@yaro die zou ook niet aan mijn verwachtingen voldoen. Gisteren gaan uiteten, was heerlijk! Straks nog wat wandelen en ben alweer de tassen aan het pakken. Er is een wasmachine in het huisje dus heb alle vuile was maar alvast gewassen. Ik word ooit nog eens een overgestructureerde moeder/vrouw. Ben morgen zo benieuwd wat de weegschaal doet... Volgende week hebben we nog een etentje, in een weiland aan lange tafels met vlees van de boer en wijn van de lokale wijnboer. Dat kon ik niet skippen, veels te leuk en romantisch, maar daarna weer pas op de plaats @Cin1985 hoe gaat het?
@yaro hihi die voldoet niet aan je verwachtingen.wij hebben onze oude ook nog. Ik dacht altijd dat die slechte deed. Laatst eens opgestaan met grote vrees. Maar scheelde maar 100 gram dus zo slecht deed ie het niet. @blike1987 erg is dat he. Ik sta er ook elke dag op. Tis gewoon een tik. Over 2 weken ga ik een midweekje weg. Dan ga ik toch weer proberen zonder ( in juli een week zonder gedaan, netjes gedragen niet gezondigd, de weegschaal gemist en als klap op de vuurpijl ook nog niks afgevallen ) maar goed vind het te belachelijk om hem mee te nemen haha. Eigenlijk moet je dat ook helemaal niet doen maar ja. Is zo'n tik hè Bedankt voor de lijst @Snoopy1979 je hebt je goed herpakt. Mijn lijstje vandaag O boterham boterhamworst, halve boterham penotti en Optimel chocomelk T niks L 2 boterhammen pindakaas met bakje Optimel kwark mango passievrucht T niks D kerriesoep met een keizerbroodje met kruidenboter T zit nog te denken. Drukke dag aan tussendoortjes niet eens gedacht. Nu ook nog 6 punten over dus nog maar even opmaken Zaterdag vrijgezellendsg van een vriendin. Ga wel lekker aan de drank maar wil proberen qua eten nog relatief gezonde keuzes te maken. Maar genieten hoort er ook bij he
@madameV zeker afentoe genieten! Anders is het ook niet te doen. Alvast heel veel plezier zaterdag! Zijn vaak enorm leuke avonden
De praktijkondersteuner was goed denk ik. Wil fijn zeggen, maar dat was niet echt zo. Zat binnen 2 tellen huilend tegenover hem . Hij vroeg waar ik voor kwam, en bam! tranen. Was nu vooral een algemeen gesprek, waarin hij wel al stelde dat ik toch wel heel erg veel zorg voor anderen. En zich ook wel afvroeg hoeveel tijd ik nu aan mezelf besteed . Hij is daarin niet de eerste die dat stelt. Mijn man roept ook vaker dat ik meer leuke dingen moet doen. Probleem daarbij dat ook leuke dingen vaak samen hangen met eten . Over 2 weken ga ik weer naar hem toe, twijfel of ik de kindjes mee neem of thuis laat. Want oppas voor een half uurtje vind ik eigenlijk onzin. @Weegschaal, dat is niet tof! maar het gewicht wil nog wel eens per schaal verschillen. Wanneer wij een nieuwe hebben, dan ga ik altijd de eerste keer op de oude en de nieuwe staan. Even 'ijken'. @wegen, het is hier gelukt om al een week niet te wegen. Morgen weer wegen. @lijst, ik zie bij mijn begin 105.7 staan, maar ik begon met 106 en heb zelfs even op 107.8 gestaan. Wat mij betreft mag dat bij de volgende wijziging omgezet worden naar mijn echte start van 106 @iedereen die ik vergeet, kijk altijd op mijn telefoon en ben tegen het moment dat ik kan gaan typen al weer kwijt wat ik eigenlijk wilde zeggen. Dus dat is niet omdat ik niet lees, maar omdat mijn geheugen gewoon faalt.
Weegschalen kunnen inderdaad nog verschillen onderling. Voor mijn gevoel heb ik nu wel een goede en zolang het gewicht maar minder wordt is het voor nu akkoord! Heb helaas ook de tik om toch iedere ochtend even snel te wegen. Wou dat ik het niet deed maar merk dat als ik het niet doe de hele dag onrustig ben dus doe het nu maar wel. @Fortunae goed dat je bent gegaan en het huilen geeft niets. Hopelijk komen jullie er snel achter wat de aandrang tot eten is. En inderdaad neem ook tijd voor jezelf. Succes over twee weken! Mijn lijst van gisteren: O: Bruine boterhammen met kipfilet en komkommer, yoghurt en melk L: Bruin bolletje met zalm, en een wortel (leek wel een konijntje ) T: Appel en nectarine A: Gebakken aardappeltjes, salade en kipschnitzel
zo, weegdag voor mij vandaag. Deze week een kilo eraf. Dus 105.7 Moet zeggen dat het me deze week ook goed af ging. Heb ook echt wel hier en daar iets lekkers op, vaak op het werk bij cliënten, dus dan kan je niet snaaien. Dus ik ben blij. Dit weekend ook werken, moet nu 6 dagen achter elkaar werken, dus dat is wel even veel, maar helpt vast met eten en lopen
Zo, even met de telefoon van mijn oudste erbij, kan ik daarop lezen en op die van mij typen @blike1987 oh haha jij weegt dus ook elke dag . Ik dus ook, helpt me om controle te houden ofzo. Als je bij je wekelijkse weegmoment ook even doorgeeft hoeveel je de week ervoor woog, zet ik het er meteen goed in. Je zoontje was gister jarig toch? Nog gefeliciteerd! Hoe vindt je de diëtiste? Mij lijkt het ook wel wat, maar wil ergens ook mijn eigen gang gaan en het kost toch ook geld. @Johanna01 goed om van je te horen! Fijn dat je ook wat afgevallen bent! @Cloud9 knap hoor helemaal niet snoepen. Dat vind ik zó moeilijk! In de ochtend gaat het wel maar in de middag en vooral avond heb ik zo'n zin in iets van koek of snoep. @yaro heb je nu dan helemaal geen weegschaal? Ja die nieuwe maar die klopt ook niet. Maar je kan wel zien of je afgevallen bent @klaver85 oh lekker uit eten geweest! Op zich moet dat best kunnen als je niet teveel eet en je daarna ook inhoudt (heb ik wat problemen mee ). Dat etentje van volgende week klinkt ook leuk! Lekker hoor de was weggewerkt, heb op op vakantie ook gedaan, scheelt weer thuis! Hoe was je gewicht vanochtend? @madameV wij gaan over 3 weken een weekendje weg. Dus een paar dagen niet wegen en anders eten dan normaal en misschien nog uit eten. Superleuk maar ik blijf het lastig vinden. Zouden eerst een week eerder gaan maar dan had dochter een (klein) dansoptreden en daar wilde ze zo graag bij zijn. Kon gelukkig het weekendje omboeken, terwijl dat officieel niet kan (staat in de voorwaarden). Dus dochter was erg blij! @Fortunae zo te lezen was het inderdaad een goed gesprek. Misschien ook wel iets voor mij, ook al wil ik gewoon eigenlijk niet, ofzo. Ik zou wel oppas regelen ook al is het maar voor een half uur. Zit je daar toch lekkerder. Ik zal de tabel volgende week aanpassen. Lekker dat er een kilo af is en dat je een goede week hebt gehad!
Hier een beetje met mezelf in de knoop. Was op netflix gaan kijken naar addicted to food nav de tip van @yaro en dat maakt bij mij toch ook wel wat los en ik heb het gevoel dat ik daar iets mee moet. Maar doe alles al mijn hele leven zelf (best heftige jeugd gehad) dus ik denk en vind dat ik dit zelf kan/moet kunnen, dus dat ga ik eerst proberen. Wellicht eens praten met de praktijkondersteuner. Ik houd dus heel erg van stiekem eten en eten biedt mij troost. Toen ik klein was (3-5 jaar) ging mijn (schizofrene) moeder redelijk vaak weg en liet mij dan alleen thuis. Ik ging dan stiekem koekjes en chocola eten, gaf een soort kick omdat ik er natuurlijk voor moest zorgen dat ze niets merkte als ze terugkwam en ik wist ook nooit wanneer ze terugkwam. En verder had ik behalve mijn hondje niets, behalve dan wat speelgoed, mijn platenspeler en dus eten. Toen ik 5/6 was heeft miin vader mij daar weggehaald, toen volgde een roerige tijd van bij mijn oma wonen, een stiefmoeder, gepest worden op straat en toen de puberteit. Dus daar ligt een basis voor mijn probleem van het stiekeme eten en het troosteten. Verder broeit het nog van binnen dat mijn echte moeder nog wel leeft (voor zover ik weet), maar ik heb geen contact met haar, ik kan het gewoon niet. Maar het zou diep in mijn hart wel moeten en dat geeft een constant onderliggend benauwend gevoel. Heb ook heel veel onrust in mijn hoofd en krijg zo vaak maar weinig gedaan. Meestal negeer ik al deze gevoelens, maar ik heb het idee dat ik er nu iets mee moet gaan doen. Dus dat ga ik, rustig aan en stapje voor stapje, doen!
@Snoopy1979 wow wat een heftig verhaal. Goed dat je dus weet waar de oorzaak ligt en dat je er dus verder mee kan. Met zo'n verhaal extra veel respect richting jou!
Dat niet snoepen gaat nu nog goed tot.......de chocolade pepernoten in vizier zijn. Mijn echte herfst verslaving. Ik snoepte vaak uit gewoonte / verveling. Doe het nu gewoon even niet. Ik heb wel met mijzelf en mijn man afgesproken dat als ik de 90 kg gehaald heb ik ieder weekend 15 pepernoten maat. Jammie!
Wat goed die tAbel Ben maandag begonnen met sporten 3x per week had me woensdag gewogen daar was ik 107,5 nou ga ik maandag pas wegen weer ik wil zo graag onder de 100 komen En ik heb zo trek in chocolade en redbull maar dat doe ik niet kost mij 3 dagen om in ketose te komen weer Als ik onder de 100 kom ga ik mezelf w trakteren op iets als chocolade en glaasje prik hahaha al moet ik er dan wel voor boeten Voel me wel moe en weinig energie denk kom beginnende griep Ja mijne lengte is 178cm
Vanochtend mijn weeg moment en sta nu op 90,3kg! Dus weer een stuk naar beneden. Bijna mijn volgende tussendoel bereikt en dus mag ik bijna een paar pepernoten! Kan ik nu al naar uit kijken. We zijn op de goede weg en gaan door.
@Snoopy1979 wat een verhaal meis! En wat stoer dat je dit met ons deelt! Dit zal zeker niet makkelijk zijn en wat goed dat je er hulp bij vraagt. Ik hoop dat je een stukje rust voor jezelf kunt vinden en keuzes kunt maken waar je zelf volledig achter staat. Het open gooien van je verhaal is al een hele stap! Je mag trots zijn op jezelf!! Hier even een beetje radiostilte van mijn kant. Heb wel meegelezen en zie dat jullie goed aan het knallen zijn!! De afgelopen dagen vond ik best zwaar.. aflopende streepjes op de testen, ontzettende buikpijn, mega koortslip vanaf dinsdagnacht(stress.. ), koortsvlagen, gewoon werken en dan sinds gisteren toch echt ineens bloed verliezen.. Ben aan de ene kant opgelucht, die buikpijn had ook niet heel lang zo aan moeten houden, t is nu ook weer definitief.. op naar de volgende ronde maar weer...! Ben vandaag alleen thuis, manlief is met de kleine man naar zijn ouders in het oosten van het land. Even een dagje voor mezelf.. Vanavond wel met zn 3tjes patat eten, ben ik echt aan toe! En weet t is slecht, maar vind gewoon dat ik het even 'verdien' Ben in de tussentijd ook gewoon goed bezig geweest en best veel nog afgevallen, even de teugels laten vieren vandaag, morgen gaan we er weer voor
@Snoopy1979, wat heftig, maar misschien is het idd een goed idee om niet alles weg te stoppen. Ik herken dat volle hoofd wel.en sinds ik dat aangepakt heb, functioneer ik gewoon beter en geniet ik nog meer van het leven. Een enorm dikke knuffel! @Cin1985 jammer dat het niet zo heeft mogen zijn. Ik hoop dat het snel weer raak mag zijn en dat hij/zij dan wel blijft plakken. Ook een dikke knuffel en laat de frietjes smaken! @Cloud9 whoop whoop... nog een paar daagjes!!! De pepernoten of de kruidennootjes (ik noem kruidennoten namelijk altijd pepernoten). @Mariechantal nog een paar dagen proberen vol te houden, dan neemt te trek in zoet weer heel erg af! Je bent zo goed bezig. Lijkt me heerlijk als je van de 3 cijfers naar de 2 kunt gaan... dat gaat je zeker lukken! @Fortunae knap dat je gegaan bent en als de tranen al zo snel kwamen, was een luisterend oor ook nodig! Soms is de emmer gewoon even vol. @hier net gewogen en 81.2. Dus mag helema niet klagen. Gisteren ook frieten gegeten omdar mijn man zo graag de vakantie wilde afsluiten ermee. Zo even het weekmenu schrijven en al het gros in de winkel halen. Wil volgende week maandag toch wel heel graag onder die 80 komen
@Cin1985 heftig meid! Wel knap dat je het zo voelt dat je nu door kunt. En even een dagje voor jezelf is ook erg lekker. Neem ook de tijd om dit te voelen, het is niet niks he! @klaver85 tranen om mijn lijf zitten ook hoog, ben het zo zat! Voel ook dat ik te groot ben voor mijn lijf. En ik ben gewoon moe. 3 kleine kinderen is een synoniem van moe (maar gelukkig) @Cloud9 lekker kruidnoten, ga ik ook zeker eten rond sinterklaas. Fijn dat je ze bijna verdient hebt! Knop blijft tot nu toe goed! Nu nog even bedenken wat ik vnvd op het werk ga eten wat ook verstandig is.
@klaver85 , dat klinkt leuk! Zo'n etentje in het weiland! @madameV , leuk vrijgezellenfeest vandaag! @Fortunae , tijd nemen voor jezelf is belangrijk! Ik zou zeggen regel voor de volgende afspraak oppas, maar dan gewoon wat langer, zodat je na de afspraak met de praktijkondersteuner nog even wat voor jezelf kan gaan doen! En een kilo eraf! Super! @Snoopy1979 , bedankt voor de felicitatie! Vandaag vieren we de verjaardag van mijn zoontje voor de familie! Ga mij proberen in te houden, ik heb met mezelf afgesproken dat ik geen taart neem, maar dan wel wat lekkers van de tafel mag pakken! En qua drinken houd ik het bij water! Dan kom ik de middag wel goed door! Dat iedere dag wegen werkt voor mij ook goed, idd een soort van controle houden is erg fijn! Ik ben erg blij met de diëtiste, het was wel een hele stap om te zetten maar ik ben tot nu toe erg blij dat ik het gedaan heb! Ik heb gewoon die stok achter de deur nodig, wil natuurlijk wel afgevallen zijn als ze weer komt wegen! Kosten vielen mij nog wel mee eigenlijk, eerste afspraak was 75 euro voor een uur, en nu komt ze eerst iedere twee weken, dat kost 20 euro per keer. Wat een heftig verhaal van jou zeg! En wat knap dat je dit met ons wil delen! Klinkt inderdaad als iets waar je uiteindelijk wel iets mee moet voor jezelf, maar zoals je zelf als zegt... stapje voor stapje! @Mariechantal , wat goed dat je zoveel aan het sporten bent! Zet hem op, voordat je het weet ben je onder de 100! @Cloud9 , keurig!! Geniet van je pepernoten @Cin1985 , logisch dat je even tijd voor jezelf en je gezin neemt! Is ook niet niks hé?!
Even snel een teken van leven. De hele week ziek geweest. Helaas was er niks mis met mijn eetlust, maar wel netjes aan mijn dieet gehouden. Voor de lijst weeg ik nu 65,5 kilo. @Snoopy1979 , ik las net je verhaal. Ontzettend heftig. Veel herkenning. Ik ben hier niet anoniem, dus ik plaats liever niet mijn hele verhaal. Ik was als kind al veels te zwaar, omdat ik een rare relatie met eten had als gevolg van mijn gezinssituatie. Ik heb uiteindelijk hulp gezocht en dat was het beste wat ik heb gedaan. Sommige dingen kun je en hoef je niet alleen te doen. Mocht je een keer behoefte hebben aan een luisterend oor, mag je me altijd pb-en. Of als je informatie wilt hebben over psychologische hulp, mag je me ook Eem berichtje sturen. Ik ben namelijk ook psycholoog. Ik ga vanaf nu weer proberen mee te lezen!
Net maar weer een weekmenuutje uitgeschreven en alles alweer gehaald. Geeft me erg veel rust. Voor de komende zes dagen hebben we op het programma staan. -Bimihap (rijst, biefreepjes veel groente) -Wraps met kip en yoghurtsaus (Standaard een keer per week) -Pasta met zalm, spinazie en cherrytomaatjes -quiche -rode curry -vegaschnitsels met volkorenpasta en pesto (en een grote bak sla)
Ik merk dat het eten best saai word elke dag groentes met vlees of vis hahaha Maarja het moet maar En heb ook niet tijd om 2x te koken voor gezin encmezf