Of voor wie het zich nog kan herinneren van haar kindje, Mijn zoontje van ruim 6 maanden zet zijn beentjes nog niet neer wanneer ik hem op zijn beentjes neerzet, hij zakt er zegmaar nog steeds doorheen en houdt zich slap. Mijn andere zoontje deed dit al heel erg vroeg, rond de 3 maanden 'stond' hij al op mijn schoot. Hebben meer kindjes dit? Mijn zoontje heeft zuurstof tekort gehad na zijn geboorte, vandaar mijn vraag, tot nu toe ontwikkeld hij zich als iedere andere baby eigenlijk. Behalve op dit punt volgens mij..
Die van mij (ik heb dan ook wel een trage...) doet dat nu nog niet elke keer (bijna 1 jaar!). Af en toe "staat" hij wel op schoot, maar al heel snel zakt hij weer door zn beentjes. De spierspanning is goed, heeft genoeg kracht in zn beentjes zeggen ze op het cb, dus kwestie van geduld. Volgens mij hoeft dat nog helmeaal niet bij 6 maanden hoor!
Die van mij is al heel stevig, maar eigenlijk al een hele tijd dat ze haar beentjes neerzet op mijn schoot. Sommige baby's zijn hier iets later mee, maar ik dacht zelf dat ze het met 6 maanden wel een beetje moeten doen... Zou je op cb eens na kunnen vragen, of even naar de ha om naar te laten kijken.
Ja, ga het zeker even navragen op het cb volgende keer. Heb ook geen idee wanneer ze dat 'moeten' kunnen hoor. Kinderarts moeten we van de zomer pas weer heen voor controle ontwikkeling/motoriek dus dat duurt nog even maar zou haar ook nog even kunnen bellen anders.
Mijn beide meiden deden dit pas rond hun 1e verjaardag. Ze zijn niet de allersnelste met ontwikkeling, maar oudste liep goed aan 1 hand met 14 maanden en los met 15,5 maand. Redelijk gemiddeld dus. Ik heb het nooit beschouwd als een probleem of een achterstand oid. Heeft meer te maken met willen/durven denk ik.
Volgens mij moet dat nog helemaal niet met 6 maanden hoor. Kinderarts daarvoor bellen lijkt me onzin, dan zou ik dat persoonlijk eerst eens checken bij het CB, dat lijkt me veel meer de aangewezen instantie voor dat soort vragen.
Ik heb er hier 2 van ruim 6 maanden en de een zet echt zijn beentjes heel stevig neer en heeft nauwelijks steun nodig (alleen om in balans te blijven) de ander kan het ook wel maar is meer 'floppy' en zakt sneller door (maar hij kon al eerder stabieler zitten dan z'n broer) verschilt gewoon erg per kind. Google maar eens op 'van wiechenschema' daarin staat wat ze volgens het cb op welke leeftijd 'moeten' kunnen (en met 6 mnd is dat nog niet zo heel veel hoor)
Mijn dochter loopt los, maar zodra ik haar neer zet op de grond, laat ze zich door haar knieen zakken ipv te gaan staan. Ze kan dus prima staan en lopen, maar niet met 'hulp'.
Onze zoon is net 8 maanden en zakt ook meteen door zijn beentjes als ik hem " laat staan". Maak me hier absoluut geen zorgen om hij is nl sterk genoeg in zijn beentjes. Enige moment waarop hij wel zijn beentjes recht wil houden en staat met hulp is als ik hem in zijn badje zet
Oh, hoef me gelukkig geen zorgen te maken dus. Mijn andere zoontje kon dit al zo ontzettend vlug dat ik me een beetje zorgen begon te maken. Maar het ene kindje is het andere ook niet natuurlijk. Bedankt hoor, voor jullie reakties!!
Mijn dochtertje is nu 9 mnd en doet het sinds een week of 2... daarvoor was het spaghetti die beentjes of ze trok ze in. Nu staat ze ongeveer te trampolinespringen wel grappig, die knietjes. Maar het kan dus zomaar ineens zijn dat ze het wel doen, volgens mij is 6 maand nog vroeg hoor. Mijn dochtertje kan overigens nog niet staan ofzo. Wel op handen en voeten steunen (kont in de lucht).
Mijn dochter zakt er ook nog doorheen hoor. Misschien een tip probeer niet te gaan vergelijken met je eerste kindje. Elk kind ontwikkeld zich weer anders. De 1 is snel met zitten de ander met rollen etc.
Me nichtje deed dit ook. Die zette pas de beentjes neer toen ze ook echt begon met staan/optrekken. Dit deed ze met een maand of tien. Zij heeft geen zuurstof te kort gehad en stapt inmiddels lekker langs de tafel. Dus hier is het gewoon goed gekomen!!
Je moet hem niet elke keer in die positie zetten hoor,dat is slecht voor zn gewrichten,zn heupjes en zn voeten (niet kwaad bedoeld hoor en misschien wist je dat ook wel maar wilde het toch even zeggen) En maak je geen zorgen,het ene kind is het andere kind niet! En evengoed al die schema's van wanneer doen ze dat en wanneer moeten ze dat .... kindjes maken dat zelf wel uit
Ik zou eerder kijken of hij rolt beide kanten op..dit is iets wat hij nu zou moeten kunnen...dan zitten dan staan! Volgens mijn fisio moeten ze mey 8mnd los kunnen zitten...dus voor staan heb je nog wel even hoor! Komt vanzelf!
bij het cb kijken ze daar pas met 9 mnd naar het zitten. En dan nog is het een gemiddelde, dus zijn er ook kindjes die het later pas kunnen.