overdag niet goed slapen, 's nachts wel, wel of niet inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giebel, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    #1 giebel, 16 okt 2014
    Laatst bewerkt: 16 okt 2014
    Ik lees het boek 'baby in een droomritme' omdat ik 0 ritme heb met mijn zoontje. Hij slaapt overdag niet of alleen bij ons op de borst.

Ik herken bijna alles uit het boek en hij valt dus onder onrustige baby's... Hij heeft ook veel last van maaiende armpjes en inbakeren schijnt goed te helpen hiervoor. Gister was ik bij een vriendin die haar zoontje in een swaddle me - inbaker doek laat slapen en toen mijn zoontje daar even in zat, werd hij wel even rustig.

Maar ik begrijp dat je dat, als je het gebruikt, bij álle slaapjes moet doen. Mijn zoontje slaapt dus overdag helemaal niet goed maar 's nachts juist wel. Dan nog wel inbakeren dus ook 's nachts neem ik aan? Ik denk wel dat hij er veel baat bij heeft overdag namelijk...

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Zou ik wel doen inderdaad om het ritme aan te nemen. Dat is ook belangrijk bij een onrustige baby (ik heb er hier ook 1) overigens heb ik de pacco omdat onze zoon ook nog heel sterk en alert is en de swaddle me zo uittrok!

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze zoon had precies hetzelfde! Tegen het advies van het CB heb dus alleen overdag ingebakerd met de pacco en 's nachts gewoon in een slaapzak. Ging perfect! En 1 voordeel, toen hij om ging rollen hebben we het inbakeren binnen week afgebouwd met de pacco afbouwdoek. Of het daar mee te maken had weten we natuurlijk niet zeker maar dat terzijde;)

4. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Wij doen elk slaapje. Mijn zoon sliep destijds ook goed 's nachts en overdag slecht. Maar we hebben elk slaapje ingebakerd. Hij sliep toen nog beter 's nachts. Bij mijn dochter bakeren we ook lekker elk slaapje in. Wij bakeren met de Pacco omdat de Swaddle me idd niet strak genoeg was hier.

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn dochter is een dagje ouder zie ik. Leuk!

6. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Grote fan van de pacco hier. 2 onrustige kinderen in gehad die er overdag en 's nachts heerlijk in sliepen.

7. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    misschien dat je nog kunt proberen om hem overdag op zn buikje te laten slapen? kunnen de armen ook niet maaien en hoef je over een paar maand niet te rommelen met afbouwen van het inbakeren.

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!
    Hier overdag in een puckababy maar het helpt helemaal niks.
    's avonds en 's nachts gaat het slapen ook beter dus dan bakeren we haar ook niet in.

Ik ben er niet zo enthousiast over, bij mijn zoon hielp de pacco destijds ook niet.

9. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Onze dochter trok zichzelf ook uit de Swaddle Me, dus wij hadden ook de pacco. En idd met elk slaapje. Met 4 maanden ongeveer rolde ze en 3 weken later ook de andere kant op. Rond de tijd dat ze allebei de kanten op rolde heb ik haar cold turkey de pacco weggenomen. Ze protesteerde er zelf tegen! 1e nacht 3x wakker, 2e nacht 2x, 3e nacht wat gemurmel en klaar!

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje wilden overdag ook niet slapen , maar was wel moe. Ik legde hem elk slaapje in bed maar niks werkten. Ook hij sloeg zichzelf wakker met zijn armpjes.
    Gevolg : eind van de dag was hij helemaal gebroken en alleen maar huilen.

Inbakeren deed mijn kraamverzorgster met een hydrofiel in de kraamweek (heb 4 dagen kraamzorg gehad ). Alleen mijn zoontje is heel vlot en sterk en hij had zich er zo uit gewurmd. Ook leek me dit niet echt veilig voor de nacht dus dan deed ik het sowieso niet. Maar de nachten gingen perfect (na een week vanaf dat die thuis was).

Ik heb sinds 3 weken een swaddle me doek en dat bevalt echt heel goed. Eerste dag ben ik een half uur bezig geweest elke keer troosten en speen er in. Tweede dag een kwartier en nu hoef ik vaak geen 1 keer terug te lopen of 1 keer.
    En ik heb een super baby ervoor terug gekregen! Super vrolijk veel lachen en hij kan zichzelf echt vermaken nu ( dat laatste zou ook komen omdat die ouder wordt , maar hij was altijd over over vermoeid).
    Het is wel een wakker kind als ik hem na 1 uur wakker zijn of iets langer op bed ligt , ligt hij nog ruim drie kwartier wakker zonder te huilen. Nu doe ik hem na 2 uur naar bed en dan slaapt hij 2 uur en krijgt hij zijn fles.

Snachts ligt die in een slaapzak omdat die sinds die 2,5 week oud was elke nacht zijn dekens er af schopte. Ik deed er nog wel een dekentje over heen maar die was er altijd af als hij wakker werd.
    Meneer gaat sinds 1 week zijn hele bed door dus dekentjes zijn er nu af en een dikkere slaapzak.

11. Marloess

Marloess Lid

9 aug 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje was in het begin ook erg onrustig, en toen we hem in een puckababy lieten slapen ging het prima ( alles slaapjes)
    Dan konden we hem gewoon wegleggen als het slaaptijd was.
    Ik kan hem dus alleen maar aanraden!

12. Humava

Humava Niet meer actief

Wij gebruiken de puckababy. En dan bij elk slaapje. Alleen nu is hij bij oma en die heeft hem zonder zak te slapen gelegd en hij slaapt al 2 uur. Dat is bij mij nog nooit gelukt zonder puckababy overdag dan. Want zoals een hoop hier zeggen s.nachts slaapt hij best goed.

13. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier het eerste 'geen succes' verhaal als ik het zo lees, haha. Ik heb het overdag ook super druk met ons zoontje, wil ook nergens anders slapen dan bij ons. Heel soms een keer 'per ongeluk', tijdens of na het wandelen in de kinderwagenbak bijvoorbeeld. De puckababy die we hebben verandert daar helaas niets aan, ik leg m weg en na vijf minuten is het huilen en dat blijft zo tot ik hem er weer uit haal.

Wel helpt de Puckababy hem 's nachts om lekkerder in te slapen, heb het idee dat hij het toch wel prettig vindt. Maar het heeft overdag nog niet voor wonderen gezorgd!

Deel Deze Pagina