Hallo! Ons dochtertje is nu 2 weken oud en heeft de eerste dagen na de geboorte gewoon in haar wiegje geslapen, werd heel netjes maar 1x wakker 's nachts voor een voeding, maar de dagen hierna tot nu toe wil ze eigenlijk niet meer in haar eigen bedje slapen. (staat wel gewoon naast ons bed) Ze valt alleen rustig in slaap als ze op mijn buik ligt, of bij ons in bed. Probleem is dat ik dit niet zo een veilig idee vind. Ze heeft nu al een aantal nachten op mijn buik gelegen maar ik slaap dan toch niet lekker omdat ik continu bezig ben met of ik niet op haar rol, of dat ze niet onder het deken komt! Nu hadden we al een puckababy aangeschaft voor in haar wiegje, maar daar raakt ze van overstuur. Daarna hebben we een aantal dagen geleden een co-sleeper gebouwd aan ons bed vast. Ik probeer haar dan 's avonds en 's nachts na de voeding als ze (half) slaapt hierin te leggen en ga er dan zelf naast liggen met een arm om haar heen vanuit mijn eigen bed maar ook dan blijft ze onrustig en gaat uiteindelijk huilen, en is pas weer stil en slaapt meteen zodra ik haar op mn buik neerleg. Ik denk dat ze misschien een soort geborgenheid zoekt, maar toch vind ik het geen veilig idee om haar steeds bij ons in bed te laten liggen. Maar ik kan een baby van 2 weken oud toch niet al leren om in haar eigen bedje te slapen? Ik wil haar ook niet oneindig laten huilen tot ze in slaap valt. Heeft iemand de gouden tip? Dankjewel!
Eehh nou nee leren kan je het niet.. Dat komt over een tijdje wel Maar ze is pas 2 weken... Geduld, geef er aan toe en t komt allemaal goed
Het is een heel natuurlijk verschijnsel. Ze voelt ou lichaamswarmte en hoort je hart kloppen, net zoals in de buik. Logisch dat dit hetgeen is wat haar tot rust brengt dan. Gewoon nog even in meegaan, wel steeds blijven proberen om terug te leggen in haar eigen bedje als ze slaapt, maar zou er nou nog geen groot punt van gaan maken. Ja, ook ik ging de eerste maanden als een zombie door het leven bij mijn tweede. Persoonlijk vind ik dat er een beetje bij horen. Een kindje van 2 weken "aftrainen" is veeeeel te vroeg.
Zou haar in haar wiegje proberen te leggen als se slaapt. Maar ze is nog maar 2weken, niet teveel van haar gaan verwachten en haar lekker bij jou in slaap laten vallen
Wij hebben hele nachten met ons zoontje op de borst gelegen. Zijn dag-en nachtritme was totaal omgedraaid en hij sliep 's nachts alleen (een beetje) als hij bij ons lag. Wij bouwde ons helemaal in met kussens en stopten de dekens heel strak in, zodat we niet konden rollen of de deken over ons kindje konden trekken. We sliepen zo af en toe een uurtje mee. Maar heel vast sliepen we niet nee, want je bent toch allert. Wij waren ook gebroken, het is even doorbikkelen, maar na 6 weken werd dit bij ons echt veel beter en inmiddels gaat hij lachend z'n bedje in. En achteraf denk je, wat stellen die paar weken nou voor
Vind het ook niet zo erg hoor, tuurlijk ik slaap heel weinig maar t heeft ook wel wat heel liefs dat ze mijn warmte opzoekt. Het gaat mij dan ook echt om haar veiligheid, geen prettig idee vinden dat ze in ons bed slaapt ivm omrollen, dekens, te warm etc. Vandaar dat ik een beetje zoekende ben naar n oplossing.
Wat vindt ze van op haar buik slapen? Of op haar zij? Kan ze op andere momenten wel op haar rug liggen zonder te huilen?
Mijn dochter heeft de eerste weken ook bij mij geslapen op mijn buik, en daarna nog een tijdje tussen ons in. We hadden zo'n voedingskussen (worstvorm) heel strak omspannen met een laken, een beetje een kuiltje erin gemaakt en haar daar in/op gelegd, met haar eigen dekentje. Ze lag echt op hoogte van onze hoofden, zodat ze niet onder de dekens kon verdwijnen. Later legde ik weleens een door mij gedragen pyjama in haar wiegje, en verwarmde ik haar wiegje voor met een kruik. Ook heeft ze een beertje dat naar mij ruikt met daaraan een speentje. De co-sleeper is al een goed idee, op een gegeven moment kun je haar slapend wegleggen en contact houden met je arm, en op een gegeven moment zal ze wel goed gaan slapen. Hetheeft alleen even tijd nodig!
het heeft hier 6 weken geduurd voordat ze in een eigen bedje wilde slapen. ze sliep alleen als ze tegen me aan lag. maar van de een op andere dag sliep ze wel in dr eigen bedje vanaf toen is het allemaal steeds beter gegaan
hier slaapt ze ook pas sinds een weekje in haar eigen bedje, komt echt goed! nog paar weekjes geduld, mijn vriend sliep veel met ons meisje in die weken, maar ging altijd goed.. misschien aankleedkussen tussen jullie in? dan rol je niet op haar.. en is ze toch bij je
Hier ook dochter weken op mijn buik gehad. Had het voedingskussen om me heen liggen en lag zo dat ik niet kon rollen, sliep toen ook vrij goed.
Ze zoekt gewoon geborgenheid. Lekker tegen mama aanliggen. Probeer anders eens het aankleedkussen tussen jullie hoofdkussen in te leggen. Daarmee ligt ze veilig en kan ze niet stikken door jullie dekens. Het is een heel gedoe, wij hebben het destijds een week vol gehouden. Maar ze ligt wel lekker naast je.
Hier nog zo een die alleen bij mama wil slapen. Ze is nu bijna 4 weken en sinds een paar dagen is ze tevreden als ze naast me ligt in hetzelfde bed (voorheen alleen op mn buik). Dus er komt al vooruitgang in! Ik was ook bang om haar te laten vallen of op haar te liggen, maar is niet gebeurd. Je slaapt echt heeel alert.
Misschien is haar bedje te koud en kun je hem voorverwarmen met een kruikje, wij leggen altijd voordien een kruikje in haar bed en ze slaapt vanaf dag 5 in haar eigen bed.
Hier precies hetzelfde. Onze dochter is nu 6 weken en slaapt sinds een paar dagen eindelijk in haar eigen wiegje naast het bed. Daarvoor hebben we niets bijzonders gedaan. Van de een op de andere dag besloot ze dat het goed was. Voorheen wilde ze ook alleen op mijn buik slapen en oh wee als ik haar weglegde, dan was het krijsen. Dus ik vrees dat je je tijd gewoon moet uitzitten Komt vanzelf goed. Onze dochter heeft nu weer andere problemen, slaapt s nachts als een roosje maar weigert nu overdag dutjes te doen. Hadden ze maar een gebruiksaanwijzing die kleine babies
Hier kon ik haar rond een maand in de co-sleeper leggen na de laatste voeding. Na een nachtvoeding laat ik haar bij mij liggen, ik val onder het voeden weer in slaap.
eerste 4 weken in haar reiswiegje bij ons naast bed, toen het reiswiegje in haar bed op haar slaapkamer gezet en na een tijje in haar bedje zodat ze in ieder geval bekend was met de omgeving e.d. ze sliep in haar bedje in een puckababy mini maar 2 weken is nog zo jong, komt vanzelf
O... wat mis ik die dagen!!! Echt, ik krijg tranen in mijn ogen....lekker samen met de baby slapen, zo lief en klein! Ik zou zeggen geniet ervan!