Hallo lieve dames, Ik heb deze pagina pagina altijd als buitenstaander gevolgd, maar nu ik ook zwanger ben heb ik mij eindelijk aangemeld Heb ik meteen een vraagje. Ik eet om de twee uur, 3 grote maaltijden en 3 tussendoortjes, maar ik heb last van een bijna constant knorrende maag. Ik schaam me er best voor op kantoor, want het is echt goed te horen. En dat terwijl ik een uur geleden al iets op had! Voordat ik zwanger raakte had ik dit nooit, wat ik at was voldoende. Heb niks veranderd aan mijn eetschema. Het is niet dat ik trek heb, maar echt een maag die gespannen voelt alsof ik 3 dagen niks heb gegeten. Moet ik meer eten? Ik snap het niet. Is dit een teken dat ik te weinig eet of hoort het er gewoon bij en moet ik door blijven eten als hoe ik nu eet. Ik ben trouwens 9 weken zwanger (nog geen gram aangekomen). Groetjes!
Ja samentrekkingen heb ik zeker. Ik word er af en toe misselijk van, niet altijd. Lijkt me sterk dat ik meer moet eten. Had gelezen dat je maar een boterham extra nodig hebt tijdens de zwangerschap
Ik heb er ook last van, vooral sinds ik niet meer misselijk ben (na 12 weken) en vooral 's nachts. Ik probeer het op te lossen door regelmatig wat rauwe groenten (tomaatjes, komkommer, worteltjes) te eten ook voordat ik naar bed ga, kwestie van de gewichtstoename een beetje te beperken, en dat werkt best goed.
Ik had er niet echt over nagedacht nog, maar as we speak zit mijn maag echt keihard herrie te maken. Dat gespannen gevoel herken ik wel trouwens. Ik blijf altijd kleine beetjes eten.
Misschien heeft je lichaam nu toch echt wat meer "nodig". Er gebeurd natuurlijk van alles nu in je lichaam en er wordt van alles aangemaakt. Misschien eens kritischer naar je eetpatroon kijken. Krijg je echt wel voldoende binnen nu? Ik had in de beginweken ook veel trek en vaak n kborrende maag waar ik misselijk van werd. Ik ben echt meer gaan eten en dan gewoon wat meer kleine dingen tussendoor, een extra kiwi of mandarijn of crackers of cherrytomaatjes of een banaan.
Ik eet ook veel meer en om de paar uur Niet uit snaai drang maar gewoon omdat mijn lichaam aangeeft het nodig te hebben (incl de knorrende maag, ik moet er om lachen en schaam me er niet voor )
Ik denk dat je lichaam gewoon meer nodig heeft! Je kan extra fruit eten of inderdaad tomaatjes etc. Of gewoon een goede boterham! Je lichaam heeft het echt nodig!
Ik blijf hier ook aan het eten. Nu iets minder dan eerst, niet meer misselijk gelukkig. Maar m'n lijf vraagt gewoon om meer eten. Hier zwanger van een tweeling, bijna 17 wk Had t bij de oudste 2 ook, kwam wel ruim aan maar was ook snel weer op m'n oude gewicht
Dank jullie wel dames voor de reacties! Ben zo te zien niet de enige. Beetje late reactie, heb een vrij druk leven met twee banen en een studie (boe). Maar ik ga inderdaad iets meer gezonde tussendoortjes eten denk ik. Ik heb het trouwens alleen wanneer ik op kantoor werk, dus heel de dag zit. k zou zeggen t zit me tussen de oren, maar mn maag maakt er wel een feest van!! Thanks nogmaals <3