Hoi dames, Ik heb even een vraagje ik ben ook bezig met afvallen. Ik wil er om te beginnen 10 kilo af hebben. Elke keer val ik 1 kilo af en daarna gewoon niks meer ondanks dat ik op dezelfde manier door ga. Ik laat brood rijst en aardappelen staan en eet dan ei salades met tonijn of kip en in de avond vlees vis of kip met groente en salade. Nu wil ik het helemaal anders doen en in de ochtend een bakje yoghurt eten Tussen door appeltje in stukjes met kaneel en walnoot Lunch een hard broodje met rosbief of kipfilet of zalm met sla komkommer tomaat en in de avond vlees vis of kip met salade groente en misschien klein beetje rijst of aardappel. Omdat ik normaal brood rijst aardappel laat staan vraag ik me nu af of dit niet teveel is nu. Mijn dank is groot
Toen ik mijn vorige poging deed, en daarmee 18 kilo afviel. Toen leerde ik dat je moet zorgen dat je je moter weer aan zet. Zij gaven aan (sportschool met eethulp) Ontbijt met 2 boterhammen (liefst donkerbruin) Tussendoortje met fruit Lunch brood Tussendoor ei met rauwkost Avondeten zonder koolhydraten Rond 8 uur, bakje yoghurt. En dan spierkracht opbouwen omdat spieren meer energie verbranden. Als je hiermee stagneerde dan verving je de lunch of ontbijt met eiwitten ipv koolhydraten voor een paar weken. Succes!
Ik vraag me af waarom dit is? Dat donkere in brood is gewoon geverfd. Gebrande granen. Waar veel mensen ook nog eens maagklachten van krijgen (google maar eens op moutpoeder). 100% volkorenbrood is niet eens altijd donkerbruin, maar veel gezonder dan brood met moutpoeder.
Ik wil ook graag meeschrijven! Ben eind september begonnen met afvallen, was toen met kerst afgevallen van 97 naar 85 kilo. Daarna hele tijd geschommeld tussen de 87 en de 90 en nu weeg ik weer 90 en wil ik er echt weer tegenaan gaan! Probleem zit bij mij echt in het snoepen. Ik beweeg best veel, fiets 4 dagen per week naar mijn werk (6,5 km enkele reis), loop in mijn pauze dan meestal een half uur, fiets naar het sporten van de kinderen en loop tijdens het sporten van de kinderen 3 keer een uurtje. Al met al fiets ik ongeveer 5 uur per week en wandel ik 5 uur per week . Wil thuis paar avonden per week lichte krachttraining gaan doen. En gewoon gezond eten. Wel wat ruimte voor snoepen maar echt heel weinig. Wat ik ook moeilijk vind is uit eten gaan en dagjes weg enzo. Morgen bijvoorbeeld dansvoorstellingen van mijn dochters, dan gaan we in de stad lunchen en avondeten, hang dan de hele dag in de stad/theater rond. En dan 's avonds ben ik moe en wil ik lekker op de bank ploffen met wat lekkers, maar dan snoep ik dus al snel teveel.
@citroenrasp Volkoren brood is inderdaad een betere keuze. Het zijn de langzame koolhydraten, dus ze geven langer energie. Bruin-wit-meergranen-tijger brood is geverfd brood. @Sonneschijn Je menu ziet er wat mij betreft oké uit, lastig dat je zo blijft steken. Heb je al een op de sportschool of een diëtist nagevraagd hoe dat kan?
Beetje kort. Maar een bakje yoghurt en 1 hard broodje (zijn veel betere alternatieven) is een crashdieet en geen gezonde etensstijl.
Zorg dat je voldoende gezonde alternatieven bij hebt. Een appel/bakje druiven..iets wat tijdens het stadten/lopen makkelijk weg eet, maar ook zorgt dat je voldoende eet. Ik ga tegenwoordig nergens meer heen zonder appel in mn tas. Het gevaar van zo'n dag is dat je niet heel veel eet op lunch en diner na en dan s avonds gaat snacken idd. En probeer alvast een snack voor s avonds te bedenken die niet slecht is.
Ja dat hoop ik ook echt! Ik ben echt zo'n emotie eter en dan bedoel ik niet wanneer ik verdrietig ben ofzo, maar ik vind eten zo fijn! Toen ik 4 was stal ik al koekjes als mijn moeder niet thuis was (dat was best vaak en ja, dus ook een deel van mijn 'probleem'). Eten is altijd een troost geweest voor me, iets fijns in tijden dat ik het verder niet echt fijn had. Helaas is dat een gevoel dat echt heel diep geworteld zit. Nu wil ik dus nog steeds genieten van eten maar van gezonde dingen en op een gezonde manier
Ik neem sowieso fruit mee voor tussendoor en ik heb ook notenrepen liggen, ook fijn als tussendoortje. Maar we gaan ook met een groepje lunchen en daarna nog een hapje eten, moet dus wel iets van de kaart zijn en niet mijn eigen eten . En dat vind ik hartstikke leuk en lekker maar dus ook lastig. Denk dat ik sowieso voor een soepje ga. En in de namiddag een tosti ofzo, even kijken. En in de avond moet ik ervan af dat ik eten als comfort food zie. Of tenminste, het laten bij een klein beetje comfort food misschien. Heb wasa vezelrijk crackers gekocht en heb gezonde speculoos in huis, misschien is dat wat. Toen ik goed bezig was met afvallen nam ik vaak ook een klein bakje Japanse mix, ook erg lekker. Maar goed, ik weet het meeste allemaal wel, maar moet het ook nog doen
Eten meenemen is wel handig! Wat ik vaak doe is ook aardbeien/paprika/komkommer dat soort dingen gewassen en gesneden in de koelkast zodat ik dat zo kan pakken. Ik ben heel snel van het makkelijke Vanavond weer een uurtje sporten en nu heb ik een weekje vrij dus hopelijk kan ik me inhouden qua terrasje en ijsjes enzo.
Ik denk dat je ook moet proberen naar een leefstijl toe te gaan waarop je ook gewoon lekker naar een terrasje kunt, als dat maar niet elke week is Waar ik van denk dat het niet verstandig is, is wat ik eerder in dit topic las: een koekje bij de koffie moet kunnen en een snackje s avonds etc. Ik denk dat je vooral thuis strikt en streng moet zijn, met in het weekend een uitzondering bv.
@Sonneschijn Je menu ziet er wat mij betreft oké uit, lastig dat je zo blijft steken. Heb je al een op de sportschool of een diëtist nagevraagd hoe dat kan?[/QUOTE] Ik ben een x bij een diëtist geweest maar die wist niet zo heel veel te vertellen dus slechte ervaring mee. Online heb ik iets gelezen over vacushaper en hun geven dan ook informatie over eet patroon dat wil ik is proberen. Verder doe ik veel lopend of op de fiets en probeer ik minstens 3x in de week een uur te lopen. Heeft er iemand ervaring met zo'n vacushaper.
Ik ben snel bang dat ik alsnog teveel eet. Om die reden laat ik veel staan maar ga jullie gewoon proberen iets meer te eten en zien wat er dan gebeurd
Maar te weinig eten zorgt er juist voor dat vet opgeslagen wordt. Je moet je natuurlijk niet misselijk gaan zitten eten, maar wel voldoende eten zodat je lichaam aangespoord wordt om te gaan werken, om te gaan verbranden. En dat kun je dan weer goed bereiken door veel te bewegen.
Ik geloof dat er ergens een app is waarop je kunt invoeren wat je eet en dan ziet of je voldoende eet. Maar weet daar het fijne niet van, wellicht de andere dames hier?