Volgens mij had ik het vrijdag al laten weten. 104.4 is maar 100 gram minder. Morgen meer, net terug van het werk, na een reeks van 8 dagen aan een. Dus ik duik lekker mijn bedje in!
nee idd maar maandag moest ik wel wegen ivm week weeg moment haha. Maar ach dan is er hopelijk aankomende maandag veel er af
@Cloud9 wat vervelend dat je je nog steeds ziek bent, beterschap! Als ik ziek ben eet ik heel weinig en val ik veel af, dus misschien een klein voordeel @Luuz haha die benen van jou hebben het maar druk . Maar een kwartier lopen is toch weer een kwartier en beter dan niets! Oh dat bananenbrood, daar moet je ook geen suiker in doen, dat lijkt me ook echt niet lekker. Het is van zichzelf al zoet. Goed dat je meer gaat fietsen en wandelen! @Victoria30 bij jullie dus ook al zieken. Balen is dat, beterschap daar! @Micera ik reken mijn fietsen en wandelen wel mee voor mijn calorieën, anders eet ik zo te weinig en dat is niet de bedoeling @Johanna01 spannend hoor de opleiding! @Treez je bent gewoon normaal hoor , ik sta er ook gerust 2 of 3 keer per dag op. Vanochtend woog ik voor het douchen 66.4, na het douchen (inclusief scheren) 66.1, dus dat was 300 gram haar en vuil ofzo @yaro hoeveel tijd heb je tot de vakantie? Hier is het deze week nog en volgende week. Hoop dat het je lukt je (tussen)doel te halen! @Fortunae oh je gewicht had ik even gemist, heb hem in de tabel gezet, zal die zo in mijn profiel zetten. Ben je kraamhulp ofzo dat je 8 dagen achter elkaar hebt gewerkt? @RoGiJuLi oh wat fijn nu toch weer wat eraf!
@Snoopy1979 Had geen idee joh haha. Ik maak dat nooit, dus had de eerste de beste gemaakt die ik tegenkwam. Maar heb er inmiddels 1 gevonden zonder suiker, dus die maak ik aankomend weekend. Heb inmiddels deeg voor koekjes in de koelkast staan, die ga ik zo afmaken en bakken. Vanmorgen met de fiets naar school gegaan (ja ja, het gaat goed) Na de lunch wel met de auto naar school gegaan, moet nog 2 kinderen van een vriendin meenemen naar huis vanmiddag. Straks lopend naar de markt ipv met de auto. Alle kleine beetjes helpen. Alleen even kijken of ik dat lopend wel allemaal kan houden haha. Lijstje voor vandaag; O; magere kwark met mandarijn T; Appel, bakje druiven en havermoutkoekjes (had trek) L; Twee volkoren boterhammen met kipfilet, komkommer en een mandarijn. T; Op dinsdagmiddag heb ik na schooltijd altijd een paar bakjes fruit, even kijken wat het word van de markt A; Sperziebonenschotel met aardappelen, hamreepjes, paprika en ui en een komkommersalade. Na; Magere kwark citroen.
@Cloud9 beterschap. @Snoopy1979, ik heb nog tot 30 juli eigenlijk, maar 24 juli is mijn laatste weegdag voor mijn vakantie dus dan moet ik eigenlijk al onder de 90 zitten. En als ik dan op 89,6 zit dan heb ik ook mijn -10% gehaald op de cursus (ben online begonnen en online heb ik hem al, was al lichter toen ik met de cursus startte). Dat betekend dus 10% van mijn lichaamsgewicht afgevallen, wat in mijn geval bij de cursus 10kg is. Voel mij echt ego ivm het slechte reageren, maar had afgelopen dagen onverwachts mijn moeder in huis (die nogal psychisch labiel is) en nu heeft mijn schoonmoeder zich uitgenodigd om te helpen met klusjes in huis... handig, maar ben helemaal op. Wat een stress. Maar echt, vandaag of morgen reageer ik uitgebreider via de laptop.
Hier ook ego in reageren hoor... niet omdat ik meeleest of alleen aan mezelf denk, maar via de telefoon is het erg lastig. Hier tot nu toe te weinig gegeten. De crematie van mijn leidinggevende was vandaag en dat helpt niet met goed eten. Wel nog niks gesnoept al 3 dagen!
Dat zie mijn man ook al, maar meestal komt dat er toch ook weer bij.....begin gelukkig weer wat op te knappen. Hopelijk morgen weer de oude!
Ik doe ook altijd via de telefoon maar ben snel in typen haha. Hier is het idd ook met zien zijn,snel afvallen maar ook snel er weer bij Ik ben vandaag wezen shoppen met mijn zusje. Wel geluncht maar netjes tosti met kaas genomen IPV een groot belegd broodje. Toen ik thuis kwam zagen de gebakken aardappels er nogal slap en vet uit. Dus na 2 heb ik het voor gezien gehouden en ook maar klein stukje vlees gehad. Zo nog maar even wat extra eten. Mijn lijstje: O yoghurt en veel meloen T 2 rijstwafels L tosti kaas T mueslireep A 2 aardappelschijfjes stukje zigeuner snitzel en bak yoghurt T zo nog even een appel en denk straks nog wat Japanse mix Heerlijk zo'n dagje shoppen maar je word er ook wel moe van haha. Erg blij met mijn aankopen. Had ook al zolang niks meer voor mezelf gekocht. En in de zwangerschap allemaal hemdjes voor eronder gewoon uit laten lubberen enz dus werd hoog tijd haha!
@Luuz e.a. hoe maken jullie bv komkommer salade? Of had je hem gekocht luuz. Ik deed altijd beetje azijn, beetje slasaus en beetje suiker. Maar nu natuurlijk niet meer haha.
@Fortunae Sterkte met de verwerking! @madameV Ik eet meestal komkommer rauw. Gewoon in stukjes gesneden. Mijn schoonmoeder maakt komkommer met azijn, en een schepje suiker (geen slasaus). Dat even laten staan, ook erg lekker. @yaro Wat voor cursus volg je? Wat houdt het concreet in? @Snoopy1979 Snap ik! Zoals gezegd, bij mij tikt het fietsen voor mijn gevoel niet zo aan. Ook al was het vandaag 15 km, zoveel kcal is dat bij mijn gewicht niet. En verder zit ik de hele dag stil (op een wandelingetje in de pauze na). Dus alleen als ik echt ga sporten kijk ik of ik niet te weinig eet, en zelfs dan is het hooguit een banaantje extra. Ik zit meestal rond 1500 kcal, dus dat is ook niet overdreven laag. Als ik minder ga eten (1200 kcal of minder) word ik echt niet lekker. Dat merk ik snel genoeg, hoef ik niet voor te rekenen. -- Zo, vandaag een lange dag op het werk gehad. Gisteren ook. Ik ben blij als de vakantieperiode aanbreekt en ik het op mijn werk wat rustiger krijg Mijn lijstje voor vandaag: O: muesli + magere yoghurt T: perzik L: 2 sneden bruin brood met kaas, klein kopje soep, royale salade T: schaaltje gemengd fruit + 1 glas optimel D: rijst met kip/curry + yoghurt T: kom optimel chocolade vla + 2 mandarijntjes + perzik Mijn bovenbenen zijn weer bijna spierpijn vrij na het hardlopen van dit weekend Morgen ben ik weer van plan te gaan hardlopen. Heb ik mooi 2 hersteldagen gehad.
Komkommer in stukjes snijden en deze mengen met Griekse yoghurt en sap van een halve citroen. Klein beetje dille en Italiaanse kruiden erdoor en klaar is Kees. Heel simpel en lekker snel klaar. Soms doe ik er een theelepeltje mayonaise doorheen maar die heb ik vanavond laten staan haha.
Oh dat lijkt me lekker @Luuz .. @Micera idd dat doe ik dus ook altijd even laten staan. Maar nu de suiker maar achterwege laten haha .. zoo kaal komkommer eten vind ik meer een tussendoortje voor bij het eten oid mag het wel wat meer zeg maar
Mwah, ik zou niet zelf geen moeite hebben met 1 eetlepel suiker op een hele komkommer. Dat zijn 45kcal, waarvan je mogelijk niet eens alles opeet omdat je a) niet een hele komkommersalade in je eentje opeet en b) je vaak het "water" (azijn + suiker) voor een groot deel laat staan en er slechts een deel is ingetrokken in de komkommer. Het is ook een beetje relatieveren (Maar ach, ik heb geen moeite met koolhydraten en suikers, mits alles in balans met elkaar is)
@Luuz ben benieuwd wat je dan van het gezonde bananenbrood vindt! En goed bezig met lekker bewegen, alle beetjes helpen, zeker als je normaal alles met de auto doet. Mooi eetlijstje weer! @yaro is niet erg hoor als je niet op iedereen reageert, je kan er ook uitpikken wat je opvalt toch en waar je op wil reageren. Lastig opeens mensen in je huis, ik moet daar toch altijd wel een beetje op voorbereid zijn hoor, ben nogal op mezelf. Houd van visite maar vind het ook fijn als ze weer weg zijn . Ben ook erg benieuwd hoe onze week kamperen met schoonzus, zwager en nichtje gaat bevallen. Nog nooit gedaan, gaan altijd alleen met ons gezin weg. @Fortunae is niet zo gek toch met zo'n nare dag. Is voor een keertje ook niet erg, komt wel weer en niet snoepen is al super. Hoop dat het een mooi afscheid was. @Cloud9 ja dat is waar, zal er ook wel snel weer aanzitten dan. Hopelijk morgen weer helemaal fit! @madameV ik typ ook snel op mijn telefoon maar reageren op iedereen is wel lastig met scrollen vind ik. Ik pak ook wel eens de telefoon van mijn oudste erbij, kan uk daarop lezen. Maar nu met een paar berichten lukt het wel met terugscrollen. Fijn dat je een leuke dag hebt gehad en goed geslaagd bent! Snap dat de aardappels er niet zo lekker uit zagen, maar zorg wel dat je dan een goede vervanging eet anders verval je weer in je oude patroon van te weinig eten en niet genoeg 'durven' eten heb ik het idee. @Micera komkommer met azijn en suiker is zo lekker, maakte mijn oma altijd. Ik eet maar weinig komkommer en als ik het al een gewoon een groot stuk. Maar wel een idee om een keer te maken dus! Ja dat klopt natuurlijk dat jij minder verbrandt met fietsen. Jij zit met je 1500 kcal ook wel goed geloof ik. Hebt minder gewicht ook om te 'onderhouden' Hier nu juist rustig op het werk, wel jammer. Krijg er na de zomer als het goed is wat werkzaamheden bij. Maar het is wel fijn dat ik ook gerust wat voor mezelf kan doen nu
Mijn lijstje van vandaag: O pap T banaan, bananenbrood, halve smartbar, 200 gram wortels L (laat) 2 volkoren boterhammen met boter, gekookt ei en vruchtenhagel, 2 maiswafels met smeerkaas T 2 dropjes, 2 mentos, wat smintjes, rookkaascracker A krieltjes, kippendijfilet, bloemkool, lepeltje Remia friteslijn, waterijsje T Japanse mix, after eight en blokje witte chocola Drink ook altijd thee met een scheutje melk maar dat zijn maar 10 kcal ofzo.
@Micera ik heb daar ook geen moeite mee. Maar er ging altijd best veel suiker in en met minder vind ik het altijd mwoah @Snoopy1979 ik zit aan 1288 calorieën vandaag dus best netjes. Ik verval nog een zo'n dag niet meteen in oud patroon maar wil niet iets eten wat me tegenstaat. Dit zag er echt uit alsof je de rest van de avond last van je buik gaat krijgen
Die komkommersalade klinkt lekker! @Micera ik volg weight watchers en ga dus ook naar die cursus. Elke maandagavond. @Snoopy1979 ik voel mij snel bezwaard als ik niet op iedereen reageer, maar soms kan het idd niet anders. Ik heb een hoofd als een vergiet. Wel spannend dan met anderen op vakantie. Wij hebben hetzelfde. Wij gaan met schoonouders en zwager op vakantie. Wij zijn ook beide heel erg op onze rust gesteld en onze routine. @Fortunae is ook heftig zo'n dag. Kan mij voorstellen dat het je eetlust wegneemt. @madameV wat goed dat het jou lukt Haha, ik vind het zo lastig met op en neer scrollen en meerdere pagina's bij moeten lezen enzo.