Ik heb een vraagje. we hebben een peuterbedje gehaald voor onze dochter van anderhalf. als de nieuwe baby er is gaat de baby even in de wieg bij ons op de kamer en dan in het ledikantje van onze dochter. En onze dochter dus naar het peuterbed. Wanneer kunnen we dit het beste doen. als de baby geboren is en de baby dus nog in de wieg ligt? Of voor de geboorte van de baby? En hoelang voor de geboorte? De kinderen komen dus bij elkaar op de kamer te liggen (dat moet misschien meegerekend worden) graag hoor ik ervaringen van andere moeders hierover
Mijn vriendin had hetzelfde, zij heeft haar dochtertje (de oudste) gewoon in haar ledikantje laten slapen zolang haar zoontje (de jongste dus) in het wiegje bij papa en mama op de kamer sliep. Toen zoon uit het wiegje ging groeien, is dochter in een juniorbedje gaan slapen. Een paar weken later is zoon in het ledikantje gaan slapen. Ik denk dat je idd rekening moet houden met het feit dat je kindjes samen op één kamer gaan slapen. Maar wij weten hier niet alles.. - is de slaapkamer van de oudste de kamer waar ze samen gaan slapen? Zo ja, dan zou ik ruim de tijd nemen om je oudste aan een nieuw bedje te laten wennen, anders heeft ze straks misschien het idee dat haar kamertje en bedje worden 'ingepikt'. - hoe lang wil je de jongste in het wiegje laten slapen bij jullie op de kamer? - wil je de jongste ook nog in het wiegje laten slapen op de kamer van je kindjes, of echt alleen bij jullie?
dank je wel De kamer waar Emma nu slaapt is de kamer waar ze samen gaan slapen. We willen voor Emma een Bumba gedeelte maken omdat ze dat zo leuk vind. De jongste zal in onze kamer in het wiegje slapen.daarna naar he ledikantje bij Emma op de kamer Hoelang vind ik toch moeilijk te zeggen, ik dacht dat Emma ook langer zou slapen bij ons (half jaar) maar we merkten dat ik er minder door sliep en ook emma er onrustiger van was. Dus ik denk maar een paar week. Misschien gaat het nu anders natuurlijk. maar sowieso een paar weken
Grappig, ik was opzoek naar een antwoord op exact dezelfde vraag en hij staat net bovenaan. Hier gaat het alleen om een kindje dat nu pas net 1 jaar is...als het kindje komt is hij 1 jaar en 9 maanden...
Als het om een paar weken bij jullie op de kamer gaat, kun je er natuurlijk ook voor kiezen om de baby nog een paar maanden in het wiegje te laten slapen, maar dan op de slaapkamer van Emma en de baby. Dan kan Emma ook nog wat langer in haar ledikantje, als zij en/of jullie dat zouden willen. Maar nodig is het misschien niet, want Emma is al twee als de baby komt toch? Dan kan ze goed in een juniorbedje. Aan de andere kant.. mogelijk komt Emma regelmatig haar juniorbedje uit en dan kan ze natuurlijk naar het bedje van de baby toe. Wat dat betreft lijkt langer in het ledikantje best handig. Hoewel ze daar misschien ook uit klimt? En wat betreft Bumba, misschien vindt Emma dat tegen die tijd al minder leuk.. ik wil jullie niet ontmoedigen, maar vaak gaan meisjes tussen de 2 en 3 meer interesse aan de dag leggen voor prinsessen enzo dan voor Bumba! Edit: ik weet niet of jullie een campingbedje hebben, maar 'in geval van nood' kun je Emma daar natuurlijk ook tijdelijk in laten slapen.
Ellen Grappig! Bij ons komen ze ook op 1 kamertje en eerst komt de baby bij ons als alles goed gaat (is nog pril). Hoe groot is Emma dr kamertje? Die van ons zoontje is maar ongeveer 7 vierkante meter.
Wij hebben destijds onze oudste met 18-19 maanden van ledikant naar peuterbed gedaan. Wel met een matje naast z'n bed aangezien hij er in het begin uitrolde. Onze tweede zal met een paar maaanden verhuizen, zodat ze samen slapen. Eerst even in het ledikant en dan over in een peuterbed. De baby zal bij ons in de wieg op de kamer slapen en als 't daaruit is gegroeid in het ledikant. De tweede heeft 9 maanden bij ons geslapen (veel makkelijker met de bv). De oudste nooit, paste destijds niet op de kamer. Wij hebben straks dus een ledikant leeg staan en 2 kids in een peuterbed als de baby geboren wordt. Zo hebben we altijd een parkeerplaats op de babykamer voor de jongste, als iemand anders verschoond of verkleed moet worden. Slaapt de baby dan hebben we de commode altijd vrij om de verchonene/verkleden omdat die dan op de babykamer slaapt. Voor ons de ideale oplossing hebben we gemerkt.
Danabelle Best handig om het even van iemand anders te horen allemaal. Zo krijg je toch weer een ander beeld! Soms kom ik er niet uit en dan is dat handig, dus ik blijf ff meelezen. Zit immers met hetzelfde Wij hebben trouwens 2 ledikantjes staan...hebben namelijk ook een vakantiehuisje waar n ledikant staat. Maar 2 ledikantjes op 1 kamer wordt krap denk ik. Dus misschien beter een wiegje kopen die mee kan naar het vakantiehuisje? Hoe lang kunnen ze ongeveer in een wiegje? Wij hebben voor zoon gelijk een ledikant genomen
dank je voor de tips. We weten natuurlijk niet wat Emma van het bed zou gaan vinden. idd kan ze er dan zelf uit, maar dat zou ze later ook kunnen. uit het ledikant klimmen doet Emma gelukkig niet dat scheelt wel. Maar denk wel dat Emma er dan aan toe is in een groot bed. Idd moeten we maar even nadenken over Bumba dan. Moeilijk si dat he! ze is op dit moment helemaal gek van Bumba. We willen in iedergeval een eigen kant maken voor Emma. Het is moeilijk omdat jenatuurlijk niet weet hoe snel een kind went aan een nieuw bed. @lottie hier is de kamer ook niet groot hoor. we wonen in een oud huiis en de slaapkamers zijn niet heel groot. Hoop dat ze hety een beetje goed gaan vinden bij elkaar. gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!
@ Lottie, twee ledikantjes én een wiegje wordt krap bedoel je? Of sowieso, twee ledikantjes wordt krap? Dat laatste is lastig, want allebei je kindjes zullen ooit uit het ledikantje groeien toch? Mijn dochter heeft een half jaar in haar wiegje geslapen. Wij hadden een ruim wiegje. Sowieso, tegen de tijd dat ze gaan kruipen enzo moeten ze echt uit het wiegje ivm optrekken aan de rand (wiegje is altijd hoog).
wij hebben op onze kamer ook niet heel veel ruimte. Emma speelt er nu ook wel vaak vooral smorgens. ik ga er maar vanuit dat de baby niet heel lang bij ons in de wieg zal liggen Emma vond het trouwens prima om in een ledikant te liggen.
Ellen Dank je! Jij ook natuurlijk Dana Nee, ik bedoel 2 ledikantjes lijkt me krap. Dus dat we geen wiegje kopen. Dan eerst het ledikantje bij ons en later bij zoontje op zn kamer erbij. We blijven hier niet wonen, dus het is echt alleen voor het eerste jaar à anderhalf jaar. Ons zoontje kon al staan met 7 maanden, dus als de volgende weer zo snel is dan kan hij/zij idd tot ongeveer 6mnd erin. DAcht dat ze er dan al niet meer inpasten, maar er zijn dus ook ruimere. Wij hebben nooit naar wiegjes gekeken, vandaar
Ik lees even mee. Mijn zoontje en de nieuwe baby gaan niet bij elkaar op de kamer, maar zoontje gaat als de kleine er is ook naar een peuterbedje. Dus en een nieuw kamertje en een nieuw bedje. Wij zijn ook vast aan het nadenken hoe we dat gaan doen, waar eerst aan laten wennen. Waarschijnlijk gaat zoonlief een paar weken voor de geboorte al in het nieuwe bedje en daarna in zijn nieuwe kamertje.
wij hebben bij onze dochter toen ze 2 werdt dr nieuwe bed op dr kamertje gezet,zodat ze kon wennen.en lieten dr gewoon in dr ledikant slapen.na 3 maanden waren we op vakantie geweest,en wilde t proberen.dus vroegen aan dr in welk bed ze wou slapen.ze wou in dr nieuwe bed slapen.en vannaf die dag wou ze niet anders meer.ze was aan t nieuwe bed gewend en was niet nieuw en eng meer.en dus leuk voor dr.
dat is idd een heel erg slim plan. Ik denk dat wij dat ook maar gaan doen. Kan ze alvast wennen eraan dat dat bedje er al staat. Hopelijk wil Emma dan zelf ook in dat bedje slapen
je hoort t zo vaak,dat ze ineens dat bed neerzetten omdat ze denken dat t kind een nieuw bed leuk vindt.maar je haalt ze in feite uit een vertrouwde omgeving waar iets omheen zat en t nieuwe bed is open dus niet geborgen meer.hier moeten ze aan wennen. ik weet iemand,die heeft weken naast dr zoon op de grond op n matrasje geslapen,omdat t kind niet alleen wou.dat zag ik dus niet zitten,vandaar dat we dachten we laten haar er vast aan wennen.dr bed is knalroze dus zeiden wij dat ze een prinsessenbed had.ze dronk toen nog een fles warme melk voor ze naar bed ging,en dat mocht dan in t nieuwe bed.ben zo blij dat we dat zo opgelost hebben. met onze jongste moet ik nog wel even kijken hoe we dat gaan doen over 2 jaar.aangezien zij een kleinere kamer heeft.dan verschuif ik wel wat voor die 3 mnd.scheelt dat zij straks dat bed kent van toen hij bij dr zus stond. succes!!
je bedoeld dat ze het bed neerzetten en dat het kindje er gelijk in moet slapen? Ik vond het idee van het bedje neerzetten zodat ze alvast kan zien dat er een ander bed staat waar ze straks in gaa slapen een goed plan. we hebben hem in het weeked in elkaar gezet. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Emma krijgt al een tijd geen melk meer ofzo voor het slapen. Denk dat we haar verhaaltje in het nieuwe bed dan zouden kunnen vertellen, dat is vertrouwd elke avind. Het si natuurlijk altijd maar afwachten wat een kind ervan vind. de een zou er gelijk aan wennen en de ander na pas een hele tijd, hoe je ze ook voor bereid