ervaringen BMR-prik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara11, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hallo mama´s,

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen na de 14-maandenprik bij jullie kindje. Ik hoor steeds ´wat je kunt verwachten´, maar wat komt er nu daadwerkelijk voor?
    Ik maak me een klein beetje zorgen. Ons meisje heeft afgelopen woensdag haar prikjes gekregen. Daarna was er niets aan de hand. De dag erna was het erg druk op het kdv, dus ik bracht haar ´s avonds lekker vroeg naar bed. Ze sliep klokje rond, kreeg haar melk en toen heb ik haar nog ´eventjes´ teruggelegd, want ik had de indruk dat ze nog wat moe was (na 12 uur slapen, kun je nagaan). Ze heeft toen doorgeslapen van 0700 tot 1100 :confused: Geloof me, dat is voor Lize niet ´gewoon´. Op zich niks mis mee, maar om een uur of 4 leek ze weer moe. Om half 5 toch maar ´eventjes´ naar bed (ik dacht, die doet even een klein tukkie en daarna eten), maar ze sliep heel diep in! ik heb haar om 20.00 uur wakker gemaakt voor een flesje (want een warme hap zou ik er nu echt niet in krijgen). Teruggelegd en nu, 8 uur ´s ochtends, slaapt ze nog. Kortom, na een nacht van 16 uur, maakt ze nu een nacht van zo´n 15 uur... Ik twijfel erover of ik haar nu wakker zal maken, of lekker zal laten slapen.

misschien klinkt dit voor jullie wat overdreven en ik sla nu ook echt geen alarm, maar ik kan gerust zeggen: zo ken ik mijn kindje niet! Zou dit een gevolg zijn van de prik? Moet ik ergens speciaal op letten? (ze had gisteren geen verhoging maar bij het avondflesje vonden we dat ze een beetje schokachtige bewegingen maakte. Dat lag misschien aan het feit dat ze was wakkergemaakt uit een diepe slaap)

ik weet overigens dat ik over een aantal dagen ´mazelachtige verschijnselen´ kan verwachten. Heeft iemand van jullie dit ook daadwerkelijk meegemaakt?

groetjes
    Amber

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goh.. ik ben zelf benieuwd op donderdag a.s. want Matthew krijgt dan ook BMR prik en ook Pneu. Daarna kan ik ook mee praten over de ervaringen.
    Zelf ben ik ook benieuwd naar de ervaringen van de anderen.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel kreeg na een paar dagen koorts. Dat duurde 2 dagen. Toen 2 dagen zonder koorts gevolgd door 2 dagen koorts en uitslag over haar hele lijfje. Snotneus, hoge koorts (39,7). Dit duurde weer 2 dagen en toen was het over. Maar wat ik hier heb gelezen is dit wel een hele heftige reactie en zijn er ook kindjes die helemaal nergens last van hadden.

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn dochter heeft helemaal nergens last van gehad. Ik hoor eigenlijk meer, dat ze er geen last van hebben, dan wel last.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mijn dochtertje werd hangerig en kreeg ook uitslag over haar hele lijfje. Vervolgens kreeg ze er mond- hand- en voetziekte bij, dus waar ze zoveel last van had, weet ik niet, maar ze was wel ziek.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft er ook geen last van gehad, 1 avond wat verhoging en wat spikkeltjes op haar buikje. Verder niks.

Ik zou Lize lekker laten slapen, ze kunnen idd sneller moe worden van die prik. Als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk altijd even de hap bellen maar ik zou haar lekker laten liggen.

7. Ik lees mee, Niels is aanstaande maandag aan de beurt!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Eigenlijk helemaal niks. Hij was al iets uit zijn humeur voor de prikken, en dat is niet verergerd tijdens de week erna.

De BMR reactie komt pas na een paar dagen, maar die andere prik kun je wel al direct reactie van krijgen. Zoals bij de DKTP prikken.

Amber, Het is niet erg dat ze meer slapen, zolang ze tussendoor maar wel goed wakker zijn. Als je het niet vertrouwd kun je altijd het CB/huisarts even vragen. Maar morgen zou het weer beter moeten zijn.

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Joshua kreeg na een paar dagen allemaal uitslag op zijn lijfje, daar zijn we even mee naar de dokter gegaan en die zei dat het een combinatie van bof mazelen en rode hond was, maar alleen de uitslag en niet de ziekte zelf. Hij was voor de rest wel wat hangerig, maar echt zo ziek als bij jou is hij er niet van geweest.

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft vorige week donderdag de 14 mnd prik gehad en afgelopen woensdag (5 dagen nadat) was ze min. begon eind vd ochtend en eindigde 's avonds. 's avonds heb ik dr met 38,8 in bed gelegd, ze sliep van 20 tot 9 , de volgende ochtend werd ze lachend en kwebbelend wakker. hier viel het dus reuze mee

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Lize heeft eigenlijk (nog) geen klachten, behalve het enorm lange slapen. Vannacht heeft ze wel gedurende een uur hard moeten huilen en ik heb haar vooral vastgehouden en getroost. Ik herken namelijk heel duidelijk haar pijn-huiltje (ze huilt dan letterlijk aajaajaaj) en vannacht had ze pijn. Ik denk dat het tandjes zijn, want ik zie weer iets verschijnen, maar ik hou het natuurlijk toch maar goed in de gaten. Overdag is ze supervrolijk en alert, dat stelt me in ieder geval gerust.

groetjes
    Amber

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano is een weekje na de BMR prik erg verkouden geweest. Ik betwijfel echter of dat van de prik komt. verder nergens last van hier.

13. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    mijn zoontje heeft nergens last van gehad, hij had wel koorts 2 weken na de bmr prik, maar dat was toeval denk ik.
    de koorts hield 2 dagen aan.

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dus vandaag... succes en sterkte!
    Kom je nog bij onze forum sept mama 2007 ff langs?

15. Ben vanochtend bij het CB geweest, prikjes ware natuurlijk heel zielig (1 in armpje & 1 in beentje), gelukkig is hij vrij snel daarna gaan slapen en hij slaapt nu nog steeds! Hopelijk heeft krijgt hij er niet al te veel last van, reacties hier stemmen me in ieder geval redelijk positief.

@ Miranda; bedankt! En ik lees nog steeds regelmatig met jullie mee hoor, blijf toch een beetje nieuwsgierig naar hoe het met de mede-september mama's is.

16. Niet meer actief

Ruben had ook helemaal nergens last van :D

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Overmorgen is Matthew aan de beurt, ben benieuwd of hij veel gata slapen.
    En ik hoop dat hij daarna 's nachts ook wel doorslaapt.
    Dat zullen we nog wel merken.

@ Savita: graag gedaan!

18. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier nergens last van gehad, met geen één prikje eigenlijk.

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Maricha heeft maandag dr prikjes gehad, onze bijdehandte muts heeft niet gehuild tijdens het zetten van de prikjes alleen keek ze wel naar het prikje en toen het gezet werdt brulde ze "sjesus" (jaja ze kijkt elke zondag met pappa voetbal, erg educatief!) En idd ze slaapt erg veel, als ze wakker is is ze wel echt wakker en drinkt goed. Ik krijg er alleen de laatste 2 dagen geen hapje meer in, alleen de fles accepteerd ze. Maar ja liever de fles ipv niets.. Verder heeft ze eigenlijk alleen last van een verstopt neusje, maar ja ze was al beetje verkouden. Ach zolang ze dr flesjes drink en dr sapjes ga ik me er (nu nog) niet druk om maken

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Vanmorgen kreeg Matthew 2 prikken (BMR en Pneu), hij heeft beetje gehuild, verder niet.
    Alleen tussen de middag wilde hij niet eten :confused: maar hij is verder vrolijk en speelt graag.
    Dat kreeg ik te horen van mijn partner, ik zie hem straks wel na mijn werk....ben benieuwd of hij de komende nacht goed slaapt.

Deel Deze Pagina