Mijn dochter is vandaag jarig. We vieren het zaterdag dus verder geen taart verleidingen oid. Wel vlinders geknutseld met spekjes en druiven in morgen te trakteren. Jam wat ruikt dat spek toch altijd lekker maar heb het netjes niet gedaan. Mijn lijstje voor vandaag O 4! ( Na 2 smaakte het me zo goed ) crackottes met eigen gemaakte eiersalade en een beker Optimel T wat aardbeien L een wortelwrap met roomkaas en kipfilet en een boterham met boterhamworst T raketje A salade met kip T ga ik nog even over denken. Zit aan mijn punten van vandaag die heb ik netjes op maar wil eigenlijk elke dag wel een beetje van mijn week extra gebruiken IPV het in 1x op te maken. Hoe ging jullie dag? Ik heb gisteren bijna 10km gelopen. Mijn zoontje had inentingen gekregen en was er wat onrustig door dus meteen maar aan de wandel. Vandaag. Ook gesport. @yaro weet jij hoe die Activity points worden berekend? Ik moet er 44. Zit nu op de helft na deze beweging. Nu is het te doen maar als ik vanaf volgende week weer aan t werk ga dan kom ik daar een stuk lastiger aan ben ik bang. Ik zag dat je het ook na beneden in kunt stellen maarja ik zal er niet voor niks 44 moeten toch?
Gefeliciteerd!! De activity points is vastgesteld op hoeveel je dagelijks beweegt met reeele uitdaging. Je kan ze naar beneden of naar boven uitstellen. Hoeveel activity points je per activiteit krijgt is naast duur en intensiteit ook afhankelijk van je gewicht en leeftijd. Wat goed dat je van de jam af kon blijven! En wat sneu voor je zoontje gisteren. Op die dagen was de Draagzak hier een ontzettende troost.
Het was spek haha. Ik bedoel jam, van jam jam wat lekker oh zo snap het van de ap. Wat ik wel zo raar vind is dat tussen lage en middelmatige intensiteit een klein verschil zit en als je dan intensief doet krijg je er immens veel. Zoveel heb ik er nou ook weer niet verdiend denk ik dan. Maar ik heb echt in korte tijd al veel gedaan en dan zit ik nog niet aan mijn weekdoel dus als ik weer werk word dat wel lastig denk ik
Ooohh hahaha die jam Ja klopt dat is wel een groot verschil. Maar dat is echt het verschil tussen echt conditie opbouwen en gewoon bewegen om te verbranden denk ik. Ik heb met mijn buurvrouw net 9km gewandeld. Totaal vandaag ruim 21.000 stappen gelopen. Op een normale dag heb ik moeite aan de 7000 te komen Haha. Dat betekend wel dat ik morgen zwaarder ben. Maar dat is vocht.
Zo heb weer eens even tijd om wat te schrijven. Tabel gaat me niet lukken deze week helaas, volgende week weer . Maar goede resultaten heb ik gezien! Hier gaat het wel goed denk ik, maar is wel moeilijk inschatten. Ben eindelijk aan de witte chocoladereep begonnen . Verder elke dag barbecue maar eet veel groente, een gepofte aardappel en wat brood met olijfolie. En een braadworst maar meer vlees ook niet. Elke dag zwemmen en ik loop ook elke dag zo'n 11000 stappen. Vandaag als lunch warm gegeten, heb een kleine pizza funghi (met ham en champignons) op. Zit nu even alleen, de kinderen slapen ongeveer (nichtje wel denk ik en die 2 van mij bijna), man en zwager en schoonzus zijn naar de 'kroeg' (hier op de camping ) Vind het wel spannend hoor zaterdag, komen 's middags aan en ga dan wel meteen wegen. Hoop echt zo dat het mee gaat vallen! Maar ik weet het gewoon echt niet. Mijn korte broek zit nog steeds veel te ruim dus dat lijkt gunstig
Lijkt er op dat je je goed "gedraagt" @Snoopy1979! Ik hoop voor jou dat het zaterdag allemaal mee valt! Gisteren weer een goede dag gehad waarbij ik twee keer 20 minuten op de hometrainer heb gezeten. Begin het zelfs leuk te vinden. Mijn lijstje van gisteren: O: bruine boterham met kaas en komkommer, schaaltje vla en een beker melk T: - L: Bruine bolletje met fricandeau en wat snoeptomaatjes T: Aardbeitjes en een kiwi A: Aardappelen, Sperziebonen en gehaktstaaf. Wilde 's avonds nog wat yoghurt nemen maar is er bij ingeschoten.
@Cloud9 wat fijn dat je het leuk gaat vinden! Hier ondanks spierpijn (is normaal vocht vasthouden) 86,6kg!! -15,2. Afgelopen 2 dagen 900 gram eraf snap niet dat het zo snel kan, maar ik klaag niet Haha.
Dat klinkt inderdaad gunstig Snoopy! Raar hè dat je gewoon moet afkicken van de weegschaal haha Ik snap het verschil yaro maar vind het zo'n supergroot verschil. Gister bv gefietst na de supermarkt en terug totaal ruim 8km. Waarvan de heen weg erg sterke tegenwind was echt wel pokkelen. Maar om nou te zeggen dat ik daar dan ( ik noem maar wat ) 13 ap voor verdien IPV 6 vind ik overdreven. Zo is dat ook met fitness. Ik doe wel Op zwaar als ik kan maar om nou te zeggen het zweet loopt me vande rug,nee. Maar ik kan dan ook altijd al moeilijk zweten haha Fijn yaro dat het ineens zo hard gaat! Ik heb me vanaf zondag niet meer gewogen. Ga ik proberen pas zaterdag te doen. Nu dag 4 van ww @Cloud9 wat fijn dat het zo goed gaat! Is alweer een erg goed begin! Ik sta alweer op de loopband voor better belly. Heb hem niet zo hard staan gewoon 4 a 5 km in t uur. Kindjes zijn na de crèche, a ook voor t eerst een proefdagje. Dus ik meteen fanatiek n de sportschool en zodadelijk lekker met mijn vriendin na Sanadome. Tijd voor mezelf moet ook zo af en toe hè haha
Goedemorgen! @madameV nog gefeliciteerd met je dochter. @Snoopy1983 klinkt goed hoor! En vakantie mag je ook gerust wel even wat zondigen. Zo lang je maar een grens hebt.
Te snel op verzenden gedrukt! Ik woog vanochtend nog steeds 82! Hier dus niks er af. Maar dat is niet erg, ik doe veel krachttraining en spieren wegen ook wat natuurlijk. Morgen weer bij mijn personal trainer meten, dat zegt voor mij momenteel meer. Ervaring is dat het straks ineens erg snel gaat. Had ik voor de zwangerschap ook. Bleef steken op de 82 en toen ineens was ik 79 kilo. Menu: O: yoghurt met granola T: appel L: een couscous salade T: 2 crackers met kaas A: denk dat ik wraps met gehakt en veel groente ga maken. T: shake
lekker lijstje ook weer @Lovely83, ik heb net kip uit de vriezer gehaald voor kip tandoori, maar nu twijfel ik of ik het terug zal gaan leggen en omruilen voor iets wat op de wraps kan haha. Hier vanmorgen; O: griekse yoghurt met muesli rood fruit. de hoeveelheden weeg ik niet meer precies af, ik merk dat ik te obsessief wordt. T: evergreen koekje. L: tosti met een beetje chilisaus T: banaan? A: kip tandoori waarschijnlijk. Qua beweging vanmorgen met de jongens naar de winkel geweest, dat is al een sport op zich. vanavond als mijn vriend thuis is nog even samen een stuk wandelen met de boys.
Goed bezig dames Hier staat mijn gewicht even stil. Ben ik inmiddels wel gewend. Ik ben niet intensief aan het sporten. Ik heb de kwast weer opgepakt en ben weer verder gegaan met verven. Nog zo veel te doen Gisteren avond had ik het even gehad en heb ik een softijsje en een bak musli extra op. Niet goed maar het was iig geen zak chips.
@madameV hoe is de wendag gegaan? Jij nog genoten van je dagje vrij? Wel goed dat je deze warme vrije dag begonnen bent in de sportschool. Ik neem de activity points ook niet zo serieus. Het is niet meer de bedoeling dat je ze op eet. Het is dus puur om jezelf uit te dagen meer te bewegen. @Lovely83 morgen vast een mooie meting bij de personal trainer, is toch altijd meer gedetailleerd. @Johanna01 haha ja met die leeftijden is winkelen al een hele sport. @Victoria30 oh leuk schilderen! Daar houd ik van Haha. Het is dat het een duur grapje wordt anders had ons huis vaak een ander kleurtje. Balen van het dipje gisteravond, maar idd beter dan een zak chips. Hier weer druk bezig geweest met dingetjes voorbereiden voor de vakantie. Daarnaast heb ik de oudste ziek. 40 graden koorts. Maar dat is puur oververmoeidheid. Ze wilt perse ook elke dag naar school want ze vind het al zo moeilijk dat ze morgen de laatste dag bij haar juf heeft. Vrijdag gaan ze een ochtend naar hun nieuwe groep en dan vakantie. Is iedereen aan toe. Eten gaat prima vandaag. Niks bijzonders.
@yaro ja is ook zo het hoeft natuurlijk niet op. Maar dat is wel een doel en dat maakt wel dat ik gister nog bijna 9km heb gefietst om druiven te halen voor de traktatie omdat ik wat te kort kwam. Normaal ging ik dan snel met de auto haha. Dus dat is positief. Als ik weer aan het werk ben word dat wel minder ben ik bang. Mijn dag was heerlijk en die van de kids ook. Alles goed gegaan. Heb zelfs bij Sanadome nog even kwartier goed stevig gezwommen. Weer 2 AP hoppa @victoria idd beter dan chips! Mijn vader heeft een eigen schildersbedrijf ideaal we gaan t najaar de woonkamer keuken weer laten doen terwijl we dan hier pas 5 jaar wonen. Gewoon omdat het kan haha @Johanna01 maak je kip tandoori zelf? Alles uit pakjes is namelijk ook erg zout etc en ook niet bevorderlijk voor het afvallen.
@madameV ik maak inderdaad alles met pakjes en zakjes. Ik wil graag meer zelf doen, maar helaas ben ik geen keukenprinses. Mijn plan is in ieder geval wel om meer te experimenteren, als we een grotere koeljast hebben waar ik ook meer verse producten in kwijt kan. Hebben nu tafelmodel.
Hier gaat het goed, gister wel iets teveel gesnoept naar mijn zin, vandaag ging goed, wel spaghetti carbonara op, maar heb de kleinste portie genomen . Het was hier gister en vandaag erg warm (net als in Nederland volgens mij ), gelukkig geen flinke regen of onweer gehad (helemaal niets zelfs) en gaat waarschijnlijk ook niet komen. Als het goed is morgen een graad of 5 koeler. Gaan elke dag zwemmen en ben vandaag hier een stukje de berg op gelopen door het bos, heb een half uurtje gewandeld, was erg leuk! Zag aan de overkant van het riviertje in het veld waarschijnlijk een ree. Dacht eerst een vos maar daar was het te groot voor. Nog 2 dagen hier en dan weer aanstalten maken om naar huis te gaan...jammer maar ook wel weer lekker.
@yaro Wanneer gaan jullie en waar gaan jullie naar toe? @madameV Wat handig om dat zo dichtbij te hebben . Wij wonen hier nu net iets meer dan 3 jaar. Maar ik heb de kleuren uitgekozen toen ik in de rouw was. Hopelijk dat ik het hierna een tijdje zo kan laten. Het is (waar ik nog niet geweest ben) donker paars en donker beton grijs. Dat ben ik aan het overschilderen met licht blauw. @Johanna01 Ik ben ook geen keukenprinses. Maar af en toe dan pak ik een recept uit de allerhande van de ah. @Snoopy1979 oh dat is heel lekker Fijn dat er geen onweer is geweest. En dat jullie daarvoor ook niet in de auto hebben hoeven zitten. Geniet er nog even van. De borstvoeding loopt op zijn einde. Weten jullie misschien wat ik daarvoor moet rekenen aan vocht vasthouden en hoe lang dat duurt?
@Victoria30 het onweert nu wel flink maar gelukkig ver weg (al lijkt het wat dichterbij te komen). De regen komt wel echt met bakken uit de hemel, niet normaal! Wat betreft borstvoeding, denk dat het qua vocht vasthouden wel meevalt? Zeker omdat je waarschijnlijk al niet meer veel voedingen geeft. Zelf eigenlijk niet op gelet destijds, was ook druk bezig met afvallen toen ik stopte.
@Snoopy1979 hoe is de rest van de nacht gegaan? Wat fijn dat het zo leuk is daar. Dan gaat een weekje wel snel hè? @Victoria30 geen idee wbt bv. Wij vertrekken 30 juli en komen 31 juli aan in Zweden. 4 augustus rijden wij naar Noorwegen en 10 augustus weer naar de boot. 11 augustus weer op vaste land en eind van die dag weer thuis. Heb er erg veel zin in! @madameV lekker hoor naar de sauna! Goed dat je op de fiets druiven ging halen. Fijn dat het wennen goed ging. Hier zo inees 800 gram zwaarder dan gisteren is ongetwijfeld vocht en ik kan niet goed naar de wc. Hopelijk ben ik dat snel weer kwijt.