Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Vanmorgen weer 77.6 dus wat mijn lichaam doet, geen idee maar als we nu naar beneden gaan vind ik het prima :roflmao:

Wbt ijsjes, ik pak vaak raketjes of perenijsjes. Die hebben 40 calorieën ongeveer. Goed te doen en lekker.

Bodypump is lekker! We hebben gister een deel van de nieuwe release gedaan, erg leuk weer.

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    @Logan Waterijs is natuurlijk altijd beter. Maar als je het vergelijkt met een cornetto of magnum zitten daar 2,5 keer meer calorieën in.

Nou blijkbaar doe ik het helemaal fout want ik ben weer een kilo zwaarder. zit nu op de -2 totaal. Ik word het inmiddels wel beu. Ik doe zo hard mijn best voor nop.

De lijst
    O: 100 a 150 ml griekse yoghurt met +- 40 gram muesli
    T: geen tijd voor
    L: 2 volkoren boterhammen. waarvan 1 met filet american en de ander erop gelegd.
    T: 200 gram fruit.
    A: 200 gram groente, stukje vlees op een boterham.
    T: iets lekkers a 175 cal.

Die laatste ga ik weglaten. Maar ik kan er niet bij dat ik daar net zo snel van zou aankomen als de hele zakken chips die ik op een dag kon wegwerken en ernaast nog snoep en koek at.

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Geert frustrerend hè @Victoria30 . Hier al net zo. Terug van vakantie en hup op de weegschaal hoop dat het komt doordat ik midden op de dag woog en normaal netjes sochtends. Ohja en ook de hele dag al buikpijn en iets bloed gespot maar woog gewoon 80.9 dat is precies hetzelfde als vorige week vrijdag. Nou daar word ik echt zwaar chagrijnig van heb ik me daar zo netjes voor gedragen op vakantie. En mijn vriend die elke dag cola en weet ik wat allemaal heeft gehad die weegt ook hetzelfde als vorige week. Ik zei ook tegen hem sorry maar ik gun het je gewoon echt niet. Zelf keihard mijn best gedaan en jij totaal niet en we zijn beide op hetzelfde punt gebleven. Hoop maar dat het door het weeg moment kwam en dat is misschien ongesteld moet worden

Ik vind solero helemaal niet zo lekker. Dan neem ik liever voor 500cal meer een softijsje en anders liever nog een stuk minder gewoon een raketje of Vries lollie

Mijn lijstje voor vandaag
    O yoghurt
    T mueslireep en 3 salmiak ballen
    L yoghurt met aardbeien
    T wat blauwe crispy m&ms ( kon het niet weer staan na die tegenvaller op de weegschaal )
    A gaan uit eten als afsluiter
    T heb ik waarschijnlijk dan geen behoefte meer aan

Hoop maar dat de weegschaal morgen vriendelijker is en dat dit een valse meting was

@Snoopy1979 hoe zit dat nou met de tabel. Want dit topic is toch begin juni gestart en bij sommige staat al boven de 10kg afgevallen. Is dat echt in die korte tijd ? Niet dat het uit maakt hoor maar vind het een beetje raar vergelijken zo als je kijkt bij de totalen

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    #1324 Snoopy1979, 13 jul 2017
    Laatst bewerkt: 13 jul 2017
    Even snel @madameV sommigen waren iets eerder begonnen, bij de meesten staat het dan tussen haakjes maar bij 1 of 2 niet geloof ik. Zal straks even kijken.

Overdag wegen kan een hoop schelen met de ochtend. Bij mij verschilt het tussen de 400 en 1100 gram, meestal rond de 900. Dus wie weet morgenochtend :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb even gekeken en het @yaro bij wie het veel afwijkt. Mag ik bij jou het begingewicht op 90,9 zetten? Dat is het gewicht toen je hier begon met schrijven.

6. yaro

yaro Niet meer actief

Ja hoor. Geen probleem

7. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Mijn menu voor vandaag:

O: bruine boterham met ham en komkommer, bakje vla en melk
    L: bruine boterham met ei, stukjes komkommer en melk
    T: nectarine en appel
    A: aardappelbolletjes, salade en schnitzel
    T: misschien wat aardbeien of yoghurt

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Maakt me verder ook niet uit Hoor. Gaat natuurlijk uiteindelijk om jezelf. Maar snapte het niet zo

9. yaro

yaro Niet meer actief

Maakt mij ook helemaal niet uit hoor. Die 13,5 van mij is sinds midden april. Toen ben ik gestart met afvallen nadat het al een hele tijd weer slecht ging. Daarvoor ben ik wel afgevallen, ik kom van 116kg. Maar dat reken ik nu niet mee. Ik reken zelf echt vanaf midden april. Ookal was ik begin april nog 3kg zwaarder dan toen ik echt begon 2 weken later.
    Maar als hier in de lijst mijn gewichtsverlies sinds ik hier mee praat ingevuld word vind ik dat helemaal prima. Wat voor de rest handig is.

madameV vindt dit leuk.
  10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Zo dat was even lekker uit eten. Na die teleurstelling van vanmiddag had ik even een giga baal momentje dus ik dacht ik neem het er maar even van

Stokbrood kruidenboter en knoflooksaus
    Mosterd soep
    Varkenshaas met jagersaus
    En een softijsje na
    En een icetea gedronken.

Nu kan ik er wel weer tegenaan hoop ik haha. Morgen met frisse moed verder. Wie weet verricht de weegschaal ineens een wonder. Bah wat kun je Dr chagrijnig van worden zeg bleh

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nog niks bijgelezen, sorry!

Hier een rukdag haha. Vanmorgen besloot de jongste dat hij terug naar binnen kon glippen toen we voor het huis stonden. Hij knalt de deur dicht en doet de haak erop onderaan de deur. Achterdeur en schuttingdeur op slot natuurlijk. Uiteindelijk via de buren over de schutting geklommen, ladder over de schutting en via het badkamerraam naar binnen gekomen

Ondertussen stonden de oudste twee op school te wachten. School gebeld, uitgelegd en gevraagd of ze aan een vriendin konden vragen of de kinderen mee konden rijden. Heel gedoe, maar Tis gelukt.

Nog geen uur later komt de oudste te vallen over een stoeprand. Knie, elleboog, knokkels en vingers kapot. Flinke wond op de muis van zn rechterhand. Die is helemaal gesloopt, is toe aan vakantie en kon niet meer stoppen met huilen. Met de juf overlegd dat hij weer lekker meeging naar huis. Even bijkomen.

Om 16.00 uur moest ik de bestelde boodschappen ophalen bij de Albert Heijn om vervolgens de oudste naar het zwembad te brengen. Die moest en zou zn medaille halen voor de zwemvierdaagse.

Kortom; behalve een broodje met worst is het eten er flink bij in geschoten :D vanavond maar een handje noten bij Mn welverdiende wijntje :roflmao:

12. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    @madameV Zoals al gezegd schommelt het gedurende de dag. Ik zou mij er niks van aan trekken en morgen op de normale tijd wegen. Wel oneerlijk inderdaad dat mannen zo veel sneller afvallen! Zij mogen ook veel meer cal.

@Luuz Oh :eek: Daar sta je dan... Ik heb het met de oudste als dreumes ook een keer gehad. Gelukkig heeft hij na een half uur zelf de deur geopend. Mijn vriend had bijna terug moeten komen uit zijn werk.

Arm kind :( Hoe gaat het nu met hem?

Ik was het dus zat dat mijn weegschaal (op zijn meest extreme) 2 kilo kan verschieten binnen een minuut. Ik ga over op een ouderwetse waarbij er voornamelijk gemeten word met kilo's en met een scherp oog nog net halve kilo's. Zal wel even wennen zijn, maar hij schijnt heel betrouwbaar te zijn. Hij weegt bij de meeste mensen met een normaal gewicht al 4 kilo meer dan de digitale die ze gewend waren. Dus dat word even tanden op elkaar :p

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Luuz oh nee wat een rotdag inderdaad!

Heb verder nog niet bijgelezen.

Heb net redelijk gezonde notenrepen gekocht bij de kruidvat. En Japanse mix bij de aldi. Plan is om dat dan 's avonds te nemen. Neem om te snoepen stophoest mee, vind ik lekker en zitten op zich niet veel calorieën in (maar moet er dan niet teveel van nemen ;)) Vandaag 1,5 uur gefietst en 1,5 uur gewandeld en niet teveel op, dus bijna alle calorieën die ik gister teveel op had gecompenseerd :).

madameV vindt dit leuk.
  14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Victoria30 hij heeft nog een half uur zitten nasnikken en zodra ik uit het zicht was, was hij meteen overstuur. Uiteindelijk heeft hij wel een hele tijd geslapen nog. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Verder wel lekker vrolijk en ondeugend de rest van de dag. Alleen snel verdrietig als ik even weg ben. Maar ja. Mama's moeten ook plassen haha.

Gelukkig waren ze verder hartstikke lief voor elkaar vandaag ipv het eeuwige geruzie. De oudste twee letten goed op Stijn als ik de kamer uit ging. Afleiden met dansen en gekke geluiden enzo:D. Toen de oudste viel was de jongste er als de kippen bij voor een kus en een knuffel. Heeft de hele middag over zn rug geaaid en kusjes gegeven. De middelste heeft elke keer een stukje van haar fruit en koekje met haar broers gedeeld. Omdat ze zo verdrietig waren steeds.

Ook het enige dat meezat vandaag :D

yaro en madameV vinden dit leuk.
  15. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoi dames.
    Ik zal nog even wat van mij laten horen. Ik heb een tijdje meegeschreven. Mee lezen doe ik nog steeds trouwens.. ;)
    Maar ik heb vandaag besloten dat ik niet meer verder wil met afvallen en dieeten. Ik ben de laatste 3 jaar 30 kilo afgevallen van bijna 100 kilo naar nu 65/66 kilo. Het is goed geweest..
    Ik moet nu maar eens tevreden zijn.. ;) Mijn doel de komende jaren is om tussen de 65.5 en 66.5 te blijven. Dus een marge van 1 kilo te houden. Zit ik er iets boven, dan weet ik dat ik even pas op de plaats moet houden.. Zit ik iets onder? Prima. Maar geen dieeten meer.. Gewoon lekker genieten, met zo nu en dan een balansdag.. Of week.. ;) Zo hoop ik op dit gewicht te blijven..
    Mensen moeten me maar nemen zoals ik ben.. -30kilo is iets om trots op te zijn.. En zou moet ik het ook zien.. En niet steeds mijn doel naar beneden schroeven..

Succes dames.. Allemaal!
    Ik blijf meelezen en zo nu en dan misschien nog even reageren.. ;)

X

madameV, yaro en Cloud9 vinden dit leuk.
  16. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Daar mag je zeker trots op zijn!

17. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dames, gebruiken jullie trouwens ook een meetlint om de voortgang te bewaken? Zo ja, hoe vaak meten jullie dit?

18. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Wow, je bent inderdaad al zoveel afgevallen. Knap dat je nu ook de knop om kan zetten met een tevreden gedachte! Echt goed gedaan!

19. yaro

yaro Niet meer actief

@Arian, dat is zeker iets om trots op te zijn!

@Victoria30 ja ik wel. Ongeveer elke maand a 5 weken.

@Luuz jeetje dat klinkt echt als een heftig dagje zeg!

@madameV als je gewicht smiddags hetzelfde is als sochtends voor je vakantie ben je zeker afgevallen! Hoe was het nu?

Hier dit keer zowaar toch behoorlijk ongesteld (heb een mirena) maar weinig klachten van. Ik heb wel drang naar chocolade maar het is dit keer goed in de hand te houden. Ook geen vocht meer voor zover ik het merk.
    Ben alweer 500 gram lichter dan gisteren en nu sinds maandag totaal -900 gram.

20. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Arian Dat is inderdaad iets om erg trots op te zijn, ik vind het erg knap van je. Hopelijk lukt het om nu stabiel te blijven in je gewicht, maar dat komt vast goed!

@yaro wat fijn dat je sinds maandag alweer 900 gram af bent gevallen.

Goedemorgen, mijn lijstje vandaag;
    O: 150 gram griekse yoghurt 10% vet + 30 gram muesli rood fruit
    T: evergreen koekje
    L: high tea op mijn 'jongemoedergroep'
    T: x
    A: nog geen idee.

Gisteren echt een rotdag gehad qua eten, ik was weer in de winkel en kon haast niets vinden waar ik zin in had en ook nog een beetje aardig was in calorieen. Uiteindelijk zijn het 2 harde multikorn broodjes van de jumbo geworden, met filet american en ei. Ingevoerd in mijn Shealth.. 860 kcal.. :(

+400 gram dus vandaag.. 94,6. Hopelijk maandag maar weer gewoon rond de 94. Ik vind het echt lastig, op sommige momenten krijg ik echt honger terwijl ik wel binnen mijn calorieen zit, en vreet ik zo alles er weer aan. :(

Deel Deze Pagina