Toen mijn kleine net geboren was kwam ik erachter dat ik, ondanks alle uizetlijsten en goede adviezen, nog een paar (niet echt typische dingen) miste. Ik vroeg mij af of nog meer meiden dit meegemaakt hebben en deze kennid willen delen met ander bijna of net moeders. Waar ik zelf veel aan gehad heb was: - extra set hydrofieldoeken voor mama; ik ben ingeknipt en douchen was een vrij bloederige/gevoelige bedoeling. Washandjes kan je net niet lekker uitspoelen en deze doeken waren voor mij een hele uitkomst! En na (en tijdens) gebruik spoel je ze zo uit. Ook voor het spoelen van het rampgebeid na elke toiletgang vond ik ze echt een uitkomst. Scheelt bergen washandjes in de was (die ik anders daarvoor aan had moeten schaffen. - extra afwasteiltje; met name handig voor mama's met een was- droogcombi (wanneer het geen zomer is en je was zo droog is) en een was draaien dus rustig een paar uur duurt. Ik gebruikte het om ondergepoepte kleertjes meteen in uit te spoelen als het niet in de machine kon omdat die draaide, of omdat ik het dan voor die paar kleertjes aan moest zetten. Je kan hier natuurlijk ook je wasbak/gootsteen voor gebruiken maar ik vond het best lastig die niet tot mijn beschikking te hebben (met al dat eerder genoemde gespoel haha). Het scheelt veel kleine wasjes en vlekken in die kleine kleertjes en inmiddels doet het hier dienst als kleine wasmand. Wie vult het aan?
De kraammatjes waren bij mij snel op (verschoonde veel haha) dus die heb ik bijgehaald bij kruidvat (laten doen) liggen bij de babyartikelen/luiers als verschoningsmatjes, veel goedkoper dan nieuwe bij de apotheek halen van het kraampakket.. Ik vind vooral dat je veel van alles moet hebben, veel rompers, grote xxl hydrofielen 1,20mx1,20m, maar niet veel verzorgingsproducten, je gebruikt alleen wasgel eigenlijk en lekkere olie. En die grote hydrofielen zijn overal goed voor, lakentje, handdoek, tegen de zon, spugen, als onderlaken in de wandelwagen. En ik gebruik ze ook voor mn oudere kindjes. Een extra boxkleed is ook fijn, ik verschoon daar veel, fijne hoogte en groot. Oh en heb je een zwaardere baby, laat dan rompers met mouwen maar achterwegen ik heb mouwloos dat gaat het makkelijkst met die worst-armpjes en wist je dat je de rompers ook van boven naar beneden uit kan trekken? Er zitten toch van die vouwen zeg maar bij de halsopening? die zijn bedoelt om de romper naar beneden uit te trekken, fijn bij poep-tot-in-de-nek Als je je baby tempt even een beetje creme aan de thermometer, is fijn voor je baby investeer in een draagdoek (geweven doe je langer mee), kleintjes zijn het liefst bij je, de he-le dag, zo kan je ook iets doen Voor in de wandelwagen liever een warme voetenzak in de winter dan dekentje lakentje, dan komt de kou niet zo van onderen.. En voorverwarmen met kruik..
Hierbij de link naar het bestaande topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader.html Deze doen we dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl