Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Luuz geluk bij een ongelukje dan dus.

@yaro fijn dat het alsnog een ruime - was

@ alle dames bedankt voor de positieve woorden

Cloud9 vindt dit leuk.
  2. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Hierbij nog mijn lijstje van gisteren:

O: 2 bruine boterhammen met kaas en komkommer
    L: Brui bolletje met ei en ham
    T: Appel en nectarine
    A: Nasi met 1 stokje sate en wat kroepoek

yaro en madameV vinden dit leuk.
  3. Treez

Treez Niet meer actief

Hier ook weer een teken van leven!

@Luuz wat knap dat je het gehaald hebt! Goed zeg. Wel sneu voor je hond. Onze hond heeft ooit zijn staart gebroken, waarna het scheef is aangegroeid. Ze heeft nu echt een belachelijke kromme staart. Hoe gaat het nu met het beestje?

@yaro balen dat je weekend zo in de soep is gelopen. Hoe is het nu? Is je zoontje weer wat tot rust gekomen? En jij?

@Cin1985 je hebt de smaak goed te pakken. Het gaat echt goed bij jou.

Vorige week een mail gestuurd naar Weight Watchers met mijn trainingsschema. Ik moet inderdaad meer gaan eten als ik zoveel sport. Hun dag- en weektotalen zijn niet geschikt voor intensief sporten en heb nu een aangepast schema gekregen voor een week om uit te proberen. Nu heb ik echter weer last van mijn heupblessure, dus ik moet qua sporten weer even rustig aan doen.

Gisteren een dagje Schiermonnikoog geweest. Heerlijk genoten van de zon (en ook lekker eten en drinken :rolleyes:). Vandaag weer in het gareel.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    In 3 dagen al 1,2 kilo van de 3,3 vakantiekilo's kwijt :)
    Moet even de motivatie vinden om weer actief mee te schrijven hoor ;)

Fortunae, Logan, Treez en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik zal je wat motivatie sturen @Snoopy1979 !

Motivatie - motivatie - motivatie - motivatie

Komt goed meid. Binnenkort gaat het lijstje weer supergoed omlaag! Je bent al erg goed bezig.

Mijn lijstje vandaag

O kwarktaartje van schuddebuikjes kwark en aardbeien
    T snack a jack caramel
    L boterham kaas tomaat komkommer ei en truffel mayo. En een kopje tomaten paprika soep
    T vrieslollie
    A spaghetti
    T schuddebuikjes kwark aardbeien en een paar suikervrije dropjes.

Morgen weer een dagje werken. Alles al weer klaar staan in de koelkast haha. Dat bevalt me eigenlijk best heel goed. Iets meer voorbereiding IPV op het laatst snel wat mee grijpen

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha zal dan maar meteen reageren @madameV :)

Klinkt lekker die schuddebuikjestaart! Ga ik denk ik ook eens nemen ;)
    Vanavond wel wat veel gesnoept maar wel beheerst. Maar wil dat eigenlijk echt wel minderen maar vind het moeilijk. Verder weer lekker gefietst en gewandeld, morgen veel regen dus dat wordt alleen wandelen (als het niet te hard regent).
    Als ik morgen tijd heb zal ik even op de rest reageren en het lijstje bijwerken. Ga nu op tijd naar bed. Moet morgen op mijn werk nog veel doen, was vandaag ook op mijn werk maar knallende koppijn dus werken lukte maar moeilijk.

7. yaro

yaro Niet meer actief

@Snoopy1979 balen van die hoofdpijn! En goed dat het snoepen toch beheerst was. Ik zal ook wat motivatie naar je toe blazen :D

@madameV wat goed dat je alles al klaar hebt liggen!

@Treez wat goed dat je bericht hebt van weight watchers. Hopelijk gaat het met de nieuwe punten beter.

Met mijn zoontje gaat het redelijk. Hij eet weer, maar nog steeds weinig en vind veel te hard voor zijn tanden. Maar de oorzaak was denk ik toch spanning. Resultaat was -1kg :( dat kon hij niet missen. Maar goed, hij is vandaag over het algemeen weer rustiger. Net alsof er niks meer is wat spannend is en hij nu rust in zijn hoofd heeft.

Net nog 2 uur gewandeld met de buurvrouw en vanmorgen een stukje met de kinderen. 20.000 stappen kunnen tellen (normale dag kom ik niet boven de 7000 uit met de kinderen thuis). Wel veel pijn in mijn knie, maar dat word de rest van de dagen wat rustiger aan doen.

madameV vindt dit leuk.
  8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 misschien moet je eens proberen de avond van te voren een lijstje te maken en je daaraan dan natuurlijk ook te houden. Met je vast eet momenten. Ontbijt lunch diner en 3 gezonde tussendoortjes voor sochtends smiddags en s'avonds. Ik doe dat bij Weight watchers ook en eigenlijk hou ik me ook eigenlijk altijd goed aan. Zo krijg je ook inzichten wanneer je bv uit eten gaat ja ontbijt en lunch een beetje minderd, wanneer het bv weekend is hou ik ook rekening met savonds dat ik dan wat lekkers wil. En daar hou ik dan rekening mee. Het geeft mij iig goeie houvast en daardoor ook niet zo snel dat je je er niet meer aan houdt.

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Goeie bewegingsdag yaro!!

10. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @yaro even een virtuele knuffel!
    @Snoopy1979 is een goede tip van madamv, hier werkt dat prima!

@hier
    Vanochtend 0.4 erbij:(.
    Sinds de bevalling (nu 10 weken geleden) enorme last van verstoppingen, en met dit warme weer al helemaal. Qua voeding is daar weinig winst meer te behalen qua vezels en vocht, dus maar weer mijn recept macrogol laten verlengen.

In de 3 weken nou 2,5 kwijt. Manlief 4 kilo. Sinds de dag voor de bevalling -18,5.

Vanavond eten we lasagne met een berg sla erbij, waarschijnlijk ook een glaasje wijn als de bv het toelaat, op ons 3 jarig huwelijk.

Fortunae vindt dit leuk.
  11. Treez

Treez Niet meer actief

Wat sneu voor het kereltje. Veel kinderen met autisme zijn al extra gevoelig voor de substantie van eten. Raak je ook nog je tanden kwijt plus de angst om je tanden kwijt te raken. Pfff... moet hij allemaal weer een plekje zien te geven in zijn hoofdje. Gelukkig dat hij nu weer rustiger is, maar ontzettend jammer dat hij de kilo weer kwijt is. Even een virtuele knuffel voor jou. Ik kan mij voorstellen dat je hier ook ontzettend van baalt :(.

12. Treez

Treez Niet meer actief

@klaver85 gefeliciteerd met je 3-jarige huwelijk! Nog genoten van je wijntje?

@Snoopy1979, ik plan ook nooit. Ik weet in de ochtend niet wat ik 's avonds eet. Ik heb een hekel aan plannen. Een eigenschap waar mijn man weer een hekel aan heeft :roflmao:. Ik haal gewoon geen chips, koek etc in huis. Als ik namelijk de gelegenheid heb, eet ik alles wat los en vast zit :rolleyes:.

@madameV haha helemaal van de schuddebuikjes! Hoeveel punten zijn dat dan? Voor mijn gevoel is dat heel veel?!?

De weegschaal was vanochtend lief. Min of meer op mijn gewicht van voor de vakantie en dat na ruim een week. Ik weeg nu rond de 66 kilo en dat is het gewicht waar ik bij elke poging om de laatste kilo's kwijt te raken op blijf hangen. Ik hoop dat ik er nu met WW eindelijk een keer onder ga komen. Vandaag een dagje naar familie. Ik hoop dat ze niet teveel ongezond voer hebben bedacht.

13. yaro

yaro Niet meer actief

Dank jullie! Het is vooral zo frustrerend dat wij hem niet kunnen helpen. Hij moet zelf weer rustiger worden, iets anders neemt hij daarvoor niks aan. Hij heeft dit vaker gehad, bijv ook met honden. Een jaar lang was er dikke paniek als er ook maar een hond formaat muis langs kwam. En zo ineens gaat het weer beter.

@klaver85 gefeliciteerd!!

Hier zwaarder vandaag. Zelfs zwaarder dan gisteravond. Maar goed, dat komt bij mij door het wandelen Savonds. Is allemaal vocht. Maar baal daar stiekem wel altijd van. Doe ik zo mijn best, ga ik er alleen maar vocht door vasthouden.

14. yaro

yaro Niet meer actief

Wat goed @Treez en veel plezier vandaag.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bedankt voor de motivatie @yaro :). Wat sneu voor je zoontje, hier geen autisme, al heeft de jongste wel wat trekjes, en bij haar zijn wiebeltanden ook altijd drama en zij kan het ook niet hebben qua gewicht, gelukkig eet ze dan wel maar wel moeite. De laatste dagen voordat de tand eruit is en dus heel erg wiebelt is het wel heel erg drama.

@madameV ik maak soms wel een lijstje vooraf. Maar houd me er dan niet altijd aan.... en soms bedenk ik een ontbijt maar heb ik daar helemaal geen zin in of heb geen tijd, of ik vergeet wat naar mijn werk mee te nemen. Maar vandaag al een lijstje gemaakt en wil me daar wel aan gaan houden. Ben trouwens wel op de fiets naar mijn werk, viel mee met de regen. En vanmiddag zien we wel weer :p

@klaver85 ik heb altijd al moeite gehad met mijn ontlasting en gebruik sinds kort psylliumvezels (van de kruidvat). Moet je wel goed water bij drinken, maar hier werkt het erg goed! Het is gewoon natuurlijk materiaal en dat gebruik ik liever dan andere dingen. Ik gebruik wel maar 1 grote schep ipv 2 schepjes, bij 2 schepjes ga ik aan de dunne ;)
    https://www.kruidvat.nl/kruidvat-psylliumvezels/p/21923
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag!

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @klaver85 gefeliciteerd met jullie huwelijk! Is toch netjes alweer zoveel eraf?

@Treez ik neem 15 gram schuddebuikjes voor 3punten. En dan 1 punt voor de kwark en aardbeien is niks.

@Snoopy1979 dat heb ik ook wel hoor. Ineens niet meer zo'n zin in wat je hebt bedacht maar dan vervang ik het voor iets gelijkwaardigs en niet ineens veel meer ofzo. Ik denk ook wat iemand anders hier ook al zei, al dat lekkers etc gewoon ook niet in huis halen want je maakt het jezelf wel erg lastig en je hebt het best vaak over snoepen haha. Hier heb ik het ook wel in huis voor bezoek en de kinderen enz maar in de kelder dus mooi uit het zicht.

Mijn lijstje vandaag
    O boterham boterhamworst en Optimel chocomelk
    T weer mijn schuddebuikjes snack haha
    L boterham boterhamworst boterham pindakaas en Pijnenburg zero
    T appel en snack a jack
    A ovenschotel gehakt aardappelschijfjes kaas met wat komkommer
    T 2 snack a jacks en een vrieslollie

17. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Hierbij nog mijn lijstje van gisteren:

O: bruin bolletje met kaas en yoghurt en melk
    L: bruin bolletje met ei en schouderham
    T: peer en appel
    A: aardappelbolletjes, fruitsalade en kipfilet

18. yaro

yaro Niet meer actief

@Snoopy1979 herkenbaar. Wiebeltanden zijn hier ook een groot drama. Alleen nu heeft hij dus geen losse tanden. Maar is hij bang losse tanden te krijgen. Gelukkig gaat het elke dag beter nu.

Hij eet nog geen koekjes enzo, en alles moet ik kleine stukjes maar hij eet weer. Komt ook weer aan gelukkig.

Hier het vocht weer kwijt en heel ietsje extra. 84,8 wat het gewichtsverlies vandaag precies -17kg sinds weight watchers. Nog 1,8 kg voor het gewicht wat ik 30 september wil wegen.

Cloud9, Treez en madameV vinden dit leuk.
  19. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @Snoopy1979 bedankt, ik zal er eens naar kijken! Voordeel aan hetgene wat ik nu gebruik is dat je lichaam er niet aan gewend raakt, dus wil even nakijken of dat met die vezels ook het geval is.

@madameV zeker, maar baal dan toch als er plots weer wat aanzit. Mijn hele buik doet pijn en is volledig opgeblazen. We hebben over een paar dagen een bruiloft en dan voelt dat niet echt lekker.

Ook ben ik een beetje verwend, de vorige bevalling had ik binnen 10 weken weer alles eraf (behalve 3 kilo's van een miskraam). Nu moet ik er toch wat meer moeite voor doen.
    Ik voel me gewoon niet lekker in mijn vel, en dat ben ik niet gewend
    Van de andere kant... ik mag niet klagen.

Trouwens die 1,8 kilo gaat wel lukken lijkt me! Knap!

@hier de laatste wasjes dragen en alvast een beetje inpakken voor vakantie!

yaro vindt dit leuk.
  20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @klaver85 dat snap ik. Waar kom je vandaan en waar wil je naartoe? Ik heb de 16e een bruiloft dat was voor mij ook een mooie stok achter de deur.

@yaro al erg goed op weg zeg!!

Mijn lijstje vandaag
    O boterham boterhamworst boterham hagelslag
    T niks
    L 2 wortelwraps 1 met sla en filet americain en 1 met sla en kipfilet en een klein kopje Optimel chocomelk
    T Pijnenburg zero
    A rundertartaar met gekookte gebakken aardappelen en sla met een gekookt eitje
    T denk dipsausje met groenten

Deel Deze Pagina