Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Yes woog vanochtend 84,6! Heb mijn doel om op 84,7 te zitten voor de vakantie dus gehaald! :) Kan ik eindelijk mijn ticker weer aan gaan passen! (Die staat al heel lang op 84,7 ;))

Fortunae, Logan, yaro en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @Johanna01 wat irritant! Soms heb je dat: je denkt dat je iets gezonds eet en mfp haalt je dan even bruut uit de droom.

@Snoopy1979 wat goed!! Super zeg.

Ik ben blij, vanochtend eindelijk 104,9! Ik had een klein beetje gesjoemeld toen ik zei dat ik 105 woog, want ik laat altijd de getallen achter de komma weg. Dus het was toen eigenlijk 105,5 wat in de lijst had gemoeten. Maar ben iig erg blij :)

Victoria30 en yaro vinden dit leuk.
  3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen!

@Victoria30 ik meet bij mijn personal trainer, dat zegt soms meer dan gewicht. We meten elke 2 weken.

@yaro: netjes dat is bijna een kilo in 1 week!

@Johanna01 wat balen, idee om te zorgen dat je standaard iets verantwoords in huis of bij je hebt?

Victoria30 vindt dit leuk.
  4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @Skatje en @Snoopy1979 wat super!

Ik hoop ook toch echt deze week te zijn afgevallen.

Wij hebben vanavond schoolfeest bij dochter op school. Daar hebben ze altijd lekkere dingen. Ik eet voordat we heen gaan een salade.

5. yaro

yaro Niet meer actief

@Lovely83 veel plezier vanavond!

@Skatje wat goed zeg!!

@Snoopy1979 wat fijn en snel ook! Dat met de banner deed ik eerder ook altijd ;) nu pas ik hem maar 1x per week aan.

@Johanna01 frustrerend zeg!

Kcal tellen..... is het niet beter als je een gemiddeld aantal kcal per week berekend en dan terugrekent naar een dag gemiddelde en daar dan zoveel onder gaat zitten? Dus niet de ene dag verbrand ik dit en eet ik dit en de andere dag verbrand ik dat en eet ik dat.
    Ik ben van mening dat de stofwisseling ook niet zo snel wisselt. Dat je dus niet de ene dag 1800kcal eet en de andere dag dat je weinig beweegt maar 1400 maar dan elke dag 1600 per dag eet. Ik denk zelf dat dat minder schommelingen zal geven. Maar goed, dat is wat er zo in mij op komt, jullie hebben er vast meer info over gezocht dan ik.

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    @Snoopy1979 Fijn om te zien!

@Skatje Fijn dat je gewicht weer naar beneden gaat.

@Lovely83 Handig :) Is er nog een beetje een verband te vinden tussen het aantal kilo's en cm die verdwijnen als je niet hard sport?

@yaro Als ik het voedingscentrum moet geloven kan je 2 dagen tegelijk pakken in het verdelen van de cal. Lijkt mij wel een beetje onhandig want door het schuiven blijft dat dan schommelen als je echt streng naar de nummers kijkt.

Met het dieet dat ik volg, nog zonder sport zou ik normaal een kilo per week afgevallen zijn op dit gewicht (1,5 a 2 als ik er wel fanatiek bij sport). Mijn nieuwe weegschaal waar anderen van zeiden dat hij 4 kg meer weegt zet bij mij een gewicht neer die kloppend is met een kilo per week afvallen. Nu tussen de middag met kleding 108. Dus ik ben benieuwd naar morgen :) Rare is dat mijn zoontjes en vriend even veel op de nieuwe wegen als op de oude. Misschien dat de digitale mijn gewicht niet meer aan kon of zo. 108 klopt ook met hoe mijn broeken zitten. Dus ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat het begin van de tabel niet gewijzigd hoeft te worden.

Ik pas mijn eetschema toch nog even aan. Ik ben nogal levenloos de afgelopen weken. Mijn lichaam blijft veel vragen om koolhydraten. Daarbij twijfel ik of mijn spijsvertering wel goed op gang komt met yoghurt, ik ben eigenwijs en denk toch dat de vezels dit beter in gang zullen zetten en dat de yoghurt dan handig is om geen last te hebben van een bijtende maag. Muesli is net koek en daar zitten verwacht ik ook niet echt vezels in. Dus dan word het als volgt:

O: 2 volkoren boterhammen + 1 beleg
    T: Geen tijd.
    L: 2 volkoren boterhammen + 1 beleg
    T: fruit
    A: Aardappels (of boterham) groente en vlees
    T: Yoghurt met fruit

yaro vindt dit leuk.
  7. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Pff. Ik heb echt even een peptalk nodig.. eigenlijk zelfs hulp, maar voor de meeste hulp moet ik betalen en dat kan ik niet.Vorige week fotoshoot gehad met de jongens, vandaag de foto's gekregen en ik walg echt van de foto's waar ik zelf bij op sta. Zo dik, overal kwabben vet, onderkin, zo breed.. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, constant honger waardoor ik blijf eten, en op dit moment wil ik niet meer eten. Ik wil crashen om er maar niet meer zo uit te hoeven zien.. zo snel mogelijk zo veel mogelijk kilo's er af. :(

8. yaro

yaro Niet meer actief

Oh dat is naar zeg! Ik herken je gevoel heel erg (was zelf op mijn hoogste punt zonder baby in mijn buik 116kg). Crashen gaat uiteindelijk echt niks helpen, dan eindig je wellicht nog zwaarder dan nu.
    Is er niet een optie via de huisarts? Hier op de praktijk zit een verpleegkundige die ook begeleid met afvallen. Gewoon binnen de zorgverzekering.

9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wat vervelend :(

Mijn schoonmoeder heeft hij foto waarbij ze het echt zat was op de koelkast gehangen. Dat was het begin van haar afvalrace. Elke keer als ze naar de koelkast liep ging ze nadenken over wat ze ging doen.

Crashen is echt niet aan te raden. Ook niet voor het volhouden, zodra je normaal wilt gaan eten kom je heel veel aan. En gaat jouw motivatie eraan. Ook valt er spierweefsel weg waardoor je verbranding trager is als ervoor. Wat je ook vooral niet moet vergeten is dat het hart ook een spier is!

Lijst de foto in en neem afscheid van je oude ik. Zet je plan op papier en ga ervoor.

10. Mamavanvier95

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    @yaro ik heb eerder bij een diëtist gelopen in verband met zwangerschapssuiker, helaas wordt er bij mij maar 3 uurtjes vergoed, en een intake duurt al haast 45 minuten. :(

11. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Aansluiten bij een weegclubje? Mijn moeder deed dat vroeger voor een euro per keer en dan kreeg ze elke week ook een menulijst mee.

12. yaro

yaro Niet meer actief

Ja klopt. Maar de verpleegkundige hier die dat doet is geen diëtist. En rekent bij de verzekeraar gewoon verpleegkundige consult en valt onder de huisartszorg. Dus volledige vergoeding en geen eigen bijdrage.

13. Mamavanvier95

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zal er eens achter aan gaan!

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heb ik eindelijk die rotdag van gisteren achter me gelaten..... word ik ziek :eek: weinig gegeten dus vandaag. Krijg het echt niet weg. Zo een kop groene thee en dan duik ik op tijd Mn bedje in.

15. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Oh fijn.... Beterschap!

16. yaro

yaro Niet meer actief

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Sorry dames even niet de puf om te reageren. Was vanochtend 81.4 halve kilo zwaarder als vorige week vrijdag dus. Heb vandaag meteen maar een lekkere cheat dag van gemaakt en voel me er ook niet schuldig over. Neem er morgen nog 1 want we gaan een dagje uit en dan beloof ik bij deze dat ik zondag weer vol goede moed van start gaan en terug kom. En ook wat socialer op jullie zal reageren maar voor nu is het ff bleh.

18. yaro

yaro Niet meer actief

Hè bah wat vervelend! Hopelijk ben je dit snel weer kwijt!

19. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Beterschap!

20. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Aii dat is balen. Inderdaad even cheaten en dan weer door!

Deel Deze Pagina