Knop om, afvallen!

Discussion in 'Algemene clubs' started by Fortunae, Jun 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Vanmorgen 74.4! Ik ben elke dag weer 100 gram lichter. Geen idee wat ik doe maar ik houd het maar even vol :roflmao:
    Ik draai nu veel nachtdiensten en denk dat mn lijf gewoon ontregeld is. Nog drie weken en dan heb ik weer normale tijden. Hier reageren schiet er ook veel bij in nu...

Ik zou niet weten wat je bedoeld @Victoria30 . Is het een soort riem?

Respect @Lovely83 ! Hardlopen kan ik gewoon echt niet. Mijn conditie is niet verkeerd maar als ik moet hardlopen dan ben ik net zo'n oude koffiemolen.

Goed hoor @madameV , je 'leert' zo ook de juiste keuzes te maken. En Skyr is erg lekker :)

Lekker bezig @Cloud9 :D

Spannend @Luuz . Goede vakantie gehad?

Beterschap @Cin1985 . Niet balen als je weer wat aankomt inderdaad maar hopelijk is dit even zo'n kickstart :)

2. Lorros

Lorros Lid

Aug 4, 2017
    6
    0
    1
    Female
    Hallo allemaal, ik was op zoek naar een actief afvaltopic. Mag ik meedoen met jullie? Ik ben al een tijdje op deze site, maar nu onder een nieuwe naam.

Ik zal me even voorstellen.. Ik ben 26 jaar oud, getrouwd, mama van meisje (ruim 2,5) en jongen (bijna 1,5). Ik werk nu 1 dag in de week maar vanaf september een nieuwe baan waar ik 3-4 dagen pw ga werken.

Ik ben een 'ervaren afvaller'. Ik weet inmiddels alles over gezond afvallen en gezond leven. Al heel wat keer begonnen maar na 1 of maximaal 2 weken stop ik er mee. Ik denk omdat het altijd een obsessie voor me wordt. Dat wil ik nu proberen te vermijden.

Ik weeg 91 kg en ben 1,69 cm. 71 kilo is mijn streefgewicht. Dus 20 kilo afvallen, in kleine stappen van 5 kilo.

Wat goed dat jullie al zoveel kilo kwijt zijn! Ik ben helemaal gemotiveerd na het zien van die tabel :)

3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Welkom! Dan zouden wij in dezelfde laatste loodjes clubjes gezeten kunnen hebben want mijn kinderen zijn bijna even oud. Ik begin dan wel nieuwsgierig te worden wie je bent :p

Op wat voor manier word eten voor jou een obsessie? En hoe wil je het afvallen deze keer gaan aanpakken?

4. Lorros

Lorros Lid

Aug 4, 2017
    6
    0
    1
    Female

Oh grappig, nee jouw naam komt niet bekend voor, tenzij je ook een ander account hebt.

Eten wordt idd een obsessie, ga dan alles in lopen vullen op eetmeter van voedingscentrum en gewicht bijhouden in 100 verschillende apps en schema's. Dan duik ik er gewoon te ver in. Als ik er dan een paar dagen geen tijd voor heb en ik heb het niet intensief heb bijgehouden dan is mn motivatie weg. Dus die eetmeter ga ik niet meer doen en ik zet achter in mn agenda een lijstje met weegmomenten, that's it.

Ik ben nu echt ongezond aan het leven. Weinig bewegen, te veel en ongezond voedsel, ik slaap slecht. Dus dat allemaal omdraaien. De eerste weken ga ik ook vetblokkers gebruiken bij lunch en avondeten zodat ik meteen een goede start maak. En iedere morgen goed ontbijten met yoghurt, havermout en fruit. Oh en 2 liter water per dag.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Ik heb een nieuw account aangemaakt. Ik ben langer actief als er bij mijn naam staat.

Ik herken het wel dat het alles of niks is als ik niet oplet. Ik ga dan stoppen met eten. De inname steeds verder omlaag brengen en zo heb ik mijzelf nogal in de vingers gesneden.

Komt het slecht slapen door de voeding, of speelt er meer?

Zijn die vetblokkers echt goed voor je? Krijg je daar niet ontzettende buikpijn van? Er staat mij nog iets bij dat er een onderzoek is geweest door een bepaald programma en dat die uitkomsten niet erg vrolijk waren.

6. Lorros

Lorros Lid

Aug 4, 2017
    6
    0
    1
    Female

Nee je hebt gelijk hoor, ze zijn niet goed voor je. Deze ook niet op lange termijn. Maar die ik nu gebruik zijn op plantaardige basis. Vezels zetten uit waardoor je een voller gevoel krijgt en weer andere bestanddelen trekken vet uit je voedsel aan. Geen van de bestanddelen worden door het lichaam opgenomen. Ook adviseren ze niet langer dan 4 weken te slikken, ik ga het max. 2,5 week doen (dan zijn ze op). Ik doe het puur om mezelf een duwtje in de goede richting te geven. Ik heb het gevoel dat het 'nu of nooit' is.

Pas zijn beide kids ziek geweest. Veel gebroken nachten dus ben nu gewoon uit m'n ritme.

Steeds minder gaan eten is idd ook niet goed. Hoe zorg jij nu dat het je niet weer overkomt?

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    @Lorros Hmm de 'leukere' dagen maar niet heus.

Het gebeurd mij nog steeds. Van de week had ik een dag dat ik er om 5 uur achter kwam dat ik zelf nog niet gegeten had. Toen heb ik na mijn avond eten nog een maaltijd genomen en het de volgende dag weer gelijk opgepakt. Mijn honger gevoel is raar. Of ik eet veel onder invloed van een stress gevoel, of ik krijg onderdruk het en krijg ik pas een signaal als ik sta te draaien op mijn benen. Gewone trek ken ik niet zo goed dus eet ik volgens een schema. Niet gebaseerd op een speciaal aantal cal. Als ik zoetigheid wil dan neem ik een boterham, dat is nog het duidelijkste signaal.

8. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

Jan 5, 2014
    672
    260
    63
    Female
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Thanx voor jullie lieve beterschapwensen!! 't gaat de goede kant op! Scheelt ook dat er nog een kleine rond loopt, die zorgt ervoor dat je ook echt door moet;) Hoewel mijn ouders aan de overkant wonen en m'n moeder hem ook met alle liefde komt halen als ik me echt niet lekker voel! Maandag weer op de weegschaal als ik dat haal... en anders zondag :p

Welkom @Lorros ! Herken het wel dat je gemotiveerd begint en het na een tijdje 'niet meer de moeite' lijkt, omdat je een paar dagen niet goed hebt opgelet en er dan mee stopt...! Maar nu gaan we het gewoon volhouden hoor:thumup::thumup:

9. Lorros

Lorros Lid

Aug 4, 2017
    6
    0
    1
    Female
    @Victoria30 Hmm wat vreemd.. Wel goed dat je nu een eetschema hebt. Heb je die zelf samengesteld of uit een boek/dieet?

@Cin1985 Dankjewel. Ja ik wil heel graag volhouden. Ik hoop dat dit forum mij ook helpt :)

Ik heb op dit moment heel veel moeite om niet te snoepen. Dus ben maar motivatieplaatjes gaan kijken op internet haha.

10. Logan

Logan Niet meer actief

@Victoria30 Oooo zoiets! Ik heb er eentje die bij een jurk zat die ik jaren terug eens gekocht heb. Geen idee of je zoiets nog kunt kopen. Zal er eens opletten.

Welkom @Lorros . Wij hebben een aardig gelijk streefgewicht en lengte. Herkenbaar ook, ik schommel ook altijd omdat het dan of een obsessie is of het interesseert me geen moer. Wat doen vetblokkers? Aah, ik lees het. Ben benieuwd of het werkt. Ik heb wel eens gelezen over fatburners maar toch ben ik altijd huiverig.
    Dit topic helpt mij enorm en motivatieplaatjes ook. Ik gebruik myfitnesspal en zet elke keer als ik weeg mijn gewicht erin. Als ik het grafiekje mooi zie aflopen helpt me dat ook.

Nou, ik ga lekker slapen ;) Laatste nachtje werken straks.

11. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

Nov 17, 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    @Cin1985 hopelijk gaat het ondertussen weer wat beter.

@Lorros welkom! Veel succes.

Vandaag weer mijn vaste weegmoment. 94,3 kg. Hartstikke tevreden omdat ik in vergelijking met vorige week toch afgevallen ben en valt mij mee aangezien we op vakantie veel uit eten zijn geweest. Vandaag naar huis en dan een weekje thuis weer goed er tegen aan zodat we de week er op in de Efteling weer wat speling hebben.

Victoria30 likes this.
  12. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    @Lorros Ik heb eigenlijk 2 schema's. Die van een gewone volwassen vrouw die niet af hoeft te vallen en een schema met wat minder calorieën. Mijn theorie is dat een zwaarder persoon meer cal nodig heeft om op gewicht te blijven. Onderhoud kost meer energie, net als de beweging. Bij gewoon gezond eten zonder dieet zou er al gewichtsverlies moeten zijn, alleen niet zo snel als met een dieet. Zo heb ik een min en max schema. En kan ik ook makkelijker toch even wat extra eten als het mij een beetje begint te duizelen.

Er zijn ook series die kunnen motiveren. Bijvoorbeeld:

Is wel extreem, maar als zij het nog kunnen ...

13. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    Welkom @Lorros

Hier voor de lijst deze week -0.5 kg. Het gaat hier verder allemaal goed maar drukke dagen gehad op t werk en even niet zoveel puf om te reageren. Allemaal fijn weekend

14. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Eindstand van deze week is 106,5. Dus een hele kilo erbij.... Gisteren een beetje patat op, ben nu helemaal opgeblazen en mijn hele buik doet pijn. Mijn lichaam kon er blijkbaar niet meer tegen.

Morgen gaan we een fietsendrager ophalen en dan kunnen wij leuke tochten gaan doen.

15. Logan

Logan Niet meer actief

74.4 voor de lijst :)
    Gister gewogen, vandaag en gister geen goede dagen dus ik sla het ook even over weer.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Hier een dipje gehad, donderdagavond wat gesnoept maar gecontroleerd en gewoon prima, vrijdagochtend had de jongste weer heel erg pijn in haar been en kon niet lopen, naar de huisarts geweest maar waarschijnlijk gewoon een pees of zenuw die verkeerd was geschoten, gelukkig. Maar wist dus al dat het een hangdagje zou gaan worden en daar had ik echt geen zin in. Voelde me zoals ik me voorheen ook vaak voelde en ging snoepen. Gisterochtend voelde ik me beter en gemotiveerd maar veel geluncht en daarna me weer laten gaan en pizza en chocola op gisteravond. Woog gisterochtend een halve kilo meer dan mijn laagste 83,7, vandaag weer een kilo erbij dus 85,2! :confused::mad: Heb er zo de balen in maar dan ga ik weer snoepen, dus hup mijn schouders eronder en vanochtend na het uitslapen en me brak voelen van al dat eten, gaan hardlopen! Heb de lessen van Evy gedownload en wil dus nu gaan opbouwen, handig zo net voor de vakantie maar ik neem gewoon mijn sportkleding mee :). Hopelijk vrijdagochtend voor we vertrekken weer rond de 83,7, wilde graag onder de 83 maar dat moet ik maar even vergeten denk ik en er nu gewoon weer tegenaan! :thumup:

Weet wel dat dat vele eten en snoepen ik echt niet meer wil, voelde me zo goed de afgelopen weken maar de afgelopen dagen voelde ik me echt slecht, moe, nergens zin in. En toch weet ik dat ook van tevoren maar doe het dan toch. Ik vond dat gevoel van het niet kunnen laten (het snoepen) ook echt weer zo vervelend, maar ook zo moeilijk om het om te buigen! Enige aanleiding was volgens mij het been van de jongste en dat ik wist dat we daardoor niets konden doen. Zou toch geen aanleiding moeten zijn om te gaan emo eten maar goed.

Vanavond wel een etentje bij een Italiaan maar ik ga me inhouden ;). Sowieso nu niet al teveel eten overdag en zin in zwaar eten heb ik toch ook niet dus heb er wel vertrouwen in :thumup:

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
  18. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

Jan 5, 2014
    672
    260
    63
    Female
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    #1659 Cin1985, Aug 6, 2017
    Last edited: Aug 6, 2017
    @Victoria30 wat balen die kilo erbij!! Maar nu weer schouders eronder en gewoon doorgaan hoor meid! Go girl!

@Snoopy1979 wat naar! Begrijp wel dat je planning dan in de war is, als het niet goed gaat met je kind! Zou voor mij ook een trigger kunnen zijn om te gaan emo eten! Je bent je ervan bewust, dat is al een goede stap! Nu de knop weer proberen om te krijgen. Je kan het!

@Logan Goed zeg! Een halve kilo eraf!

Hier voor de lijst -3.0!! Weeg nu 105.9 Super blij! Al zal het natuurlijk niet zo hard blijven gaan en heeft het ziekenhuis zijn de eerste helft van de week hier ook meegespeeld. Voor nu ben ik natuurlijk eigenlijk met deze vliegende start. Maar weet ook goed dat die eerste kilo's relatief 'makkelijk' zijn. Het volhouden en blijven afvallen is het lastigst! Volhouden dus!

19. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    @Snoopy1979 hè bah vervelend van dat snoepen. Maar kop op en zolang je je weer herpakt is er niks aan de hand

Ik ben vanochtend voort eerst sinds een hele tijd wezen hardlopen. A. Is nu 11 weken. Maar vanaf dat ik zwanger was klachten aan mijn benen dus het is bijna een jaar geleden. Viel me niks tegen 4km in 35 minuten. Paar x stukjes gelopen maar het meeste toch wel gerend

@Victoria30 lekker van die fiets tochten!

@Logan ben je dan aangekomen afgevallen of gelijk gebleven? Aangezien je zegt ik sla het even over. Kan namelijk niet van iedereen het gewicht van vorige week onthouden haha.

@cin

Share This Page