Gezond drankje

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 9 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dag dames,

Ik lees veel over smoothies(?) en andere gezonde sappen. Zelf vind ik het soms lastig om dagelijks voldoende fruit/groente binnen te krijgen. Meestal lukt het wel maar zeker rond de vakantie periode of weekenden gaat het wel eens mis.

Drinken jullie dit soort sappen? En smaakt het echt goed? Ik ben er totaal niet mee bekend maar Ik wil wel eens gaan experimenteren. Ik heb echter geen blender. Wel een staafmixer en citruspers. Ik houd er niet van als je echt brokjes/pitten proeft!

Hebben jullie tips wat lekker is, gezond, niet te duur etc.
    Bij de AH zag ik kant en klare zakken om in de blender te gooien. Ze waren wel prijzig en ik heb natuurlijk geen blender.. Maar er moet toch wel iets mogelijk zijn?

2. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ik deed het gewoon met een staafmixer, prima te doen. Of ik het echt lekker vond? Nee maar je wend er wel aan en voor mij was het vooral idd omdat ik slecht fruit eet en ook geregeld te weinig groente en ik zo makkelijk een portie vitsmines binnen krijg. 1 glas heb je zo op ook als je het niet zo heel lekker vind.

Ik deed meestal met appel, banaan, komkommer en een sla soort of spinazie. Banaan maakt het wat zoeter allemaal

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Kan dat? Appel en komkommer met de staafmixer?

4. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ja hoor kleinere stukjes snijden en ff goed duwen gaat bij mij altijd prima. of t heel goed is voor de staafmixer vraag t me af maar gaat goed tot nu toe haha. Heb je bij de staafmachine niet zon hak ding, zin bakje waar je de staafmixer opzet? Soms doe ik het eerst daarin fijn maken en dan met staafmixer nog fijner

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ben echt geen fruit persoon, moet mezelf dwingen om het te eten (dit in tegenstelling tot groenten!). Maar dan nog kauw ik liever dan zo'n kapotgepureerd sapje wat dan voor lekker moet doorgaan...
    Soms verwerk ik het ook in (gezonde) baksels, bv. ontbijtmuffins met appel/banaan en havermout.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik start in de ochtend met een havermout papje dat ik in de avond al klaar maak.

Ik doe daar altijd groente en soms fruit door

Mijn favoriet is erg simpel maar super lekker:

40 gram havermout
    50 gram avocado
    10 gram lijnzaad
    en een half kopje water

In de blender en dan in de koelkast.

De volgende ochtend een heerlijke smoothie of havermout pap.

Je kunt er in doen wat je lekker vindt...het smaakt bijna altijd wel

Morgen heb ik 1 met spinazie, havermout, lijnzaad, framboos en avocado ( en water natuurlijk)

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik drink elke ochtend een sapje van een citroen, een appel en een groot stuk gember. In de sapcentrifuge.

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Gewoon fruit eten zonder de stukjes en de vezels loop je gewoon suikers naar binnen te drinken. Het gezondst is om water te drinken.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
  11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O dat is ook heel gezond en klinkt ook erg lekker... :)

Ga ik eens proberen

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nja echt lekker is het niet ;) Maar gezond wel haha. Het helpt al als je de citroen en gember schilt, dan is het minder bitter.

Maar het schijnt dat gember ontzettend goed is voor meerdere dingen.

13. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ja dat is natuurlijk ook zo.

Hebben jullie ideeen voor groentensapjes? Ik lees veel over spinazie en boerenkool.. Maar ik vraag me af of het echt te drinken is? Ik gurwel ervan als ik eraan denk hahaa

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dit zijn mijn favo recepten;

- courgette, selderij, appel, Citroën en munt.
    - spinazie, sinaasappel, peer en bleekselderij.
    - komkommer, appel, Citroën, munt en spinazie.
    - broccoli, boerenkool, appel en citroen.

Niet groen, wel lekker en vullend;
    - kokosmelk, appel, banaan, wortel en kaneel.
    - amandelmelk, sinaasappel, banaan.
    - appelsap, boerenkool, aardbei, granaatappel en munt.

15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Smoothies zijn natuurlijk niet heilig ofzo, maar ik zie zelf wel als een redelijk alternatief voor het binnen krijgen van groente en fruit!

Boerenkool lijkt mij echt heel vies, maar heb best wel eens een smoothie gemaakt van spinazie. Spinazie, komkommer en appel is een aardige combi vind ik, ook kiwi is er lekker bij

16. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier elke avond als toetje voor mij en zoon een smoothie omdat het lekker is!
    Basis is altijd saai hetzelfde: amandelmelk, banaan, sinaasappel en kiwi. En daarnaast elke dag een andere soort diepvriesfruit om de smoothie lekker koud te maken. Dit verschilt van aardbij, framboos, mango enz...

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

En een lekker gezond drankje voor overdag... grote kan water, 1 citroen in plakjes en 1 limoen in plakjes erin en een paar takjes munt.

18. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Tuurlijk is het zo dat als je niet oppast je te veel fruit en dus suikers binnen krijgt. Maar ik maakte dus meestal smoothie met appel, banaan, komkommer en een slasoort of spinazie en dat is voor 2 dagen dus zeg maar een halve appel en halve banaan wat ik dan binnen krijg dus echt niet teveel fruit. Is maar net hoe je het maakt en hoeveel je erin doet en hoeveel je ervan drinkt

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja klopt...Gember is echt heel goed.

Ik maak er altijd thee van met citroen of sinaasappel

Soms moet je ook weleens iets drinken dat functioneel ( gezond) is en niet alleen voor het "lekker" :D ...al vind ik de thee wel echt heerlijk.

20. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Mijn favoriete winterjuice maak ik met boerenkool, spinazie, appel en ananas (en evt peer of kiwi). Door die laatste 2 lekker zoet en boerenkool geeft het een lekkere schuimkraag.
    Dacht van tevoren ook dat het niet lekker zou zijn maar is t wel. Weet niet of dat met n blender ook lukt, heb n slowjuicer.
    Verder winterpeen met appel en n beetje limoen.

Deel Deze Pagina