Ik denk erover om zo'n knuffel je speen (stuk opgevuld stof waar je de speen aan vast kunt maken) te kopen voor de baby die straks geboren gaat worden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Mirre
Bedoel je dat ding van 'Beste idee van NL' dat ze bij Prenatal verkopen? Ik zou het niet aan een pasgeboren baby geven. Echt pas bij een leeftijd dat je kindje die knuffel zelf kan vasthouden en ook wegleggen. Want ik vind het een eng gedachte dat de baby door die knuffel de speen niet makkelijk uit de mond kan krijgen als ie het wil. Het is idd bedoeld dat de spenen beter blijven zitten, maar stel dat de baby gaat kokhalzen, moet hoesten enz...
Wij hebben hem maar hier is het absoluut geen succes, de onderkant van de knuffel is te groot ofzo, het past iig niet als ons kindje ligt en de speen en knuffel in zijn mond heeft.
hier ook geprobeert, maar de onderkant is redelijk 'zwaar', waardoor de speen eruit valt. Misschien zou het beter gaan, als hij het ding zelf vast kan houden, maar inmiddels heeft ie z'n duim. maar hier dus geen succes!
ook bij mijn zoontje van 8 maanden geen succes, hij moet hem constant tegen zich aangedrukt houden om de speen in zijn mond te houden, zodra hij bijna in slaap valt verslapt zijn grip en glipt de speen uit zijn mond en is hij weer wakker....
Hij werkt alleen als hij op schoot zit op de bank ofzo. Voor liggend in bed werkt het helemaal niet. Op de bank knuffelt hij er sinds kort wel mee. Ook gebruik ik hem wel als hij in de maxi cosi zit.
Wij zijn er nu wel tevreden over. Maar je kunt het niet eerder dan met een half jaar er wat aan hebben. Luca heeft hem vanaf die leeftijd bij hem in bed om te slapen en ook alleen daar. Naast zijn speenknuffel heeft hij ook een losse speen en hij is helemaal gek van zijn knuffelspeen. Hij knuffelt er echt mee. VOor het half jaar is hij te groot en te zwaar en valt hij daardoor uit hun mondje en werkt het niet. Later kan hij hem zelf pakken en is het handig in bed. Ik ben er nu heel blij mee.
Hier geen succes (vraag me af wie dat idee als beste idee heeft getest). Ze vindt het leuk als knuffel maar daar waar het voor bedoeld is werkt hier niet. Ze is er aldoor haar speen mee kwijt. Je kunt naderhand nog beter een tutteldoekje aan de speen knopen die zijn niet zo zwaar.
Duidelijk! Bedankt voor jullie reactie's het is me zeer helder! Bij m'n zoontje deed de kraamhulp er een spuugdoekje aanvast knopen en dat ging ook prima. Ik had al een KOEKA -(spenen)doekje met de naam van de baby erop laten maken ....ik zet het knuffelspeen geval uit m'n bolletje Mirre
Die doekjes van Koeka zijn ideaal! Ik kan altijd de speen vinden daardoor, en mijn dochter knuffelt echt met dat doekje, zonder doekje is de speen niet zo bijzonder en fijn voor haar.
Ik vindt het het slechtste iedee van Nederland waarom. 1 hij is veelste zwaar 2 als je kindje daar mee gaat lopen of zit en het ding wordt niet onder steund dan trekt de speen aan de tanden 3 je kind krijgter een voorkeurs houding van omdat hij te zwaar is rolt hij van het lichaam af en valt dus op zei. waar door het kind ook met het hoofd op zei moet liggen. en waar door het dus een plate kant op haar hoofdje krijgt