knop omdraaien maar hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben sinds oktober vorig jaar 20 kilo afgevallen. Zonder dieet, ben gewoon veel minder gaan snoepen, gaan sporten (hardlopen) en verder gewoon normaal eten. Ben wel calorieen gaan tellen omdat ik weet dat ik anders de mist in ga. Maar dit wil ik binnenkort los gaan laten, ik wil nog een paar kilo kwijt, maar als dat wat langer duurt vind ik dat niet erg. Ik wil wel gewoon blijven eten en mezelf niet uithongeren.

Tips om de knop om te zetten heb ik niet, het is bij mij ook wel moeilijk geweest, maar op een gegeven moment lukte het gewoon, zat echt niet lekker in m'n vel en ook ik wil een goed voorbeeld zijn voor de kinderen en natuurlijk gezond zijn. En we gaan 23 september trouwen, dat is momenteel een goede stok achter de deur :).

Een dieet zou ik trouwens niet gaan doen, gewoon gezond eten, niet teveel snoepen en gaan bewegen, dan val je ook gewoon af en dat kan je dan gewoon je hele leven zo volhouden.

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hier nog iemand die de knop moest omdraaien.

Bij mij was dat begin januari, ze vetrollen hingen steeds verder over mijn broek heen en moest toen echt een nieuwe broek hebben maat 44. :(
    Mijn zusje was het jaar daarvoor 15 kilo afgevallen en bedacht eigenlijk dat wat zij kan ik ook wel kan. :D

Sinds januari let ik gewoon op wat ik eet.
    S ochtens gewoon ontbijt met 2 boterhammen of 3 beschuitjes of crackers, wat yoghurt met een banaan ofzo. Wel gevarieerd, niet elke ochtend hetzelfde. Tussendoor een stuk fruit of een muesli reep. S middags 3 a 4 boterhammen, met 'gezond' beleg. Tussendoor weer wat fruit of een sultana oid. En s avonds gewoon warm eten. Af en toe yoghurt na en daarna eet ik niets meer alleen een kopje thee nog.
    Hierdoor ben ik wel al 14 kilo kwijt. :D
    Had mijzelf in januari ook niet naar de sportschool zien gaan maar op een gegeven moment wilde het afvallen niet meer lukken. Met het sporten ging het afvallen gestaag weer verder.
    Val nu ongeveer per week 0,5 af. De ene week is het maar -0,1 en de andere week is er 1,5 kilo vanaf.

Maar echt, als ik het kan kan jij het ook!
    Denk dat als je de kilo's er eenmaal vanaf ziet gaan het een stuk makkelijker wordt om aan je 'dieet' te houden.
    Begin eerst daarmee en kijk daarna of je echt kunt gaan sporten.
    Pak nu wat vaker de fiets of wandel lekker door. Dat scheelt ook een hoop!

Heel veel succes! Je kan het!

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik heb eind december een externe motivatie gekregen om af te vallen. Mijn borstverkleinende operatie werd gepland en de chirurg gaf aan dat ik beter voor dan na de operatie kon afvallen anders zouden mijn dan nieuwe borsten weer slap gaan hangen na de operatie (bij afvallen na dan he).
    Ik ben begin januari begonnen met sporten in warmtecabines, veel buik, bil en beenspieroefeningen. Ik werd bij aanvang gemeten overal (stuk of 10 plekken op mijn lijf) en na 10 x weer. Zeer motiverend was te merken dat ik toen rondom 25 cm kwijt was! een dikke maand later nog 25 cm eraf! Al mijn broeken zijn inmiddels te wijd en mijn shirts ook want de operatie heeft inmiddels plaatsgevonden. In kilo's ben ik nu ca. 6-7 kilo kwijt.
    Ik heb ook eetadviezen gekregen en bij mij komt het er op neer dat ik gewoon regelmatig moet eten en meer dan ik altijd deed. Het is dus wel handig om je te laten adviseren, want bij mij was minder eten juist slecht geweest. Ik vind het nu ook wel erg fijn en ben nu gewoon door blijven gaan met sporten. Fijne is ook dat het sporten maar een half uurtje per keer duurt dus dan houd ik ook nog wat van mijn avond en of ochtend over.

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Zelf ben ik ook al een aantal jaar bezig met lijnen en proberen af te vallen wat maar niet lukte.
    Verschillende dieten gedaan en toen bij een dietiste gekomen.
    Tijdens mijn zwangerschap ook naar haar toe blijven gaan, mocht ik heeeel veel aankomen dan kon zij mij tips geven nog.
    Ben uiteindelijk 7 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en nu ruim 3 weken erna is er ruim 14 kg af.
    De knop is voor mij tijdens de zwangerschap omgegaan, ik wil een fitte en actieve moeder kunnen zijn voor mn kind.
    Het moet nu gewoon een keer lukken, wil tevreden zijn met mezelf, mezelf goed voelen en gelukkig zijn met hoe ik ben.
    Hopelijk gaat het nu lukken.

Is nog een keer een dietiste proberen anders een idee voor je?
    Ik was eerst bij een dietiste die zei dat ik me niet hield aan het schema van haar en maar wat harder mn best moest doen om af te vallen (ik hield me precies aan haar schema maar er gebeurde gewoon niks).
    Toen een andere gezocht want voelde me alleen maar rotter toen.

Veel succes!

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik denk dat het belangrijk is om niet in uitersten te denken. Niet in 1 keer alles schrappen.

Misschien is het een idee om op te schrijven wat je allemaal tussendoor eet en wat ongezond is. Dan neem je je bijvoorbeeld voor om vanaf dan dat ene product niet meer te eten of zo.

Ik ga nu 2x per week 1.5 uur sporten. Omdat het bedrijfssporten is, lopen er heel wat collega's rond en ga ik samen met mijn collega/vriendin sporten. Zij is heel erg fanatiek en dat geeft mij weer een stimulans om ook door te gaan.

6. bereke

bereke Niet meer actief

Bedankt voor alle tips!

En een dikke proficiat aan iedereen die al flink aan het afvallen is en of goed afgevallen is!

Ik ga alles eens laten bezinken en toch een startdatum kiezen ;).

7. bereke

bereke Niet meer actief

Ja da's ook wat ik wil bereiken. Maar nu momenteel snoep ik veel en als ik dan denk aan gezonder eten en minder snoepen "voelt" dat wel als een dieet. Terwijl het eigenlijk gewoon gezond eten is en geen dieet. Daar zit al een denkfout van mij die het me moeilijk maakt :p.

8. bereke

bereke Niet meer actief

Da's ook een goede tip :)!

9. bereke

bereke Niet meer actief

10. bereke

bereke Niet meer actief

Ook da's een goeie tip :).

11. bereke

bereke Niet meer actief

Je merkt het, ik ben heel verward eigenlijk. Ik ken de mogelijkheden, krijg goede tips hier maar zal toch echt voor mezelf moeten gaan uitzoeken wat de beste methode is voor mij op dit moment... .

Bedankt! Enne, jullie ook nog veel succes!

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik heb maanden medicijnen gebruikt waar de kilo's van afvlogen toen werd eindelijk mijn probleem erkend en ben ik gaan revalideren daar kreeg ik de smaak te pakken het ging steeds beter en sinds die tijd kan ik weer sporten, toen het sporten goed ging ben ik erbij gaan lijnen in de zin van doordeweeks ben ik enorm streng voor mezelf dan drink ik veel water eventueel een glaasje aanmaak en ik eet heel gezond drink thee en koffie nog maar met mate en zeker niet snoepen,
    in het weekend eten we nog steeds gezond en verantwoord maar mag ik van mezelf een schaaltje chips of een koekje of in ieder geval iets lekkers hier kan ik me echt op verheugen hoor,

en 1 x in de 3 weken eten we een frietje

ik ben heel blij met de mnaier waarop het nu gaat en dit is ook vol te houden voor mij.

ik hoop dat je voor jezelf ook wat kan vinden en het je lukt.

13. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik herken het helemaal! Ik MOET afvallen voor me gezondheid en ik WIL ook afvallen maar toch kan ik die knop maar niet omzetten. Steeds verschuif ik het weer, ach volgende week wel weer. Maar nu ga ik ECHT morgen lijnen. Het moet gewoon anders komt het niet goed met me gezondheid, en ja ik zal het af en toe zwaar hebben, heb kids die van een snoepje houden en een man die savonds graag mag snaaien (zonder dat ie dik word grrrrr) dus zal genoeg verleidingen moeten weerstaan. Maar ik ga er gewoon voor. Nu gaat me zusje wel meelijnen. Zij woont nog thuis bij me ouders maar misschien dat het helpt dat we het nu samen doen (ook al wonen we niet bijelkaar) we zullen elkaar iniedergeval goed helpen als een het niet ziet zitten bellen we elkaar om weer even op te peppen. Het zal niet makkelijk worden maar ik wil wel wat langer leven dan vandaag dus ik heb het er wel voorover! Ik woog op me zwaarst 96 kilo bij 1.63 heb al 20 kilo eraf gekregen waar ik er nu alweer vele van aan heb zitten door me emo eten en vreetbuien. Nu moet er nog 24 kilo af hebben een lange weg maar ik ga er voor!

Succes meis, het heeft mij ook heeeeeeeeeeel lang geduurd voor ik een knop om kan zetten, maar ik heb nu het gevoel dat het gewoon echt gaat lukken!! Zet hem op!!

14. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    die denkfout klinkt heel bekend. Ik ga niet op een dieet omdat ik dan door een verleden met anorexia altijd gelijk compleet doorsla en das ook weer niet zo gezond. Maar minder of stoppen met snoepen is natuurlijk geen dieet.
    Ik schaam me ondertussen dood voor mn lijf. Kom niet meer aan nieuwe kleren omdat ik mezelf overal een lelijk varken in vind enz enz.
    Ik wordt wel gestimuleerd door het lezen van dit topic en wil eigenlijk ook gaan beginnen. weet alleen niet zeker of het nu zo'n goed idee is aangezien ik in een ppd zit

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey,

Helaas kan ik je niet helpen, omdat ik al jaren die knop zoek.

Ik leef constant (buiten mijn zwangerschappen dan) op het randje van eetstoornissen.

Eten beheerst een groot deel van mijn leven. Het maakt niet uit of ik al dan niet moet afvallen, het gaat er gewoon om dat ik begrijp in welke situatie je zit.

Het is niet leuk als eten een probleem wordt, we willen allemaal genieten en niet aankomen.

Ik hoop dat je iets vindt wat bij je past, misschien een dietiste, een andere dan? Mijn oppas doet trouwens aan Infraligne, misschien ook een idee?

Succes in ieder geval!

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik herken me ook erg in de verhalen. Ik ben nu bezig met een training uit de ban van emotie-eten (zie ook Uit de ban van Emotie-eten zonder dieet blijvend afvallen) en ik moet zeggen dat dat een hoop duidelijk maakt! Het gaat heel erg over de verschillende saboteurs die zorgen dat je iets toch niet doet of de makkelijk weg kiest en over waarom je nou de keuzes maakt terwijl je eigenlijk verstandelijk andere keuzes zou moeten maken.

Ik heb al bepaalde stappen kunnen maken en soms kan ik de gezondere keuze maken uit eigen wil en omdat dat het beste voelt, maar soms val ik nog wel in de valkuil. maar ik herken het wel meer :)

Hoop dat dit programma misschien meer mensen de knop kan doen vinden! :)

17. bereke

bereke Niet meer actief

Infraligne heb ik dus die afspraak woensdag.

Goh, ik ben dus echt niet de enige die hier mee worstelt. Gek dat je emoties zo verweven kunnen zijn met je eetgedrag hé. En ook weer niet want toen wij nog klein waren en je viel of had pijn ofzo, werd je toch wel eens getroost met een snoepje ofzo hé.

Nogmaals bedankt voor alle reacties en veel sterkte voor alle dames die in het zelfde schuitje zitten.

18. bereke

bereke Niet meer actief

Klinkt ook weer interessant!

19. bereke

bereke Niet meer actief

Dikke knuffel! Weet hoe je je voelt!
    En misschien is het inderdaad niet makkelijk om het te doen in combinatie met een ppd. Maar dat zal je zelf wel het best aanvoelen.

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Bereke, ik was ook altijd aan het jojo-en. Nu heb ik eindelijk DE manier gevonden. Een gesprek met een gewichtsconsulente ( een familielid van mij) zorgde ervoor dat ik anders ben gaan 'lijnen' . Zij heeft in een begin gesprek mijn eetgewoontes enz bekeken, hoe lang ik ben, hoeveel ik weeg en hoeveel ik beweeg.
    Naar aanleiding daarvan heeft ze menu's opgesteld van rond de 1400 cal. Hierbij mag ik dus ook echt veel eten ( bijv 3 bruine boterhammen tussen de middag !) Je hebt er geen hongergevoel bij, zodat je ook niet heel erg het gevoel hebt dat je aan het lijnen bent. Het is eigenlijk je eetgewoonte veranderen. Tuurlijk mag je geen chocola ( lieverniet, maar kan wel) en alles waar je trek in hebt, maar ja je wilt ook wat aan je lijn doen dus moet je er ook wat voor over hebben. Ik hou het heeeeeeel goed vol. Ben nu sinds januari al 18 kilo afgevallen en ben er zelf ook heel verbaasd over. Normaal is dit me nog nooit gelukt !
    Oh ja ik schrijf hier mee bij het algemene deel ; 10 kilo afvallen wie doet er mee deel 7. Dit werkt voor mij ook goed, elke dag even bij kletsen met andere meiden hoe het gaat. Tips en menu's uitwisselen en merken dat je niet de enige bent die het soms zwaar heeft. Ik heb ook een vriendin die elke week aan mij haar gewicht doorgeeft. Zij lijnt nu ook. We stimuleren elkaar door niet af te willen gaan en toch elke week willen afvallen.
    Wie weet heb je een vriendin die ook mee kan doen?
    Nou meid ik hoop je zo een aantal tips te hebben gegeven en kom gerust een keertje kijken bij ons klets topic.

Deel Deze Pagina