Gister met onze tweeling op controle geweest bij de cardioloog en helaas bij beide geconstateerd dat de ductus nog open is en ook hoorbaar met de stethoscoop. Dit is reden om hem te sluiten. Ze willen dit gaan doen wanneer ze rond de 9 kg zijn. Ws over 2,5-3 maand. Ze zijn dan ong 1 jaar en gecorrigeerd ruim 9 maanden. Wie heeft ervaring met deze ingreep op deze leeftijd ongeveer? We hebben wel info gekregen hoor maar ben benieuwd hoe de ingreep bij andere kindjes verlopen is. Hoe lang ziekenhuisopname? Waren er complicaties en hoe waren de kids nadien? Naweeen van de ingreep?
Hier wel ervaring met open ductus botalli maar niet met een operatie. Gaan ze niet eerst met medicatie proberen het te laten sluiten? Zo ging het hier. Mijn zoon en dochter (tweeling, geboren met 27 weken) hadden beiden ook een open ductus. Dit werd al op de NICU vastgesteld. Bij mijn zoon was 1 medicatiekuur nodig, toen was hij gesloten. Mijn dochter heeft 2 keer een kuur gehad, daarna zou een operatie aan de orde zijn. Maar gelukkig sloeg de 2e kuur aan en was de ductus gesloten. Ik zou als ik jou was eens informeren of medicatie op hun leeftijd ook nog mogelijk is. P.S. Hebben ze geen last van hun open ductus? Hier was hun conditie een stuk slechter met de ductus open.
Geen ervaring maar wilde je even sterkte wensen. Lijkt me heftig dat allebei je kindjes onder mes moeten pff.