Sterke vrouwen huilen niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Joeja, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Voor alle dames die alllllltijd sterk, moedig, bewust, krachtig en stabiel zijn ;)

Sterke Vrouwen Huilen Niet

"Dit past niet bij mijn image".. zeg ik tegen mezelf wanneer ik in mijn ogen de eerste prikkeling van een warme traan voel.
    Sterke vrouwen huilen niet. Sterke vrouwen accepteren het leven en gaan door als het moeilijk wordt.
    En opeens lijkt mijn gezicht op een gewelt rood peertje..

"Hoe kan dit nu?!".. zegt ze tegen zichzelf, de vrouw met onuitputtelijke kracht. Gebroken, ineen gedoken, snotterend als een verdrietig kind..
    Ze sloft naar de spiegel en lacht om zichzelf.. "dit ben ik niet.. dit is een aardappel met gezichtsuitdrukking"

Sterke vrouwen huilen niet, en al helemaal niet als er iemand bij is.

2. randi

randi Niet meer actief

weet je wanneer er meestal iemand huilt? als die persoon zich veilig voelt en je wordt naar mijn mening pas een sterke vrouw als je kan huilen en je gevoelens een plaats geven :)

3. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    helemaal mee eens randi!

ik vind dat altijd zo mooi om te zien bij prgramma;s als america next top model of de nl versie..

van die enorm stoere bitchie meiden... maar zodra de groep de rug toe keert begint ze te huilen//. allemaal opgekropte emoties (ooit komt het er wel uit,, en zo niet ben je na mijn idee ongelukkig)

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ooit komt het er zeker uit.
    En geloof me als het er dan uit komt....had je het liever gehad in kleine porties tranen als in de ellende die depressie heet ;)

5. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Het is precies om wat jullie zeggen dat de laatste zin dan ook sarcastisch bedoeld is.. (hoeveel vrouwen leggen zichzelf dit op, de je-gaat-niet-huilen gedachte)
    Ik had gister voor het eerst in mijn leven een huilbui.. het hield niet meer op zeg..

"kom Joeja pak je bij elkaar.." zei ik tegen mezelf
    " :cry: kan ik niiiiieeett.." .. zo ging de innerlijke discussie hehe

Vanacht heb ik, na 2 weken sterk houden, alle emotie kunnen laten gaan. En nu voel ik me nog steeds verdrietig, maar wel lekker in mijn velletje... heel rare maar mooie ervaring.
    Ik ben het dan ook helemaal met randi eens. Vrouwen die hun zwakke momenten niet verhullen, dat zijn sterke vrouwen!

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Af en toe flink huilen zorgt bij mij juist weer voor een goed gevoel daarna.

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Huilen is een heerlijke uitlaatklep.
    Ik krijg er alleen wel van die verrekte opgezwollen ogen van.
    Dus als het ff kan, liever niet huilen vlak voordat ik de deur uit moet ;)

8. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Oei, dan ben ik waarschijnlijk een slap wijf.

Kan soms om de meest domme dingen in huilen uitbarsten. Ben een erg emotioneel typ, maar is zo weer over dan.

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

tja dat heb ik ook, maar ik wil me stoerder voordoen dan ik ben ;)

huilbuien zijn heerlijk; soms is het zo heftig dat ik daarna doodop ben of helemaal zit te shaken.

10. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
  11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    mooi!

Ik vind juist dat huilen een teken van sterkte is, je durft je emoties te laten zien en je bent niet bang voor hulp!

12. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Oef normaal ben ik wel een though lady, hou het allemaal in totdat ik op een gegeven moment (altijd thuis!) breek. Dat lucht vaak wel heerlijk op moet ik zeggen. Het voelt voor mij toch wel als een teken van zwakte om tussen onbekenden, collega's of kennissen te huilen. Uitzonderingen zoals de begrafenis van een goede vriend daargelaten.
    Maar nu ik zwanger ben verlies ik te pas en te onpas liters traanvocht.. can't help myzelf

13. randi

randi Niet meer actief

wist je dat veel meer huilen tijdens de zw een soort bescherming van je lichaam is dat de natuur je geeft? het lichaam zorgt erzo voor dat er stresshormoon uit je lichaam verdwijnt zodat je je achteraf beter voelt en dit zo minder vat heeft op je ongeboren kind. de natuur voorziet alles hé :) dus zwangere dames laat die tranen maar lopen ;)

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wist ik niet maar klinkt erg goed. ik ben al best een huiler en nu in mijn zwangerschap helemaal. Nu weet ik dus dat het ook alleen maar goed is.

Sterke vrouwen huilen juist wel want die durven ook die kant van ziczelf te laten zien

15. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    dat weten wij wel maar helaas werk ik al 10 jaar in een mannenwereld en daar gaat dat iets anders. Ik ben wel eens geklapt op mijn werk na iets heel heftigs en nu moet ik eerlijk zeggen dat ze me, hoe onbeholpen ook, toen wel zo goed mogelijk hebben opgevangen.

Als ik boos of teleurgesteld ben dan voel ik mijn tranen ook wel eens opwellen maar die pers ik dan wel weer keihard weg. Voor zoiets wil ik pertinent niet huilen in gezelschap.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

erg he dat sommige mensen je het gevoel geven dat je niet mag huilen. Terwijl lachen en boos zijn mag wel in het openbaar.

17. mamaomi

mamaomi Lid

1 feb 2009
    41
    0
    0
    huismoeder
    tiel
    ben het helemaal eens met je bent een sterke vrouw als je je gevoelens kan uiten ik huil gewoon wanneer ik huilen moet niks inhouden gewoon lekker laten rollen die tranen hoor ;)

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

gaat denk ik niet op als je tijdens je zwangerschap 2 mensen wegbrengt naar hun laatste rustplaats en daardoor compleet van in de stress raakt.

19. randi

randi Niet meer actief

klinkt mischien vreemd maar eigenlijk wel hoor, bedoel je weent op dat moment omdat je intens verdrietig bent maar je lichaam maakt terwijl je huilt ook feromonen aan die ervoor zorgen dat je emotioneel in balans blijft. je lichaam doet dit telkens je huilt maar als je zw bent ga je veel sneller huilen ( hormonen die anders zijn op dat ogenblik) maar je maakt dan ook veel sneller fermonen aan en dat is dus een soort bescherming voor je kind. het voelt natuurlijk zo niet aan hé als je iemand moet begraven maar het gebeurdt wel in je lichaam. daarom ook dat mensen die bv iemand verloren hebben en niet ( kunnen) huilen veel sneller een depressie zullen oplopen dan iemand die dat wel doet

20. Loves

Loves Actief lid

19 jan 2009
    147
    0
    16
    brabant
    Idd :D

Deel Deze Pagina