@yaro nee a krijgt de fles dus voor mij geen aanpassingen @Victoria30 er staat wanneer je niet volledig borstvoeding geeft maar deels je iets van 6 punten extra krijgt op een dag IPV 15
@yaro dankje ik hoop het ook. Waar je bij fitnesspal puur calorieën telt is hier ook nog belangrijker welke keuzes je maakt. En fruit en groenten is niks dat is al makkelijk haha
Even ego hoor, ga zo slapen, ben op! Vanavond lekker uit eten geweest, flinke schnitzel met champignons en roomsaus op maar een deel laten liggen. Wel vanmiddag een blikje cola op (kwam schoonzus mee vanuit thuis, heel lief ), bij de schnitzel frietjes met mayo (niet teveel denk ik ) en salade op, en nog een stokbroodje kruidenboter. Vanavond verder niets meer. Was wel een redelijk goede dag denk ik. Voor morgenochtend een volkoren broodje besteld en verder zie ik wel, gaat goed komen denk ik
@Victoria30 tussendoelen vieren doe ik niet echt, ben al blij met het gewichtsverlies op zich . Zou verder ook niet weten hoe ik het kan vieren, maar ben helemaal niet materialistisch ingesteld en word dus niet zo snel blij van dingen. Hm klinkt heel verwend maar ben gewoon al heel tevreden . Ik zal zó ontzettend blij zijn als ik in de 70 weeg! Hopelijk over een week of 4 als we naar Frankrijk gaan. Zo, ga nu lekker slapen op mijn lekke luchtbedje, hopelijk niet te vaak wakker om op te pompen
@Victoria30 zie dat madamev het al beantwoord heeft. Zelf had ik het ook niet geweten. Maar las dat je met bv meer punten moet eten. @madameV ik hoop het echt voor je. Ik schommelde zelf altijd heel veel en na 1 verkeerde dag zat er zo 1,5 kg weer aan. Was zooooo frustrerend. Nu met weight watchers heb ik dat helemaal niet meer. Tussendoelen vier ik met wat ik op dat moment fijn vind. Na de -10kg gunde ik mijzelf een Magnum van mijn weekpunten. Maar uiteindelijk was ik bijna -11kg toen ik die at. En het past gewoon in de weekextra dus echt zondigen was het niet. Soms gun ik mijzelf een klein kadotje, een nieuw kledingstuk enz. Met kleine doelen vind ik een bosje bloemen ook al heel fijn. Gewoon een extra vrolijk dingetje. Nu ben ik vooral bezig met mijn motivatiepotjes. Ik heb 2 potjes. Met totaal 320 knoopjes. Het totaal wat ik af wil vallen in ons. Elke maandag (weegdag) gaat er een knoopje voor elke 100gram die ik ben afgevallen van het ene naar het andere potje. Van de 320 knoopjes zitten er nu 135 in de "bereikt" pot. En daarnaast heb ik vlinder stickertjes. Voor elke 3kg die ik afgevallen ben gaat er zo'n stickertje op het bereikt potje. Gewoon als extraatje. Als ik uiteindelijk mijn doel bereikt heb dan wil ik met al die knoopjes een knutselwerkje maken en die ophangen in de slaapkamer. Zodat ik elke dag terug kan kijken op wat ik bereikt heb. Ik weet dan niet of ik op dat moment de knoopjes aanvul met de eerder afgevallen 15 kg of dat ik het hierbij laat.
Slaap lekker @Snoopy1979 klinkt als een gezellige avond! Hier buurtfeest gehad en geen bbq. Er stond een frietkraam Haha. Dus frietje met curry gehad. Een paar hapjes ham met monchou. En cola light. Volgens mij prima dus.
Was ook toevallig hoor dat ik dat wist van de bv omdat ik dus de "spelregels" aan t doornemen was Hier ook geen doelen vieren. Net wat Snoopy zegt ben blij met wat eraf is. En gun mezelf sowieso wel eens een extraatje of dat nou in eten is of een dag uit of kleding wat dan ook haha Pff vriend en ik waren gisteren wezen winkelen. Vanochtend allebei last van onze buik. Zijn dus ook geen dag uit geweest met vrienden, zoals gepland. Mijn vriend was al vanaf 3u snachts aan het overgeven etc. Dus de hele dag ik met de kids en hij lamlendig op de bank. Zelf had ik ook wel een beetje last van mijn buik maar niet noemenswaardig. Tot vanavond lig sinds 7u al in bed met een bal in mijn maag zo voelt het. Ook al 2 x moeten spugen maar helaas kan ik dat niet zo goed en dan is het maar heel iets en lucht dus ook niet op. Mijn vriend is er juist weer een beetje bovenop een die is alles gewoon kwijt. En ik zit er nog mee we zullen wel wat verkeerds gegeten hebben maar man wat voel ik me slecht
Oh dat is balen zeg! Hopelijk morgen een beetje opgeknapt! Ik gun mijzelf niet vaak iets. Dat is nog een beetje een aandachtspuntje. Nu helpen de doelen wel daarmee. Ook heb ik er een handje van om alleen het hoognodige voor mijzelf te kopen. En dat hoognodige moet dan ook zo goedkoop mogelijk zijn. Als ik dan iets koop voor mijzelf omdat ik dat verdiend heb omdat ik goed bezig ben met afvallen merk ik dat ik iets soepeler ben daarin. Het 1 helpt het ander in dit geval Haha.
Ik hoop het ook voor je. Soms is het in het begin een paar keer nodig en blijft het daarna langer op dezelfde druk. Ik vier het ook niet met materie hoor Ik ben een lijstje aan het opstellen van de 'deuren' die open gaan voor mij bij verschillende gewichten. Bijvoorbeeld bij 105 kilo zit mijn badpak lekkerder en ga ik zwemmen met het gezin, vanaf 100 kg kan ik het lopen weer oppakken en gaan wij vestingssteden af om anwb wandelingen te maken, onder de 95 of 90 ga ik met een vriendin met beiden een kind mee zwemmen.
@yaro goed dat ik zo weer even een beetje geupdate ben. Ik heb inmiddels mijn cal voor een paar dagen uitgezocht en zit ik met bv en al aan een inname van 1000 op een dag. Even de balans herpakken en een paar boterhammen toevoegen. De beloningen hoeven inderdaad niet groot te zijn en er is veel leuks naast voeding. Leuke kleding om je lekker in te voelen om ook de veranderingen te benadrukken zijn ook heerlijk Wat een ontzettend leuk idee van die knoopjes! Heel mooi Die 15 gk aan knoopjes heb je net zo hard verdient als de rest. @madameV Kleding gun ik mijzelf tussendoor ook wel hoor. Ik wil heel graag gouden oorbellen bij mijn ring. Ik ga kijken of ik dat eruit kan slepen bij mijn vriend bij het behalen van een bepaald gewicht Wat vervelend dat jullie ziek zijn geworden op vakantie @yaro Dat had ik ook eerst. Maar ik ben niet alleen met mijn gewicht aan de slag gegaan maar ook met lief zijn voor mijzelf. Lees goede mooie schoenen waar ik mij lekker in voel. Kleding waar ik mij in mijn huidige formaat toch ook net iets lekkerder voel. Ik geef nu niet teveel aan kleding uit met deze maat. Maar toch merk ik de motiverende kracht van het bestempelen dat nu mijn tijd aangebroken is om even een boost te krijgen.
@yaro dat herken ik wel. Maar zo te lezen verwen ik mezelf nog best wel haha heb natuurlijk ook nog verlof dus eens x met vriendin na Sanadome nog en dagje shoppen met vriend etc. Ik ben sowieso wel van de kleding en uiterlijke verzorging ( ben ook kapster ) en je koopt gewoon heel snel leuke dingen voor de kids en zelf heb je weer niks. In mijn zwangerschap heb ik ook gewoon via MP een pakketje over gekocht maar nu heb ik vorige week een dag met mijn zusje geshopt voor mezelf en nu dan met mijn vriend heerlijk. Vind het altijd zo zonde als je van die uberhippe kinderen op straat ziet lopen met een moeder die er ( overdreven gezegd ) bij loopt als een slons dat je denkt koop voor jezelf eens wat leuks. Zo wil ik echt niet worden haha. @Victoria30 die beloningen zijn nog heel klein haha. Dat zijn dingen die ik ook zo nog wel doe zoals zwemmen met de kinderen enz. Maar als je daar tegenop zag snap ik dat het een beloning is Hier dag 1 van Weight watchers. Zal me zo even wegen. Maar denk dat er voor de lijst eerder wat bij is als af Wou eigenlijk vanochtend nog na de sportschool maar ben zo slap als een vaatdoek dus kracht training word hem toch niet. Misschien anders gewoon even loopband en fietsen
@Snoopy1979 voor de lijst. 80.8 ben er nog blij mee ook. Tis ma 100 gram ten opzichte van vorige week ma na al dat gecheat de afgelopen 3! Dagen mag ik echt niet klagen.
Gisteren dus de BBQ gehad en heb mij goed in weten te houden! Heb maar twee kleine stukjes stokbrood gegeten met kruidenboter, verder wat fruit en vijf kleine stukje vlees (meeste kip en 1 stokje met gehaktballetjes) maar ben wel van de sausjes afgebleven (is voor mij wat makkelijker aangezien ik niet veel sausjes lust ). Had wel van te voren twee keer een sessie van 15 minuten op de hometrainer gedaan (just to be sure). Kon het vanochtend niet laten om toch te wegen, en nu 97,1! Dus niets aangekomen en zelfs een beetje er af. Nu weer goed verder. Vrijdag hebben we een etentje, hopelijk gaat die ook goed!
@Cloud9 wat goed dat je zelfs afgevallen bent na de bbq. @madameV ik ben waarschijnlijk wel zo'n moeder. Maar zelf kom ik uit een financieel heel slechte situatie. Die is nu helemaal voorbij, maar de knop moet bij mij nog om. Het zit er zooo in dat geld uitgeven zonde is. @Victoria30 dat zijn ook leuke doelen! Wandelen doe ik sowieso veel. Ook met 116 kg toen ik dat nog woog. Maar het is zo fijn als dat makkelijker gaat met minder gewicht! Hier zo ook maar eens op de weegschaal na gisteren. Geen flauw idee wat ik kan verwachten. Hoop dat er niks bij is.
Goedemorgen! @madameV dat is inderdaad netjes! Succes met je eerste dag weightwatchers! @Cloud9 super dat je de bbq toch goed hebt volgehouden. Ik ga zo ook eens op de weegschaal. Ben benieuwd. Gisteren goed genoten van de high tea. Had voor mijzelf wel een kleine high tea gereserveerd. Zometeen weer naar een lesje bodypump. Menu: O: Griekse yoghurt met een granola reep erdoor. T: eiwitshake ( na het sporten) L: roerei met groentes T: fruit A: denk lamskotelet van de bbq met een salade T: handje noten
Yaro wat een leuk idee met die knoopjes! Toen ik veel moest afvallen kocht ik elke vijf kilo iets moois voor mezelf of verwende ik mijzelf door een dagje sauna. Lovely wat leuk dat je aan bodypump doet! Ik heb het ook jarenlang gedaan, maar na onze verhuizing is het te ver weg. Cloud wat knap dat je je hebt ingehouden bij de BBQ. Hoe doe je dat? Ik vind dat echt moeilijk, alsof de worstjes mij roepen om opgegeten te worden . Snoopy geniet van je vakantie? Met de tent weg? Waar zit je? MadameV weer een beetje opgeknapt? Hier vandaag een rustig dagje. Gisteren naar Wildlands geweest en dat was echt ontzettend leuk!
Oh wat leuk @Treez ! Wildlands ben ik nog nooit geweest. Durf niet zo goed want kan niet tegen drukte. Ik zit alweer te wachten tot september dan mogen we gratis naar Ouwehands. Dat is dan afgehuurd voor Karakter en aangezien mijn zoon daar onder behandeling is mag het hele gezin gratis. Is dan ook druk, maar toch ook gestructureerd ofzo. En dan kan ik eindelijk de panda's zien! Ben zoooo gek van panda's!