Knorr wereldgerechten

Discussie in 'De lounge' gestart door Giraf1988v, 11 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Klopt, er wordt vaak gebruik gemaakt van smaakversterkers en dat effect krijg je niet met een ander recept en als dat nu net is wat je lekker vindt.
    Zou anders gewoon eens wat experimenteren met de recepten. Je hoeft ze niet geheel te volgen natuurlijk, je kunt er altijd iets aan toevoegen wat volgens jou mist.
     
    BliksemSter vindt dit leuk.
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    En 10 el suiker vooral :rolleyes:!! 2e ingrediënt op de lijst (maltodextrine) dus dat zit er echt veel in, naast olie en zout en gistextract. Dat maakt al het kant en klaar voer "lekker" ...
     
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ah nee hè :rolleyes:
    Jij koopt zeker weer die vieze-lijkt-wel-op-soep-en-komt-niet-eens-in-de-buurt-van-de-echte Tandoori :roflmao:;)
     
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Die Tandoori is ook een diepe diepe diepe belediging voor mij :p
    Hoe dúrven ze het zo te noemen :|
     
    Ysabella, maartje84 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Als smaakversterker kun je eens wat vetsin proberen. Kun je gewoon bij de supermarkt kopen en staat bij de Aziatische producten. Misschien maakt dit nog iets uit als je een Knorr pakje probeert na te bootsen.
     
  6. Giraf1988v

    Giraf1988v Actief lid

    8 feb 2020
    108
    41
    28
    Hoi dames,

    Ik heb het inderdaad gezien dat ze bij de ah 2 voor 4 euro zijn. Maar even in slaan:)
    Dus als ze op zijn, heb ik ze allemaal:):)

    Dankjewel voor alle berichtjes!
     
  7. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Mijn man heeft gisteren pizza shoarma gegeten. Dat is toch net zo erg en ook de naam pizza niet waard.
    Men past gewoon een gerecht aan naar de smaak van een land. Het zou beter zijn om het (in het beste geval) 'geïnspireerd op' kunnen noemen. Maar ik vind het ook altijd wel overdreven om beledigd te zijn. Op vakantie was er een kraampje wat Nederlandse oliebollen met Nutella verkocht. Dat vind ik vooral grappig, hoe kunnen de Fransen overal Nutella op krijgen. Ik heb niet de neiging me beledigd te voelen.
    Je mag absoluut aangeven dat het geen hol met het oorspronkelijke gerecht te maken heeft, maar ik zou het niet persoonlijk aantrekken.
     
  8. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Nou ik moet zeggen dat ik de conimex mixen ook een belediging voor de Indische keuken vind hoor :oops:

    Niks Indisch aan :roflmao:
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  9. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Maar wat wij Chinees noemen is ook geen Chinees. Maar alsnog vind ik babi Pangang lekker (zo af en toe).
    Ik vind het vooral een issue als mensen denken dat ze een oorspronkelijk gerecht eten, maar verder snap ik niet waarom mensen het zo persoonlijk opvatten dat gerechten worden aangepast naar eigen smaak.
     
    2littlemonkeys, YaelStone, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Klopt dat komt ook in de verste verte niet om de buurt (ik vind het trouwens ook niet lekker :roflmao: maar dat is een ander verhaal)

    Verder ben ik het met je eens hoor, iedereen moet eten wat hij lekker vind. Maar als indo vind ik conimex een vloek (maar dat is mijn mening :roflmao:)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Ik ken deze niet.
    Maar als je de ingredientenlijst van die pakjes leest. En je pakt de kruiden die erin zitten. En je gooit die kruiden op je verse ingrediënten ipv het zakje.
    Dan heb je vaak al een lekkerder gerecht dan met het zakje.
    Beetje experimenteren met hoeveelheden. Zout grotendeels of geheel achterwege laten. En alle namen waarvan niet duidelijk is wat het doet heb je doorgaans niet nodig.
     
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ik ben gek op de roti variant. Maar heb inderdaad niet de illusie dat het ook maar in de buurt komt van zelfgemaakte.
    Maar maakt toch niet uit als je het lekker vindt?
    Ik vind soms danerolles ook wel lekker, maar die lijkt ook alleen maar qua uiterlijk op een croissant,smaakt totaal anders ;)
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ik weet niet hoe jij het leest maar van mijn kant was het als grapje bedoeld.
    Misschien toch maar een andere smiley gebruiken dan om dat duidelijker te maken. Ik doelde eigenlijk op mijn eerder geplaatste lollige reacties hierop, maar ik ben zeker niet serieus beledigd of trek het me persoonlijk aan.
    En eerlijk gezegd dacht ik dat een ieder dat wel zou snappen. Blijkbaar niet dus...
     
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Tja, ik vind het geen vloek, maar snap wel wat je bedoelt hoor ;)
    En verder denk ik dat jij het ook niet zo serieus meent als dat er nu van gemaakt wordt, of wel?
    Ik ga er tenminste van uit dat we het beiden met een knipoog bedoelen?
    Persoonlijk ben ik van mening dat het nu een pietsie uit z’n verband getrokken wordt en er nu van gemaakt wordt dat wij het ons persoonlijk aantrekken :eek:
     
  15. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.018
    2.374
    113
    Vrouw
    Hier ook. Gooi er soms wat extra champignons of tomaatjes door en daarbij een lekkere salade. Genoeg voor 6 personen dan.
     
    Jackie87 vindt dit leuk.
  16. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Dat ja :roflmao:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  17. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    whahhhaa nou echt hoor! Dat van beledigd zijn werd als een grapje gezegd door die vriendin maar sommigen hier gaan er nogal hard op hier :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ja ik begreep ook meteen dat het een grapje was en daarom zei ik het ook zo in mijn post. Ik dacht dat mensen dat wel snapten.

    Je moet mij nooit te serieus nemen, dan gaat het mis :roflmao:;)
    Behalve mijn man, die mag het wel, maar dan in een andere context :p
     
    Vaasje vindt dit leuk.
  19. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Whahahha heb je vandaag je eisprong ofzo? :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Alsjeblieft zeg :roflmao:
    Na Luc zou niemand kinderen meer willen :p

    Grapje
     
    Ysabella, Vaasje en maartje84 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina