Onze zoon van bijna 2 gaat straks begin 2015 naar een andere kamer, i.v.m. een broertje/zusje op komst. Nu hebben we een bedje gekregen dat we kunnen verven. Zie de foto wat voor stijl, maar dan wel een kleinere variant (1,50 ) Maar verder, wat zet je in zo'n peuterkamertje? Nu verschonen we hem nog op de commode, maar die blijft in de babykamer staan. En hoe maken we zo'n kamertje een beetje stoer en leuk. Wie heeft er tips? mag ook een kleur/verf idee zijn. of foto's. ik heb al op Welke en Pinterest gekeken en ik zie de meest fantastische kamers, maar toch echt voor kleuters en oudere jongetjes. Die van ons speelt natuurlijk nog lang niet op zijn kamertje.
Onze zoon heeft een nieuwe kamer gekregen toen hij 3 werd. Hij is nu bijna vier en we hebben al een speelgoedkast en een tafeltje bij gekocht. Ik zou je dus toch het advies willen geven dit al te doen of er in ieder geval rekening mee te houden door ruimte vrij te houden. Bij ons is, nu de jongste volop kruipt, toch een deel van zijn speelgoed naar boven verhuisd omdat de jongste daar nog niet mee kan spelen. (Wij hebben het beleid: wat beneden ligt mag je allebei mee spelen, waar de ander niet mee mag, ligt op je kamer.) Verder heb je eigenlijk niet veel meer nodig dan een bed en kledingkast. Eventueel kast voor boeken en wat frutsels.
Een grote kledingkast hebben we. Daar zit nu onze kleding in. maar dat wordt zijn kast. Een witte die mooi bij de stijl van het bedje past. Dan kan zijn kleding en wat speelgoed enzo er in. Goed dat je zegt om rekening te houden met speelgoed straks. Verder iemand nog tips? Hoe hebben jullie het ingericht? Of weten jullie leuke foto ideeën van internet.
Hier net de babymeubeltjes doorgeschoven, alleen ledikantje volgt nog binnenkort. Ze heeft kasten voor haar kleding en wat speelgoed. Verder een klein houten bankje wat roze met wit geschilderd is en straks haar grote bed erbij. Meer eerst niet.. Ze speelt toch nog niet op haar kamer.
Goh, hier juist een totaal andere ervaring... Met 19 maanden is onze oudste overgegaan (ruim een maand voor komst broertje). Die kamer moesten we nog helemaal opknappen dus hij heeft de weken ervoor de kamer zien veranderen naar ZIJN kamer Maar voordat zijn bedje overging, stond er al steeds meer speelgoed. Dus voordat het zijn slaapkamer werd, was het al zijn speelkamer. Daar heeft hij ook al echt wat afgespeeld elke keer als we boven waren (een hele lege kamer met een wegen-kleed is natuurlijk te gek als je verzot bent op auto's...). Ook toen broertje kwam, heeft de oudste daar veel gespeeld, tijdens voedingen of badje o.i.d. En toen broertje iets ouder werd (v.a. 9-10 maanden), hebben ze daar ook veel samen gespeeld terwijl ik bijvoorbeeld de was aan het doen was. Dus ik zou zeggen, voor een kind van dan bijna 2,5, maak er echt zijn kamer van, incl speelgoed e.d. Dus juist meer een "kleuter"kamer. Oh, en omdat meneer de kamer al zo geweldig vond, hebben we 0,0 gezanik gehad toen hij daar eenmaal ging slapen.
Oh, en wat er bij ons in staat: kledingkast, bed, kastje naast bed met boekjes en losse speelgoedjes, speelkeukentje, winkelwagentje met speelgoedboodschappen, kleed dus, doos met al zn autootjes, speelgoedkist zodat we ook af en toe kunnen varieren (zit oa een werkbank met gereedschap in). En een kinderwctje ivm ontbreken wc op de eerste verdieping
Bij ons (dochter nu 4,5) stond er speelgoed wat ik rouleerde met beneden, keukentje, kinderwagen, poppenhuis, wat toen precies allemaal weet ik niet meer.. Verder een mand met boekjes (lekker als ze wakker worden) een speelkleed, een zachte poef, kledingkast, ehm.. stoeltje! Echt, het staat zomaar vol. Tenminste, dat is mijn probleem altijd
Een peuter heeft in de meeste gevallen niet meer nodig dan een bed en een kledingkast op zijn of haar kamer, denk ik... Of dat leuk is, dat is twee. Toen onze oudste een 'grote kamer' kreeg, stonden daar een bed in, een kledingkast, twee lage kasten met speelgoed, een klepbank met knuffels, twee boekenplanken met, jawel, boeken en een zitzak. Inmiddels zijn daar een nog lager kastje en een tafeltje bijgekomen voor de Playmobil. De jongste gaat over een paar maanden naar de kamer van de oudste, want ik vind de kamer nog veel te leuk, en de oudste krijgt dan een 'grote meidenkamer' (daar komt naast een bed en grotere kledingkast een bureau). Qua aankleding zou ik gewoon doen wat je zoontje (en jijzelf) leuk vinden. De oudste had bv. behang met vogeltjes van Lief!.
Mijn zoontje slaapt nog in zijn ledikantje met spijlen, zijn kamer heeft één muurschildering van Woezel en Pip en behang van Lief waar STOER op staat met eilanden enz. nu staat er een commode en een stoel. Als hij 3 is of als hij uit zijn ledikant klimt dan krijgt hij een groot bed met lades er onder, en een kleed voor op de vloer. Zijn kamer is klein als er een 1pers. bed staat en een stoel dan is er geen ruimte voor een kledingkast, als hij ouder wordt willen wij vragen aan de woningstichting of wij een kamer op de zolder mogen maken.
Behalve een bed en kast hebben we een boekenkastje en tafeltje met bankje erbij gekocht. Mijn zoontje speelt alleen beneden dus veel speelgoed staat er niet.
Hier staat in de kamer een kledingkast waar ook wat speelgoed in ligt, een ladekast die eerst als kommode gebruikt is, een peuterbed, een blauw mandje met wat speelgoed en knuffels, een loopwagentje en een tafeltje met 2 stoeltjes.
hier staat haar bed erin(duh ) kledingkast. ladekastje ernaast. en tafeltje met stoeltje waar we nog leuke spiegel bij willen hangen als soort 'tut-hoekje' zeg maar. verder ligt er een kleedje op de grond en thats it. geen speelgoed want daar gaat ze snachts mee zitten spelen
we hebben pas muurstickers aangekocht om de kamer wat in te kleden. Verder een 1persoonsbed, kleerkast en nachttafeltje voorlopig. Ik denk er wel nog over om een stoel/poef/tafeltje erbij te zetten voor boekjes te lezen ofzo. Maar dat kan later ook nog
Onze oudste heeft sinds een paar maanden een groot bed. In haar kamer staan een houtenkist met der poppen, rietenkinderwagen, stoffenstoeltje, dressior ipv kledingkast(kleding, & boekjes) en ze krijgt voor haar verjaardag een poppenhuis dus die komt ook op der kamer. Onder der bed heb ik van die grote plastic bakken met speelgoed erin. Ruimt lekker op hihi.
Hier staat een kledingkast, een ledikant (slaapt ze nog steeds in), boekenkast, commode, (krijt)tafel met stoeltje, en nog een duplotafeltje. En een poppenhuis.
Dochter heeft een kast (Lack) met twee manden er in. Een met gewoon speelgoed, de ander met duplo. Verder een tafeltje met stoeltje, met daarop nu de boerderij van Little People. De kast staan ook boekjes en puzzels. De commode staat nog omdat dat haar kledingkast is. Daarnaast zit in de commode ook nog speelgoed. Dochter begint inmiddels geregeld te vragen of ze boven mag spelen, dat zijn we met en met meer aan het doen. Sowieso als een van ons boven is.
Het ledikantje (over een maandje of 2 te vervangen door een peuterbedje, dan moet het ledikantje naar broertje). Een grote kledingkast (ikea PAX) waar ook andere troepjes in kunnen, verschoningsmandje etc. Een bankje annex speelgoedkist, waarop haar oude aankleedkussen dubbeldienst doet als bank-kussentje of op de grond gelegd wordt voor verschonen. Een boekenkast met boekjes en meer speelgoed. Een tafeltje met twee stoeltjes. Een poppenbedje. Een keukentje met accessoires. Vaak staan nog bv haar blaf-en-loop hondje, blokkenwagen en loopfietsje er ook (of in de woonkamer). Op de muren en het plafond diverse muurstickers - heel veel vlinders, een mooie bloesemtak en, hoe gaaf vindt ze dat, glow-in-the-dark stickers van elfjes, sterren en een maan met een elfje. We hebben een appartement en haar kamer is direct naast de woonkamer, dus ze speelt er heel vaak. Maakt ze iets klaar in haar keukentje en komt ze het brengen