Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

My fitnesspall! :)

tuc vindt dit leuk.
  2. Logan

Logan Niet meer actief

Klopt! Maar ik weet dat het bij mij alles of niets is ;)

3. Logan

Logan Niet meer actief

Mee eens. Op die manier ging ik ongemerkt zo veel naar binnen werken dat ik aan het einde dacht 'hoe kom ik toch zo zwaar?'

4. Sonneschijn

22 apr 2017
    14
    0
    1
    Vrouw
    Dit probleem heb ik ook en daarom denken ik dat als ik wil afvallen dat alles snel te veel is.

Die app ga ik op me telefoon zetten om te kijken wat ik nou daar werkelijk binnen krijg

5. tuc

tuc Niet meer actief

Nou precies, en hier het geluk dat ik er niet daadwerkelijk gewicht van aankwam maar het besef wat je zo ongemerkt naar binnen stopt:
    In de ochtend 1 of meerdere kaakjes, dropje tussendoor. Dan na het middageten lekker dropje, koekje met de kinderen mee, nog een winegummetje of dropje. Tijdens het koken wat plakjes worst enz enz.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Mazzelaar ;). Ik kan heel snel aankomen blijkt dus wel.
    Bij mij is het echt het veel sporten omgeslagen in op de bank vreten. En dat in die negen maanden ;) Mijn oude broeken zitten nog steeds net niet lekker...

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ik herken het zo! Ben ook altijd bang te veel te eten en die app geeft me echt goed inzicht. Soms eet ik ook daadwerkelijk te veel en het is gewoon fijn bewust te worden van wat er nu precies in een koekje zit bijvoorbeeld.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ja absoluut mazzel wat dat betreft. Maar ik vind dat ik daar evengoed mee moet stoppen als iemand die wel aankomt. Want of je aankomt of niet, het is sowieso niet erg gezond. En op zn tijd moet het voor iedereen kunnen, maar niet dagelijks.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien is het inderdaad niet heel verstandig, maar ik vind het toch wel heel moeilijk hoor, niets aan koek of snoep te nemen. Tot nu toe wel gelukt trouwens :). Zal eens opschrijven wat ik vandaag gegeten heb en nog van plan ben te gaan eten. Commentaar mag, of ik er iets mee ga doen weet ik niet, ik kan vrij koppig ziin ;)

Ontbijt: yakult en toen naar school en boodschappen gedaan, thuis 200 gram Griekse yoghurt 10% vet.
    Lunch: 2 volkoren sesam boterhammen met monchou en met vruchtenhagel
    Tussendoor: 2 wasa vezelrijk crackers, met gezonde speculoos en kaas, een banaan
    Avondeten: iets met gehakt maar nog geen idee en geen inspiratie ;)
    Tussendoor: 1 mango, thee met een beetje melk, en nog iets misschien maar weet nog niet wat.

Volgens myfitnesspal heb ik zonder avondeten nog 542 calorieën over.

Heb van de Griekse yoghurt trouwens expres de vette variant gekocht (ik ben meestal juist van alles mager) en het leek wel slagroom! Erg lekker en vulde erg goed. Dat zal met die magere wel tegenvallen denk ik?

10. Logan

Logan Niet meer actief

Zeker :) was ook niet serieus bedoeld.

tuc vindt dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Zo ziet het er goed uit hoor.
    Die Yakult weet ik de ingrediënten niet van, zit daar niet (veel) suiker in?

Dat niet meer snoepen is mij trouwens 100% meegevallen. Omdat ik voldoende at had ik sowieso niet echt trek daarin en ik eet heel graag lekker fruit in de plaats daarvan als de kinderen een koekje oid nemen.

12. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    B8j mij is de knop ook om. Nu 2.5 week. En ik ben echt trots op mezelf.
    Ik doe koolhydraatarm, eet geen brood, rijst, aardappels of pasta.
    Wel lichtgewicht crackers en boekweitwafels.
    Mijn doel is 12 kilo tot eind augustus.... lijkt me reëel.
    ik ben gestart met een lijst maken met recepten die ik lekker vind. Zowel voor ontbijt, lunch en avondeten.
    Ik kan een aantal dingen niet eten ivm mijn darmziekte. Dus ik moest me echt even voorbereiden en zoals de titel zegt een knop omzetten.

Leuk om hier mijn enthousiasme te delen. Ik ben zo trots op mezelf

Fortunae vindt dit leuk.
  13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Veel suiker zou kunnen. Maar vind het erg lekker en heb gevoelige darmen (ook een reden om gezonder te eten) dus denk dat het ook wat doet voor me ;)
    Vanavond witte rijst en gewokte groenten met gehakt, kruiden en wat kaas erdoorheen op. Zou beter zilvervliesrijst kunnen nemen maar dat vind ik echt niet lekker, krijg dat echt niet weg. Dus dan maar veel volkoren overdag en witte rijst en pasta.
    Net mijn mango op, was een soepkom vol, ik zit dus ook behoorlijk vol dus ga niets meer nemen :) en op tijd naar bed. Ben best een beetje trots op mezelf ;). Heb bij de thee vanavond (paar uur geleden) wel een pally biscuitje op. Maar dat was het enige koek/snoep van vandaag en als ik het bij eentje kan houden vind ik het prima.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Knap hoor koolhydraatarm, ik zou het echt niet kunnen (willen ;)). Wil niet zonder mijn boterhammen ;)

15. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dat dacht ik ook Snoopy.... tot ik die recepten had gevonden en ik ook zag welk resultaat het heeft bij mijn zus.... het is idd een ander eetpatroon maar het valt me echt niet tegen door de lekkere alternatieven.
    Ik ben gek op eieren en daar vervang ik veel mee....
    En we gingen vorige week naar de efteling en gisteren naar de dierentuin en toen Speltbrood meegenomen. Omdat ik de alternatieven te omslachtig vind. En in Speltbrood zit minder koolhydraten....

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het ook eng ofzo om mijn eetpatroon helemaal om te gooien. En ben eerder ook al veel afgevallen met veel koolhydraten dus het kan (in mijn geval in ieder geval) wel :)

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Zucht..... tussen gisteren en vandaag geen verschil :(:(
    En toch heb ik gisteren amper gegeten:

Ontbijt: volle yoghurt met havermout en banaan
    Tussendoor: Rode druiven.
    Lunch: halve groene salade met paprika/ei/komkommer en blokjes kaas.
    (Halve salade want zoonlief gooide mijn bak op de grond :()
    Tussendoor niks
    Diner: omelet van eieren met paprika/champignon/uien/beenhamblokjes/spinazie op 2 sneetjes koolhydraatarm brood.

Zou het door het koolhydraatarm brood komen dat ik niks ben afgevallen?
    Baal zo!!

Tot nu nog maar 2,5 kilo kwijt in 5 dagen

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Niet elke dag wegen, dat demotiveert alleenmaar. 1 a 2 keer per week is beter.

In het begin is het gewichtsverlies vaak vocht. Vet gaat stukken langzamer. Hou vol!

19. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

In vruchtenhagel zit ook echt ontzettend veel suiker..

20. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Rogijuli, niet elke dag wegen hoor!!! Dat is niet fijn.... En 2.5 kilo in 5 dagen heet crashen. Heb je niks aan. Je komt meteen weer aan als je stopt met zo weinig eten.

Snoopy, wat fijn dat afvallen lukt. Ik heb ooit 1 keer eerder gelijnd met Sonja. Werkte voor mij ook goed.
    Nu door mijn zwangerschap en prednison weer veel aangekomen en niks mee gedaan.... dus na 3 jaar op teveel kilo's leven toch me er toe kunnen zetten nu

Deel Deze Pagina