Hallo dames, Momenteel ben ik in verwachting van twee meiden. We zijn nu druk bezig om de zolder om te bouwen. Mijn zoontje (3) gaat dan naar zolder en de meiden krijgen zijn oude kamer. Nu willen we graag zijn gordijnen laten hangen (kosten besparen).. maar ze zijn knalblauw.. We willen 1 muur lichtgrijs maken, de rest wit.. kast wordt wit met roze.. en verder aankleden met roze/pastel accesoires. Hoe kunnen we de gordijnen wat meer.. meisjesachtig? maken.. iemand tips?
Ehhhh... De rest klinkt heel mooi.. Maar icm blauwe gordijnen?? Misschien verfen?? Op op mp kijken voor andere gordijen?
Zoals je het nu plant, klinkt het niet erg mooi inderdaad.. Ik zou óf de planning aanpassen en wat meisjesachtige dingen en kleuren zoeken die bij de kleur van de gordijnen passen. Óf toch andere gordijnen (kan ook van Ikea oid, hoeft niet duur) aanschaffen zodat je je planning wat kleuren betreft kunt laten zoals hij is.
Dit komt wel overeen denk ik.. https://www.kwantum.nl/gordijnen-raamdecoratie/gordijnen/blauw/gordijnen-raamdecoratie-gordijnen-uni-gordijn-suus-petrol-0411108
Of je doet ipv roze accesoires zeegroen en mint. Ook erg mooi voor een meisje en goed te doen met de gordijnen.
Bij de leen bakker hebben ze een hoekje met afgeprijsde gordijnen. Vaak voor 5 euro of 7,50 per stuk. Zag laatst nog hele leuke, beige met roze en paarse streepjes erover bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of ze dat bij jou leen bakker in de buurt hebben, maar misschien een idee. En anders vind ik dat blauw ook prima kan in een meidenkamer. Met een beetje zeegroen of mint en echte meiden accessoires?
hahaha ja, zo kan je het ook zien.. Zit te twijfelen.. misschien dat ik ze wel omwissel met de gordijnen die wij op de slaapkamer hebben (donkergrijs)..
Ik zou ze gewoon effen laten. Vind blauw ook prima voor meisjes geschikt, maar ik ben dan ook tegen stereotypering van dingen en kleuren in jongen vs meisje . Mijn dochter heeft ook een grotendeels blauwe kamer, doordat het blauwe rolgordijn en babyblauw strokenbehang op 1 muur er al op zat. De rest van de kamer heeft wit behang en op de muur die je niet ziet zitten ook wat lichtroze accessoires. Ik zou trouwens niet 1 muur grijs doen. Grijs + blauw vind ik wel wat jongensachtig en grijs + blauw + roze + pastel misschien wat veel.
Hmm ja.. wat voor kleur zou je die ene muur dan doen? Wil toch wel graag één muur een ander kleurtje dan wit..
Bij mijn ouders thuis is de logeerkamer voor de kleindochters zo; Dan is er een muur met een baan blauw en een baan groen behang, er staat een kastje met blauw en witte laatjes en een roze en een blauw stoeltje