Dat topic kan ik mij nog herinneren. Dat sloeg inderdaad nergens op. Ik zit stiekem ook al mijn vierde account . Wat vervelend dat je gewicht stom doet! Ik heb trouwens maat 40 als ik 67 kilo weeg en dat bij 167. Wat een verschillen zeg. Als ik op mijn streefgewicht zit, heb ik hoop ik maat 38 en is mijn buik redelijk plat. Dat is namelijk mijn grootste probleem. Ik lijk vaak 6 maanden zwanger, omdat ik behalve mijn buik verder wel goed op gewicht ben . Ik ben ook wel benieuwd naar zo weegschaal? welke hebben jullie. Mijn vetpercentage is trouwens 30,5%, gemeten met zo knijpding. Wat lager kan dus geen kwaad. Cloud wat ben je goed bezig geweest. Heb je thuis een hometrainer staan? Ik ben gisteren met mijn jongste dochter van vier wezen zwemmen in de huttenheugte (centerparcs). Ik geloof direct dat je daar veel kcal mee verbrandt. Ik was kapot gisterenavond. Ongeveer 30 keer de wildwaterbaan af en 20 keer de glijbaan. Alleen dat traplopen was al intensief
Ik hoop maar dat het vocht is. Moet zeggen dat ik wat last heb van mijn buik, diarree achtige ontlasting. Misschien verklaart dat wat. Ik heb een weegschaal van medisana. Als ik een meting heb gehad op de sportschool ga ik thuis ook even erop en hij klopt echt aardig.
Dat zou het goed kunnen zijn hoor. Als ik niet fit ben of buikpijn heb ben ik zo een stuk zwaarder. Wel balen hoor. Zeker als je het niet helemaal verwacht had. Over twee weken is mijn man twee weken vrij. Zijn we allemaal aan toe. Dingen in huis blijven maar liggen, omdat er geen tijd is en alles in het weekend is zo gehaast omdat hij er natuurlijk alleen in het weekend is. De eerste week van zijn vakantie gaan we met de keuken bezig en gaan we de slaapkamer opnieuw behangen en verven. Nieuwe gordijnen moeten we nog even uitkiezen. En dan ie vrijdag gaan we toch een weekje op vakantie. Gewoon bij Landal, redelijk in de buurt, maar we zijn er echt aan toe. Het leek eerst niet te kunnen omdat we een nieuwe keuken hebben gekocht. Maar mijn man had goeie weken op zijn werk, dus de spaarrekening onverwachts aan kunnen vullen. Net dus geboekt en we gaan een week uitwaaien
Welke heb je van medisana? Ik zie er best veel bij bol.com. Het kan best dat het vocht is. Vooral ook omdat je last hebt van je buik. Lekker Luuz dat je bijna vakantie hebt. Een weekje weg is wel fijn om even helemaal eruit te zijn. Ik moet ook nog twee weken tot de vakantie. Het aftellen is begonnen.
@Treez ja ben er ook echt blij mee. Dus nog een kleine 3 weken en dan kunnen we de auto volladen haha We zijn met pinksteren nog een weekend weggeweest, dus hoef gelukkig niet zoveel in huis te halen. Alleen deze week wel even een lijst maken met wat ik mee wil nemen. Ik ga er maar vanuit dat ik degene ben die alle koffers in moet pakken haha. Maar heb er echt onwijs veel zin in. Mijn man is het werken ook even flink zat. Afgelopen Maart was zijn laatste vrije week, maar toen moest de keuken eruit gesloopt worden en op vrijdag geplaatst. Dus zijn echte laatste vrije week was eerste week januari. Lichamelijk best zwaar werk en geen dag en nachtritme doordeweeks dus hij is kapot.
Ik zal even bijlezen, want ik was het topic kwijt waardoor ik nu 11 pagina's achterloop! Voor de tabel, ik was vanmorgen 94,3
Goedemorgen dames, Ik heb vandaag niet gewogen. Doe ik morgen. Menu vandaag: O: yoghurt met appel T: stukjes komkommer en paprika L: 2 plakjes adamsbrood met kaas T: proteïne reep A: bloemkool nasi T: caseine shake Vanavond thuis buikspieroefeningen doen die ik van mijn pt heb geleerd.
Dat is extra verdiend! Ik was gisteren wezen in centerparcs en ik kreeg al helemaal zo vakantiegevoel. Heerlijk een weekje vakantiepark. Naar welk park ga je van landal? Wij gaan drie weken kamperen in zuid-frankrijk. Ik heb dit jaar nog zes weken zomervakantie, dus ik geniet er nog maar even van. Volgend jaar is het afgelopen.
Wat goed van alle afvallers! @ weegschaal ik heb een Korona Gisa. @Treez dank je! Maar ik ben er nog lang niet. Dat klinkt als een heerlijk dagje zwembad! Oh leuk camperen in zuid Frankrijk! Wanneer gaan jullie? @Luuz wat leuk!! Heerlijk toch nog even een weekje weg! Even lekker de boel de boel kunnen laten en lekker genieten! Ik kan niet wachten tot het vakantie is. Mijn zoon moet ik elke dag naar school slepen. Die is helemaal op. Die is zooo toe aan vakantie! Maar ze moeten nog 2 weken. Dan 1 weekje thuis en dan vertrekt hij naar zijn vader waar hij mee op vakantie gaat in Nederland. Wij gaan dan naar Zweden en Noorwegen. De oudste is nog nooit echt op vakantie geweest dus die verdiend zo'n reis wel en mijn zoontje wordt helemaal panisch van autorijden dus die wilde ook absoluut niet mee. Als we na 2 weken thuis komen komt zoontje ook weer thuis en gaan we met zn allen op de boerderij passen van familie een uurtje rijden vanaf huis. Geen bedrijf overigens, gewoon een boerderijtje met wat ezels en kippen Haha. En daarna hebben we nog 2 weekjes thuis te vullen. Kan niet wachten tot we weg gaan.
We gaan naar eerbeek in Gelderland. Heb de bevestiging inmiddels binnen en net de kinderen ingelicht. Die zijn blij haha
@ weegschaal ik heb er ook 1 van Medisana kosten 30 euro bij Blokker. Vind het wel een fijne. Kun je ook met een app verbinden na je telefoon en de voortgang bij houden. Heel makkelijk via Bluetooth met je telefoon @Lovely83 waarom niet gewogen? Of had je dit weekend al gedaan? Nu kun je niet in de tabel toch? Of wil je dat ook niet dan heb ik niks gezegd haha @Treez fijn zeg toch nog een weekje weg. Hoeft ook helemaal niet duur te zijn vaak als je maar goed zoekt. Wij zitten nu een weekje op Droomparken voor maar €350 inclusief alle kosten. @Snoopy1979 bedankt voor de lijst weer! Oh oh oh wat had ik het moeilijk gisteravond. Heb 2x oriëntaalse mix gehad. Dat viel nog netjes binnen wat mag. Maar had zo'n trek. Ik wist gewoon als ik begin is het hek van de dam. Heb het dus niet gedaan. Maar eerlijk gezegd mis ik mijn weegschaal wel haha. Ik wil gewoon een soort van bevestiging dat ik goed bezig ben ofzo. Verder gaat het wel goed ondanks we op vakantie zijn. Maar dat maakt het wel moeilijker. Vandaag zijn mijn schoonouders hier dus lekker verse broodjes voor ze gehaald. Ook een toetje voor na het eten. Bewust bitterkoekjes gedaan vinden ze allemaal lekker en ik niet haha. En appel koeken voor bij de koffie. Hou ik ook niet zo van zelf heb ik wel uitgebreid geluncht maar wel met gewoon brood. Miste het ook niet eens eigenlijk. Met luxe broodjes wil ik ook het liefst veel boter en veel hagelmix dus dat maakt het niet gezonder haha. Mijn lijstje voor vandaag O vanille yoghurt T niks, laat ontbeten L 1 boterham filet americain met gekookt ei, 1 boterham met een klein beetje vruchtenhagel en wat aardbeien T denk een raketje A rijst met kip kerrie en wortels en doperwten T appel/mueslireep/vrieslollies nog even zien wat het word.
Zo wat is het lekker druk hier, gezellig! Ik zag dat er in de tabel nog de gewichen 'af deze week' stonden van mensen die hier afgelopen week niet meer hebben meegekletst, heb de tabel even aangepast en in mijn profiel gezet. De meesten hebben mooie resultaten! Maar @Logan wat balen! Ja hoe kan dat nou, misschien toch vocht? Kan me echt goed voorstellen dat je baalt! Maar kom op, gewoon zo doorgaan, je bent goed bezig dus daar kan het niet aan liggen! Jij dus ook al zo slank gebouwd. Over 6-8 kilo pas ik echt niet in maat 38-40, mag dan blij zijn met maat 42 @madameV ja ik snap dat het allemaal hectisch is met een peuter en baby . Ook wat betreft zwemmen, dat is dan natuurlijk ook lastiger, dan zou je samen met je vriend moeten gaan dat je om en om op de kinderen let en dat de ander dan baantjes kan gaan trekken. Is het nog gelukt om niet teveel te snaaien gisteravond? Ik ga vaak dan ook maar naar bed, niet meteen slapen maar even forummen of facebooken, maar als ik in bed lig ga ik zeker niet meer snoepen Dat verschil in wegen thuis 's ochtends en de sportschool 's avonds is niet zo gek, ik neem aan dat je 's ochtends zonder kleding weegt en in de sportschool met kleding, dat scheelt zo een halve kilo of meer. En het verschil in ochtend en avond is bij mij ongeveer een kilo. Dus dan klopt die 1.3 kilo verschil wel @Cloud9 ik ben dan 3cm langer dan jij maar qua bouw ook zo'n klein propje . Goed bezig met bewegen jij! Hier zijn ze 9 en 7 dus al iets ouder, ze lagen zaterdagavond rond 22:00 te slapen geloof ik . En gisterochtend weer op tijd wakker, ze sliepen samen en maken elkaar dan volgens mij wakker. Daarna nog zwemmen en de stad in, in de stad kakte mijn oudste helemaal in, dat heeft ze echt nooit . Ze was helemaal op en lag gister om 20:00 te slapen (meestal is het 20:30-21:00). Jongste had geen zin en ging dus niet slapen (moest wel van ons hoor ), die sliep denk ik tegen 21:00 en was vanochtend helemaal op. Tja, eigen schuld @yaro ik had dus eerst ook een simpele weegschaal gekocht, maar die deed het toch niet goed, zelfs het gewone wegen. Toen deze gekocht: https://www.weegschaalstore.nl/product/728462/inventum-pw720zw.html?tid=pla-306758057172&ref=371319&label=22709-AGI-41555419803-ASI-306758057172-728462&gclid=CJ_Rz4XM_tQCFcUcGwodpHMFFQ Of die het vetpercentage heel nauwkeurig weegt weet ik niet, daar gebruik ik hem eigenlijk ook niet voor. Vanochtend wel even gekeken, vetpercentage is 39%. Ben jij alleenstaand? Ik snap het niet helemaal hoe het zit met je kinderen Leuke vooruitzichten wat betreft vakanties! @Treez dus ook lekker gezwommen gister! Ben ook altijd kapot na een paar uur zwemmen . Zeker met zo'n wildwaterbaan. Die hadden ze waar wij waren niet, wel een glijbaan, ben er 1 keer vanaf geweest. Verder wedstrijdjes met de oudste met zeemeerminzwemmen, dat is nog best zwaar . Hebben niet zo'n staart hoor, maar als je je benen bij elkaar houdt heb je hetzelfde idee @Luuz fijn dat je man straks 2 weken lekker thuis is! En wat fijn dat jullie toch weg kunnen! Ik vind het zo fijn om op vakantie te gaan, zou het echt jammer vinden als dat niet kan. Nu werken we allebei en kan er gelukkig veel. Maar we zijn ook niet zo van de dure vakanties en gaan eigenlijk altijd met onze tent of goedkope weekendjes weg. Behalve dan de Efteling, dat blijft prijzig ook al was het een lastminute aanbieding. Maar goed, sommigen doen een vliegvakantie van een week en zijn dan evenveel kwijt als wij het hele jaar aan weekendjes weg, Efteling en kamperen (1 week Duitsland en aan het eind van de vakantie 2 weken Frankrijk) Oh ja inpakken vind ik altijd zo'n klus, zeker met kamperen. Je moet aan zoveel denken! Ga straks maar eens de lijst er weer bij pakken. Moet deze week gewoon werken en zaterdagochtend vertrekken we. Oh jullie gaan naar Coldenhove, leuk! Wij ook eens een weekend geweest maar jongste en ik waren toen ziekjes, dus niet helemaal goed meegekregen @Lovely83 mooi eetlijstje hoor! Wel echt veel eiwitten, heel goed voor je spieropbouw natuurlijk. Maar zou daar zelf wel moeite mee hebben. Hoop dat als ik straks veel ben afgevallen wat meer spieren op kan bouwen, zal dan toch beter op mijn eiwitopname moeten letten. Zit vaak wel op 50-30-20 (koolhydraten-vetten-eiwitten) en dat is volgens myfitnesspal helemaal prima, maar voor echte spieropbouw moeten je eiwitten wat hoger zijn in verhouding volgens mij.
@madameV nou gaat prima toch zo op vakantie! Goed hoor! (Qua calorieën zit je toch nog harstikke netjes, juist tegen weinig aan vind ik). Hoop dat ik volgende week ook kan schrijven dat het hartstikke goed gaat! Weet trouwens niet of ik dan veel tijd heb om te lezen en te schrijven, misschien als ik naar bed ga . Tabel zal ook een weekje moeten wachten denk ik. Maar misschien valt het mee. Is toch heel anders omdat we met familie gaan kamperen.
@Snoopy1979 Klopt, daar gaan we heen we zijn met Pinksteren nog een weekend weggeweest en 2x per jaar doen we met zn tweeen een nachtje in een hotel. Tussendoor natuurlijk dagjes weg met de kinderen (het hele jaar door) en af en toe een dagje massage/sauna/wellness. Ik heb dat inderdaad liever dan 2 weken zonvakantie met het vliegtuig. Voor de rest zijn we elk weekend met onze boot weg. Broodjes smeren, drinken inpakken en varen maar. Ideaal. Maar even een week helemaal niks en alles achter je laten is ook wel erg lekker. Dus ben echt blij dat het toch kan dit jaar. Maar goed, het was kiezen. Of een nieuwe keuken, of op vakantie. Dus tja, dan is de keus toch snel gemaakt haha. Mijn lijstje van vandaag; O; magere kwark T; Appel, havermoutkoekjes L; twee volkoren boterhammen met kaas 30+ en komkommers. Bakje griekse yoghurt met aardbeien T; geen idee nog. Ik zet wat fruit neer na schooltijd A; Nasi uit de vriezer ivm zwemvierdaagse T; heb nog notenmix die op moet Verder vanmorgen naar school gefietst, straks op de fiets nog wat kleine boodschapjes doen en kinderen weer ophalen. Vanavond ook fietsend naar het zwembad.
Heb net voor het eerst online boodschappen besteld bij de albert heijn. Ze bezorgen hier niet, maar kan het wel ophalen. Lijkt me ideaal in de zomervakantie, dus even proberen. Geen snoep, koek of andere rotzooi besteld, dus kan ook niet in de verleiding komen de komende dagen
@Luuz wat voor boot hebben jullie? Dat voelt toch als vakantie als je op de boot zit Goed bezig met fietsen!!! Oh ja boodschappen in de vakantie, even kijken hoe we dat gaan doen, denk dan maar in de avond halen of in het weekend. Maar goed, we zijn maar 3 weken thuis dus valt te overzien . Hier gaat het met snoep/koek/chocola kopen ook erg goed. Heb nu al weken een witte chocoladereep van de Aldi liggen, neem er telkens een beetje van. Voorheen was die in 1 avond op
@madameV wat houd jij je goed zeg met eten op vakantie! @Snoopy1979 ik ben niet alleenstaand. Ik ben samen met de vader van de jongste. Ik ben gezegend met 3 prachtige kinderen maar ze hebben wel 3 vaders. Ze waren ook niet allemaal gepland maar anticonceptie en ik gaan blijkbaar niet goed samen. De middelste gaat om het weekend naar zijn vader en elke zomervakantie 2 weken (en weekend er achteraan). De oudste kent haar vader niet, maar is gelukkig erg blij met haar stiefvader. Middelste overigens ook Haha, maar die heeft ook zijn eigen vader in beeld. Geen alledaags gezin dus mijn vriend heeft overigens verder geen kinderen behalve onze dochter, dus dat maakt het al iets minder gecompliceerd.