Eén niet te missen ding in ritueel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wat vind je nou niet te missen in je ritueel met je baby? Heb je bijv. altijd je baby 's avonds lekker op de buik liggen, ga je elke dag wandelen? Douchen met je kleintje? Of iets anders? Een ding waarvan je blij bent dat je het hebt gedaan!

Ik vind het douchen met m'n dochter heel erg belangrijk (huid op huid contact) en ik ben superblij dat ik dat om de dag mag doen! (andere dag is manlief aan de beurt)

2. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    flesje geven, liedje zingen slaapzak aan doen en dan naar bedje :p

liedje zingen vind ik toch wel dat niet te missen is :)

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het hele avondritueel vind ik niet te missen. Ze gaat ong. 3 x per week in bad, anders doen we pyjama aan, vitamines geven, drinken, tanden poetsen, samen gordijnen dicht doen, lampje aan, in de slaapzak, in bed en dan lees ik nog verhaaltjes voor. Daarna nog 2 slaapliedjes en gaat ze heerlijk slapen.

En natuurlijk elke voeding die ik haar mag geven. Het blijft onbeschrijfelijk mooi.

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    liedje zingen voordat ze slaapt... :)

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    rituelen zijn belangrijk, ze weten dan waar ze aan toe zijn... de belangrijkste:

zoon krijgt de pyama aan, slaapzak, fles, gordijnen dicht en op bed.

dochter, na het middageten naar boven, gordijnen dicht, muziekdingetje aan en op bed.
    na het slaapje naar beneden en aan tafel wat drinken met fruit of een koekje/snoepje
    savonds na het eten nog even spelen, daarna naar boven pyama en slaapzak aan, tanden poetsen , voorlezen muziekding aan en op bed.

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vind het moment van de vitamientjes geven zo grappig... Ze weet al precies wat er gaat gebeuren en al voor ik met het lepeltje in de aanslag sta, heeft ze haar mondje open. En als ze het eenmaal naar binnen heeft geslobberd dan loopt ze altijd heel tevreden na te smakken.

Verder douchen of badderen we om de dag. Dat vind ik ook altijd een feest! Evenals het wisselen van outfit om de dag ( mits het al ondergepoept, gespuugd of gekwijld is ). Knusse momentjes!

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Borstvoeding, standaard voor ze gaat slapen, heerlijk knus momentje met zo'n moe meisje in een slaapzak tegen me aan <3 En voorlezen vind ik ook super leuk!

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hoop dat ie nog heel lang een flesje melk voor het slapen gaan wil :D

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hier ook het flesje melk voor het slapen gaan.. eerst douchen/bad of alleen pyjama aan, daarna gezellig samen voor de spiegel staan dansen (groot feest volgens meneer), flesje, tandenpoetsen (helaas vaak drama laatste tijd:x), lekker tot rust komen op schoot bij mama, en dan naar bed. Zwaaien naar papa, boven het lampje van de babyfoon aan, rolluiken dicht, slaapzakje aan, muziekje aan en dan lekker slapen!

Heerlijk ritueel, vooral het flesje! hij is al 1, maar hoop dat dit nog lang duurt zo. Ook voor mij een heerlijk rustmoment na een (werk)dag!

10. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    De laatste borstvoeding 's avonds. Als ze in d'r pyjama en slaapzak is met gepoetste tandjes, dan doen we het licht uit en ijsbeer ik met haar in mijn armen wat door haar slaapkamer en klets ik nog wat tegen haar, terwijl ze zich loom en slaperig drinkt <3 En dan snuffel ik nog even aan haar haartjes en leg ik haar in bed met d'r knuffelaapje. Gewoon zo'n lekker rustig moment met z'n tweeën als afsluiter van de dag :)

11. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Na de fles en tanden poetsen, hou ik haar vast, zoenen we nog even, althans, ze kijkt me zo aan van: wat heb jij allemaal? en dan met dr open mond tegen me aan de hele tijd, daarna gaan we nog even zwaaien naar de knuffels, wil ze nog ff achterover ''vallen'' om naar de lamp te kijken of zo iets en ff gek doen en dan na een kus in bed, en dan ga ik weg met de woorden: dag Emma slaap lekker tot straks! :)

En overdag moet ik een keer met haar op de grond zitten om lekker samen te spelen met haar speelgoed!

12. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier krijgt hij een beker thee met wat honing voor het slapen, verder tandenpoetsen met liedje, boekje lezen, vertellen wat we gedaan hebben vandaag, knuffelen met ons drietjes en dan lekker op bed met een muziekje aan. Best veel eigenlijk, haha.

Hij slaapt er in ieder geval het beste op, als het 's avonds zo gaat ;)

13. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elke ochtend in de spiegel goedemorgen wensen.. ahh. hij lacht dan zo lief naar zichzelf en naar mij:D

En elke avond lekker knuffelen op de bank!

14. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ons momentje is als ze net wakker is s ochtends, dan krijgt ze een pap fles bij mij op bed en dan ligt ze heerlijk bij me en terwijl ze de fles drinkt aait ze over mijn wang en ik kroel haar haartjes. Daarna blijft ze nog even liggen kletsen en dan is de dag begonnen!:D

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

we hebben nog niet veel ritulen, enkele kleintjes

als ik hem s'avonds in bedje leg moet ik wel tegen hem zeggen dat ik van hem hou, als ik dat niet heb gezegd kan ik niet slapen ;)

16. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Als ie 's ochtends na zijn eerste voeding even bij me in bed ligt en helemaal tegen me aankruipt en dan helemaal ontspannen nog even doorslaapt, heerlijk!

En nu, sinds ik werk, zijn eerste flesje. Die krijgt, dan spelen we en babbelen we, verschoon ik hem en leg ik m weer in bed. Echt onze tijd saampjes :D

17. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    De borstvoeding! De ochtendvoeding heerlijk samen nog even kroelen in bed voordat de drukte van de dag begint. De avondvoeding voor het slapen gaan als ze volledig ontspannen en relaxed haar buikje vol drinkt en tevreden in slaap valt... en de nachtvoeding(en) als ze na een paar slokken weer heerlijk tevreden in slaap valt en we lekker samen verder slapen :) Het blijven echt zulke mooie momenten en ik ben er echt nog niet aan toe om dat op te geven! Verder hebben we niet echt vaste ritueeltjes eigenlijk...

18. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik vraag me altijd af, hoe je gaat douchen met een baby. Ik heb dat nog nooit gedaan. Mevrouwtje weegt al 7kilo en wordt dus nat en glad onder de douche. (en glibberig)..
    Ben altijd bang om haar te laten vallen.. Hoe doen jullie dat?

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waar ik heel erg van kan genieten is de eerste BV in de ochtend.Ze ligt er dan zo heerlijk geborgen bij met dat handje op mijn borst en zo vol vertrouwen en op haar gemak te drinken.
    Ik blijf daar van genieten,Is echt ons momentje.

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Onverwoestbaar op één: de nachtkus.

Goede tweede: 's ochtends het rolgordijn omhoog doen en zeggen: 'Kijk! Alweer een nieuwe dag! Speciaal voor jou.' en aanduiden waar het zonnetje is. (In de tuin, achter de wolken, ...)

Deel Deze Pagina