Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    268 kcal per 6 (zonder saus): http://m.mcdonalds.nl/producten/burgers-mcnuggets/chicken-mcnuggets-6

Ik vind de Mac altijd reuze handig omdat ze alles zo goed vermelden :)

Als wij bij de Mac eten (inmiddels maanden geleden ;) ) neem ik altijd een Big Mac + kleine friet. Dat is samen 735 kcal. Valt me niet eens tegen. De maaltijd salade geitenkaas die ik laatst at had 650 kcal.

Maar goed, vergeleken met de calorieën in pizza's lijkt nu alles mee te vallen. Daar sta ik nog steeds versteld van :D

2. Logan

Logan Niet meer actief

Oh hou op! Mac *kwijlt*. Zo lekker alleen heb ik na een uur vaak alweer honger.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het topje van het broodje eraf snijden en dan het broodje voorzichtig uithollen. Dan een ei breken en erin doen. Ik had m zo kaal, maar mijn man had er hamreepjes doorheen. Daarna in een ovenschaal (geen bakplaat) en
    8 minuten in de oven.
    Na die 8 minuten de ovenschaal afdekken met aluminiumfolie en nog 15 minuten in de oven. (200 graden)
    En klaar

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan denk ik dat ik met die 600 wel in de richting zit. In de maestro en big tasty zit bacon/spek wat het extra calorierijk maakt.
    Ach, gister had ik wat calorieën over en nu ga ik er iets overheen ;). Ben allang trots op mezelf dat ik er zelf geen friet bij genomen heb, daarna ook geen ijsje genomen heb en me nu ook niet laat gaan :)

madameV en Micera vinden dit leuk.
  5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Super goed! :D en 600 kcal als avondeten is helemaal niet vreemd. Prima keus zou ik denken.

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Luuz oh op die manier! Nog nooit van gehoord grappig.

@Micera inderdaad dat is wel handig het staat precies vermeld. Ik neem altijd kipnuggets of chicken wrap met friet en de friet eet ik zo maar de frietsaus bij de kipnuggets en dan een milkshake zoo heerlijk ( beetje fout verhaal voor dit topic haha ) maar net wat @Logan zegt je hebt ook snel weer honger. Zaten er echt zoveel calorieën in een maaltijd salade?? De pizza vond ik inderdaad ook méga veel. Had verwacht dat mc Donalds erger zou zijn

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bij de Mac zijn de ijsjes het ergste in mijn optiek. Die heb ik alleen daarom letterlijk nog nooit gegeten. Meer dan 400 kcal voor een ijsje:
    http://m.mcdonalds.nl/producten/desserts/mcflurry-toblerone

Vast reuze lekker, maar ik wil niet eens proeven of ik het lekker vind ;)

Ik een Mac Wrap zitten 583 kcal. Dan kan je dus nog beter een Big Mac eten ;)
    http://m.mcdonalds.nl/producten/burgers-mcnuggets/mcwrap-crispy-chicken-honing-mosterd

In de saldades zit helemaal niet veel, minder dan 200 kcal per salade, maar goed daar zou ik het niet een avond op redden.

Wel op een hamburger met friet, geen probleem en geen honger daarna.

Al heb ik de afgelopen dagen genoeg fastfood gegeten. Dus voorlopig echt even gezond!

madameV vindt dit leuk.
  8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Cloud9 beterschap! Voel je je al wat beter? Dat bewegen wordt voor jou ook makkelijker met wat kilo's eraf. Nu gewoon volhouden wat je doet want je doet het prima! :thumup:

@yaro ik fiets ook alleen met mooi weer, tenminste, als het niet teveel regent of niet glad is. Bij een beetje miezer fiets ik wel.
    Hoop dat de weegschaal morgen ook lief is voor je!

@Victoria30 oh wat balen... maar volgende week is dat er gewoon weer af!

@Micera fijn dat je je weer beter voelt! Mooi gevarieerd lijstje! En lekker gelopen, hier miezerde het de halve dag, rond 16:00 werd het beter maar zaten we in het theater. Verder heb ik de hele dag in de manege rondgehangen, wilde daar nog in het bos wandelen tussendoor maar jongste had het erg naar haar zin met een vriendinnetje dus niet meer gelukt.
    Ik vind de Mac wat dat betreft ook zo fijn dat je precies weet hoeveel calorieën je eet. Ik neem vaak een cheeseburger en kleine friet met fritessaus. Of de Caesar salade als ik echt gezond wil doen ;)
    Oh en die toetjes zijn heerlijk! :p Maar neem ik zelf dus meestal niet. Wat ook zo lekker is zijn bij Jamin die Swirl ijsjes, heten daar Twizzl ofzo. Kan je zelf kiezen wat je erin wil, heerlijk met witte chocola, aardbeien, oreo, spikkels, caramelblokjes en caramelsaus. Maar goed, dat neem ik zelf nooit, mijn dochters soms wel en dan eet ik wat ze niet op kunnen :oops:

@Treez welkom! Lastig ook hè die laatste kilo's? Sommigen denken dan jeetje je hoeft er maar 5 maar uit ervaring weet ik ook hoe vervelend het is als dat laatste stukje niet lukt. Ik beweeg zelf ook best veel, maar houd inderdaad ook van lekker en gezellig eten ;)

@Luuz ja ik word er soms ook wel moe van :p. Zo dan 's avonds vaak ook wel uitgeblust op de bank ;)
    Goed dat je niets van de taart genomen hebt! Verder niet veel gegeten inderdaad maar je kan wel eens zo'n dagje hebben. Nu je het over thee hebt, ga ik zo ook even pakken. Dat is zo leuk met een Quooker, wat een luxe is dat!

@wondertjeinmaak ach in ieder geval afgevallen toch. Voel je je nu dus wel weer beter? Leuk zo'n weegschaal, ben benieuwd!

@madameV turnen is hier 20 minuten van huis, met de auto een kwartier ongeveer. Dus heen en weer rijden heeft geen zin. Ik vind het heerlijk tijd voor mezelf dat uurtje en vind het lekker om te wandelen. Op donderdagavond zou ik wel naar huis kunnen, maar dan ben ik juist op loopafstand van een mooie wijk waar ik graag wandel dus dat doe ik dan liever. Vrijdagochtend ben ik toch vrij en zonder kinderen, dan doe ik het huishouden wel. En de was doe ik 's avonds tussendoor.
    Ik woon in een kleine stad waar het van de ene kant naar de andere kant zo'n 35 minuten fietsen is, dus alles is op de fiets te doen ;). Voordeel is dus ook dat ik kinderen heb die zelf kunnen fietsen of achterop, maakt je veel flexibeler dan met een kleine baby.

Micera vindt dit leuk.
  9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Snoopy1979 is jullie nieuwe keuken helemaal klaar? Ik vind koken verschrikkelijk, maar sinds onze nieuwe keuken en een nieuw kookboek, sta ik hele middagen te koken en te bakken haha

Ik kan echt niet een hele tijd teren op iets van de mac. Na een uur heb ik honger. Normaal gesproken kan ik de hele dag door wel eten. Alleen vandaag dus niet ;)

Maar net toch een salade klaargemaakt. Gewoon simpel met wat gerookte kipfilet. Terwijl mijn man nog een stuk maltesertaart zat te eten :( maar mijn man is net naar zn werk vertrokken dus tot aanstaande vrijdag kan ik lekker lijnen zonder een bunkerende kerel in huis :)

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @madameV ; ik kwam m tegen op een website waarvan ik ook een kookboek heb. Hele simpele dingen staan erop maar ook snel klaar. Ideaal voor een luie zondag.

madameV vindt dit leuk.
  11. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 ik snap het ook wel hoor.s heb je helemaal goed. Met kinderen in die leeftijd kun je sowieso al wat makkelijker tussendoor iets doen. Nu ik er 2 heb en al die voedingen is het letterlijk een dagtaak en gaan we samen s'avonds of in t weekend een rondje door het huis en was doe ik tussendoor haha

@Luuz wat grappig. Welk boek is dat? Ik eet op zondag juist sneller wat uitgebreider qua lunch en ontbijt enz ( vanochtend dan niet gedaan want ging sporten ) maar als ik werk dan is zondag de enige dag dat we allemaal vrij zijn dus dan is het ook uitgebreid ontbijten enz en wat lekkers voor de lunch juist omdat je meer tijd hebt.

Nou t weekend is voorbij en ik heb geen echte cheat dag gehad yes! Vandaag wat Japanse mix en gister mijn rosbief hapje maar allemaal binnen de calorieën lijntjes haha

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @madameV goed bezig! Volhouden zo! Www.lekkerensimpel.com
    De broodjes kosten qua voorbereiding maar een paar minuutjes, wel een hele tijd in de oven. Had voor mijn man en de kinderen hamstengels gemaakt. Twee velletjes bladerdeeg aan elkaar plakken. Plakje ham erop en in de lengte doorsnijden in 4 strijken. WAt geraspte kaas erover en schuin oprollen. Tijdje in de oven en klaar. Zo lekker :D

madameV en Fortunae vinden dit leuk.
  13. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Wow wat is er veel geschreven. Helaas op dit moment niet de puf om alles na te lezen. Ben nog steeds hondsberoerd en heb echt nergens zin in. Zal als ik straks weer wat opgeknapt ben even alles lezen. Iedereen wel vast succes deze week.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Yuk... niks afgevallen in totaal dus afgelopen week :(

Was ik gisteren nog afgevallen tov eergisteren, denk ik dat de ovenschotel van gisterenavond net ff teveel calorieen bevatte ;)
    Niet meer doen dus :D

Stand hier dus hetzelfde als vorige week 84,8.

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Beterschap @Cloud9
    @Luuz oh ja die stengels zijn ook heerlijk. Tijd in de oven is geen probleem dan hoef je er iig niks meer aan te doen haha

Cloud9 vindt dit leuk.
  16. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Vanmorgen weer gewogen en weeg nu 76.7! Weer een halve kg minder dan zaterdag.

Voel me ook een stuk beter en gister flink bewogen.
    Doe ook mee aan de squat (schrijf je het zo?) challenge mee. Dus iedere dag flink de spieren aan het trainen + de buik.

madameV vindt dit leuk.
  17. yaro

yaro Niet meer actief

Ik reageer later even uitgebreider.

Hier vanmorgen 89,5. -1kg afgelopen week

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Vanmorgen 66,1!! kilo eraf!
    Snap er niks van eigenlijk. Gisteren nou niet bepaald gezond gegeten :eek:

Even de kinderen naar school brengen en dan alles rustig teruglezen. Kan ik gelijk rustig ontbijten.

madameV vindt dit leuk.
  19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Snel tussendoor voor ik aan het werk ga. Officiële weegdag @Snoopy1979 : 64.9 kg

Blij dat ik toch met de 64 aantik ;) het is 300 gram meer dan een week geleden, maar 600 gram minder dan afgelopen donderdag en vrijdag.

madameV vindt dit leuk.
  20. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik reageer later even uitgebreid.
    95,2 voor de tabel :( snap niet helemaal waar het weg komt, vrijdagavond pizza besteld dat was de enige zonde, daarentegen gisteren wel 14 km met kinderwagen over hobbelige paadjes en zandwegen in het Drents Friese Wold..

Deel Deze Pagina