Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @klaver85 die vezels raakt je lichaam ook niet gewend aan. Het zijn gewoon natuurlijke vezels waardoor je ontlasting soepeler wordt. Het doet voor je darmen op zich niets, maar je darmen kunnen er meer mee zeg maar ;)
    Bijna vakantie voor jou, lekker!

@madameV wilde gister een lijst maken voor vandaag, maar was zo moe en ben gaan slapen ;). Misschien voor morgen dan ;)

@yaro gelukkig gaat het beter met het eten van je zoontje!
    Die 1.8 kilo ga je wel redden voor einde deze maand!

Hier gaan de onsjes er weer langzaam af, maar snoep ook teveel. Als dat op is inderdaad maar even niets nieuws halen tot ik wat sterker in mijn schoenen sta :). Vandaag wel weer een actieve dag met fietsen en wandelen.

2. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb net ook schuddebuikjes gekocht voor in de kwark. Ik eet ook vaak één blokje chocolade geschaafd door de kwark met fruit. Ook lekker en is ook 3 punten.

Het familiedagje was gezellig, maar laten we het maar niet over punten hebben. Ze hadden een tafeltje bij de wok gereserveerd en ik kon de sushi en de toetsjesbar niet weerstaan :oops:. Vandaag er weer vol tegenaan!

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hey meiden, hebben jullie nog plek voor één meer bij dit clubje??

Na jaaaaaaaren zelf aangemodderd te hebben, en ieder jaar stiekem een paar kilo's erbij, heb ik twee weken geleden eindelijk eens de stap gezet om een diëtiste in te schakelen! En ben sinds vorige weer weer echt begonnen met de strijd tegen de kilo's!
    Ik woog vorige week bij haar op de weegschaal 96,9 kg (slik) en zou héél graag naar een gezond gewicht willen, dat zou bij mijn lengte onder de 76 kg zijn! Een lange weg te gaan dus, maar ga vol goede moed aan de slag en hoop hier wat tips en motivatie te krijgen van jullie :)

Logan, Pompoen, madameV en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
  5. Treez

Treez Niet meer actief

Welkom @blike1987 en veel succes! Over een jaar sta je versteld van wat je allemaal hebt bereikt. Je kan het :thumup:

6. yaro

yaro Niet meer actief

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Bedankt voor het warme welkom! :thumup:

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Welkom en succes!

@Treez wat voor chocola neem je dan? Ik lees ook vaak over mensen die dan een blokje hele pure nemen maar daar hou ik niet zo van. Melk of wit daarentegen haha. Het lekkere van de schuddebuikjes vind ik die bite en ik doe die dan onderop het is net zo'n verassing op t laatst haha. Wat een mindset trouwens eerst werd ik nooit enthousiast over zo'n klein beetje speculaas haha

@Snoopy1979 goedzo niet meer halen is al een flinke stap. Waarom maak je het jezelf eigenlijk zo moeilijk als je weet dat je snel aan het snoepen gaat?

Ik heb het ff moeilijk ben ongesteld en heb zo'n zin in van alles. Maar heb net een appel gegeten en wil het perse daarbij laten. Vanavond 70min op de loopband in de sportschool gedaan. Ook zonde van mijn tijd als ik dat nu weer verpest door te eten haha

9. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Goedemorgen allemaal, ik was het topic even kwijt. maar ben er weer. Afvallen gaat met ups en downs, maar vanmorgen toch 0.3gr eraf! Ondanks de taart gisteren. Straks weer een lesje pump, zin in!

10. Treez

Treez Niet meer actief

Ik snap je enthousiasme helemaal! Haha.

Ik eet pure chocolade. Ik heb het leren eten in mijn grote afvalrace een paar jaar geleden. In combinatie met kwark en banaan erg lekker. Een blokje melkchocolade is overigens evenveel punten als puur zag ik net. Ik pak een stukje en hak deze helemaal fijn. Bij elke hap proef je dan chocola :p.

@Pompoen succes met bodypump!

Vandaag officieel weegdag en ondanks twee keer uit eten en een bbq deze week een halve kilo eraf. Volgende week hoop ik echt onder mijn gewicht van voor de vakantie te zitten. Deze week alleen maar een bbq en verder niks. Dat scheelt ;)

11. yaro

yaro Niet meer actief

@Treez, goed bezig! Ik pak altijd pure hagelslag voor kwark/yoghurt als ik echt chocoladetrek heb. Wat goed ondanks alle etentjes toch een halve kg!

@madameV wat goed dat je je sterk hebt gehouden! Als je ongesteld bent is het extra moeilijk vaak hè.

@Snoopy1979 niet halen is inderdaad het minst verleidelijk.

@Pompoen wat goed! Die 300 gram heb je er wel mooi af.

Hier vanmorgen maar niet gewogen, gisteravond lekker chinees gegeten.
    Vanavond gaan we naar Ouwehands en dan is de vakantie alweer bijna voorbij. Eindelijk weer ritme en regelmaat. Ben er zoooo aan toe en de kinderen ook.

Ik vond van de week een oude foto van mijzelf. Daar heb ik het gewicht dat ik nu als doel heb... en eigenlijk schok ik. Daar ben ik zo dun! Nog niet eng dun ofzo.... maar ik kom van 116 kg en dit lijkt mij nu gewoon echt onmogelijk. Ook omdat ik eigenlijk meestal 75/76 kg woog. Ik ben 1 keer terug gezakt naar 61kg en dat was met 6x 1,5 uur per week fitness en toen had ik een blokjesbuik enzo. 70 kg was ik enkel op de weg daarnaartoe en weer terug, want toen ik daarmee stopte was ik zo weer terug op 75/76kg. En toen was dat weer het gewicht wat wel stabiel bleef.

Het lijkt mij realistischer om toch gewoon het doel op 75kg te houden. En op dat moment te kijken of ik het aandurf om verder te gaan ofzo. Wat zouden jullie doen als je dit zo leest? Ik had mijn doel op 75kg staan, maar dan kan ik geen lifetime member worden bij weight watchers (wat uiteindelijk maar bijzaak is natuurlijk) en daarom heb ik het naar beneden gezet naar 70 ( Savonds op de cursus 72).

Logan vindt dit leuk.
  12. yaro

yaro Niet meer actief

Hier was ik 70kg:

Bijgevoegde bestanden:

Logan en Pompoen vinden dit leuk.
  13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @yaro ik zou je doel stellen op 75 en dan daarna verder kijken. Op die foto heb je een normaal postuur, ik vind het niet extreem dun ofzo maar gewoon netjes, maar of het haalbaar is na het krijgen van 3 kinderen (daarbij ga ik ervan uit dat de foto van daarvoor is ;), dat weet ik niet, misschien met heel veel sporten en discipline, maar dat moet je er dan voor over hebben en kunnen (ik kan het niet meer denk ik ;)).
    Veel plezier in Ouwehands!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @madameV niet halen is inderdaad beter maar voor de vakantie kon ik me prima inhouden, dus was het geen probleem om in huis te hebben. Nu moet ik er toch weer een beetje in komen ;). Lukt nog niet helemaal maar dat komt goed!

Vandaag voor het eerst sinds 6 weken helemaal alleen thuis, heerlijk!
    Gister trouwens verdrietig nieuws gehad, een moeder van school is maandag overleden aan een hersenbloeding. Zo uit het niets is ze er gewoon niet meer. Ze laat een man en 2 kinderen van 13 (begon net op de middelbare school) en 7 jaar achter :(. Niet te bevatten...

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
  16. yaro

yaro Niet meer actief

Dit is inderdaad ervoor. Zulke kleding zal ik nooit meer aankunnen want ik heb veel los vel enzo. Maar dat hoeft van mij dan ook niet. Ik wil een gewicht waarbij ik mij lekker voel, leuk kan kleden (wat natuurlijk ook zonder teveel bloot kan) en vooral wat goed voor mijn gezondheid is.

Ik wil nu een doel waar ik met het afvallen minimaal heel ga. Stel ik zet mijn doel op 75, haal dat in januari en mijn contract loopt tm mei dan ga ik gewoon door. Maar ik wil dan vanaf de 75 kg meer de nadruk gaan leggen op spiertraining. Als ik daarbij dan verder afval is dat mooi meegenomen. Maar niet noodzakelijk.

Ben bang dat als ik 70 aanhoud ik daarna toch snel die 5 kg erbij krijg, net als vroeger.

Beetje lastig uitleggen... maar aan de andere kant zie ik het ook wel een beetje als falen om het doel omhoog te zetten. Hoewel mijn eigen doel (zonder mening van weight watchers) vanaf het begin 75 kg is geweest.

17. yaro

yaro Niet meer actief

Oh wat een heftig nieuws @Snoopy1979! Arme kinderen en man. Moet je toch niet aan denken, brrrr

18. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Mooi figuurtje hoor! Niks mis mee!

19. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    @Snoopy1979 Wat heftig!! :( Arme man en kindjes, vreselijk om iemand zo plotseling te verliezen.

20. yaro

yaro Niet meer actief

Dank je. Maar dat is dus de bovengrens van mijn gezonde bmi.. 2,5 kg meer en ik heb overgewicht volgens bmi. Terwijl ik eigenlijk vind dat 5kg meer, helemaal na 3 kinderen, echt niet zo dik is.

Heb toch mijn doel maar aangepast. Wil daarna toch verder met spieren opbouwen enzo, dan verlies is misschien vanzelf nog weer extra gewicht.

Deel Deze Pagina