knop omdraaien maar hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    ohh ja ik vergeet het belangrijkste, ik heb een hometrainer gekocht ( fiets) en ik fiets iedere avond een dik half uur ,verbrand rond de 300 cal. Ik hou totaal niet van sporten maar dit is heel goed te doen, voor het journaal of voor een programma dat je leuk vind. Lekker kijken en ondertussen rustig fietsen en werken aan de lijn ;)
    Gezond eten, bewegen en dan komt alles voor elkaar :D
    Met die crash dieten is het namelijk zo dat je allerlei gekke dingen eet die je normaal ook niet eet. Dus je kan als je op gewicht bent snel weer vervallen in het oude patroon...

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dit had mijn verhaal kunnen zijn, vooral het dikgedrukte :
    alleen heb ik altijd 40 kilo gewogen tot ik aan de prednison ging, ik kon zoveel eten als ik wou... maar door de prednison niet meer, en tijdens de zwangerschap vlogen de kilo'ser dan ook wel aan.

nu is mijn ideaal gewicht 63 kilo qua gezond gewicht, en ik zit op 72 kilo, dus er moet wel wat vanaf, maar vooral qua omvang is het bij mij niet mooi meer. ben erg breed geworden.

alleen kan ik niet veel meer doen dan van eten af te blijven, sporten kan ik niet omdat mijn ziekte dan opspeelt :(

maar ik kan die knop maar niet omzetten om van het eten af te blijven

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Zie bij mij mn banner. Ik ga proberen de knop om te gooien door de boel gewoon openbaar te maken. Nouja, gewoon, schaam me diep voor mn bmi

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Naar aanleiding van dit topic ben ik wat gaan rondsurfen op Internet op zoek naar manieren om snel af tevallen. Kwam een site tegen over een apart dieet methode, een eierdieet. Met dit dieet val je binnen een week gegarandeert 5 kilo af. Bij elke maaltijd eet je slechts 2 eieren, gekookt of gebakken maakt niet uit. Je mag af en toe ook een salade, komkommer of tomaat, een opkikker van magi en bepaalde soorten groente. Ei bakken moet wel zonder olie. Dit hoed je slechts een week vol te houden. Niet langer want dan went je lichaam hieraan en val je niet meer af. Na een week dit te hebben gevolgd ben je 5 kilo minder en sporten is hiervoor niet nodig. Dit is natuurlijk super ongezond maar ach wat is nou een week. Ik geloof niet dat je lichaam er na een week er minder gezond op wordt want je krijgt ook veel groente binnen.

Onder de beschrijving van dit dieet las ik uit honderden reacties dat het echt werkt. mensen hebben dit vaker gedaan en zijn echt heel veel kilo's kwijt. ik weet niet of ik dit kan volhouden maar het klinkt wel ideaal, 5 kilo in een week.

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Dat je met crashdieten snel weer aankomt ben ik niet mee eens. Je komt aan door ongezond te eten. Wanneer je na een dieet gezond blijft eten kom je niet aan. Wanneer je weer terugvalt in een ongezonde patroon kom je aan, en dat kan net zo goed na een verantwoorde afvalmethode. Ik ben geen voorstander van crashdieten hoor maar geloof er ook niet in dat je na het stoppen ervan gelijk weer gaat aankomen, tenzij je weer ongezond gaat eten natuurlijk.

6. bereke

bereke Niet meer actief

Alev, bedankt voor de tip maar dit is net wat ik wil vermijden. Ik wil gewoon die verdomde knop omgezet krijgen zodat ik een gezonde omschakeling krijg: gezond eten, wat meer bewegen,... . En daar helpt die 5 kg me niet bij vrees ik. Daarvoor moet ik echt iets duurzaam vinden. Maar toch bedankt hoor. Misschien heeft iemand anders al wel iets aan :).

Beschuitje, wij wonen op een appartement en hebben echt geen plaats om een hometrainer te zetten. Anders was dat misschien wel een optie geweest. Nu met het mooie weer zouden we wel buiten kunnen gaan fietsen maar dan moeten we nog iets aanschaffen om de meisjes mee te kunnen nemen.

Mejojo, da's ook wel heel moeilijk. Dat je zelfs niet kan/mag sporten owv ziekte. Hopelijk lukt het je toch om de omschakeling te maken. Veel succes!

Sann, ik denk dat mijn bmi ongeveer gelijk is aan die van jou ;).

7. bereke

bereke Niet meer actief

Oh fijn dat het je zo goed aan het lukken is :).
    Vriendin om mee te lijnen heb ik niet. En zoals ik al zei, ik wil dat het ditmaal echt uit mezelf komt. Ik wel er voor eens en altijd komaf mee maken.
    Bedankt voor de tip van het topic! Maar mijn man vindt dat ik nu al te lang op zp rondhangt dus dat wordt het voorlopig ook niet :p.

Nogmaals: bedankt iedereen voor de tips!

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ligt het aan mij of lees ik na iedere tip.... Bedankt maar... Voor mij werkt het niet.... Want...? Probeer gewoon te beginnen meid ieder begin is moeilijk maar als er eenmaal wat af is kan dat ook de motivatie zijn om het vol te houden succes!!

9. bereke

bereke Niet meer actief

Nee ligt niet aan jou ;). Heb al teveel geprobeerd wat mislukte en dat zorgt alleen maar voor nog meer frustratie. Dus deze keer moet het gewoon goed gaan. Dan liever even langer treuzelen en nadenken dan weer zomaar aan iets beginnen om dan onmiddellijk te moeten opgeven. Ik ken mezelf goed genoeg daarin.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien helpt het ook om eens na te denken over wat het je oplevert om niet af te vallen. Dat bedoel ik niet stom, maar het kan je ook beschermen tegen falen bijvoorbeeld. Of misschien is er een reden waarom je bijvoorbeeld je eetpatroon niet wil aanpassen of eet als je je rot voelt. Of vind je het vervelend om een honger gevoel te hebben (ik merkte bijvoorbeeld dat ik mezelf daar ook geestelijk leeg van voelde, maar nu ik dat weet kan ik het beter loskoppelen).

11. bereke

bereke Niet meer actief

Da's een goed punt Rosao. Heb ook al meermaals in mijn berichtjes gezet dat ik schrik heb dat het weer niet lukt. Verder is het makkelijker en veiliger om geen veranderingen door te voeren en verder te blijven doen in mijn oude patroon. Eten is een gekend troostmiddel voor me en als ik dat afschaf zal er iets anders in de plaats moeten komen.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet je wat dan wel een goed experiment is? Gewoon een paar dagen alleen maar je maaltijden eten en geen tussendoortjes. Als je je vervelend voelt mag je alles doen, behalve eten. Je merkt dan dat de gevoelens die je weg probeert te eten niet zo overweldigend zijn als je zou denken. En zo kun je ook experimenteren met dingen die je naast eten ook prettig vindt om te doen om je beter te voelen.

In mijn training leer ik ook om gevoelens te accepteren zoals ze zich aandienen, maar je hoeft er verder niets mee te doen. Als je verdrietig bent, dan ben je gewoon verdrietig, verder niets. Als je boos bent op iemand en je accepteert dat, dan hoef je nog steeds die persoon niet te confronteren oid. Wat ik voorheen meer deed is alles wegdrukken in de hoop dat het zou verdwijnen, maar dat werkt toch niet.

Wat je ook zou kunnen proberen is beginnen met de kleinst mogelijke aanpassing die je aankunt. Stel dat je meer wilt gaan lopen, dan begin je bijvoorbeeld met 1 keer per dag een stukje verder te lopen dan je moest (je loopt een blokje om als je naar huis gaat bijvoorbeeld). Stel dat je veel minder wilt eten, dan begin je met een boterham minder te eten bij de lunch oid. Als je die kleine aanpassing hebt geaccepteerd in je leven dan neem je de volgende kleinste stap die je aan kunt enzovoort.

13. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi meiden, allemaal zooooooooo herkenbaar.
    Ik heb vandeweek een nieuwe topic gestart in de 'vruchtbaarheidsbehandelingen - onderdeel'
    Zoals jullie aan mijn handtekening kunnen lezen ben ik al een aantal jaren hormonen aan het spuiten waardoor ik mega ben aangekomen.

Ik ga starten met Cambridge morgen, MIJN KNOP IS OM

Hoe???
    Omdat het nu echt te lang heeft geduurd, ik al diverse smoezen heb verzonnen maar nu vooral omdat ik me niet meer lekker voel in mijn lijf en mijn leuke kleding niet meer pas en er weer leuk uit wil zien :)

Sterkte meiden, samen kunnen we het wel hoor. Misschien elkaar ondersteunen?
    Liefs

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik worstel ook al jaren met mijn gewicht. Heb al zo vaak gefaald met lijnen,gezond eten,sporten,heb verschillende sport outfits in mn kast (om te fitnessen/hardlopen/Zwemmen) en alles hangt er nog zo goed als nieuw.
    Ik begin elke maandag,eerste van de maand,1 januari,voor de zomer,na de zomer en word alleen maar zwaarder.;)

Ik heb wel een paar tips voor je;

- probeer `s avonds met dit lekkere weer een halfuur of een uur lekker te wandelen,hoofd leegmaken na te denken.
    - begin vooral niet met een soort dieet want je moet je eetgewoonte aanpassen voor langere tijd.
    - is een dietiste een idee?
    - probeer eerst na het avondeten niets meer te snoepen

15. bereke

bereke Niet meer actief

Wauw Rosaria, hier ben ik echt iets mee :). Oh, jammer dat ik in België woon want anders was die cursus echt perfect.

Noa, heel veel succes! Misschien vind je meer specifieke steun bij het topic over afvallen met cambridge? Ik ken er helemaal niks van moet ik bekennen :). Maar over het afvallen in het algemeen wil ik wel lekker met je (en al de andere meiden natuurlijk ook) kletsen hoor. Maar weet alleen niet of je veel aan mij zult hebben :p.

Mamamadelon, dat zijn ook goede tips! Dank je!

Ik heb dus morgen die afspraak staan bij infraligne. Misschien moet ik maar gewoon starten. Dan ben ik tenminste ook weer aan het bewegen en start ik gewoon eens met iets. Alleen heb ik schrik dat hun dieet te streng en beperkend gaat zijn en dat ik dat nu nog niet vol kan houden. Maar ik kan natuurlijk wel mijn situatie uit leggen en zien hoe ze er op reageren.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier: Begeleiding staan ook begeleiders in belgie die de training geven! Misschien zit er iets bij je in de buurt?

17. bereke

bereke Niet meer actief

En nogmaals bedankt! Er zijn er zelfs twee in mijn buurt!

Nu twijfel ik: bellen of niet bellen... .

Ik ga het toch maar doen. Van piekeren en niks doen ben ik tot nu toe nog niet afgevallen :):D.

18. bereke

bereke Niet meer actief

Voila, afspraak staat voor 9/5 om 15u. Geen excuses meer... .

Nu twijfel ik alleen of ik alsnog naar die afspraak bij infraligne ga. De twee combineren wordt misschien wat zwaar omdat ik verwacht dat het toch best pittig wordt bij de dietiste (breken met oude gewoontes, gedachtes achter emo-eten herkennen,...)?

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet niet wat infraligne is, maar het is bij de training niet de bedoeling om ook te dieten. Dan kom je namelijk moeilijker achter je patronen en gevoelens enzo. Als het alleen bewegen is, dan kan het wel.

Goed dat je een afspraak hebt staan!!!! Mocht je nog over het programma willen praten oid, dan kun je me altijd pb'en!

20. bereke

bereke Niet meer actief

Ja het is een combinatie van dieet en oefeningen in zo'n verwarmde cabine. Ik ga die afspraak voorlopig maar annuleren en dan bespreek ik het wel met de diëtiste.

Heb trouwens toch nog een afspraak gemaakt bij de andere diëtiste na een grondige bestudering van de beide websites. En die andere (de tweede dus, waar ik nu de afspraak heb) zei ook onmiddellijk dat het geen dieet is terwijl het bij de eerste blijkbaar wel gecombineerd kon worden? En ze zei ook dat ik best toch het boek lees.

Is nog steeds 9/5 maar nu om 11 u.

Nogmaals bedankt voor de tip Rosao!

Deel Deze Pagina