Meiden, Er zijn er hier vast wel die hier ervaring mee hebben, en hopelijk ook tips voor mij. Ik ben 29 weken zwanger en zo ontzettend moe, ik heb het gevoel dat ik de hele dag kan slapen. Ook slaap ik meer dan voor mijn zwangerschap. 'S avonds kan ik makkelijk om half 9 - 9 uur naar bed en dan slaap ik door tot half 10 de volgende ochtend. Behalve als ik moet werken. Ik werk in de zorg en begin dan om 7.00 uur maar ook dan ben ik in de loop van de middag helemaal uitgeput na half 4 kan ik dan ook niks meer doen. Zelfs het huishouden wordt me allemaal teveel. Mijn hb was bij 26 weken zwangerschap gewoon goed dus dat is niet het probleem. Heeft iemand tips voor mij?? Groetjes Sabrina
Hoi hoi Ook ik werk in de gezondheidszorg (verst gehand) en ik ben op advies van de arbo arts gestopt met werken ivm extreem moe zijn. Vanaf het begin van de zwangerschap ben ik al moe en het wordt steeds erger. Ook ik slaap van ongeveer half 9/9 uur 's avonds tot 9 uur 's ochtends (eigenlijk kan ik wel langer slapen maar wil er een beetje structuur in houden) Als ik een hele slechte dag heb slaap ik tussen de middag ook een uur/anderhalf uur. Ik trok de onregelmatige diensten niet meer en de zwaarte van de zorg. Daarnaast moet ik ruim 3 kwartier op een drukke weg rijden naar mijn werk. Als ik dan op mijn werk was was ik al zo moe dat ik eigenlijk mijn dienst niet meer kon draaien. Afgelopen woensdag naar de arbo arts geweest en die vond dat ik het nog vrij lang heb volgehouden in dit werk met extreme vermoeidheid erbij. Het leek hem verstandig om niet meer dat hele eind te rijden naar mijn werk en lekker thuis te blijven en te genieten van mijn zwangerschap. Ook al zie ik tegen het mogelijk gaan vervelen op, het geeft mij ook rust dat iemand de knoop voor mij heeft doorgehakt. Ik meld mij niet zomaar ziek. Misschien voor jou ook verstandig om je aftevragen of je er wel goed aan doet voor jezelf en voor je kindje om door te blijven werken. Zoals je bij mij kan zien; de arbo arts kijkt er niet raar van op als je zegt dat het niet meer gaat. succes!
Ik ga eens kijken met mijn leidinggevende wat ik kan regelen m.b.t. de diensten die ik draai. Eventueel geen hele diensten meer. Want dit wordt gewoon te zwaar. Ik moet nog 5 weken en ben bang dat ik dit niet ga volhouden. Groetjes Sabrina
Zoals al eerder gezegd, probeer er aan toe te geven. Straks als de kleine er is zul je niet meer kunnen rusten als het jou uitkomt. Werk wacht wel maar die kleine straks niet. Echt waar hoor, geniet NU van je rust. Ik zou willen dat ik overdag wat vaker even kon tukken, maar ja, dan staat er een kleine draak aan mijn broek te trekken, hihi.
Fijn dát je dan kunt slapen toch? Hier ook giga moe maar door maagzuur/rusteloze benen/b.i./plassen elk uur moeilijk en licht slapen.. Dus voel me nooit uitgerust.
ik sliep ook het klokje rond in die termijn, in het weekend nog wel langer.. was zó moe! Heb er geen tips voor helaas, maar als je er niet aan toegeeft heb je het straks alleen maar zwaarder..
Idd, stop met die lange dagen. Geef eraan toe. En vervelen? Ik had het te druk met slapen om me te vervelen. Toen ik (bij mijn vorige zwangerschap) halve dagen ben gaan werken, kwam ik om 13.00 thuis en sliep ik bijna de hele middag.