Die ik in de ochtend had kwam voor mij ook beter uit, dan zou rond de 1800 moeten eten. Maar die site kan ik dus niet meer vinden. Maar ik hou me daar dan ook aan. Wil inderdaad niet gaan crashen!
Dank jullie allemaal. Tis best hectisch zo. Vanmorgen gewogen 104.4 toch 100gr minder ondanks de gekke week. Daarna langs de huisarts geweest voor gesprek. Hij gaat vooral uit van het nieuwste inzicht, suiker is verslavender dan cocaïne. En mensen worden niet te zwaar van vetten, maar door suikers. Dus nu als tip gekregen om zoveel mogelijk de suiker links te laten liggen. En volle producten te eten, omdat je die vetten juist nodig hebt. Verder heeft hij me bestempeld als verslaafd, wat gewoon waar is maar wel confronterend. Opdracht voor de komende periode, aangeven bij collega's dat ik de extraatjes niet meer wil en of ze me aub willen helpen door het niet meer aan te bieden. Dus daar ga ik maar eens even moed voor verzamelen. @yaro super goed joh! Echt wauw!
Ik heb trouwens ook dat bmr ding bekeken, kom uit op 1800 nog wat in rust en over de 2500 met beweging. Maar goed, ik tel nooit calorieën Maar voor de tellers is het handig! Ben benieuwd naar jullie gewicht morgen!
Ik heb het ook berekend dan kom ik uit op 1624 in rust en over de 2000 met beweging. Maar snap ik het nou goed dat je voor afvallen er 500 af moet halen? Dus dat ik op dagen dat ik niet sport rond de 1100 moet zitten en anders rond de 1700? Wij hebben nasi gegeten bij mijn ouders jam. Netjes toetje afgeslagen. Dat is ook zo'n standaard ding thuis eet ik nooit een toetje en van huis uit ben ik het wel gewend dus eten we daar dan is het zonder nadenken hopsakee dat bakje vol. Ben ook de hele dag (vanaf 11) op pad geweest maar had netjes water brood en bananenbrood mee Lekker lasagne Snoopy. Ik maak het ook best vaak, beetje van een recept, beetje van mezelf. En inderdaad weinig bladen erin dat scheelt al. Wat goed Arian! Helaas is het inderdaad een straf voor het leven. Fortunae verstandig om je collega's in te lichten. Heb je een redelijk klein clubje? Bij ons op t werk is er ook altijd wel iemand aan t opletten. Wel een relatief klein team. Maar dat maakt vanzelf dat je mee blijft doen want je wil ook niet erg ongezond eten en iemand verleiden door ernaast te gaan zitten met je troep Ik was vandaag bij mijn broertje die zit op kamers daar was ik nog niet geweest. Hij is 21. Was altijd een klein iel jongetje maar heeft nu echt spierballen. Hij had ook van die eiwit shakes online besteld. Dat beviel hem goed. Maar hij neemt amper tussendoortjes ( ja in het weekend bij mijn ouders plundert ie de kasten ) hij gooit dat poeder ook wel door kwark enz heen en dat doet ie juist om de hele ochtend vol te blijven zitten. Maar goed hij doet het puur voor de shape zeg maar en niet om af te vallen want hij is nooit stevig geweest. Morgen weer een nieuwe dag. Ga met een vriendin van 12-18 op een rommelmarkt staan. Eerst ook nog "opbouwen" natuurlijk dus vanavond maar even bedenken wat mijn lijstje word en dit meenemen Allemaal goed bezig dames!
Ik bereken het via deze site : http://www.fitsociety.nl/afvallen/bereken-jouw-caloriebehoefte/ Al pak ik vaak ook -500 tot -1000 van wat mijn fitbit zegt. @madameV je doet -500 bij je onderhoud. Niet van je bmr af want dan zit je veel te laag. Die shape zorgt ook voor gewichtsverlies. Hoe groter je spiermassa, hoe sneller je metabolisme. Lijkt me een confronterend gesprek @Fortunae maar ergens ook wel fijn. Gaat de huisarts je nog helpen? Goed dat je je collegas gaat inlichten, dat zal zoveel schelen. Mijn menu van vandaag: O: Proteïne pannenkoek T: nakd bar en een protein bite (lijkt op fudge, zo lekker!) L: twee botherhammen Vruchtenhagel T: tomaat, kiwi en een proteinbar. Niet tegelijk, ik kreeg zo'n vreetlust. A: gehaktburger met bonen en wat ketchup T; popcorn zelfgemaakt
@Logan wat bedoel je met onderhoud? Waar vind ik dat of hoe bereken ik dat? Ja snap ik. Spieren verbranden natuurlijk ook. Maar bedoel meer dat hij het niet doet om af te vallen ofzo. In het weekend gaat er heel wat bier en snoep koek en chips in haha
Als je je bmr berekend via de meeste sites krijg je vaak een aantal getallen waaronder de bmr en je onderhoud. Van je onderhoud 500 af, zorgt dat je afvalt en 500 erbij zorgt dat je aankomt.
@Logan oh zo. Op die eerste site stond dat niet, op die wie jij doorgaf wel. Dan zou ik 1700 moeten eten.
Hallo dames, Ik ga toch maar meeschrijven, was al even aan het meelezen, maar kan dan net zo goed mee doen. Moet zeggen dat ik door het meelezen weer even de riem strak aangetrokken heb. De basis is bij mij goed, maar ongemerkt ging er toch weer teveel naar binnen varierend van tussen de middag te veel brood tot een vreetfestijn in hetbweekend. Ik hoef niet in het lijstje hoor, ik hou mijn gewicht niet heel intensief bij. Ik woog vanmorgen 70,4 bij een lengte van 1,68. Ik kijk naar mn kleding. Ik kan weer een broek aan die laatst veel te strak zat dus dat gaat goed! Calorien tellen doe ik eigenlijk ook niet echt, ik probeer gewoon op te letten met koolhydraten en suikers. Mijn lijstje van vandaag O: groenteshake (water, spinazie, courgette, kiwi en een paar druiven) T: havermoutpap (havermout, halve appel, paar rozijnen, melk en kaneel) L: 2 volkoren boterhammen met vlokken en gekleurde hagel, 2 gekookte eieren en "soep" (heb een blender met soepfunctie, had nu 1 paprika, 1 tomaat, knoflookteen, beetje zout en een handje spinazie) T: snoeptomaatjes en een beetje komkommer (snij elke middag een komkommer en 200gr snoeptomatem voor mij en de kinderen) A: sperziebonen, halve schouderkarbonade (gegrillt) en patat (zelfgemaakt uit de airfryer) T: na het sporten wat kwark met bosbessen en een paar druiven. Ik sport op maandag (extreme bootcamp) en op woensdsg en vrijdag (bokszaktraining), ik werk 5 ochtenden in een supermarkt in de winkel waar ik ook continu beweeg.
Ik sport niet (even geen rekening houden met die paar oefeningen per dag) dus daar zal niet veel verschil in zitten. Ik moet dus 1453 calorieën binnen krijgen per dag?
Hierbij nog mijn lijstje van gisteren: O: Tarwe bolletje met kaas en komkommer, vla en melk L: Broodje ei met ham T: twee rijstwafels, 1 met kaas en 1 met een heel dun laagje chocolade pasta (mmmm wat was dat even lekker). A: Stamppot sperziebonen met wat spekjes er door en een hamlapje. T: een bakje met aardbeien en een kiwi. Vanochtend weer gewogen en is was weer blij 99,4kg! Het gaat niet snel maar beetje bij beetje, ben er blij mee!
Wat kletsen jullie lekker veel. Dat is voor mij allemaal niet bij te houden hoor Hier gaan we van vanaf gisteren langzaam aan ons lichaam weer laten wennen aan wat meer koolhydraten (ook ivm de vakantie over 3 wkn). Gisteren zag mijn menu er zo uit: O: volle yoghurt met havermout T: banaan L: ceaser salade met croutins en dressing T: appel D: ei met groentes en philidelphia en room uit de oven op 2 sneetjes donker meergranenbrood ipv koolhydraatarm brood. Toch helaas weer veel te weinig water gedronken. Resultaat 100 gr afgevallen in 1 dag. Vanaf nu ga ik ma/woe/vrij als lunch een salade eten en op di/do 2 sneetjes koolhydraatarm brood met ham/kaas/tomaat/komkommer oid Normaal at ik al deze dagen een salade als lunch namelijk . En in het weekend wordt het normaal brood ipv koolhydraatarm en bijv ovenfrietjes. Eens kijken of dit gaat werken en ik alsnog (welliswaar langzaam) blijf afvallen.
Ja tenzij je bij invullen al geen rekening hebt gehouden met je activiteitsniveau, dan is het volgens mij de andere.
Nou, ik ging zo lekker, maar deze week is prut! Hoewel ik begin van de week prima netjes bleef eten - geen gesjoemel - was ik van maandag 64.6 naar donderdag 65.5 gegaan... Dat is een tegenvaller! Donderdag heb ik voor het eerst een cheat-dag gehad. Helemaal niet lekker de afgelopen week, moe, erg druk op het werk en thuis, dus donderdag had ik echt de kracht niet om nog te dieeten. Met als gevolg: de nodige koekjes, paar bonbons, plak cake, alles wat voorbij kwam heb ik aangegrepen. Ik ben daar niet extra van aangekomen, maar vandaag met wegen ook niets afgevallen tov donderdag. Dus nog steeds 65.5 kg. Gisteren weer netjes opgepakt, en vanochtend ook goed gegaan. Dat is best "knap" van mezelf, want voorheen stopte ik met lijnen als ik even een aantal mindere dagen had Hopelijk gaat mijn gewicht volgende week weer naar beneden!
Als je niet anders doet dan stil liggen en ademen wel. Je bmr is niet zo interessant. Je onderhoud moet je hebben.