rust en regelmaat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 31 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik zat laatst in de folder van het cb te kijken van rust en regelmaat. Nu zag ik dat oppakken ui de box betekent ik ga slapen en oppakken uit bed betekent ik ga eten. Maar ik zit met het probleem dat het bij mij andersom is:
    Esmee gaat na de 1e fles naar bed, dan slaapt ze meteen verder. Ze wordt dan na twee uur wakker, ze is dan echt klaarwakker, mar dat is dan vaak nog twee uur voor de volgende fles. Ik neem haar dan mee in de box en daar ligt ze nog tot de volgende fles (of op de arm of wipstoel). Dan krijgt ze de fles en is dan doodmoe omdat ze al een tijd wakker is en dan slaapt ze meteen weer in bed en wordt weer te vroeg wakker enz enz... Hoe is dit bij jullie? Slapen ze bij jullie wel tot de volgende voeding?

2. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    nee hoor, hier ook niet doorslapen tot de volgende voeding

ik doe t eigenlijk niet volgens het briefje haha

yessin krijgt de fles effe spelen dan in de box... daar valt hij soms in slaap...
    laat hem gewoon liggen...

dan wordt hij wakker (soms ook wel 2 uur ervoor) en dan babbelt hij wat en spelen of zingen we wat...

s'avonds gaat yessin echt naar bed...

hij legt de link al goed denk ik
    slaapzakje aan = slapen in bed....

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Baby's gaan steeds langere periodes wakker blijven dus dan is het vanzelf vaker zo dat uit bed niet meteen eten betekend lijkt mij ;)

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    je moet het allemaal niet zo letterlijk en precies nemen hoor zoals ze het zo mooi in de boekjes schrijven. Elk kind en elk gezin is anders. Het gaat er gewoon om dat het leven voor een kind enigzins voorspelbaar is. En dat verschilt zelfs nog per kind. De een moet alles super gestructureerd hebben en de ander kan goed omgaan met minder structuur.
    Zoals ik het lees heb jij toch een goed ritme. Bed-eten-box-bed-eten-box (zo ongeveer dan) dat ziet er toch prima uit. Is heel voorspelbaar.
    En het leven is dadelijk ook niet meer precies zo in te delen dus daar moet je kindje ook maar alvast een beetje aan wennen zou ik zeggen.
    Als je kind het verder goed doet dan zou ik al die adviezen uit de boekjes maar gewoon als extra info beschouwen en niet als stelregel. Gewoon je eigen gevoel volgen.

Deel Deze Pagina