regelmaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happynienja, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    passen jullie de methode wakker worden, voeden, spelen, slapen toe?
    en hoe doen jullie dat?

want als ik martijn zijn flesje geef valt hij daarna binnen no time in slaap, en slaapt dan echt geen 4 uur aan een gesloten overdag.
    wat kan ik dan doen? laten liggen ook al is hij wakker?
    of eruit en spelen totdat het etenstijd is?

ik vind het allemaal nog best lastig..

2. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    ja, als mijn zoontje in het begin wakker werd voor etenstijd was het echt niet mogelijk hem te laten liggen, ik moest met hem spelen anders hele tijd brullen.

suc6

3. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ja hier ook. ik wilde haar ook in dat regelmaat proppen zeg maar maar het werkt echt niet! Jill slaapt bijna nooit 2/3 uur door tot een volgende voeding. ze is nu zo'n 1,5 uur op gemiddeld. smorgens gaat het nog wel met voeden, knuffelen, spelen tot moeheid toeslaat en dan weer naar bed maar ze slaapt dan echt niet zo lang, meestal een uurtje en dan ga ik nog 2 keer naar boven voor speentje of wat dan ook en meestal haal ik haar dan zo'n half uur voor de volgende voeding er maar uit en mag ze spelen in de box. ze is dan echt gewoon klaar wakker! dit komt ook omdat ze snachts altijd goed slaapt van 19/20 uur tot 8 uur smorgens... dan maar niet die regelmaat, werkt hier echt niet hoor. en ze raakt er echt niet van slag van of zo. dat werkt alleen denk ik als je kindje echt die uren slaapt. maar dat redt Jill dus ook niet ze huilt dan ook echt dus laten liggen heeft hier geen zin. er zit hier 3,5 uur tussen de flessen heb jij er nu al 4 uur tussen dan?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is hartstikke lastig dus daar sta je niet alleen in. Ik heb de boekjes van Gina Ford gebruikt (losjes) en die gaat uit van een strak ritme. Toen mijn mannetje 5 weken oud was ben ik het ritme heel consequent gaan invoeren en ik moet zeggen dat ik er erg veel lol van heb ;)

Toen:

8:00 bv
    9:30 naar bedje toe (ongeveer 1,5 uur)
    11:00 bv
    12:30 naar bedje toe (ongeveer 2,5 uur)
    14:00 bv
    16:00 slapen (tot 60 minuten in de box meestal)
    17:00 bv
    19:30 bv en daarna echt naar bed (slaapritueel en pyjama aan / inbakeren)
    22:30 fv (bv kolven)
    ergens in de nacht: bv / fv

Dus 7 voedingen. Vrij snel gingen we naar 6 voedingen omdat meneertje met 6,5 week ging doorslapen en dus de nachtvoeding eraf ging. De late avondvoeding ging er met 14 weken af en daarna hebben we snel de tijdspanne tussen de voedingen opgerekt.

Het vriendje is net een zwitsers uurwerkje, zeer voorspelbaar en dat vind ik erg gemakkelijk.
    De eerste tijd heb ik wel heel strikt aan het schema gehouden en ging ik dus ook niet weg tijdens slaapjes of ging ik wandelen juist TIJDENS slaapjes omdat hij dan in slaap viel.

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wij gebruiken hier ook het regelmaat-principe. Je moet het gewoon heel lang en consequent blijven volhouden. Op een gegeven moment valt het kwartje. Jouw kindje zit nu net op de leeftijd dat hij de regelmaat in jouw handelingen gaat ontdekken, dus een goed moment om alle handelingen in een vaste volgorde uit te voeren.

Julian maakte ook veel te korte slaapjes. Dat is ook logisch als je weet dat de slaapcyclus van een baby ongeveer 45 minuten duurt. Na die 45 minuten worden ze wakker en kunnen dan kiezen: "ik wil naar mama" of "ik slaap nog even door". Sinds afgelopen weekend hebben we hem overdag in een bakerzak liggen. Nu horen we hem wel vaak even na 45 minuten, maar dan voelt ie zich blijkbaar geborgen genoeg om nog even verder te slapen. En dan slaapt ie dus meestal wel door tot aan de volgende voeding.

6. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ondanks het inbakeren, regelmaat wat ik zo'n 8 weken nu aanhoudt helpt het echt allemaal niet. volgens het cb kan ik zelfs niet meer doen dan wat ik al doe. ik heb haar zelfs 3 keer een uur laten huilen zo erg dat doe ik echt niet meer. wel probeer ik altijd dat als ze wakker wordt te vroeg speentje te geven hand over de oogjes en valt ze meestal wel weer in slaap maar ik blijf niet vechten en als ze wakker is is ze wakker en dat laat ze goed horen

Deel Deze Pagina