Ons dochtertje ligt sinds gister in het ziekenhuis Nu las ik dat je hiervoor kortdurig zorgverlof kunt opnemen Ik werk 2 dagen in de week dus ik vroeg me af of iemand hoe dit precies zit Ik werk in een supermarkt Kan ik gewoon aangeven dat ik zorgverlof op wil nemen?
Je dochter ligt in het ziekenhuis en word dus verzorgd Je krijgt hier geen zorgverlof voor, hoe hard het ook is Als je dochter thuis was en je voor haar moest zorgen kreeg je het wel, maar omdat ze in het ziekenhuis ligt niet Heel heel veel beterschap gewenst met je dochter!
ik kreeg hier van mijn werk wel betaald zorgverlof, zelfs terwijl de operatie gepland stond. Ik werk in de zorg. Moet je even nakijken in je cao en anders gewoon je werk bellen want dit neem je op in overleg met de leidinggevende. Gewoon vragen, nee heb je...
Je kan er wel kortdurend zorgverlof voor krijgen. Dat ze in het zh verzorgd wordt klopt niet volledig, want vp doet alleen het noodzakelijke en gaan niet de hele tijd naast je kind zitten. Bepaalde leeftijden kan je absoluut niet alleen laten. Ik heb, tot nu toe, steeds zorgverlof gekregen voor mijn zoontje. Heb ook duidelijk benoemd dat je een peuter echt niet zonder toezicht kan laten. Ik zou aan je werkgever gewoon de vraag neerleggen of ze er zorgverlof voor geven. Je kan ook je cao raadplegen over wat daar in staat.
Toen mijn dochter een week in het ziekenhuis lag heb ik wel van mijn werk zorgverlof gekregen. Dus gewoon navragen. Ik kreeg twee weken zorgverlof, de tweede week ben ik thuis gebleven om voor haar te zorgen.
Toen mijn dochtertje met 6 weken een paar dagen in het ziekenhuis lag heb ik ook gewoon verlof gekregen (gewoon overleg gehad met mijn baas en kreeg vrij), ik kreeg gewoon doorbetaald en het kostte mij geen vakantiedagen, dat kan dus ook nog (niet officieel denk ik). Zou gewoon even bellen, een beetje een baas denkt hier toch wel over mee.
Het ligt ook maar net aan je werkgever. Er zijn een hoop regeltjes maar ook veel coulante werkgevers. Als je de situatie uitlegt kan je vast zorgverlof krijgen. Succes en sterkte!
ik heb het wel; gehad hoor! mijn dochter lag ook in ziekenhuis en ik heb 2 weken kort zorgverlof gehad
mijn dochter lag in een tractie en ik heb 5 weken lang 24/7 bij haar geweest 2 weken zorg opgenomen en voorderst vakantoie uurtjes
misschien kan je het anders ook onder bijzonder verlof plaatsen. dit geld voor ernstige ziekte bij 1e graad.