdaad, je hebt ook 3% vet mayo van Remia geloof ik, zijn heel weinig calorieën.

@Cloud9 dat is inderdaad een beter lijstje dan gister!

@Lovely83 dat kan ik me voorstellen dat het pittig is met een personal trainer!

@yaro ook al zo'n karig lijstje ;)

Wel genoeg eten hè dames! Zelf moet ik er ook op gaan letten dat ik vooral in de ochtend wat meer eet!

Cloud9 vindt dit leuk.
  8. yaro

yaro Niet meer actief

Ah zo! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het bij WW veel punten zijn omdat het best veel kaas is. Weet dat dat bijv al heel veel punten is (door vet denk ik). Moet nog wel mijn draai vinden in de puntentelling icm de voedingsstoffen enzo.
    En ja, jij beweegt natuurlijk ook heel veel.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Druk druk druk. Maar vanmorgen was ik toch echt 400 gram lichter dan 2 dagen geleden :roflmao:

yaro vindt dit leuk.
  10. yaro

yaro Niet meer actief

Bedankt voor de hapjes tips!

Ik heb nog 5 punten over dus ik ga zo nog voor 2 stukjes pure chocolade.
    Normaal pak ik iets gezonders maar heb pas net mijn avondeten op en wil nu dus niet teveel volume eten. Anders voel ik mij zo opgeblazen.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Drukke dag dus niet veel tijd om op alles te reageren.

Menu van vandaag

O: crackers met kipfilet
    T: proteïne bar
    L: proteïne pannekoeken
    T: bar van nakd met banaan
    T: handje snacktomaten want we aten laat
    A: bloemkool met gehakt en een aardappel
    T: yoghurt met aardbeien

Uurtje krachttraining gedaan en nadien een wheyshake
    1360 kcal totaal.

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik doe altijd maar heel iets olie. Dat lijkt me wel wat anders dan dat ze drijven in frituurvet

Cloud9 vindt dit leuk.
  13. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Dit is inderdaad een beter lijstje, zou in de middag nog iets meer kunnen eten maar op het werk eet ik meestal minder dan thuis. Thuis eet ik wel tussen de middag twee boterhammen maar op het werk lukt het op een of andere manier niet.

14. yaro

yaro Niet meer actief

Ja klopt, dan zeker!
    Ik deed ze altijd bakken in iets vloeibare margarine. Maar mijn huidige partner kookt altijd en die gooit ze in een dikke laag olie hahaha

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Lovely83 goed zeg! Nu ook vast lekker voldaan of niet?

@Snoopy1979 ja ik heb me aan mijn lijstje kunnen houden! Dat werkt ook eigenlijk voor mij t beste. Dat ik van tevoren precies weet dit ga ik eten. Of nee moet ik eten. Ik vind het best veel maar dat is meer gevoel. Daarom sla ik ook zo op tilt van dat frituren. Kom ik net van de sportschool goed bezig staat die pan aan. Je moet ook voorstellen dat ik tot ong 3 jaar nooit ontbeet. En dan rustig na mijn werk ging, ook geen fruit oid nam sochtends maar pas rond lunchtijd at. Heb wat dat betreft nooit echt snel honger. En eigenlijk ook bijna nooit dorst. Zelfs na sporten niet. Dus zo'n tussendoortje is makkelijk over geslagen en ook water drinken is al snel te weinig. Nu ik vooraf mijn lijstje maak voor de dag maakt het dat eigenlijk veel makkelijker. En drink nu water uit flesjes van 0.33 daar moet ik er gewoon 6 van op een dag. Oh en nu vraag je je natuurlijk af waarom ik ooit wel in de 90 woog. Ik had natuurlijk wel altijd lekkere trek haha. En hou heel erg van zoet. Kauwgom lollies vruchtenhartjes enz. Maar nu ik ben afgekickt gaat het goed hoor. Met af en toe een uitbarsting hah
    Wat goed dat je zoveel hebt bewogen vandaag is dat een gemiddelde dag?

@Luuz you go girl!

@yaro geniet er lekker van.

@Logan, maak je bij je avondeten dan wel jus? Of hoe eet je die aardappel?

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Zal wel een mannen ding zijn als ik zie hoelang mijn vriend soms knijpt in zo'n vlees Jeminee. Hij doet dus ook mee wil nog zeker 10kg kwijt. Ook al jaren aan het schommelen net als ik maar toen ik zwanger was is hij ook weer aangekomen ( hoe sympathiek haha ) hij is vooral heel erg van de cola. En dan "gunt" ie zichzelf elke avond een blikje. Nu ziet ie eindelijk ook wel in wat dat inhoudt voor zijn gewicht. En nu hebben we van die crystal Clear look a like met prik van de Lidl. Laatst zei die het lijkt niet op cola maar ik vind het wel lekker en is met prik dus een goede vervanger. Kijk dat is de spirit

17. Logan

Logan Niet meer actief

@madameV gewoon droog. Ik vind aardappel niet lekker en jus al helemaal niet :roflmao:
    We aten niet thuis dus heb ik niks te kiezen natuurlijk haha

18. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier deze week een off week, tenminste overdag gaat het best goed en de snaai momenten vallen ook mee, maar gisteren was gewoon slecht.

We hadden vergadering op het werk en 2 collega's hadden wat lekkers meegenomen. Ik was nog van plan om gewoon mijn appel te pakken, maar nadat al zeker een uur de bonbons vlak voor me stonden en een van de collega's toen ook nog het doosje naar me toe reikte werd het iets te lastig om nee dank je te zeggen.
    Toen dacht ik nog 1 praline kan geen wereldramp zijn, maar toen de taart van collega 2 aangesneden werd, toen werd het weer rechtstreeks gevraagd en voor ik er goed en wel over na had gedacht had ik al weer een stukje
    Kennen jullie dat, dat je gewoon gezellig mee wilt doen.
    Nou ja, verder keurig netjes gedaan, en omdat ik dan in de middag en avond netjes doe, heb ik niet het gevoel dat ik het zo slecht heb gedaan. Suf he!

Vandaag te horen gekregen dat mijn leidinggevende is gestorven na een heel raar kort ziektebed. Mijn collega waarmee ik vandaag werkte, terecht emotioneel en mijn knop kon eigenlijk gelijk om. Dus de dag door gebokst, collega vrij vlot ook herstelt. Maar toen ik om 4 uur klaar was viel de bom echt keihard. Loodzware voeten en handen. Totaal uitgeput en dus geen fut om te koken. Manlief was ook te moe om iets te doen, dus friet gehaald... das niet best he!
    Wel toen hij om boodschappen ging mijn wens om ijs mee te nemen nog omgedraaid naar kwark. En daar heb ik dan net nog 125gr van op.

Maar ik ben gesloopt nu, zou je van emotionele uitputting icm slaapgebrek ook afvallen?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @madameV ik ben ook geen grote eter maar met snoepen kan ik helaas los gaan helaas. En zo zijn bij mij de kilo's er dus ook bijgekomen.
    Wat fijn dat het lijstje goed werkt voor jou! Avond ervoor alles klaarleggen en eventueel maken dan moet het lukken toch?
    Goed dat jouw vriend het nu ook een beetje goed op gaat pakken.
    Voor mij is een gemiddelde dag qua beweging een uurtje fietsen en een half uur wandelen. Dat doe ik 4 dagen per week als ik werk, als het weer het toelaat. En op donderdag loop ik ongeveer een uurtje als de oudste sport en op zaterdag loop ik ongeveer 2 uurtjes als de jongste sport. Heel soms op een zondag hangen we thuis en doe ik helemaal niets aan beweging. Dat voelt wel een beetje gek en ik mag dan ook veel minder eten en dat vind ik wel lastig dan. Moet even kijken hoe ik dit in de vakantie ga doen. Dan mis ik zo wat uren beweging als ik niet zelf wat initiatief neem. Misschien met het hele gezin gaan wandelen.

@Fortunae wat heftig van die leidinggevende! Dat is wel even schrikken.
    Ja onverwachte traktaties vind ik ook lastig hoor, zeker als ze echt aan je gaan vragen of je wil. En dan denk je ach 1 ding kan wel, maar als er dan nog meer komt dan denk ik al snel, nou deze dag is verpest. Dus dat heb jij gister juist heel goed opgepakt! En vandaag die friet, tja af en toe loopt het zo, moet kunnen. Zeker als je er geen snack bij neemt.
    Uit ervaring kan ik zeggen dat je van emotionele uitputting en slaaptekort niet afvalt helaas. Al voelt het waarschijnlijk alsof je heel veel werk hebt verricht.

madameV en Fortunae vinden dit leuk.
  20. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Gebakken aardappeltjes eet ik niet meer mee. Ik doe dan mijn vlees op een volkorenboterham. Ik voel er ook weinig voor om ernaast nog een portie aardappels te koken. Toch schijnen er nog best wat gezonde stoffen in te zitten dus ik moet mijzelf eigelijk even een trapje geven.

Wat naar van jouw leidinggevende... Ook een lastige confrontatie dat het ineens zo voorbij kan zijn. Ik herken niet dat ik dan sneller iets aanneem. Juist als anderen er bij zijn kan ik makkelijker nee zeggen tegen ongezonde dingen. Maar vermoeidheid maakt het wel heel lastig.

Ik heb geen idee hoe de weegschaal er nu voor staat. Ik heb mij niet meer durven te wegen. Wel ben ik nog steeds fysiek beroerd van de suiker. Vrij duidelijk signaal van mijn lichaam dat het lichaam de omschakeling heeft gemaakt en niet meer wil.

Deel Deze Pagina