Ik moet geopereerd worden na mijn vakantie nu gaan we begin juni met vakantie ik moet zeg maar nog 4 weken werken dan heb ik ruim 3 weken vrij. de wachtlijst was tot half juni vervolgens is de arts de maand juni met vakantie dus hij zetten automatisch na juni op het formulier, nu gaan wij op het werk dan de drukkere periode in in verband met vakanties maar ik ben nog aan het reintegreren dit staat los van de operatie trouwens, nu heeft mijn baas gezegd dat ik de operatie maar moet uitstellen want het komt hun niet uit op dat moment omdat ik waarschijnlijk al overuren zal moeten maken (dat denk ik niet ) vindt hij. want deze operatie is planbaar en het is niet zo dat ik er zoveel last van heb als bij een gebroken been dus kan ik het makkelijk uitstellen tot oktober want dan is het weer rustig op de zaak, ik was redelijk verbouwereerd maar dit kan toch niet ? (schijnbaar heb ik er niet zo veel last van zit al vanaf december minimaal 1 week per maand aan de antibiotica mijn stem is totaal naar de knoppen, 0900 lijn is er niets bij ) ook wil hij dat als ik geopereerd wordt ik zo spoedig mogelijk weeraan het werk ben na 2 dagenm ??? als ik toch in de vakantie wordt geopereerd wordt er verwacht dat ik de volgende dag weer werk meer tijd is er niet ? wat moet ik hiermee heb zelf mijn mening dat ik geopereerd wordt wanneer er plek is zo snel mogelijk en dat dat niet oktober is verder wil ik ook mijn rust houden van minimaal 1 week wat de arts heeft geadviseerd tot na de nacontrole
Waar moet je aan geopereerd worden dan?? Lijkt me ook dat het daar een beetje vanaf hangt.... (aan je verhaal zou ik denken amandelen?) Aan de andere kant, elke maand een AB-kuur is ook wel heel veel vind ik zelf, op een gegeven moment doet dat ook niet veel meer natuurlijk. Als het je amandelen zijn, dat heb ik zelf gehad toen ik 20 was en reken maar dat je dan niet na 2 dagen alweer kan gaan werken! Tenminste ik niet.. Ik was al blij dat ik toen heel voorzichtig een boterhammetje zonder korst kon eten..... Wat zegt de arts van het herstel na de operatie?
ehhh denkt jhe werkgever dat ie de paus is?? je gezondheid gaat ALTIJD voor het werk, hij heeft daar helemaal geen sikkepit over te vertellen en als jij geopereerd moet, moet je geopereerd PUNT. hij mag blij zijn dat je nu niet al in de ziektewet zit.
en aan het werk na 2 dagen omdat hij dat wil. Nee je gaat pas aan het werk als jouw arts! (en evt. de arbo arts) degene die er verstand van heeft, heeft gezegd dat je je werkzaamheden VOLLEDIG kan hervatten en geen dag eerder. O e als hij er niet mee accord gaat, uwv/arbo bellen en het uitleggen wat hij wil. Denk dat ze hem ronduit uitlachen en evt. je arts vragen een briefje te maken met hoelang de herstel periode is.
ik moet geopereerd worden aan mijn kaakholtes en mijn ene neusgat is versmald en wordt weer verbreed, lik heb deze operatie maar dan voor neusholtes en andere neusgat ook al eens gehad en ben daar 2 weken goed ziek van geweest, de arts heeft gezegd dat ik met herstel voor zichtig moet zijn en mag zoiezo 1 week niet werken van hem en absoluut geen auto rijden in verband met de mega tampons die erin gestopt worden en op mijn evenwichtsorgaan (waar ik al heel snel last van heb ) kunnen gaan slaan ook krijg ik na de operatie weer antibiotica en in verband met de narcose het is heel hard nodig heb nu eigenlijk dag in dag uit hoofdpijn en bij het minste of geringste keelontsteking continue verkouden en neus dicht. de arts hefet liever dat ik nu geopereerd wordt dan het najaar omdat ik dan en te lang met de klachten loop volgens hem maar ook dat het herstel in de zomer vaak sneller gaat dan in de herfst/winter (lees verkoudheid) maar kunnen ze me wat maken op het werk als ik me nu wel laat opereren heb vast dienstverband
neee natuurlijk kunnen ze je niets maken op je werk. JE BENT ZIEK en er is door een arts geconstateerd dat er nu (het liefst) geopereerd moet. en als jouw arts al zegt voorzichtig te moeten doen na je operatie lijkt het me verstandig sowieso 3 weken niet te werken en daarna rustig opbouwen. je hebt ook nog een vast dienstverband dan kan hij helemaal niets behalve jouw bangmaken en dat is precies wat hij doet. Bel de arbo leg het uit. Jij bent volledig in je recht!en je werkgever niet!
ik ben nu aan het reintegreren dus moet over 3 weken weer naar de arbo toe ga hetook bij hem voorleggen ben het met de manier van handelen niet eens
Is er niet een mogelijkheid om het sneller in een ander ziekenhuis te doen? Soms kan je verzekering daar ook bij helpen. Ik snap dat het lastig is voor de werkgever, maar het klinkt wel alsof dit echt belasting is, al is het alleen vanwege al die AB. En samen met het advies van de arts zou ik het toch in juli laten doen..
ja dat kan , maar je kan ook nu al bellen als dat beter voelt he. Het klopt ook niet dus maak je er ook niet te druk over, hij heefrt geen poot om op te staan en dat mag je ook best aangeven hoor. Ik word in juni geopereerd, dat moet voor mijn gezondheid en daarna moet ik minimaal 2 weken herstellen, daarna overleg ik met mijn arts en laat ik u en het uwv weten wanner ik weer MAG werken.
mijn werkgever doet steeds moeilijk over alles dat is tijdens mijn zwangerschap en ziek zijn ook al geweest en nu nog steeds ze willen alles op hun manier, ik wordt nu geholpen hier in het ziekenhuis in de buurt daar kon ik na 10 dagen bij kno terecht 1 week later scan en de onderzoeken waren toen al klaar en 4 dagen later kno terug en nu dus wachtlijst heb geinformeerd bij 3 andere ziekenhuizen en dan nemen ze de onderzoeken niet over dus moet alles opnieuw en kom ik gewoon op de wachtlijst voor de kno intake dus weer terug bij af deze wachtlijst is inprincipe maar 7 weken alleen vakantie van de kno nog 1 week dan voor ik in een ander ziekenhuis bij kno terecht kon was ik al 6 weken verder voor 1e afspraak ik he zelf ook wel zoiets van ik trek me er niets van aan dan wordt ik geopereerd punt en ik ga pas weer werken als de arts toestemming geeft en alle zooi verwijderd is
meestal moet je dan weer beginnen met het eerste gesprek en voor de eerste afspraak duurt meestal 2 a 3 weken en dan nog de operatie plannen ook weer 3 weken op zijn snelst. dus dan zit je ook in juni, denk dat dat op dit moment niets uitmaakt. Als je na het eerste gesprek nog lang moet wachten dan heeft het welo zin meestal.. helaas heb ik al vaak met dit bijltje gehakt, ik wacht op 3 mei ook weer een eerste geprek af en aan de hand daarvan blijf ik in dit ziekenhuis of ga ik naar een kliniek. EDIT: ik lees net dat je hetzelfde ongeveer antwoorde hihi. je gezondheid gaat voor hoor en zeker aangezien ze zelf altijd moeilijk doen er dus niet teveel naar luisteren. ik sanp best dat het vervelend is als iemand veel ziek is, maar jij kiest daar zelf ook niet voor, dus voel je daar ook niet schuldig over. ik zou gewoon contact opnemen met je arbo arts.
ja ben er helemaal uit ik wordt gewoon geopereerd op het moment dat ik opgeroepen wordt loop lang genoeg met deze ellende heb de arbo arts gebeld deze zei dat ze dit helemaal niet mogen vragen van me en dat ik contact met hem op moet nemen wanneer de datum bekend is zodat hij kan zorgen dat hij mij eerst ook ziet nadat ik gezien ben voor nacontrole en dan pas weer werken hij zei al de arts kan nu zeggen een week maar als je veel last hebt van nabloedingen of wat dan ook of van de narcose heb je soms 2 /3 weken nodig. de arbo arts heeft al veel meegemaakt tijden s mijn ziek zijn met het bedrijf dus hij staat gelukkig achter me