Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Niet elke dag wegen @RoGiJuLi ! En die 2,5e kg is al heel veel, zeker voor 5 dagen
    Je menu is prima, ik denk dat je zelfs nog een tussendoortje kunt/mag/moet nemen

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Na normaal heb ik ook in de middag nog een tussendoortje, maar doordat mijn zoontje gisteren in een jengelbui was is dat er bij in geschoten ;)

3. Logan

Logan Niet meer actief

Het bevat alleen maar koolhydraten zelfs. Wel laag in kcal maar kipfilet of rosbief is al een betere keus

4. Logan

Logan Niet meer actief

Ik stond even stil maar nu toch weer 500gram kwijt. Gister twee foto's naast elkaar gelegd. Van nu en een week na de bevalling. Schaam me bijna dood :eek:

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben niet aan het crashen hoor ;).
    Ik eet alleen geen brood/aardappels/pastas etc meer (koolhydratenarm dieet dus).

Van de vorige met Sonja (lees ca. 6 jaar geleden) verloor ik 4,5 kilo in de eerste week ;);) in totaal toen 12 kilo in 8 weken Sonja verloren :)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nog "maar" 2,5 kilo in 5 dagen??? Sorry maar dat moet je niet eens willen zo snel.
    Dat zit er zo weer aan. Echt afvallen moet je rustig aanpakken.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Sonja bakker is een crash dieet, wat he hier schrijft is geen gezonde manier om af te vallen.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nogmaals: ik crash niet hoor!
    Ik eet alleen zo min mogelijk koolhydraten en meer groente en fruit.
    De hoeveelheid van het eten is hetzelfde als voorheen, maar dan gezonder ;) (ipv 6 sneeen brood voor 11 uur en dan nog een dubbele tosti om 12 uur, naar yoghurt met fruit in de ochtend en een goede salade in de middag).

9. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Ik haak even in als je het niet erg vindt. Bij koolhydraatarm is het het beste om tussen de 50 en 60 gram koolhydraten op een dag te gaan zitten. Dit kan je tellen door van alle producten het aantal gram koolhydraten op te zoeken en die bij elkaar op te tellen. Het zou kunnen dat je iets daarover heen zit want in zowel banaan als druiven zitten nog relatief veel koolhydraten. 1 banaan is al meer dan 20 gram koolhydraten meende ik mij te herinneren. In meloen, bijvoorbeeld, zit al veel minder. In havermout zit 60 gr koolhydraten per 100 gram, ook best veel. ;) Mijn dietist raadt aan om geen producten te nemen waar meer dan 5 gr koolhydraten per 100 gram in zit te nemen en om het echt bij maximaal 60 gram koolhydraten per dag te houden. Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, want 2,5 kg in 5 dagen is al harstikke mooi natuurlijk! Ik geef alleen tips n.a.v. dit dagmenu. :)

10. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Wat val jij makkelijk af dan!!!!
    Ik nu 3 kilo in 3 weken ook met koolhydraatarm. Mijn doel is 12 kilo in 13 weken. (Tot ik 21 augustus vakantie heb)

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Sonja bakker een Crash dieet??? Vreemd dan dat de kilo's er jaren vanaf bleven toen ik weer normaal ging eten. Het ziekenhuis dieet is crashen, of minder dan 1000 kcal per dag is crashen. Ik zit nu per dag aan de ca 1500 kcal.. dat is volgens mij niet crashen ;)

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Eens en daarbij moet je niet eens zo vaak op de weegschaal gaan staan. 1x per week is echt het maximum omdat je gewicht daartussen gewoon teveel schommelt. In het begin kan het misschien geen kwaad om iets vaker op de weegschaal te gaan, maar zeker als je iets langer bezig bent heeft het absoluut geen zin. Dan zorgt vaker wegen eerder alleen voor frustratie dan dat het je goed doet.
    En in het begin kan het zeker wel snel eraf gaan hoor, ook als je niet gaat crashen. Maar 2,5 kg in 5 dagen zou ik echt wel veel vinden in plaats van "maar", dus helemaal met tuc eens.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx voor je tips ;)
    Ik had dat vd koolhydraten idd ook gelezen. Ik heb mijn eten van gisteren ingevuld op de app en die geeft aan dat ik 58,5 gram koolhydraten heb gegeten en 1479 kcal.
    Toch netjes aangezien ik 1 tussendoortje heb gemist en dus maar een halve lunch gegeten :)

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    En daarbij is het niet zo dat een crashdieet een crashdieet is omdat je erna aankomt na het stoppen ermee. Ik ken ook wel mensen die in het verleden met SB zijn afgevallen en blijvend. Maar het gaat meer om de manier van afvallen op zich. Die is niet gezond en op sommige dagen mag je bv minder dan 1000 kcal eten, dat is echt heel slecht. Dan heb je of SB niet goed gevolgd of je hebt het aantal kcal dat je per dag mag bij haar niet uitgerekend (dat is ook het gevaarlijke van haar kant en klaar menu's, je gaat daardoor niet goed meer zelf nadenken).
    Daarbij kan je die weinige kcal díe je dan nog mag beter uit gezonde voeding halen in plaats van evergreens en eierkoeken.

Chiggy vindt dit leuk.
  15. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Ik heb gisteren mijn eerste eetbui in 3 weken niet kunnen onderdrukken
    Ik had nog borrelnootjes in huis.... Hier een schaaltje van gegeten.
    Ook echt te weinig water gedronken. Mezelf vandaag gepijnigd en op de weegschaal gaan staan.... direct 500 gram erbij.... stom!!!!

16. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Waar zie je op de app het totaal van de hele dag?

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik gebruik de app Eetmeter.
    Daar berekent hij ook gelijk je BMI ;)

20170610_090015.png

Elise75 vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Serieus? 2,5 kilo is ontzettend veel in 5 dagen. Normaal is 500-750 gram per week. Het komt dus niet door het brood, het komt door je onrealistische verwachtingen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik know, maar als je in de eerste 2 dagen al 2,2 kilo kwijt bent dan hoop je op na 5 dagen al natuurlijk meer ;);).
    Komt ook wel goed... had alleen een baalmoment en kon de weegschaal wel het raam uitgooien :)

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Als je in het begin vreselijk veel kilo's verliest, is dat geen vet maar vocht. Het is gewoon niet mogelijk om in enkele dagen meerdere kilo's vet te verliezen, hoe graag iedereen dat ook zou willen. Google maar eens op "afvallen begin veel kilo's vocht". Dan lees je uitleg over het verschil tussen afvallen en gewichtsverlies.

In het begin zal je daarom altijd sneller gewichtsverlies hebben dan later in het afvalproces. Daar komt nog bij dat iemand die te zwaar is, ook meer kcal per dag verbruikt. Hoe minder kilo's je meesleept in je lichaam, hoe minder kcal je nodig hebt om dezelfde activiteiten voort te zetten. Dus iemand met heel veel overgewicht, zal vaak in het begin veel kilo's verliezen vergeleken met iemand met licht overgewicht of een gezond gewicht bij hetzelfde eetpatroon.

Frustrerend kan het wel zijn, als je zelf ziet dat je in het begin veel kilo's bent verloren, en het daarna niet meer op lijkt te schieten. Maar het is allemaal onderdeel van afvallen ;)

Deel Deze Pagina