Ik hou een boekje bij vanaf het moment waar ik ben gestopt met de pil. Hier schrijf ik in wat ik vind over zwangerschap en belangrijk vind (zoals: wat mag je niet eten) maar wil ik ook mijn cyclus bijhouden, gedachtes/gevoelens die ik heb etc. Gewoon voor mijzelf om nooit te vergeten, en voor het eventuele kindje (hopelijk) als deze oud genoeg is om terug te lezen hoe graag papa en mama zwanger wilde worden en hoe blij ze waren dat het was gelukt. Het boekje wil ik ook tijdens mijn zwnagerschap bijhouden (met hoeveel ik weeg en hoe groot mijn buik is enzo). Doet iemand van jullie dat ook en misschien nog leuke andere ideeen?
Dit heb ik bij mijn zoontje gedaan en doe ik eigenlijk nog! Ik ben er mee begonnen toen ik positief had getest.. De hele zwangerschap tot aan nu staat erin! Ik lees het vaak terug, heel bezonder hoe snel je dingen weer vergeet. En dankzij het boekje kan ik alles nog terug lezen!
Ja ik heb iets waar mijn moeder in schreef hoe de bevalling is gegaan (niet de details), over hoe ze zich voelde ed en ik heb dat heel vaak teruggelezen. Je voelt je dan gewoon heel welkom en ik wil dat ook graag voor mijn kindje. Ik begin misschien wel een beetje vroeg maar goed dat past ook wel bij me Leuk dat jij het ook doet!
Nou ja, liever te vroeg met zoiets dan telaat? toch? Mijn moeder kon heel moeilijk zwanger worden, en heeft dan ook zo een boekje bij gehouden van die periode.. uiteindelijk werd ze dan toch steeds zwanger, helaas vaak een miskraam gehad.. dat staat ook allemaal beschreven.. en dan is ze weer zwanger en dan verteld ze steeds verder hoe haar zwangerschap is enzo. Dat was toen ze zwanger was van mn zus! Helaas heeft ze van mij niet zo een boekje, ik was nogal een verassing! Ze d8 toch niet meer zwanger te kunnen worden en ineens was ik daar Maar ik denk dat ik binnenkort ook weer met een boekje ga beginnen, voor de 2e. hou wel van schrijven namelijk! liefs