Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ga sporten dus even snel.. 77.8 . *middelvinger emoji*

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik woog vanochtend 600 gram minder dan vorige week, dus precies 86! En dat terwijl ik dinsdag nog 87,4 woog dus in 4 dagen 1,4 kilo eraf. Dus toch iets van vocht vastgehouden ofzo.

@madameV dat is toch prima 600 gram eraf!

@Micera oh wat balen... maar gewoon weer oppakken dan is het er volgende week weer af! Ik kwam vorige week ook opeens zo aan en ben toch niet gaan snoepen ondanks dat ik er de balen van had, en nu toch 600 gram lichter dan vorige week. Dus volgende keer gewoon volhouden en niet gaan dippen, dan gaat er er ook wel weer af! (Makkelijk gezegd, dat weet ik ;))

@Logan hè wat balen! Maar wie weet over een week gewoon een kilo eraf!

Sorry als ik nog niet op iedereen heb gereageerd maar moet mijn jongste van turnen halen :)

Micera vindt dit leuk.
  3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Vandaag weer 65.5 kilo. In totaal deze week 800 gram eraf.
    De weegschaal gaat nu weer voor 2 weken achter slot en grendel. Wil mezelf niet gek maken door de elke dag op te gaan staan. Mijn dag is verpest als de weegschaal weer eens wat anders aangeeft.
    Vanavond even lekker borrelen en lekkere hapjes eten met vrienden. Daarna weer normaal. Hopelijk dan met 2 weken in de 64 kilo.
    Vanochtend voor de spiegel zag ik ook echt al verschil.. :)
    Ik kom van de 95.6. Dus al 30 kilo afgevallen de laatste jaren. :) Kan me niet voorstellen dat ik ooit zo zwaar was.

Micera vindt dit leuk.
  4. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Super knap hoor!

@Micera moet een keertje kunnen toch? Het moet een nieuwe levensstijl worden, anders hou je het op de lange termijn niet vol. En bij nieuwe levensstijlen passen ook momenten waarin je lekker mag snaaien!

@Logan balen joh! Volgende week is het vast beter!

Micera vindt dit leuk.
  5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wow wat knap zeg!

Vanmorgen stiekem gewogen. 600 gram eraf in een paar dagen. Alleen vanmiddag een klein stukje boterkoek gehad :D maar de laatste dagen natuurlijk druk met de slaapkamers en heb behoorlijk wat trappen op en af gelopen.
    Mijn man eet vanavond niet thuis dus de kinderen eten patat en ik later vanavond een salade. Geen idee nog met wat. we gaan nu boodschappen doen en verder doe ik niks meer. Slaapkamers zijn klaar dus dat hebben we achter de rug. Vanmorgen alles naar de stort gebracht dus ik vind het prima zo. Morgen ga ik toch een stuk wandelen zonder man en kinderen. Even wat beweging erin. Alle kleine beetjes helpen ;)

madameV vindt dit leuk.
  6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

7. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Micera zet hem op! Erg herkenbaar maar even zo'n dipje geeft totaal niet. Het gaat om de lange termijn. Maar vorige week was ik ook niks kwijt. Oh wat een balen. Dus snap je gevoel.

@Logan wat was het vorige week,? Sorry kan niet precies van iedereen onthouden. Maar aan de middelvinger weet ik genoeg.

@Snoopy1979 goed zeg! Bijna onvoorstelbaar in die paar dagen geweldig!

@Arian wat fijn dat je zo goed verschil ziet, je zegt de laatste jaren maar hoelang is dat?

@Luuz zo is dat, alle kleine beetjes helpen.

Ik zie ook echt al goed verschil. Iig dat mijn figuur weer langzaam terug komt. Maar dat moet zich ook nog gewoon weer een beetje zetten na de zwangerschap. Wel las ik terug dat is 3 weken geleden nog 83.6 was en nu dus 81.9 toch zeer content mee. Het hoeft niet perse heel snel als het er maar af blijft.

Ik heb vandaag ook een goede dag. Vanochtend vroeg wezen sporten, snel douchen want toen ging ik met een vriendin op de rommelmarkt staan. Pal tegenover de ingang van ah. Maar waar zij niks te eten bij zich had ( zijn van 11-18 weggeweest ) was ik goed voorbereid met 2 tussendoortjes en een lunch haha!

Mijn lijstje vandaag
    O vanille yoghurt
    T -
    L 2 boterhammen filet americain en een stuk komkommer
    T halve appel ( maar was erg groot gedeeld met vriendin ) en droge toastjes
    A gekookte aardappelen met gehaktbal en doperwten
    T vanavond ons welverdiende rosbief hapje. ( Dat op mayonaise na, verder heel gezond is ) jam jam

Micera vindt dit leuk.
  8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh ik bedoel dus te zeggen dat ik ah niet in ben geweest voor een snelle snack lunch

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Vandaag pizza gegeten als avondeten. Hij was erg lekker ;), maar nu ik 's avonds de kcal bekijk is het vééééél meer dan verwacht. Ik had ingeschat: 700 kcal, maar nu ik op de website terugkijk zie ik dat het maar liefst 1045 kcal waren :eek: Dat is niet weinig... :cool: Van de andere kant, het doet de ogen wel openen ;)

Lijstje van vandaag:
    O: Yoghurt + muesli (75 + 110 kcal)
    T: 2 perziken (2x 40 kcal)
    L: 2 zachte volkorenpuntjes, huttenkase + kipfilet, schaaltje yoghurt (2*125 + 25 + 25 + 75)
    T: perzik + yoghurt (40 + 75 kcal)
    A: Italiaanse pizza prosciutto (1045 kcal)

Als ik het bij elkaar optel kom ik op 1800 kcal vandaag. Dan zal ik niet veel zijn afgevallen...
    Dus nu, hup, sportkleding aan en nog even 5 km hardlopen. Dan gaan er 325 kcal af, en kom ik vandaag op 1475 kcal ;) ;) ;) Dat lijkt er meer op!

madameV vindt dit leuk.
  10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    3 jaar is dat geweest. 10 kilo per jaar dus. Niet heel snel hoor. Gemiddeld een kilo ongeveer per maand. Met vallen en opstaan. 2 afgevallen 1 aangekomen bij wijze van.. ;)

Micera en madameV vinden dit leuk.
  11. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Arian maar je hebt het toch maar mooi geflikt

12. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Zo, ik heb mezelf wat verder gepushed en ipv 5 km dit keer 7,5 km hardgelopen. Daarmee heb ik zojuist 485 kcal verbrand. Dat brengt in ieder geval die extreme kcal van de pizza weer tot normale proporties.

En dan is mijn daginname van 1800 kcal niet onevenredig veel. Voel me direct al weer een stuk beter over mezelf :cool: En morgen gewoon weer aan de gezonde groente als avondeten!

madameV en Cloud9 vinden dit leuk.
  13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @RoGiJuLi ik hoop voor je dat blijft afvallen met meer koolhydraten. Best spannend!

@Cloud9 niet zo heel veel eraf dus maar als er maar wat af gaat!

@Arian netjes hoor en al zoveel afgevallen! Ook al is dat in een paar jaar, het is er mooi toch af gebleven! En dat je het in spiegel ziet is helemaal mooi, daar gaat het toch om!

@Luuz fijn hoor 600 gram in een paar dagen? Jouw officiële weegdag is maandag? En een keer boterkoek moet kunnen toch.

@madameV ja je bent al best aardig wat afgevallen!
    Goed dat je voorbereid op stap bent gegaan vandaag, helpt echt zie je maar weer!

@Micera oh dat is schrikken als het veel meer calorieën zijn dan je dacht ;)
    Slim om nog even te gaan hardlopen!

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Vandaag als volgt gegeten:

O: salade met zoete kip (laat ontbijt).
    T: niks
    L: watermeloen (late lunch)
    T: niks
    D: bord ovenfriet met light mayo en biefstuk met champignons
    En als drinken vanavond mezelf na 4 weken weer verwend met 1 ijskoud blikje Amstel 0,0.
    Wel veel te weing gedronken verder (slechts 3 kopjes koffie en de amstel) dus zo nog ff snel 0,5 liter water naar binnen werken "D

Morgenochtend maar eens kijken wat de "schade" is :D

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik reageer vaak via mobiel en dat is niet zo handig, had nu de telefoon van mijn oudste erbij gepakt, dan kon ik daar lezen en op mijn telefoon reageren ;)

Vandaag 2 uur en een kwartier gefietst en een uur gewandeld. Dat zijn zo'n 1200 kcal dus valt moeilijk tegenaan te eten, maar heb mijn best gedaan, nu nog 420 over en 2000 kcal gegeten. Had bij body & fit shop wat dingen besteld dus die zitten ook in mijn lijstje :)

O pap
    T banaan, halve appel en smart bar (veel eiwitten)
    L 2 eiwitpannenkoekjes met een beetje poedersuiker, 150 gram aardbeien
    T tosti ham kaas en softijsje (was met de oudste op pad, jongste had een feestje, heel wat heen en weer gefietst zo ;))
    A smart wrap (veel eiwitten) met ham en kaas in het tostiapparaat en 200 gram wortels (rauw)
    T 20 gram chips en 4 blokjes chocola (2 Tony Chocolonely caramel zeezout en 2 wit van de aldi)

Myfitnesspal geeft als advies verdeling koolhydraten, vet en eiwit 50-30-20 aan en dat had ik ook precies :)

Micera en madameV vinden dit leuk.
  16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Morgenochtend gaan we wedstrijden kijken bij de manege, dat is in totaal 25 minuten fietsen. Dan nog naar het theater 's middags, dat is 20 minuten fietsen in totaal. Dus morgen zo'n 45 minuten fietsen. Na het theater ergens een hapje eten, nog geen idee wat maar ga proberen het netjes te houden, maar heb zomaar het idee dat dat prima gaat lukken!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Behalve te weinig gedronken is het toch ook heel erg weinig eten? Of heb je tot laat uitgeslapen ;)

18. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Dat dacht ik ook, beter iets dan niets. We gaan gewoon vrolijk verder en hopen op volgende week meer! Heb vandaag wel een half uur de hometrainer gepakt!

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    #979 RoGiJuLi, 2 jul 2017
    Laatst bewerkt: 2 jul 2017
    Tot laat geslapen ;);)

Maar vandaag 200 gram lichter :D:D

Morgen weer officieel mijn weegdag dus hopelijk morgen ook weer wat extra eraf voor het totaalbeeld na week 4 :D

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik vind het knap dat je Dr zoveel tijd voor hebt @Snoopy1979 al die uren fietsen en wandelen etc. Ook al heb ik nog verlof ben blij dat ik elke dag een uurtje vrij kan maken.

@RoGiJuLi het lijkt mij inderdaad ook weinig eten

Ik heb nu fitnesspal ook weer opgepakt vind het toch wel prettig. Het verschil is nu dat ik het óf vooraf al in vul, of na die tijd en ik weeg niet meer alles af. Na dat een tijdje te hebben gedaan weet ik wel wat iets ongeveer is qua gewicht ( heb fitnesspal in het verleden ook gehad ) zodat ik globaal wel weet wat ik verbruik. Dus vind het niet erg als het niet precies klopt. Meer een indicatie

As vrijdag gaan we een weekje op vakantie. Wel gewoon noord Holland ( wonen zelf in de Achterhoek) a is pas net 6 weken maar gewoon even lekker eruit. Neem me voor om daar ook nog veel te bewegen en weinig te Cheaten maar ben benieuwd. Op vakantie vind ik toch altijd dat je van alles mag zo van het is vakantie. Maar wil proberen dat echt zo min mogelijk te doen en met mate.

Deel Deze Pagina