Herkennen jullie dat okeeeeee moment bij andere ouders/kinderen?? Ik was vandaag voor het eerst op de psz bij de school om mijn oppaskindje te brengen. We zijn een puzzeltje aan het maken..komt er een moeder helemaal gestressed naar binnen rennen en schreeuwt: van wie is deze tas en houdt zijn tasje omhoog. Dus leg uit van wie hij is...begint ze daar half schreeuwend een hysterisch verhaal dat haar dochter dezelfde tas heeft en dat ik absoluut niet de verkeerde mee moet nemen want er zit een koek in voor na de psz omdat het meisje dan op haar broer moet wachten (zit op school) en die wordt helemaal gek als ze geen koek heeft. En besluit haar relaas met: "en als ze die koek dus niet heeft breekt ze hier de hele psz af en dan is dat jouw schuld" Okeeeeeee ik heb maar niet gezegd wat ik dacht..ik ben geen ouder daar dus vond dat niet aan mij. Maar serieus geef mij niet de schuld van jouw onhandelbare kind zeg!! Ik dacht dat ze een grapje maakte hoor...maar niet dus. Heb gezegd: ja zal kijken straks. Dan komt stiekem even de evil me naar boven om heel vroeg te zijn en de verkeerde tas te pakken gna gna. Doe ik natuurlijk niet echt...
OMG!!! Ook een goede morgen inderdaad! Als het zo belangrijk is moet ze Mss zorgen voor een ander tas of duidelijk de naam erop zetten.
OMG inderdaad Kan me voorstellen dat je dan even met je bek vol tanden staat (zou ik hebben in ieder geval) maar zou na afloop toch even zeggen dat ze dit de volgende keer ook op een rustige manier kan zeggen. Wellicht dat kindjes ook schrikken van zo'n kermisreactie zeg, jeetje relaxxxxx
Inderdaad een okeeeee-moment, ik zou me serieus afvragen of ze wel goed bij haar hoofd is. Zou zeggen: pak een viltstift en zet groot de naam erop, of van binnen op het labeltje ofzo. Hoe dom kan je zijn
Jeezz..... een 'doe ff normaal' momentje.... Ik zou haar denk ik ook geadviseerd hebben met duidelijke letters de naam op de tas van haar kind te zetten en vervolgens vriendelijk te zeggen dat ik er op zal letten.... Mijn dochter heeft vorige week een verkeerde dop op haar beker meegekregen, baalde er ook wel wat van (pruillipje: net zo'n leuke nieuwe beker voor mijn kleine meid gekocht) maar ja, ik vraag gewoon volgende keer of we het weer even om kunnen ruilen en plak dan ook maar een sticker met naam op haar dop. Tja... had ik dat maar meteen moeten doen... kan mijn dochter ook nog niet de schuld geven dat die beter op haar spul moet letten... net 2..
Dan breekt ze heel de psz af? Kom op zeg... Zie je het al voor je.. Zo'n uk die de ehle boel kort en klein slaat omdat ze geen koekje heeft
Plak een sticker op die tas en voed je kind op! Het zal mij toch niet gebeuren dat zo'n uk 'de hele psz afbreekt' omdat ze geen koek heeft?!?! Mafklapper.
Hmm, misschien is deze mama al op het randje van overspannenheid door andere oorzaken?! Dan zie je het soms ook niet meer zo scherp.
Ik denk even terug aan mijzelf gister ochtend, in de gang bij het klaslokaal. Half schreeuwend tegen mijn jongste dochter (de treuzelkoningin) die weigerde haar spullen uit haar tas te halen, en duwend naar mijn oudste dochter (rupsje nooitgenoeg) die nog even begon te zeuren over weet ik veel wat, terwijl zoon in de kinderwagen riep "ik wil een koekje ik wil een koekje"... Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff Natuurlijk slaat deze actie echt helemaal nergens op, want je kan zoiets gewoon even rustig vragen, maar ik ben tegenwoordig wel meer dat ik soms denk van, tja, je weet niet wat moeders die ochtend al heeft doorstaan. Wellicht was dit de druppel...
Echt waar??? Nee hoor ik ben best een opgewonden standje en kan wel eens bij mij kinderen het geduld verliezen waardoor ik iets minder kan hebben. Maar een andere moeder uitschelden omdat mijn kinderen niet luisteren...zo'n moment heb ik nog nooit gehad.
Nou wat ik tegen cygnet zeg...dan ga je toch niet tegen een andere moeder/ oppas staan schelden....daarbij was dit kind helemaal niet vervelend en vroeg niet om een koekje...het kwam puur omdat ze dezelfde tas hadden.
Ja heerlijk..vooral omdat ik echt wel schrik van zo'n reactie. Van het feit dat geen leidster van de psz hierop in speelt en kan het dan even kwijt.
Vind het bizar maar nog raarder dat een van de leidsters niet even ingrijpt. Hier op de psz zou zoiets echt niet kunnen gebeuren zonder reactie van hen.
Dat bedenk ik mij nu idd pas later. Ben zelf ook lang leidster geweest en ik was er wel even tussen gegaan idd.
Ehm ik denk dat die moeder een keer zo tegen haar kind moet praten ipv tegen jou Er is duidelijk iets mis met haar opvoeding en daar gaat ze jou mee lastig vallen, hoe bedoel je schuif de schuld naar iemand anders. Dat ze zo gestressd is lijkt mij niet zo gek, blijkbaar zijn haar kinderen de baas..
Als het je daarom te doen is, is je topictitel een beetje vreemd. Nu lijkt het net: "ik ben een weirdo tegengekomen, wie kent er nog meer van die mafkezen, dan kunnen we ze hier even lekker samen dissen" wie weet heeft ze wel wat: borderline, een hersenbloeding gehad, mishandeld als kind, autisme... weet ik het. En dat ze daarom niet 'sociaal correct' kan reageren. Onwijs rot voor haarzelf. En dan gaat ze ook nog even over de tong op een openbaar forum. Wie help je daarmee? Haar, jezelf, ons? Misschien een topic openen: ik schrik heel erg van sociaal incorrectie acties, hoe kan ik daar beter mee om gaan? Dan wordt er misschien wel iemand geholpen.