knuffel mee naar school/bso?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cowgirl80, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind knuffels juist geweldig! Heb er zelf als kind heel veel steun aan gehad en mijn dochter neemt er altijd 1 mee naar de psz. Daar gaat hij wel bijna gelijk in de krat en na afloop krijgt ze m weer terug. Gewoon voor haar het idee dat die er wel is helpt heel goed, sinds dien geen tranen meer!

Ga dit straks op de basisschool ook zeker voorleggen en ik wens eigenlijk gewoon dat ze hier rekening mee houden, hoe moeilijk kan t zijn. Een huilend kind is een stuk lastiger denk ik. En op een geveven moment is het vanzelf niet meer nodig.

Die kindjes zijn nog zo klein, laat ze een knuffeltje hebben zodat ze zich niet zo alleen voelen!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#22 Saskia78, 14 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2014
    Mja hier was al snel:een babies nemen knuffels mee naar scjool.

Dus denk dat het sowieso niey lang zou duren :)

Wij hebben een tijd wel een gelukssteen meegenomen.
    Op advies van een psycholoog.
    Voordeel van een steen is namelijk dat hij gewoon in je zak past.
    En de halve klas loopt met stenen en andere rommel jn de zak.
    En als het je dan even te kwaad wordt... Hoef je enkel aan je zak te voelen :)

En klasgenootje droeg altijd een ketting van haar moeder.
    Werkt ook :)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij mijn zoontje op school mogen ze tijdens de wenperiode knuffels mee nemen als ze daar steun aan hebben. Willen ze daarna nog eens een knuffel mee, dan gaat hij na de kring in een bak en kun je hem eind van de schooldag weer mee naar huis nemen. Wel met de kans dat een knuffel kwijt raakt, daar moet je ook rekening mee houden als je een lievelingsknuffel meegeeft.

Deel Deze Pagina