Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Luuz oh dat valt nog mee dat je gegeten hebt op de braderie. Lief van je zoon zeg, en een frietje kan prima na zo'n drukke dag waarbij je lekker in de weer bent geweest!

@yaro nog een nasleep van je bezoek of heb je je schoonmoeder (dat was het toch?) nog op bezoek? Lekker proberen te ontspannen vanavond!

@madameV hoop voor je dat het lekker weer wordt volgende week! Ziet er helaas wel een beetje nat uit... waar in Noord-Holland ga je precies naartoe?

@RoGiJuLi ah lekker weer 400 gram eraf! Haha maar 4 koffie, ik vind dat hartstikke veel, drink alleen thee ;)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb denk ik 150 gram kreukelfriet op, zoveel was niet de bedoeling maar was zo lekker! Verder gewoon kip en broccoli. Heb ergens weer zin om eens lekker veel te snoepen, maar ergens ook weer niet. Dat is wel veranderd met een paar weken terug, als de gedachte er al kwam om veel te eten was er geen twijfel mogelijk dat ik het ook echt ging doen ;). Nu denk ik, ik ga het gewoon een keer doen maar denk dan, nee toch niet, wil het eigenlijk niet en daarna krijg ik toch spijt. Heb eigenlijk geen calorieën over maar neem toch wat lekkers, morgen echt even wat strenger zijn en minder eten.

Mijn lijstje van vandaag:

O eiwitpannenkoek met schepje cacao door het beslag en met een beetje poedersuiker
    T banaan, appel, halve smartbar, 220 gram wortels
    L 2 volkoren boterhammen met boter, ei en vruchtenhagel. 2 maiswafels met smeerkaas
    T heel veel aardbeien smintjes. Weinig calorieën maar wel laxerend en dat merk ik nu inderdaad wel ;). 4 dropjes en zakje Doritos bits, 4 stophoestjes
    A kreukelfriet, kip en broccoli en beetje Remia friteslijn
    T wat chocola

xxsaar vindt dit leuk.
  3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat vind ik herkenbaar. Hier is het excessieve eraf. Ik vind het te lastig om helemaal niet te snoepen, maar het word geen optelsom meer. Ik ben er met mijn hoofd weer bij waardoor het helemaal niet lekker meer is om door te gaan.

Nou mijn relatie met de weegschaal is weer een beetje hersteld. Hij is weer wat liever voor mij geworden dus geef ik hem weer iets meer aandacht :)

4. yaro

yaro Niet meer actief

@Victoria30 haha wat fijn dat je weegschaal weer lief is voor je.

@Snoopy1979 mijn moeder was het. Maar is inderdaad nog daarvan. Ze laat mij overigens nog steeds haar therapeut spelen en bemiddelen tussen haar en haar man. Maar inmiddels neem ik de telefoon niet meer op. Maar dat neemt de stress nog niet weg. Ontspannen kan ik nu ook echt heel lastig. Maar goed, komt ooit wel weer goed.

Grootste voordeel is dat ik normaal bij stress eet en eet en eet en eet...
    Nu helemaal geen drang gehad. Ik kijk elke week wel uit naar onze wekelijkse chinees avond. En dat kan ook makkelijk met mijn punten.

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 tussen Haarlem en Amsterdam.

Heel herkenbaar wat je zegt om weer eens flink te snoepen haha. Ik kan ook nooit goed 1 snoepje nemen. Dan heb ik het liefst een cheat dag dat ik alles mag en dan de rest van week niks. Ik zit dan ook zo te denken van wanneer zal ik dat weer een x doen haha. Zal wel op vakantie worden.

Heb vandaag nog een soft ijsje gehad oh oh oh. Hij was wel erg lekker. En ben netjes wezen sporten terwijl ik echt zoooo totaal geen zin had. Hopelijk is de weegschaal morgen ook lief voor me haha.

@Luuz heerlijk toch patatjes. Moet kunnen zo af en toe.

6. yaro

yaro Niet meer actief

@madameV lekker een softijsje! Goed dat je toch bent wezen sporten Ookal had je geen zin.

Hier weer -300 gram. In 3 dagen 800 gram eraf en dat zorgt ervoor dat ik onder de 89 zit en definitief lichter ben dan dat ik in 6 jaar ben geweest. Ik heb 4 jaar geleden eens een blauwe maandag ergens op 89 gezeten. Nog 3 kg en ik zit op het gewicht van voor de zwangerschap van mijn zoontje.

Hopelijk is hij morgen ook weer naar beneden want morgenavond is chineesavond :roflmao:

Fortunae vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Victoria30 fijn dat de weegschaal weer wat liever is voor je :). Hopelijk deze week mooi weer iets eraf!

@yaro vervelend dat je moeder zo'n energie vreet. En de telefoon niet opnemen neem de stress niet weg inderdaad, lastig hoor.
    Wel fijn inderdaad dat je nu met stress niet eet.
    Hopelijk kom je niet teveel aan door het chinees eten. Zit meestal wel veel zout in, maar goed, dan houd je misschien wat vocht vast maar dat zal er dan ook snel weer af zijn.
    Oh wat fijn in 3 dagen 800 gram eraf en onder de 89, en het lichtste in jaren! Ook al weeg door het chinees eten wat meer dan weet je dat het toch alleen maar vocht is toch ;)

@madameV oh een softijsje kan prima een keer joh, doe ik ook regelmatig ;)
    En super dat je toch bent gaan sporten! Ik kan me er niet toe zetten hoor, ik houd het voorlopig wel bij fietsen en wandelen. Wil wel weer gaan hardlopen maar dan wil ik echt wel wat minder wegen.
    Hm misschien eens gaan doen ipv een uur wandelen op donderdagavond. Heb dan dus een uur, zou dan een half uurtje kunnen hardlopen en dan een half uur wandelen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb gister toch meer gesnoept, maar heel bewust, dus me niet volgevreten :p maar wel echt teveel op eigenlijk. Chocola (best veel) en een jodenkoek. 1000 calorieën eroverheen gegaan :cool: Maar geen spijt van, omdat ik het heel bewust heb gedaan. Vanochtend 300 gram erbij, had ik natuurlijk wel verwacht. Vandaag een balansdagje, hoop dat het ook lukt ;), voor mij echt heel karig:

O pap
    T banaan, appel
    L 2 volkoren boterhammen met halvarine, gekookt ei en vruchtenhagel
    T paprika, 2 maiswafels met smeerkaas
    A volkoren pasta met tomatensaus
    T smartbar (eiwitreep)

9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo dames. Mag ik mee kletsen?

Hier ook al jaren de stuggle om af te vallen. Lukte maar niet. Uiteindelijk er bij neergelegd. Maar nu na de bevalling wil ik het toch weer gaan proberen. Het moet toch kunnen?!

Ik altijd heel slank geweest. Sport opleiding gedaan. Verder bewegen. Lekkere broodjes in de kantine. Tot dat de opleiding meer theoretisch werd dus minder bewegen en wel hetzelfde blijven eten.
    Toen ik op mijn 16e begon woog ik 63 kilo. Toen ik op mijn 21e klaar was woog ik 93 kilo. Samen wonen heeft er ook niet aan bij gedragen. Aan het begin van mijn zwangerschap woog ik 96. Tijdens zwangerschap 17 Kilo aangekomen. Waarvan er 13 weer kwijt. Maar ik blijf nu steken op de 100 kilo.. ik ben 24 jaar! Veel te jong om zo zwaar te zijn..

Ik wil ten eerste terug op mijn oude gewicht voor de zwangerschap Dus 7 kilo er af. Daarna onder de 90. En het liefst wil ik uiteindelijk 70 kilo wegen. Met 1.68m is dat een prima gewicht.

Ik ga voor mezelf een eetplan en beweegbaar schrijven. met een opleiding als bewegingsagoog kan ik dat zelf. Ideaal. Nu nog doen. Ik weet hoe het moet. Maar het daadwerkelijk doen.

Maar ik ben nu meer gemotiveerd dan ooit. Ik wil straks met mijn zoontje kunnen spelen en rennen en voetballen zonder buiten adem te zijn.

Ik doe het nu voor mezelf.. maar vooral voor mijn zoontje!

Fortunae, Luuz en Cloud9 vinden dit leuk.
  10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Imona hoi hoi bekende ( voor de rest zitten samen in een topic van pas bevallen )

@Snoopy1979 is voor jou doen idd een karig lijstje haha. Ik vind 2 stuks fruit in 1x als tussendoortje nog steeds best veel haha. Maar ben ook nog eens een langzame eter. Als ik zie hoelang ik al over een appel doe. Idd dat softijsje moet zeker kunnen en net wat jij zegt over het snoepen. Het mag gerust een x als je erbij stil staat en het heel bewust doet. Tis vooral belangrijk dat je er dan ook maar van geniet

De weegschaal was vanochtend wel lief. 600 gram afgevallen ten opzichte van afgelopen zaterdag.

@yaro fijn zo'n mijlpaal! Daar kun je trots op zijn

Mijn lijstje van vandaag
    O vanille kwark
    T komkommer paprika met mosterd dille dip ( goede tip trouwens voor in de zomer, ook lekker als snack s'avonds en die dip zit in verhouding tot dipsaus echt weinig in. )
    L boterham filet americain, vanille yoghurt en een appel
    T zelfde tussendoortje als vanochtend ( koelkast moet leeg morgen op vakantie, dus niet meer veel keus haha )
    A pasta met kip en pesto
    T beetje Japanse mix en denk vandaag totaal nog wel 3 vrieslollies.

Vanavond laatste x sporten voor de vakantie. Heb om 18.15 een afspraak voor een health check. Meten ze van alles zoals gewicht spieren vet etc. Dan is het ook motiverend om te kijken waar ik over een week of 5 ben. Maar ook al ben ik zo goed bezig denk dat die meting me wel tegen gaat vallen.

Imona vindt dit leuk.
  11. yaro

yaro Niet meer actief

@Snoopy1979 heel goed dat je geen spijt hebt. Dat is al een hele stap met emotioneel eten (als je dat hiervoor wel deed). Hopelijk gaat de balansdag werken vandaag.
    Van de chinees ben ik de dag erna altijd iets zwaarder, waarschijnlijk omdat het zout is maar ook omdat we dat meestal laat eten.

@Imona welkom! Gaat vast goed komen met het afvallen.

@madameV wat goed 600 gram ten opzichte van zaterdag!

Imona vindt dit leuk.
  12. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Hoi meiden ik moet ff wat kwijt. Misschien lopen meerderen daar tegenaan.
    Ik ben nu zo'n vier weken bezig en nog geen drie kilo kwijt. Dat frustreert mij enorm.
    Ik probeer echt goed te eten en dat lukt ook aardig. Geen koek, snaai of taart voor mij. Chips ook amper en frisdrank hoef ik niet. Dus dan zou je denken dat je gauw afvalt toch? Nou mooi niet dus.
    Ik blijf maar hangen op 85 kilo en ik wil richting de 80.
    Overal op internet lees ik dat je je eigen een slag in de rondte moet eten om een kilo bij te komen. Nou ik spring weleens uit de band, maar zoveel toch echt niet. En toch ben ik na het weekend weer terug op het gewicht van de week ervoor. En dat blijft er dus gewoon aanhangen, dus ik denk dat je wel degelijk een kilo kan groeien als je een extra koekje of een klein bakje chips eet! Er wordt gesuggereerd dat het slechts vocht is, maar dat geloof ik niet meer. Anders blijft het toch niet plakken?!

Sorrry ik stond net weer op de weegschaal en weeg 85.3 en nu ben ik zo chagrijnig en teleurgesteld.

13. yaro

yaro Niet meer actief

Kijk even na of je niet veel te weinig eet. Als dat het geval is dan zal elke kcal die je een keer extra eet direct als reserver opgeslagen worden.
    Ik heb met WW geleerd dat ik eigenlijk veeeeel en veeeeel te weinig at als ik op dieet was. Nu eet ik meer omdat ik mijn punten op moet maken en val ik heel goed af. Waar ik eerder ook van 1 ding teveel gelijk weer aan kwam tot frustrerends aan toe.

Daarnaast is een pond per week echt een goede richtlijn. Het is er ook niet in 4 weken aangekomen vermoed ik. Eraf kan ook niet altijd snel gaan.

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook het probleem dat ik dit moment te weinig eet.. lees:
    O Magere kwark merk muesli
    L 2 boterhammen glas melk
    T koekje of ontbijtkoek
    D avondeten

En dan soms compleet vergeten te eten..

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dat is ook mijn valkuil geweest. Al snel te weinig eten. Heb dus een week gehad dat ik niks was afgevallen. Nu vorige week 0.7 en deze week ( eigenlijk nog 2 dagen ) 0.6 en ik eet net wat yaro zegt meer als eerst. Vind idd een halve kilo per week al heel netjes. Als het er ook af blijft is dat mooi.

Imona is zeker veel te weinig en ontbijt koek zit juist veel suiker in terwijl je denkt gezond bezig te zijn. Tuurlijk als je het erg lekker vind moet je dat doen. Maar het is geen "light" tussendoortje

Ik vergat ook vaak te eten. Hier gaven ze me als tip beter voorbereiden. Dus de avond ervoor of sochtends gewoon al precies bedenken wat je die dag wil gaan eten inclusief tussendoortjes enz. En wanneer je weggaat ook altijd je tussendoortjes etc mee zodat je niet ergens bij trek bv snel wat ongezonds gaat halen.

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    mamaenzoon bijna 3 kg in 4 weken vind ik trouwens ook heel netjes

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Imona welkom! Zonde dat je zoveel bent aangekomen hè (heb ik bij mezelf ook), maar dat kan er echt weer af! En het weten hoe je het moet doen is fijn, maar het ook echt doen is weer heel wat anders ;). Herkenbaar allemaal ;). Hoop dat dit clubje je kan motiveren!
    En wat je eet is inderdaad wel weinig. Misschien net als madameV van tevoren een planning maken en je proberen daar ook echt aan te houden. Oh zie net dat madameV hetzelfde heeft geschreven ;)

@madameV ja heb er ook echt wel van genoten en geen spijt van. Fijn dat je vanochtend 600 gram lichter was! Hopelijk morgen nog iets eraf maar 600 gram is ook al goed!
    Wel leuk zo'n meting, ben benieuwd!

@yaro ja voorheen at ik mijn emoties of me onbehaaglijk voelen gewoon weg. Niet voelen maar eten. Dat was gister dus echt niet, zo blij mee! Echt een vooruitgang. Hopelijk blijft dat zo.

@mama en zoon wilde net typen wat yaro ook schrijft, eet je misschien te weinig? MadameV at eerst ook te weinig en viel toen ook niet af, nu eet ze meer en valt ze wel af :)
    En inderdaad een pond per week is misschien niet heel veel, maar eraf is eraf en een pond per week is eigenlijk heel netjes.

madameV vindt dit leuk.
  18. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Goed hoor dat je mee doet en met jou achtergrond moet het helemaal goed komen! Veel succes!

19. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Bedankt meiden!
    Ja ik eet inderdaad als een muis...:oops::(
    Ik ben van de yoghurt afgestapt 's ochtends. Ik kreeg er onwijs de dunne door helaas... heb ook stevige buikgriep te pakken waar ik nog niet vanaf ben helaas.

Ik eet dan nu weer 4 boterhammen per dag en eigenlijk geen tussendoortjes. Ik drink veel te weinig en ook het avondeten laat ik voor een deel staan:$
    Fruit eten gaat ook niet meer zo goed.
    Ai nu ik dit zo opschrijf, vind ik het best heel confronterend:mad:
    Ik heb ook minder trek door het weer en de griep (liep zonet bijna kotsend door de supermarkt), maar ik ga wel weer meer eten.:thumup:

Denk aan:

Ochtend x2 boterhammen
    Tussendoor wat fruit
    Middag x2 boterhammen
    Tussendoor cracker/beschuit/rijstwafel/krentenbol/oid
    Avondeten (ma di do vr aardappelen vlees groente, wo is pastadag, za brood, zo ovenfriet of nasi/bami etc)
    Na het eten nog wat fruit of rauwkost

o_Oo_Oo_O klinkt al beter. Al zeg ik het zelf

yaro, madameV en Cloud9 vinden dit leuk.
  20. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Snap dat je teleurgesteld bent maar ik vind drie kilo in vier week wel een mooi resultaat. Eet je misschien ook te weinig. Ze zeggen vaak dat als je te weinig eet dat je lichaam gelijk alles als reserve opslaat. Je moet dus echt wel genoeg eten. En genoeg drinken is hierbij ook belangrijk!

Deel Deze Pagina