baby draait steeds op buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door AgathaZwaan, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoi Adrienne en Ilja,

Ons kereltje kan zich sinds een week of 2 op zijn buik draaien, dit doet hij dus ook de hele tijd! Als ik hem in zijn box leg blijft ie heel even op zijn rug liggen, maar zodra ik me omdraai ligt meneer alweer op zijn buik. Dit doet hij ook op zijn speelkleed. Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat hij niet steeds op zijn buik draait? Ik ben nu de hele tijd bezig om hem weer op zijn rug te leggen maar binnen no time ligt ie weer op zijn buik. Hij heeft wel een sterk nekje en kan zijn hoofdje goed omhoog houden en van links naar rechts draaien.

Ik leg hem nu maar steeds in de wandelwagen, daar heeft ie te weinig ruimte om te draaien. In de box heb ik al geprobeerd om hem tussen het voedingskussen te leggen maar zelfs dan krijgt ie het voor elkaar om op zijn buik te gaan liggen. Hij vind het overigens heerlijk om op zijn buik te slapen.

In zijn ledikantje stoppen we hem heel strak in, maar toch werd ik gisterenmorgen wakker en lag meneer heerlijk op zijn buik te slapen. Dat vind ik wel eng!

Ik hoop dus dat jullie tips voor me hebben!

Alvast bedankt,
    groetjes Agatha.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hallo Agatha,

Dan is hij er wel vroeg bij zeg, heerlijk, maar snap ook dat je het eng vindt hoor.

Het is niet erg dat hij zich in de box omdraait, zolang hij wakker is, en jij zelf in de buurt bent.

In zijn bedje kun je er een speciale steun voor kopen, met aan allebei de kanten een steuntje, zodat hij niet om kan rollen, maar soms is dat niet afdoende. Slapen in de kinderwagenbak is wel een goede optie.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina