Vandaag bij de huisarts geweest, omdat finn heel erg hoest, rochelt en ook benauwd is. We hebben dus ventolin gekregen met zo'n grote babyhaler! Nou, finn op schoot genomen en geprobeert om dat kapje op zn mondje en neusje te zetten. Nou, lukt echt niet he! Óf hij doet zn mond open, zit ie op dat ding te sabbelen of hij zwaait z'n hoofd weg. Hebben jullie misschien tips hoe ik het het beste kan doen?
Spelenderwijs!!! Laat hem eerst even spelen met dat ding en probeer het uit te leggen hoe klein hij ook is... ( ik deed het bij onze zoon trouwens altijd op het aankleedkussen.... als hij gewoon lag... )
Ik zet mijn ventje op schoot met de rug naar me toe. Dan voor de tv, en lekker wiegen. Gauw pompen en klaar. In het begin zat ik er ook vreselijk mee te hannesen hoor, maar hij heeft ineens door dat het helemaal niet zo erg is!
In de apotheek hebben ze het heel goed gedemonstreerd, dus ook hoe je je kind in de houtgreep houdt . In het begin vond ik het ook wel even flink slikken om te doen en wilde vooral niet dat mijn dochter het erg zou vinden. Maar hoe ik het ook leuk probeerde te maken, zij vond het gewoon verschrikkelijk. En ja, het moet toch gebeuren. Dus op een gegeven moment dan maar gewoon in de houtgreep, leuk of niet, en het zo snel mogelijk zonder discussie doen. Dus op een gegeven moment kreeg ze door dat al haar protesten niets uit maakten en er geen ontkomen aan was en legde ze zich er bij neer. Ik zette haar op schoot, dwars, dus op 1 been, en klemde dan haar beentjes tussen de mijne. Met de ene hand hield ik haar vast en drukte haar hoofdje tegen mijn schouder zodat ze geen kant meer op kan, met de andere hield ik dat ding op haar neus/mond. In het begin is het vreselijk, maar het went voor zowel haar als voor mezelf. En dat je zo snel resultaat ziet helpt je er wel doorheen. En het lijkt alsof ze dat zelf ook merkt (dat het verlichting geeft).
Wat raar dat je helemaal geen uitleg hebt gekregen, ik kreeg ook een aparte demonstratie bij de apotheek en later ook nog op de astma-poli in het ziekenhuis, waar ze nog veel meer vertelden over het gebruik ervan wat ik niet wist. Hier is het bij beide kinderen nooit een probleem geweest, ik doe alsof het wat heel leuks is en ze vinden het zelf ook leuk. Ik zet ze op de commode, ding op hun mond en een kort liedje zingen. Even opletten dat je dat blauwe dingetje op en neer ziet gaan, dan weet je dat ze ademen en het binnen krijgen. Ze lieten inderdaad ook nog zien hoe het moest als je kindje niet zo meewerkt, maar ja, aangezien het hier nooit een probleem is, ben ik dat vergeten.
ze hebben het bij de apotheek weg uitgelegd, maar gewoon 'in de lucht' zeg maar, zonder kind. maar dan moet ie maar in de houtgreep!
Gewoon op bed leggen en hem ermee laten spelen. Tussendoor beetje zingen dat ie rustig word en dan even dat ding op zn neus/mondje.
nou julian wilt het niet spelende wijs niet nix dus moeten we hem dwingen va de dokter maar dat is ook zielig dus als die slaap gaat het via de neus
Hier was in de hout greep houden een verschrikkelijke drama. Totdat ik er achter kwam dat als ik haar op haar rug legde ze het eigenlijk wel prima vond. Ze hield zelf de toeter vast, kleste wat terwijl het ding over haar neus / mond zat.